Sivu 1/1

Ahdettu 2014 GT

Lähetetty: 03 Touko 2018, 18:22
Kirjoittaja midis
Moi,

Suomeen paluu lähestyy ja auto lähtee laivaan reilun kuukauden päästä. Nyt pitäisi vielä päättää tuleeko auto siihen asennetun ahtimen kanssa vai ilman. Ne harvat "vakiovarusteiset" 2014 GT:t mitä olen Tullin tiedoista bongannut ovat tuoneet noin 20ke pikavoiton. Ymmärrykseni on että jos tuon tällä setupilla, saan varautua maksamaan vähintään 50% lisää. Varasin juuri ajan moottorin palauttamiseksi vakioksi (en tee näitä itse) ja laitan sitten osat auton mukana tms.

Onkohan tässä veivauksessa mitään järkeä? Suomessa siis edessä uusi asennus ja arvuuttelin että tulee kokonaisuutena halvemmaksi + maksan mieluummin työstä kuin lahjoitan rahaa valtion pohjattomaan kaivoon.

Katsastus tms. menisi sitten Suomessa normikaavan mukaan mutta se olisi edessä joka tapauksessa ja voin ainakin varmistua siitä että verotuspäätös ei ole ihan hatusta heitetty.

Ahdin Ford Performance 624hv.

Re: Ahdettu 2014 GT

Lähetetty: 03 Touko 2018, 20:58
Kirjoittaja Pappacosworth
eikös alkuperäinen auto oo aina arvokkaampi kuin muuteltu. Shelby/Roush/Saleen eri asia. Meniskö paremmin läpi kun on jo lähtömaassa tehty.

Re: Ahdettu 2014 GT

Lähetetty: 03 Touko 2018, 21:18
Kirjoittaja simppa 73
Pappacosworth kirjoitti: 03 Touko 2018, 20:58 eikös alkuperäinen auto oo aina arvokkaampi kuin muuteltu. Shelby/Roush/Saleen eri asia. Meniskö paremmin läpi kun on jo lähtömaassa tehty.
Ainakin näissä vanhemmissa 2005 4,6 GT versioissa max teho joka saa olla, on luokkaa 500hp, kun ahdetaan tänä päivänä. Epäilen itse, että voi tulla ongelmia tuon Coyoten kanssa, koska siihen ei saa näin tehottomia ahdinsarjoja :lol: . Tehopainosuhde on liian kova ja et saa kilpiin. Parempi tietysti kysyä tahoilta, jotka näitä tekee ammatikseen, mutta minulla tälläinen käsitys tämän hetken säännöistä. Eli veikkaan itse, että jos meinaat saada kilpiin täällä, pitää olla tehty lähtömaassa, mutta miten sitten verotus kohtelee...?

Re: Ahdettu 2014 GT

Lähetetty: 03 Touko 2018, 21:20
Kirjoittaja Pappacosworth
Mä ainakin pokkana pyytäisin alennusta verotusarvoon, kun "en löytänyt alkuperäistä vaan tämmösen jota oli jo alettu räpeltämään" :D

Re: Ahdettu 2014 GT

Lähetetty: 04 Touko 2018, 20:09
Kirjoittaja midis
Grrr laskin juuri teho/paino-suhteen ja ilman ahdinta (GVWR 2087 kg) == 0.150069 kW/kg, tuli vähän juhamietomainen olo että hävisin yhdellä puuttuvalla painokilolla kuinka monta euroa? Jos jätän ahtimen kiinni mutta ilman remmiä ja punnitaan sitten katsastuksessa :) säästyy vielä asennuskustannuksissakin monta rahaa.

Toisaalta ahtimen kanssa paino / teho == n. 4.49 kg/kW joka tietty ei sitten sovi tähän viisaaseen päätökseen:
"g) moottoria ei saa vaihtaa, jos ajoneuvon omamassan suhde moottorin nettotehoon on muutoksen jälkeen ... mutta ei pienemmäksi kuin 5 kg/kW"

Re: Ahdettu 2014 GT

Lähetetty: 06 Touko 2018, 20:33
Kirjoittaja Hopia
Kyllä suosittelisin jättämään sen ahtimen paikalleen ja hommaamaan dynolaput jenkkilästä, jossa tuo tehopainosuhde ei ole liian kova. Muutoin voi olla, että et suomessa saa autoa kilpiin ahtimen kanssa millään, ainakaan laillisesti.

Re: Ahdettu 2014 GT

Lähetetty: 18 Touko 2018, 07:08
Kirjoittaja simppa 73
Kuulin eilen mielenkiitoisen asian tähän liittyen. Kuulemma olisi tehty IS Autowoksin toimesta Coyote Mustang ahdettuna kilpiin. Varma huhu kertoili, että jarrut olisi ainakin pitänyt päivittää 6-mäntäisiin. Itsellä ei asiasta enempää tietoa, mutta kannattaa kysyä asiaa Lievestuoreen suunnalta ja varmistaa pitääkö tämä paikkaansa.

Re: Ahdettu 2014 GT

Lähetetty: 18 Touko 2018, 23:57
Kirjoittaja midis
Joo Hesellä on kaikenlaisia virityksiä menossa, mutta lopullista totuutta ei ole vielä aiheeseen löytynyt (siis näin etukäteen).

Näillä jarruilla mennään syssymmällä konttoriin
20170421_182128 (1).jpg