Sivu 1/1

Jarrut yksipiirisestä kaksipiiriseksi ja levyt eteen.

Lähetetty: 03 Kesä 2020, 08:28
Kirjoittaja Topias74
Nyt olisi tarkoitus vähän parantaa falconin jarruja. Nyt jarrut yksipiiriset ja 9" rummut joka nurkassa. Löysin laatikosta vissiin foxin 2 piirisen jarrupääsylinterin, voisiko sitä käyttää tässä projektissa? Eteen ajattelin laittaa sn-95 gt:n alkuperäiset etusatulat ja taakse 10" rummut. Tehostimelle ei ole oikein tilaa, mutta miten lasketaan se että jarruista ei tule liian kovia, tai paremmin ilmaistuna, että jarrua jaksaa painaa ja vauhti pysähtyy. Ettei tule sellainen kivikova poljin jota pitää painaa kovaa ja silti ei meinaa vauhti hiljentyä. Eli käykö joku 1" pääsylinteri, ja minkälainen pitää olla etusatuloiden männän koko?

Re: Jarrut yksipiirisestä kaksipiiriseksi ja levyt eteen.

Lähetetty: 03 Kesä 2020, 09:51
Kirjoittaja Kankkis
En osaa varsinaisesti vastata laskenta kysymykseen mutta kokemuksen kombosta aattelin laittaa.

Elikkä
-mustang? Granada? 2-piirinen pääsylinteri, ei täyttä tietoo minkä auton ja minkä kokoinen
-jenkki granadan levyjarrut edessä, mäntä 3"
-jenki granadan 10" rummut takana, mäntä 0.93"
-takajarruille paineensäädin

Tolla kokoonpanolla jarrupoljin voiman tarve ainakin ihan kohtalainen ja jarrut kyllä saa lukkoonkin

-googlailen sylinteri kokoja ja lisäilen kun kerkiän

Re: Jarrut yksipiirisestä kaksipiiriseksi ja levyt eteen.

Lähetetty: 03 Kesä 2020, 09:55
Kirjoittaja Topias74
Ok, eli melko samanlainen kokoonpano kuin mitä minä olen suunnitellut. Mullakin on vielä hyllyssä 67 alkuperäinen pääsylinteri, mutta en muista sitä että onko se levy/rumpu vai rumpu/rumpu. Mistä sen muuten tietää?

Re: Jarrut yksipiirisestä kaksipiiriseksi ja levyt eteen.

Lähetetty: 03 Kesä 2020, 10:06
Kirjoittaja Kankkis
En osaa sanoo mutta eihän sillä niin väliä kun pistää paineensäätimen takalinjaan.
Tosiaan tuonne korjailun tuon pääsylinterin osalta että en olekkaan enään varma minkä auton se on ja että minkä kokoinen, ulkonäön perusteella vois olla 67---> mustang 2 piirinen ja silloin luultavasti 1" männällä

Re: Jarrut yksipiirisestä kaksipiiriseksi ja levyt eteen.

Lähetetty: 04 Kesä 2020, 20:26
Kirjoittaja FFreak
No mullahan oli -69:n orkkis rumpujarru v8 kombinaatiossa (alunperin kutosella) alle tuumainen pääsylinteri ilman välissä olevaa paineen säädintä. Nyt levyt joka nurkassa ja riittää tuumainen pääsylinteri. Veikkaan että se Tonin -67 pääsylinteri vois olla tuo viimeinen koko ennen tuumaista. Eli varmaan riittäis ainakin rummuille ja kasille.

Re: Jarrut yksipiirisestä kaksipiiriseksi ja levyt eteen.

Lähetetty: 04 Kesä 2020, 22:56
Kirjoittaja Topias74
Se on myös tuuman porauksella, mutta siinä on yhtäsuuret säiliöt, siinä toisessa on etummainen pienempi ja taaempi isompi.

Re: Jarrut yksipiirisestä kaksipiiriseksi ja levyt eteen.

Lähetetty: 04 Heinä 2020, 14:54
Kirjoittaja Tahavo
Minulla sama aikomus mutta säilyttää rumpujarrut. Käykö tuohon 64.5 HT alkuperäisen yksipiiripääsylinterin paikalle heittämällä kaksipiirisenpääsylinteri ja jos, niin mistähän semmoista osaisi kysellä? Soittoa vaan osien toimittajille Tepot, Sepot ym?

Re: Jarrut yksipiirisestä kaksipiiriseksi ja levyt eteen.

Lähetetty: 05 Heinä 2020, 13:29
Kirjoittaja Tahavo
Säilytysongelmien takia harrastus jäänyt aika vähiin viime vuosina, mutta nyt alan taas pikkuhiljaa heräillä.
Lähinnä turvallisuussyistä mietin kaksipiirijarruja. Rummut saa kelvata minun rauhallisessa ajossa.

Re: Jarrut yksipiirisestä kaksipiiriseksi ja levyt eteen.

Lähetetty: 05 Heinä 2020, 19:40
Kirjoittaja Homer65
Käy siihen, turvallisempi malli. Löytyy osamyyjiltä, joiltain jopa hyllystä. Tasapainosäätimen tarve selvii kokeilemalla :oops: .

Re: Jarrut yksipiirisestä kaksipiiriseksi ja levyt eteen.

Lähetetty: 07 Heinä 2020, 19:13
Kirjoittaja Tahavo
Jees. Tilattu on nyt :peukku: