Sivu 1/1

Venttilijousi probleema

Lähetetty: 22 Huhti 2017, 13:51
Kirjoittaja JYN85
Hei!
Löytyisikö helppoa ratkaisua seuraavaan ongelmaan. Autossani on 393W moottori alumiinikansilla, joka hylättiin katsastuksessa viime kesänä almiinikansien takia. Vaadittiin tehonmittaus/muutoskatsastus tai moottorin muuttaminen takaisin vakioksi (rautakannet). Tehonmittaus/muutoskatsastukseen en viitsisi ryhtyä matalan hyväksyttävän tehon takia. Max hyväksyttävä teho 7 kg/kw, eli tässä tapauksessa 205 kw. Suunnitelmana on vaihtaa 351W moottorin C09E kannet 393W:n päälle ja katsastaa se näillä kansilla, sekä laittaa takaisin alukannet ja katsastaa jatkossa toisella asemalla, jossa ne hyväksytään. C09E kansissa on 3/8 ruuvi studit ja rullakeinut. Ongelmaksi muodostuu venttiilinjouset, jotka sopisivat kansia koneistamatta moottorissa olevan Trick Flow stage 2 nokan kanssa (nosto 0,542/ 0,563). Parhaat löytämäni jouset hyväksyvät 0,53 noston. Muutenkin mietityttää tämän kombinaation ominaisuudet, vaikka teholla yms. ei olekkaan tällä kertaa suurta merkitystä.
Toisena vaihtoehtona olisi kasata nurkista löytyvistä jämäosista vakio 351W moottori, mutta laiskana miehenä vaihtaisin vain kannet. Eli hakusessa helppo, halpa ja nopea vaihtoehto tähän tilapäisratkaisuun.

Re: Venttilijousi probleema

Lähetetty: 23 Huhti 2017, 08:10
Kirjoittaja starsky
Laittakaa JYN85 nimimerkille yv. jos on muita vinkkejä asiaan liittyen (tehomittauksen suorituksesta yms.) , siivoilin ohi topicin olevat viestit ja sisällöt.

Re: Venttilijousi probleema

Lähetetty: 23 Huhti 2017, 09:19
Kirjoittaja Mexico65
Mikä on venttiileiden asennuskorkeus?
http://www.powerperformancenews.com/tec ... e-springs/
Kun tuon tiedon selvittää niin jotenkin voi etsiä sopivat jouset noihin kansiin.
Lisäksi olisi tiedettävä tarvittava asennus - ja auki paine, nuo tiedot yleensä löytyy hyvässä nokkakortissa. Mutta jos noista paineista ei tietoa niin nokan arvot kun tietää niin asiaan pääsee sisälle.
Muutoin tuo on hakuammuntaa.