Sivu 1/1
302 ja c4 projekti apua tarvitaan
Lähetetty: 05 Loka 2016, 21:25
Kirjoittaja edsel59
Lähtökohta olisi saada ainakin takarenkaat ulvomaan ilman että joutuu käyttää 155 rengasta, eli varmaan jotakin 300hv pitäisi saada aikaiseksi. Moottori on 85 302 mikä on jo porattu 0.040 ylikokoon. Vaihteesto juuri hommattu c4 ja sekin pitäisi kunnostaa. Ymmärän että rahalla saa nuo kaikki tarvittavat tehot ja välineet mutta niitä ei oo kyllä hirveesti ylimääräistä niin joku sellainen budjetti ratkaisu pitäisi löytää. Ajattelin kanssa vähän vaiheessa rakentaa tämä talvi vaikka lohko ja laatikko niin että voisi ajella ensi kesällä sitten seuraava talvi vaikka kannet perä etc.
Eli mitä tulisi tehdä lohkolle ? Männät uudet, mitkä? Nokka ? Nytten laahuri pitäisikö hankia rulla? sitten varmaan tasapainoitus sen jälkeen.
Sitten laatikon remppa joku master kit ebaystä? Normi vai joku viri homma? Ja tietysti mistä tietää mikä turbiinin tilaa mikä stall jne.
Jos joku on rakentanut jonkun vastaavan virityksen olisi hienoa jos haluaisit jakaa sen tiedon.

Re: 302 ja c4 projekti apua tarvitaan
Lähetetty: 05 Loka 2016, 22:22
Kirjoittaja Topias74
Missä kunnossa lohko on nyt? Onko rappua sylinterin yläpäässä? Onko tasapää männät? Puristuksia olisi hyvä saada lähelle 9-11 välille. Jos menee hoonaamalla sylinterit niin vähemmän kuluja. Rullanokka on hyvä mutta myös kalliimpi kuin laahuri. Jos pienellä budjetilla menee niin laahurikin on hyvä. Kun valitsee sen nokan maltilla ja sopivasti puristuksia ja hyvät rautakannet portattuna ja hyvä imusarja ja pakopuoli, niin päästään tuonne 300hv:n tuntumaan.
Re: 302 ja c4 projekti apua tarvitaan
Lähetetty: 06 Loka 2016, 07:47
Kirjoittaja edsel59
Lohko on ihan hyvässä kunnossa tulee hoonaamalla ihan bueno. Männät ajattelin kylläkin vaihtaa ne on jotakin halpis kiina kamaa.
Re: 302 ja c4 projekti apua tarvitaan
Lähetetty: 07 Loka 2016, 10:10
Kirjoittaja SamiM
edsel59 kirjoitti:Sitten laatikon remppa joku master kit ebaystä? Normi vai joku viri homma? Ja tietysti mistä tietää mikä turbiinin tilaa mikä stall jne.
Laatikon remontointiin tarvitset minimissään seuraavat osat, jos haluaa olla varma mitä tarvitsee niin parempi purkaa laatikko ensin. Varmista että tiedät varmasti laatikon vuosimallin ennen kuin tilaat, tunnistaa turbiiniakselista: '64-'69 24 urainen molemmat päät, '70 välimalli 24 ja 26 urainen, '71-'81 26 urainen molemmat päät.
- korjaussarja jossa kaikki tiivisteet, kitkalevyt ja teräslevyt '64-'69 26006, '70-'81 26006C
- pumpun laakeri 26034A
- hännän laakeri 26066
- rikkasarja eli painelaakerisarja '64-'69 26200, '70-'81 26200A
- etupanta 26022
- alipainemodulaattori, kierrettävä ('64-'72) 26160, painettava ('73-81) 26160Y, painettava ('74-'86) 26160G
- shift kit, tässä kohtaa valinnanvaraa enemmän laatikon vuosimallin mukaan, pelkkä turbiiniakselitunnistus ei välttämättä riitä
Suodatin ei ole välttämätön uusia jos entisessä verkko on ehjä. Sen voi pesemällä käyttää uudelleen. Osat saat järkihintaan kotimaisilta toimittajilta, kokemusta on. Esim. master kit 26006 eräässä kotimaisessa kaupassa 120 e.
Turbiinin valinta perustuu autoon ja moottoriin kokonaisuutena. Nyrkkisääntönä voi käyttää että tartuntakierrosluku huippuväännön alapuolella muutama sata kierrosta, mutta todelliseen tartuntakierroslukuun vaikuttaa koko auto moottorille muodostamansa vastuksen kautta; enemmän vääntöä moottorissa niin tartuntakierrosluku nousee ja vähemmällä väännöllä laskee. Eli ostamasi turbiinin ko. tieto ei välttämättä päde autossasi, ellei kyseessä ole juuri sinun autoosi kokemukseen ja laajaan tietoon perustuen valittu tai valmistettu turbiini.
Re: 302 ja c4 projekti apua tarvitaan
Lähetetty: 07 Loka 2016, 13:46
Kirjoittaja edsel59
Ihan hyviä juttuja nämä kaikki, mutta olisin toivonut jonkun valmiin kaavan. Joku on varmaan rakentanut samoilla spekseillä yhdistelmän.
Sitten olisin vaan kopioinut ne viritykset. Sitten tietää suoraan mikä viritykset ja kannet laitaa koneeseen ja turbiini ja perän välitys, nämä kaikki pitää kuitenkin ostaa.
Re: 302 ja c4 projekti apua tarvitaan
Lähetetty: 07 Loka 2016, 15:12
Kirjoittaja edsel59
Jep Edseliin tulee tuo motti, tuo on varmaan ihan hyvä paketti sun ehdotus mietin vaan niitten kansien kanssa nuo D80E kannet ei vissiin ollut niin hyviä? Näin ainakin mulle on kerrottu.
Re: 302 ja c4 projekti apua tarvitaan
Lähetetty: 08 Loka 2016, 10:29
Kirjoittaja rambo351
mulla ois hyvät kannet myynnissä sulle.AFR 1388 185cc,58cc palotila.compin vipat 1.6 suhteella ja alu venakopat 1100e.käy kattoo nettivaraosa ID 2333298
Re: 302 ja c4 projekti apua tarvitaan
Lähetetty: 08 Loka 2016, 10:35
Kirjoittaja ak72
kaara91 kirjoitti:Kaikkiin kuultuihin kertomuksiin ei aina kannata niin vakavasti nojata. Tässäkin tapauksessa noi kannet 347 päällä on just passeli. Kannethan on isopalotilaiset olikohan 64cc, mutta strokerikoneen päällä ruttujen saaminen 10 ei tuota tuskaa, ne kun tulevat itsestään iskutilavuuden mukana. Ja kanavan seinämien puolesta tavaraa on millin verran enemmän kuin näissä viimeisissä rautaharkoissa.
Mikään ei estä myöskään syöttöpuolta muuttamasta ruiskuksi tarvittaessa, jolloin toiminta ja kulutus saadaan hyvälle laatutasolle. Käytettyjä EFIkoneen osia on jenkkipurkaamot pullollaan.
Tässähän joku aika sitten Mexico rakenteli yhden vastaavan 350hp kaasarikoneen kadulle. Eiköhän sekin ollut automaatti. Eli ei näihin niin kauheasti suunnittelua ja erikoisosia tarvita. Tässä en vähättele Mexicon taitoja, vaan että ihan vanhan kunnostuksella ja muutamien osien vaihdolla tuo 300hp on saavutettavissa. Suurin virhe on lähteä liikkeelle liian kovalla nokalla. Toimivamman katumoottorin saa kun valikoi ja rakentaa imu ja pakopuolen vermeet oikeaoppisesti ja niihin toimivat kannet.
Toi nokka-akseli homma pitää niin paikkaansa. Omassa kun olen nyt vuosia taistellut koneen heikon katuajettavuuden kanssa on Edelbrockin RPM nokka 224/234 ja .496"/.520"
Olen alkanut miettiä jos rahatilanne sallii miedomman nokan laittamista. Tuo RPM nokka toimii niin huonosti alle 2000rpm ettei sitä voi suositella cruisailuun tms.
Vieläkun mulla on T10 loota niin ei tahdo koneen kierrokset millään sattua 3.50:1 peräruuvin ja nokan kanssa käytettävälle alueelle katumatelussa.
Re: 302 ja c4 projekti apua tarvitaan
Lähetetty: 09 Loka 2016, 08:30
Kirjoittaja cougar1967
302 .020 ylikoossa. Alakerta vakio, valumännät neljällä venttiilikololla. Procomp 160cc 64cc alukannet, edelbrock performer rpm imusarja, comp cams 262 laahurinokka, edelbrock afb 600cfm kaasari. Puristuksia muistaakseni tossa 8.9:1. Dynossa tuli 302hv.