Sivu 1/1
Kaasuläppärunkoon ilmanputsari
Lähetetty: 10 Joulu 2017, 22:06
Kirjoittaja aGust
Työn alla on 351 clevelandiin kaasuläppärungon istutus, minkälainen ilmanputsari(t) tuohon kannattaisi laittaa?
ilmankaan ei varmaan viitsi ajella ja ihan katukäytössä oleva vehje.
Plenumin teko mahdollisesti sitten joskus myöhemmin tulevaisuudessa jos tarvetta on.
-Ville
http://itgairfilters.com/category/megaflow/
https://unifilter.com/online-catalog/cl ... r-filters/
http://www.pjmotorsports.com/velocity-s ... lters.html
Re: Kaasuläppärunkoon ilmanputsari
Lähetetty: 11 Joulu 2017, 12:44
Kirjoittaja Firebolt
Minkäslainen setti sulla on tuloillaan? Onko tötteröt pystyssä vai sojottaako ne eri suuntiin? Ei kannata jättää plenumin tekoa myöhemmäksi kun se voikin olla se "helppo" tapa toteuttaa suodatus ja usein nuo myöhemmäksi jätetyt hommat jää tekemättä.
Re: Kaasuläppärunkoon ilmanputsari
Lähetetty: 11 Joulu 2017, 13:30
Kirjoittaja Antti66HT
Jos joskus tötterö koneeseen sortuisin, päätyisin ehkä toiseen näistä ratkaisuista...
Re: Kaasuläppärunkoon ilmanputsari
Lähetetty: 11 Joulu 2017, 23:26
Kirjoittaja aGust
kaara91 kirjoitti: ↑10 Joulu 2017, 22:39
Tohon menis varmaan 2kpl tavanomaisia pyöreitä malleja, joka on 3in korkea. Yhtä ei varmaankaan ole niin isoa, joka peittäs kaikki. Eli ton piirroksen mukaisia löytyy, jotka on pehmeitä ja joista saa 0 mallisen molemmille lohkoille.
Mä voin mitata yhden `Nascar suodattimen, josko siitä saisi kaikkien päälle yhteisen.
Toi kiviverkko noin pienenä kartion päässä haittaa hengitystä ja jarruttaa ilmaa.Vie puolet pinta-alasta tohon verkkoon. Sitä ei kannata laittaa missään tapauksessa. Jos halutaan vain kiviverkot, pitää sen koon olla puolipallo ja vähintään 2X putken halkaisiaja.
Kartion päästä vapaa korkeus pitäisi olla putken halkaisijaa suurempi.
Eikö kahdesta tuollaisesta saisi toimivan paketin? Mittojen puolesta tuntuisi käyvän hienosti
http://itgairfilters.com/product/jc50-b ... lter-jc50/
Firebolt kirjoitti: ↑11 Joulu 2017, 12:44
Minkäslainen setti sulla on tuloillaan? Onko tötteröt pystyssä vai sojottaako ne eri suuntiin? Ei kannata jättää plenumin tekoa myöhemmäksi kun se voikin olla se "helppo" tapa toteuttaa suodatus ja usein nuo myöhemmäksi jätetyt hommat jää tekemättä.
Se on tuon aloituspostauksen alimmaisen kuvan mukainen, eli pystyillä mennään. Konepellissä on Mach1 mallin mukainen ilmanottoaukko niin ajatus oli tehdä sen alapuolelle plenium mikä olisi pellissä kiinni ja tiivistyisi pellin sulkeutuessa. Pitää yrittää olla ahnehtimatta näiden hommien kanssa ettei käy niin kuin viime talvena kun vehje oli vasta suurinpiirtein Kemoralla ensi kertaa kasassa. Vanhaa jäi tekniikasta lohko, case, jarrutehostin ja startti.
Antti66HT kirjoitti: ↑11 Joulu 2017, 13:30
Jos joskus tötterö koneeseen sortuisin, päätyisin ehkä toiseen näistä ratkaisuista...Inglese filter.JPGKN filtter.JPG
Tämä vaikutti fiksulta, hinta on ilmanputsarilla kohdallaan.
https://www.summitracing.com/int/parts/ ... cation=int
kaara91 kirjoitti: ↑11 Joulu 2017, 13:54
Ja jos sitä oikeesti ulkoilmaa haluaa koneeseen, niin tämän pystyy rakentamaan lähes joka koppaan ja putsarimallille ja antaa ylipainetta joka tilanteessa, kun auto liikkuu. Hyväksi koettu Nascar piireissä.
Ei varmasti yhtään huono tämäkään. hyviä neuvoja ollut ilmasuodattimen valinnan suhteen, kiitos.
Tämä on nyt yksi kehitysversio tuohon moottoriin, kaikkea pitää kokeilla niin oppii aina jotain uutta.
-Ville