Earlyn renkaat
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Earlyn renkaat
225-60-15, oli mulla aikanaan 15x7":lla, Taakse mahtuuoikealla offsetilla 245, joka kyllä sopii tuolle 8" vanteelle.
Re: Earlyn renkaat
Mulla on tosin 17 tuumaisena edessä 235/45 takana 255/40 sattuu ihan hyvin Suomalaisiin uriin kulkee suoraan eikä vetele.
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Earlyn renkaat
225 aikalailla max taakse 15” jos madallettu. Ottaa helpolla kaariin kiinni. Mulla tuo koko raapi kaaria torq thrust vanteilla, nykyään styled steel wheels ja mahtuu paremmin. Edessä passeli 215/60 jos madallettu ja shelby muutos tehtynä.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Earlyn renkaat
Löysin tällasen linkin, en oo varma löytyykö jo näiltä sivuilta:
https://www.wheel-size.com/calc/
Totesin että on aika kätevä, tähän kun saa kaikenlaisia parametrejä syötettyä
https://www.wheel-size.com/calc/
Totesin että on aika kätevä, tähän kun saa kaikenlaisia parametrejä syötettyä
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
-
- Webmaster
- Viestit: 593
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 16:33
- Auto: HT '65
- Paikkakunta: Haukipudas
- Viesti:
Re: Earlyn renkaat
Voisko joku selittää tuon 8" leveän vanteen sopimattomuuden eteen '65-'66:ssa? Vai olisko kyseessä "näistä olemme varmoja"?
Tuossa kuvassa/tekstissä on on 7" ja 8" vanteilla backspacing:llä (4.5 vs 4.25) sisäpuolen ero ~6mm 7" hyväksi, tuleeko simpukkaohjauksen osat tai joku muu tielle jo?
Ulkopuolella 18mm leveämpi 8", siinä voi tietty tulla lokasuoja vastaan.
Toinen asia mikä ei vaan käy järkeen on se että 17x7 vanteelle suositellaan kapeampaa kumia kuin 18x7 vanteelle? Ajotuntumasta ei tässä pohdinnassa välitetä.
Vannetukun mukaan 225/40R18 ei o edes sallittu koko 18x7 vanteelle, jota tuossa suositellaan..
Lisäksi:
MU sanoo näin molemmille 7" ja 8" vanteille jos kumin leveys on 225/x tai isompi:
Toisaalta, CJpony myy käypäisenä 16x8 TT2 vannetta ET -13 (bs 4), jolloin tietty vanne vaan tulee kovin ulos ja voipi rapsutella lokasuojaan, mutta ei ota sisältä kiinni....?
https://www.customwheeloffset.com/tire- ... alculators antaa aika erilaisen kuvan ET/offset -luvuista vrt aiemmin linkitetty (tai sitten menin jo solmuun)
Takana oon kokeillu 17x9 et23 vannetta 245/45 renkaalla ja jos et olis ollu ~13mm, niin olispa ollu hyvä! Nyt tuli liian lähelle lehtijousta, mutta mahtui pyörimään. Eteen ei mahtunu mitenkään, kuten oli odotettavissa.
Tuohan on aikalailla sama ulkopuolen stancen suhteen kuin 17x8 et0 (bs 4.5), sisäsyrjällä tuuman verran eroa.
En tosin tiedä onko taka-akseli orggisleveä '65.
Tästä on kyllä ollut keskustelua aiemminkin, haku löytää..
Tuossa kuvassa/tekstissä on on 7" ja 8" vanteilla backspacing:llä (4.5 vs 4.25) sisäpuolen ero ~6mm 7" hyväksi, tuleeko simpukkaohjauksen osat tai joku muu tielle jo?
Ulkopuolella 18mm leveämpi 8", siinä voi tietty tulla lokasuoja vastaan.
Toinen asia mikä ei vaan käy järkeen on se että 17x7 vanteelle suositellaan kapeampaa kumia kuin 18x7 vanteelle? Ajotuntumasta ei tässä pohdinnassa välitetä.
Vannetukun mukaan 225/40R18 ei o edes sallittu koko 18x7 vanteelle, jota tuossa suositellaan..

Lisäksi:
MU sanoo näin molemmille 7" ja 8" vanteille jos kumin leveys on 225/x tai isompi:
Eli jos haluaa eteen leveämpää/isompaa kuin 215/x, niin ylätukivarsille on tehtävä vähintään Shelby/Arning droppi? Ja vanteen leveys ei vaikuta (6"-8")?-'65-66 models must use Shelby control arm mod or aftermarket control arms.
Toisaalta, CJpony myy käypäisenä 16x8 TT2 vannetta ET -13 (bs 4), jolloin tietty vanne vaan tulee kovin ulos ja voipi rapsutella lokasuojaan, mutta ei ota sisältä kiinni....?
https://www.customwheeloffset.com/tire- ... alculators antaa aika erilaisen kuvan ET/offset -luvuista vrt aiemmin linkitetty (tai sitten menin jo solmuun)

Takana oon kokeillu 17x9 et23 vannetta 245/45 renkaalla ja jos et olis ollu ~13mm, niin olispa ollu hyvä! Nyt tuli liian lähelle lehtijousta, mutta mahtui pyörimään. Eteen ei mahtunu mitenkään, kuten oli odotettavissa.
Tuohan on aikalailla sama ulkopuolen stancen suhteen kuin 17x8 et0 (bs 4.5), sisäsyrjällä tuuman verran eroa.
En tosin tiedä onko taka-akseli orggisleveä '65.
Tästä on kyllä ollut keskustelua aiemminkin, haku löytää..
Re: Earlyn renkaat
Tuossa 15 X 8" vanteella 225/50 R 15.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Earlyn renkaat
Noissa kuvissa vanne15 x 7 ja rengas 225/60R15. Toisessa kuvassa lähes täysi sisäänjousto ja toisessa täysi ulosjousto. Edessä ja takan on lokasuojan kaarien reunat taiteltu.
Noihin olisi sopinut 245/60R15 mutta rengas myyjä sanoi, että paremmin toimii kapeammalla renkaalla 7" vanteessa, kapea ei huoju niin paljon.
Noihin olisi sopinut 245/60R15 mutta rengas myyjä sanoi, että paremmin toimii kapeammalla renkaalla 7" vanteessa, kapea ei huoju niin paljon.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Mega-addikti
- Viestit: 698
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: Earlyn renkaat
Taitaa Mexicon autossa alusta ja jotkut mitatkin poiketa hieman alkuperäisestä, joten ilman kokeilematta ei varmaan kannata suoraan tuota settiä tilata.
Kysyjän auto kuitenkin näyttää enemmän orkkikselta ja toinen on täysiverinen kilpa-auto.
Kysyjän auto kuitenkin näyttää enemmän orkkikselta ja toinen on täysiverinen kilpa-auto.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Re: Earlyn renkaat
Täysiverisyydestä en tiedä, mutta luokitus todistuksen mukaiset raideleveydet edessä ja takana 144,78 cm. Lokasuojien kaaria ei ole levitetty tai suurennettu niin kuin aidissa Shelby Mustangeissa. Ala- ja ylä tukivarret alkuperäiset, aka-akseli noin 2 cm alkuperäistä kapeampi. Vain lokasuojien sisäreunat on muokattu, muutoin lokasuojat alkuperäiset. Arning muutos tehty eteen, jousitus pudottettu minimiin niin, että maavara mistätahansa mitattuna vähintään 10 cm.
Tuossa kuvassa 550 M15 Dunlop Historic Race Tyre mahtavan leveä rengas kosketuspinta tiehen noin 165 - 170mm.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Earlyn renkaat
Takana 18x10 ET48, 25mm spacer, 295x35x18 Yokohama
Mahtuuhan sinne kaikenlaista. Oikealla offsetilla taakse mahtuu 50mm sisään vedon ja huomaamattoman kyljen muokkaamisen avulla MT 305-40-18 (Rengas kyljestä kylkeen 325mm)
Ja juu, luonnollisesti muutoskatsastettuna.
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: Earlyn renkaat
Moro
Tossa on alla juurikin samankokoiset vanteet kuin Petellä ja ofsetit on samat.
Renkaat 205/60 15" ja takana 235/60 15"
Tossa on alla juurikin samankokoiset vanteet kuin Petellä ja ofsetit on samat.
Renkaat 205/60 15" ja takana 235/60 15"
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Earlyn renkaat
Mulla tällä hetkellä alla 9x17" vanteet, ei löytyny 10x17". Renkaat on 255, pitäis olla aika optimit tuolle vanteelle. Niijoo onhan sitä vähän levitetty, yms...
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Earlyn renkaat
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: Earlyn renkaat
Mulla takana (-67) 17x8 ja renkaat 275/40/17.
Kuvaa en ny osaa tähän laittaa tabletilla...
Kuvaa en ny osaa tähän laittaa tabletilla...

-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT