Mustang Challenge Day 8.6.2019 + Slalom cup 2. osakilpailu. Jurva, Botniaring
Lähetetty: 22 Marras 2018, 18:26
Mustang Challenge Day 2019 - Jurva Botniaring 8.6
Kun tulet ratapäiville, ilmoittaudu ensin kisatoimistoon. Täytä vastuuvapautuslomake ja maksa ratamaksu 25 euroa/auto MIKÄLI osallistut rata-ajoon tai Speed Stop Challengeen. Slalom on Mustang kerhon jäsenille ilmainen.
Tavoiteaikataulu sekä ohjelma
Rata käytössä klo 9:00-21:00
09:00-11:00 Vapaa rata-ajo lyhyellä Botniaringin radalla
11:00-11:30 Mustang Challenge Day ajajakokous
11:30-14:00 Rata-ajo osuus Botniaringin lyhyellä radalla
14:30-15:00 Slalom ja SSC tutustuminen
15:00-17:30 Slalom ja SSC kisa
18:00-18:30 Palkintojen jako
18:30-21:00 Vapaa rata-ajo pitkällä Botniaringin radalla
Rata-ajo
Rata-ajo ajetaan Jurvan Botniaringin lyhyellä radalla ja ajanotto tapahtuu jokaisen kuljettajan omalla älypuhelimella. Älypuhelimeen saa ladattua Race Chrono sovelluksen ja radaksi valitaan Botnaring short. Jos kyseinen ajanotto ohjelma ei ole tuttu, saanee paikan päällä apuja sen käyttöön muilta ajajilta. Race Chrono toimii hyvin jos puhelimen pitää näkyvällä paikalla esim. rintataskussa. Mustang Challenge Day kilpailuun lasketaan mukaan nopein ajettu kierros, jonka jokainen kuljettaja ilmoittaa itse kilpailutoimistoon. Rengastus rata-ajossa on vapaa.
Itse rata-ajo tapahtuu normaaliin Mustang Clubin ratapäivä tyyliin. Rata on vapaasti käytössä 11:30-14:00 välisenä aikana, eikä kierroksia tai yhtä aikaa ajavien määriä ole rajoitettu. Kuten aina, radalla on muistettava vilkuilla taustapeiliä nopeimpien autojen varalta sekä annettava niille tarvittaessa tilaa. Suuntavilkkua on hyvä käyttää siirryttäessä pois nopeimmalta ajoväylältä esim väistettäessä takaa tulevaa autoa. Ohitustilanteissa vastuu on kuitenkin aina ohittavalla autolla.
Rata-ajossa on kypäräpakko ja ilmastointi laitteet on kytkettävä pois päältä. Radalla ei ole lippumiehiä, joten jokaisen on itse ymmärrettävä hiljentää vauhtia jos esim toinen auto on jäänyt radan varteen. Nestevuodon sattuessa pitää hiljentää vauhtia ja radalta poistutaan välittömästi.
Slalom
Ennen ajoa kokoonnutaan ajamaan kahden lajin kulku läpi. Rataa ei siis kävellä läpi ,joten ole ajoissa ajamassa. Kesken slalomin ei ole mahdollista tutustua rataan muulla tavoin kuin katsomalla radan reunalta muilta mallia.
Slalom ajetaan keiloja pujotellen moottoriradalla yksi auto kerrallaan, startaten T10-T11 sektorin puolivälistä aina maaliin varikkosuoran alkuun sektorille T16 asti. Katso kartta!
Ajanotto toteutetaan kerhomme laitteistolla joka mittaa ajan lähtö- ja maaliporttien välillä. Linkki slalomin sääntöihin löytyy täältä "klick".
Slalomin maalin jälkeen matka jatkuu jäähdytellen varikkosuoraa Speed Stop Challengeen.
Speed Stop Challenge
Kiihdytetään radan pääsuoralla. Lähtö tapahtuu seisovana lähtönä pääsuoran alusta yksi auto kerrallaan. Renkaita EI lämmitetä burniksella ennen lähtöä. Lämpö otetaan slalomissa.
Ajanoton katkaisu tapahtuu pääsuoralla maaliviivalla. Maaliviivan jälkeen on tilaa/aikaa pysäyttää auto 20 metrin matkalle merkitylle maalisektorille jolloin suoritus on hyväksytty. Mikäli autosi ei ylitä maaliviivaa kokonaan tai autosi nokka ylittää maalisektorin takareunan rajan, on suoritus hylätty.
Pidätämme oikeuden muuttaa sääntöjä olosuhteista ja aikataulumuutoksista johtuen.
Kilpailun säännöt
Kypärä on pakollinen rata-ajossa ja speed stop challengessa
Kisassa ei ole eri luokkia, kaikki ajavat samassa luokassa
Osallistua saavat kaikki USA:ssa valmistetut Ford merkkiset takavetoiset autot
Kilpailu käydään periaatteella ’one man one machine’, eli pisteistä kilpaillessa ajat vain yhdellä autolla.
Rengastus on vapaa joka lajissa
Kokonaiskilpailun kolme parasta palkitaan
Kilpailun voittaa vähiten pisteitä kerännyt kilpailija. Jokaisesta lajista pisteitä kertyy sijoituksen mukainen luku.
Esimerkkinä sijat 1, 4 ja 7 = loppupisteet 12 pistettä. Pisteiden mennessä tasan voittaja ratkaistaan nopeamman ajan slalomissa ajaneen eduksi.
Kun tulet ratapäiville, ilmoittaudu ensin kisatoimistoon. Täytä vastuuvapautuslomake ja maksa ratamaksu 25 euroa/auto MIKÄLI osallistut rata-ajoon tai Speed Stop Challengeen. Slalom on Mustang kerhon jäsenille ilmainen.
Tavoiteaikataulu sekä ohjelma
Rata käytössä klo 9:00-21:00
09:00-11:00 Vapaa rata-ajo lyhyellä Botniaringin radalla
11:00-11:30 Mustang Challenge Day ajajakokous
11:30-14:00 Rata-ajo osuus Botniaringin lyhyellä radalla
14:30-15:00 Slalom ja SSC tutustuminen
15:00-17:30 Slalom ja SSC kisa
18:00-18:30 Palkintojen jako
18:30-21:00 Vapaa rata-ajo pitkällä Botniaringin radalla
Rata-ajo
Rata-ajo ajetaan Jurvan Botniaringin lyhyellä radalla ja ajanotto tapahtuu jokaisen kuljettajan omalla älypuhelimella. Älypuhelimeen saa ladattua Race Chrono sovelluksen ja radaksi valitaan Botnaring short. Jos kyseinen ajanotto ohjelma ei ole tuttu, saanee paikan päällä apuja sen käyttöön muilta ajajilta. Race Chrono toimii hyvin jos puhelimen pitää näkyvällä paikalla esim. rintataskussa. Mustang Challenge Day kilpailuun lasketaan mukaan nopein ajettu kierros, jonka jokainen kuljettaja ilmoittaa itse kilpailutoimistoon. Rengastus rata-ajossa on vapaa.
Itse rata-ajo tapahtuu normaaliin Mustang Clubin ratapäivä tyyliin. Rata on vapaasti käytössä 11:30-14:00 välisenä aikana, eikä kierroksia tai yhtä aikaa ajavien määriä ole rajoitettu. Kuten aina, radalla on muistettava vilkuilla taustapeiliä nopeimpien autojen varalta sekä annettava niille tarvittaessa tilaa. Suuntavilkkua on hyvä käyttää siirryttäessä pois nopeimmalta ajoväylältä esim väistettäessä takaa tulevaa autoa. Ohitustilanteissa vastuu on kuitenkin aina ohittavalla autolla.
Rata-ajossa on kypäräpakko ja ilmastointi laitteet on kytkettävä pois päältä. Radalla ei ole lippumiehiä, joten jokaisen on itse ymmärrettävä hiljentää vauhtia jos esim toinen auto on jäänyt radan varteen. Nestevuodon sattuessa pitää hiljentää vauhtia ja radalta poistutaan välittömästi.
Slalom
Ennen ajoa kokoonnutaan ajamaan kahden lajin kulku läpi. Rataa ei siis kävellä läpi ,joten ole ajoissa ajamassa. Kesken slalomin ei ole mahdollista tutustua rataan muulla tavoin kuin katsomalla radan reunalta muilta mallia.
Slalom ajetaan keiloja pujotellen moottoriradalla yksi auto kerrallaan, startaten T10-T11 sektorin puolivälistä aina maaliin varikkosuoran alkuun sektorille T16 asti. Katso kartta!
Ajanotto toteutetaan kerhomme laitteistolla joka mittaa ajan lähtö- ja maaliporttien välillä. Linkki slalomin sääntöihin löytyy täältä "klick".
Slalomin maalin jälkeen matka jatkuu jäähdytellen varikkosuoraa Speed Stop Challengeen.
Speed Stop Challenge
Kiihdytetään radan pääsuoralla. Lähtö tapahtuu seisovana lähtönä pääsuoran alusta yksi auto kerrallaan. Renkaita EI lämmitetä burniksella ennen lähtöä. Lämpö otetaan slalomissa.
Ajanoton katkaisu tapahtuu pääsuoralla maaliviivalla. Maaliviivan jälkeen on tilaa/aikaa pysäyttää auto 20 metrin matkalle merkitylle maalisektorille jolloin suoritus on hyväksytty. Mikäli autosi ei ylitä maaliviivaa kokonaan tai autosi nokka ylittää maalisektorin takareunan rajan, on suoritus hylätty.
Pidätämme oikeuden muuttaa sääntöjä olosuhteista ja aikataulumuutoksista johtuen.
Kilpailun säännöt
Kypärä on pakollinen rata-ajossa ja speed stop challengessa
Kisassa ei ole eri luokkia, kaikki ajavat samassa luokassa
Osallistua saavat kaikki USA:ssa valmistetut Ford merkkiset takavetoiset autot
Kilpailu käydään periaatteella ’one man one machine’, eli pisteistä kilpaillessa ajat vain yhdellä autolla.
Rengastus on vapaa joka lajissa
Kokonaiskilpailun kolme parasta palkitaan
Kilpailun voittaa vähiten pisteitä kerännyt kilpailija. Jokaisesta lajista pisteitä kertyy sijoituksen mukainen luku.
Esimerkkinä sijat 1, 4 ja 7 = loppupisteet 12 pistettä. Pisteiden mennessä tasan voittaja ratkaistaan nopeamman ajan slalomissa ajaneen eduksi.