Mustang Challenge Day 8.6.2019 + Slalom cup 2. osakilpailu. Jurva, Botniaring
Valvoja: Ville K
Alueen säännöt
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
- JYK-90
- Addikti
- Viestit: 426
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018 - Paikkakunta: Vesilahti
Mustang Challenge Day 8.6.2019 + Slalom cup 2. osakilpailu. Jurva, Botniaring
Mustang Challenge Day 2019 - Jurva Botniaring 8.6
Kun tulet ratapäiville, ilmoittaudu ensin kisatoimistoon. Täytä vastuuvapautuslomake ja maksa ratamaksu 25 euroa/auto MIKÄLI osallistut rata-ajoon tai Speed Stop Challengeen. Slalom on Mustang kerhon jäsenille ilmainen.
Tavoiteaikataulu sekä ohjelma
Rata käytössä klo 9:00-21:00
09:00-11:00 Vapaa rata-ajo lyhyellä Botniaringin radalla
11:00-11:30 Mustang Challenge Day ajajakokous
11:30-14:00 Rata-ajo osuus Botniaringin lyhyellä radalla
14:30-15:00 Slalom ja SSC tutustuminen
15:00-17:30 Slalom ja SSC kisa
18:00-18:30 Palkintojen jako
18:30-21:00 Vapaa rata-ajo pitkällä Botniaringin radalla
Rata-ajo
Rata-ajo ajetaan Jurvan Botniaringin lyhyellä radalla ja ajanotto tapahtuu jokaisen kuljettajan omalla älypuhelimella. Älypuhelimeen saa ladattua Race Chrono sovelluksen ja radaksi valitaan Botnaring short. Jos kyseinen ajanotto ohjelma ei ole tuttu, saanee paikan päällä apuja sen käyttöön muilta ajajilta. Race Chrono toimii hyvin jos puhelimen pitää näkyvällä paikalla esim. rintataskussa. Mustang Challenge Day kilpailuun lasketaan mukaan nopein ajettu kierros, jonka jokainen kuljettaja ilmoittaa itse kilpailutoimistoon. Rengastus rata-ajossa on vapaa.
Itse rata-ajo tapahtuu normaaliin Mustang Clubin ratapäivä tyyliin. Rata on vapaasti käytössä 11:30-14:00 välisenä aikana, eikä kierroksia tai yhtä aikaa ajavien määriä ole rajoitettu. Kuten aina, radalla on muistettava vilkuilla taustapeiliä nopeimpien autojen varalta sekä annettava niille tarvittaessa tilaa. Suuntavilkkua on hyvä käyttää siirryttäessä pois nopeimmalta ajoväylältä esim väistettäessä takaa tulevaa autoa. Ohitustilanteissa vastuu on kuitenkin aina ohittavalla autolla.
Rata-ajossa on kypäräpakko ja ilmastointi laitteet on kytkettävä pois päältä. Radalla ei ole lippumiehiä, joten jokaisen on itse ymmärrettävä hiljentää vauhtia jos esim toinen auto on jäänyt radan varteen. Nestevuodon sattuessa pitää hiljentää vauhtia ja radalta poistutaan välittömästi.
Slalom
Ennen ajoa kokoonnutaan ajamaan kahden lajin kulku läpi. Rataa ei siis kävellä läpi ,joten ole ajoissa ajamassa. Kesken slalomin ei ole mahdollista tutustua rataan muulla tavoin kuin katsomalla radan reunalta muilta mallia.
Slalom ajetaan keiloja pujotellen moottoriradalla yksi auto kerrallaan, startaten T10-T11 sektorin puolivälistä aina maaliin varikkosuoran alkuun sektorille T16 asti. Katso kartta!
Ajanotto toteutetaan kerhomme laitteistolla joka mittaa ajan lähtö- ja maaliporttien välillä. Linkki slalomin sääntöihin löytyy täältä "klick".
Slalomin maalin jälkeen matka jatkuu jäähdytellen varikkosuoraa Speed Stop Challengeen.
Speed Stop Challenge
Kiihdytetään radan pääsuoralla. Lähtö tapahtuu seisovana lähtönä pääsuoran alusta yksi auto kerrallaan. Renkaita EI lämmitetä burniksella ennen lähtöä. Lämpö otetaan slalomissa.
Ajanoton katkaisu tapahtuu pääsuoralla maaliviivalla. Maaliviivan jälkeen on tilaa/aikaa pysäyttää auto 20 metrin matkalle merkitylle maalisektorille jolloin suoritus on hyväksytty. Mikäli autosi ei ylitä maaliviivaa kokonaan tai autosi nokka ylittää maalisektorin takareunan rajan, on suoritus hylätty.
Pidätämme oikeuden muuttaa sääntöjä olosuhteista ja aikataulumuutoksista johtuen.
Kilpailun säännöt
Kypärä on pakollinen rata-ajossa ja speed stop challengessa
Kisassa ei ole eri luokkia, kaikki ajavat samassa luokassa
Osallistua saavat kaikki USA:ssa valmistetut Ford merkkiset takavetoiset autot
Kilpailu käydään periaatteella ’one man one machine’, eli pisteistä kilpaillessa ajat vain yhdellä autolla.
Rengastus on vapaa joka lajissa
Kokonaiskilpailun kolme parasta palkitaan
Kilpailun voittaa vähiten pisteitä kerännyt kilpailija. Jokaisesta lajista pisteitä kertyy sijoituksen mukainen luku.
Esimerkkinä sijat 1, 4 ja 7 = loppupisteet 12 pistettä. Pisteiden mennessä tasan voittaja ratkaistaan nopeamman ajan slalomissa ajaneen eduksi.
Kun tulet ratapäiville, ilmoittaudu ensin kisatoimistoon. Täytä vastuuvapautuslomake ja maksa ratamaksu 25 euroa/auto MIKÄLI osallistut rata-ajoon tai Speed Stop Challengeen. Slalom on Mustang kerhon jäsenille ilmainen.
Tavoiteaikataulu sekä ohjelma
Rata käytössä klo 9:00-21:00
09:00-11:00 Vapaa rata-ajo lyhyellä Botniaringin radalla
11:00-11:30 Mustang Challenge Day ajajakokous
11:30-14:00 Rata-ajo osuus Botniaringin lyhyellä radalla
14:30-15:00 Slalom ja SSC tutustuminen
15:00-17:30 Slalom ja SSC kisa
18:00-18:30 Palkintojen jako
18:30-21:00 Vapaa rata-ajo pitkällä Botniaringin radalla
Rata-ajo
Rata-ajo ajetaan Jurvan Botniaringin lyhyellä radalla ja ajanotto tapahtuu jokaisen kuljettajan omalla älypuhelimella. Älypuhelimeen saa ladattua Race Chrono sovelluksen ja radaksi valitaan Botnaring short. Jos kyseinen ajanotto ohjelma ei ole tuttu, saanee paikan päällä apuja sen käyttöön muilta ajajilta. Race Chrono toimii hyvin jos puhelimen pitää näkyvällä paikalla esim. rintataskussa. Mustang Challenge Day kilpailuun lasketaan mukaan nopein ajettu kierros, jonka jokainen kuljettaja ilmoittaa itse kilpailutoimistoon. Rengastus rata-ajossa on vapaa.
Itse rata-ajo tapahtuu normaaliin Mustang Clubin ratapäivä tyyliin. Rata on vapaasti käytössä 11:30-14:00 välisenä aikana, eikä kierroksia tai yhtä aikaa ajavien määriä ole rajoitettu. Kuten aina, radalla on muistettava vilkuilla taustapeiliä nopeimpien autojen varalta sekä annettava niille tarvittaessa tilaa. Suuntavilkkua on hyvä käyttää siirryttäessä pois nopeimmalta ajoväylältä esim väistettäessä takaa tulevaa autoa. Ohitustilanteissa vastuu on kuitenkin aina ohittavalla autolla.
Rata-ajossa on kypäräpakko ja ilmastointi laitteet on kytkettävä pois päältä. Radalla ei ole lippumiehiä, joten jokaisen on itse ymmärrettävä hiljentää vauhtia jos esim toinen auto on jäänyt radan varteen. Nestevuodon sattuessa pitää hiljentää vauhtia ja radalta poistutaan välittömästi.
Slalom
Ennen ajoa kokoonnutaan ajamaan kahden lajin kulku läpi. Rataa ei siis kävellä läpi ,joten ole ajoissa ajamassa. Kesken slalomin ei ole mahdollista tutustua rataan muulla tavoin kuin katsomalla radan reunalta muilta mallia.
Slalom ajetaan keiloja pujotellen moottoriradalla yksi auto kerrallaan, startaten T10-T11 sektorin puolivälistä aina maaliin varikkosuoran alkuun sektorille T16 asti. Katso kartta!
Ajanotto toteutetaan kerhomme laitteistolla joka mittaa ajan lähtö- ja maaliporttien välillä. Linkki slalomin sääntöihin löytyy täältä "klick".
Slalomin maalin jälkeen matka jatkuu jäähdytellen varikkosuoraa Speed Stop Challengeen.
Speed Stop Challenge
Kiihdytetään radan pääsuoralla. Lähtö tapahtuu seisovana lähtönä pääsuoran alusta yksi auto kerrallaan. Renkaita EI lämmitetä burniksella ennen lähtöä. Lämpö otetaan slalomissa.
Ajanoton katkaisu tapahtuu pääsuoralla maaliviivalla. Maaliviivan jälkeen on tilaa/aikaa pysäyttää auto 20 metrin matkalle merkitylle maalisektorille jolloin suoritus on hyväksytty. Mikäli autosi ei ylitä maaliviivaa kokonaan tai autosi nokka ylittää maalisektorin takareunan rajan, on suoritus hylätty.
Pidätämme oikeuden muuttaa sääntöjä olosuhteista ja aikataulumuutoksista johtuen.
Kilpailun säännöt
Kypärä on pakollinen rata-ajossa ja speed stop challengessa
Kisassa ei ole eri luokkia, kaikki ajavat samassa luokassa
Osallistua saavat kaikki USA:ssa valmistetut Ford merkkiset takavetoiset autot
Kilpailu käydään periaatteella ’one man one machine’, eli pisteistä kilpaillessa ajat vain yhdellä autolla.
Rengastus on vapaa joka lajissa
Kokonaiskilpailun kolme parasta palkitaan
Kilpailun voittaa vähiten pisteitä kerännyt kilpailija. Jokaisesta lajista pisteitä kertyy sijoituksen mukainen luku.
Esimerkkinä sijat 1, 4 ja 7 = loppupisteet 12 pistettä. Pisteiden mennessä tasan voittaja ratkaistaan nopeamman ajan slalomissa ajaneen eduksi.
Viimeksi muokannut JYK-90, 10 Touko 2019, 14:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Kevätratapäivä 8.6.2019 + Slalom cup 2. osakilpailu. Jurva, Botniaring




Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Kevätratapäivä 8.6.2019 + Slalom cup 2. osakilpailu. Jurva, Botniaring
Ai jumalauta ja mulla vielä auto paloina. Tässähän tluee kiirus 
a

a
- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1551
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Re: Kevätratapäivä 8.6.2019 + Slalom cup 2. osakilpailu. Jurva, Botniaring
Hienosti Taisto aloit heti uusia juttuja kehitteleen Fiftari-illan ajatuksies mukaan
Onneks ei vielä sinne Nyyrpurin rinkulalle.
T. Vesa
Onneks ei vielä sinne Nyyrpurin rinkulalle.
T. Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Kevätratapäivä 8.6.2019 + Slalom cup 2. osakilpailu. Jurva, Botniaring
....


Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- jari
- Addikti
- Viestit: 372
- Liittynyt: 02 Kesä 2004, 08:47
- Auto: 2012 Mustang GT Brembo Package
- Paikkakunta: Tuusula/Asikkala
Re: Kevätratapäivä 8.6.2019 + Slalom cup 2. osakilpailu. Jurva, Botniaring
Ens kesänä mennään ringille! Suunnittelu käynnistyy heti kun radan aukioloajat ilmestyy ja saa sinne muitakin lähteä kuin ne keiden kanssa keikkaa on tähän asti visioitu...
Mutta asiaan: hieno homma että Botniaring on buukattu. Kyllähän se on korkea aika päästä mestaruuksia jakamaan vaikkei natikoita tulisikaan
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Kevätratapäivä 8.6.2019 + Slalom cup 2. osakilpailu. Jurva, Botniaring
Linkkasin ketjun tapahtumakalenteriin.
edit starsky 110519: tapahtumakalenterin url muuttunut, korjattu. Mutta, WWW-sivustolla eri ylläpito, ei allekirjoittaneen ylläpidossa nykyään.
edit starsky 110519: tapahtumakalenterin url muuttunut, korjattu. Mutta, WWW-sivustolla eri ylläpito, ei allekirjoittaneen ylläpidossa nykyään.
- aSSe
- Aktiivi
- Viestit: 58
- Liittynyt: 01 Heinä 2014, 21:51
- Auto: - 08 Mustang GT Edelbrock Supercharged
- 17 Mustang GT - Paikkakunta: Tuusula
Re: Kevätratapäivä 8.6.2019 + Slalom cup 2. osakilpailu. Jurva, Botniaring
Jostain syystä linkki ei toimi täältä käsin, toimii kyllä Tapahtumakalenterista tännepäin.
Saisiko myös tapahtuman nimen revisioitua tuonne Tapahtumakalenteriin ?
Mielenkiinnolla mukana!

Jari Asell Rayden Racing #14
_______________________
"08 Mustang GT Supercharged
"17 Mustang GT
_______________________
"Fuel For Life"
http://www.facebook.com/raydenracing/
_______________________
"08 Mustang GT Supercharged
"17 Mustang GT
_______________________
"Fuel For Life"
http://www.facebook.com/raydenracing/
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Mustang Challenge Day 8.6.2019 + Slalom cup 2. osakilpailu. Jurva, Botniaring



Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Kevätratapäivä 8.6.2019 + Slalom cup 2. osakilpailu. Jurva, Botniaring
Valitettavasti url-muuttui sivustojen mentyä uuteen alustaan. Foorumi/www ylläpito hajautettu kuormanjaollisesti (ihmiskuorma) ja yhteystiedot www-puolelle https://fmoc.fi/yhteystietoja/, mutta laitan nimimuutostarpeesta viestiä sinne nyt (eli ei tarvitse erikseen laittaa sitten).
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Mustang Challenge Day 8.6.2019 + Slalom cup 2. osakilpailu. Jurva, Botniaring
Aikaisemmin hoidin päivitykset myös www-puolelle. Tässä menee jonkun aikaa kunnes tämä jaettu ylläpito valuu kaikkien tietoisuuteen (Eli tarvittavat www-muutokset ilmoitetaan eri porukalle kuin foorumi . fb lisäksi oma)
Re: Mustang Challenge Day 8.6.2019 + Slalom cup 2. osakilpailu. Jurva, Botniaring
Onko tarkoitus kuitenkin vetää kaks kertaa slalom ja speed stop? Ja voinee osallistua pelkästään slalomiin? 

Blue Lady
Re: Mustang Challenge Day 8.6.2019 + Slalom cup 2. osakilpailu. Jurva, Botniaring
Kyllä, kaksi kertaa slalom ja speed stop. Jos saadaan ajanottovermeet toimimaan, niin tarkoitus on ajaa ensin slalom, josta siirrytään speed stop paikalle ja ajetaan tämä. Siitä matka jatkuu taas slalom paikalle ja toinen kierros läpi. Sitten tämä osuus ohi. ( Ellei sitten jostain syystä päätetä ajaa slalomia kolmeen kertaan... )
Kyllä, on mahdollista osallistua pelkästään slalomiin. Se ilmainen, mutta jos haluaa ajaa radalla tai osallistua speed stop kisaan, niin silloin maksu suoritettava ennen radalle menoa.
- JYK-90
- Addikti
- Viestit: 426
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018 - Paikkakunta: Vesilahti
Re: Mustang Challenge Day 8.6.2019 + Slalom cup 2. osakilpailu. Jurva, Botniaring
Ruokailumahdollisuus Botniaringin radalla klo 13-17.
Muistakaa myös vastuuvapauslomakkeet . Ne palautetaan täytettyinä joko Antille tai Simolle samalla kun maksatte ratamaksun. Ilman vastuuvapautuslomaketta ei ole pääsyä radalle.
Muistakaa myös vastuuvapauslomakkeet . Ne palautetaan täytettyinä joko Antille tai Simolle samalla kun maksatte ratamaksun. Ilman vastuuvapautuslomaketta ei ole pääsyä radalle.
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Mustang Challenge Day 8.6.2019 + Slalom cup 2. osakilpailu. Jurva, Botniaring
Pitääkö vastuuvapauslomake täyttää joka tapahtumasta erikseen?
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey