Sivu 1/1
Autolite kaasari
Lähetetty: 16 Tammi 2020, 16:39
Kirjoittaja jiipee
Vm.65 Musse (289cid) A-koodin autossa on tunnukseltaan ilmeisesti erikoisempi kaasutin. Näissä A - koodin (225Hv) autojen kaasareissahan tiedon mukaan on Autolite C5ZF alkuinen numerokoodi, josta tämän 4 kurkkuisen tunnistaa. Tässä autossa on FoMoCo:n alumiinitagi, jossa numero on C40F, eli kaasutin viittaa HiPo versioon, joita käsittääkseni oli vain ns. K- koodin (271hv) autoissa? Kaasari vaikuttaa, kuin olisi ollut siinä paikallaan iät ja ajat. Mikä ero näillä C5ZF ja C40F kaasuttimilla on? Kurkut/suuttimet isommat? Onko kenelläkään tietoa tästä.
Re: Autolite kaasari
Lähetetty: 16 Tammi 2020, 19:55
Kirjoittaja Kopekka
Re: Autolite kaasari
Lähetetty: 17 Tammi 2020, 15:19
Kirjoittaja 1223
Moro
Onko manuaali ryyppy?
Lukeeko rungossa 1.12 eikä 1.08
Re: Autolite kaasari
Lähetetty: 17 Tammi 2020, 21:49
Kirjoittaja Pertti
Manuaaliryyppy ehkä manuaalivaihteisessa, ainakin kokemuspohjalta automaatissa on pikkuisen kikkailua kylmänä käsiryypyllä.
Re: Autolite kaasari
Lähetetty: 17 Tammi 2020, 22:03
Kirjoittaja 1223
Moro
Hipot oli kaikki manuaali ryypyllä.
Re: Autolite kaasari
Lähetetty: 17 Tammi 2020, 23:57
Kirjoittaja jiipee
Tässä on manuaaliryyppy. Kaasarin rungossa on lukema 1,12 ja lisäksi sama tunnus, kuin alumiinitagissa löytyy myös kaasarin rungosta, joten lienee siis oikeasti HiPo versio.
Re: Autolite kaasari
Lähetetty: 18 Tammi 2020, 09:48
Kirjoittaja 1223
Moi
Kyllä se hipon kaasarilta vaikuttaa. Oletko katsonut moottorin muuten onko koko mylly hipo?
Dampperi on yksi hyvä tunniste. Koodit kansien päissä ja mahdollisesti vin numero lohkossa.
Minulla on tuolla yksi sellainen ja siksi asia kiinnostaa.
Re: Autolite kaasari
Lähetetty: 17 Huhti 2020, 22:30
Kirjoittaja JussiT
Re: Autolite kaasari
Lähetetty: 17 Huhti 2020, 22:37
Kirjoittaja JussiT
Hipo-kaasari se on. Onnittelut lottovoiton johdosta.