Sivu 1/1

Muut kuin Mustangit ja muuta löpinää.

Lähetetty: 15 Tammi 2021, 21:04
Kirjoittaja Hoovee
Osaan kyllä lukea että tämä on Mustang- foorumi, mutta minkä verran kehtaa kysellä muista jenkkifordeista kuin mustangeista?

On itselläkin pieni ja erittäin lyhyt "mustang-menneisyys", joskus 15v sitten olin ostamassa remmiahdettua 95mustangia, koeajot olit suoritettu mutta mietin liika kauan ja auto oli myyty juuri samana päivänä kun päätin että ostan sen. Enpä sitten siis ostanutkaan.

Sitten oli kiikarissa muutama early musse, mutta tulikin jo talvi ja mietin että ehkä joku neliveto-jenkki kuitenkin...
Overdriveä selatessa osui silmiin Dorge Ram Cummins-ketju, ja se tuli selattua kokonaan läpi, oiskohan silloin ollut 800sivua. Talvella sitten olinkin jo 2gen 12v cummins-ramin omistaja, ja edelleen löytyy.
Mopar-innostus lähti dodgesta, ja jossain kohtaa päädyin ostamaan Plymouth Satelliten Customin.
Aidompia muskeliautoja tuli aina selailtua...Roadrunner oli haave, mutta täytyy sanoa, että mopareissa on hinta karannut mielestäni käsittämättömyyksiin. Tottakai kaikkien merkkien harvinaiset mallit on hinnoissaan, mutta tuntu että ajokuntoisen fordin saa samaan hintaan kuin projekti-moparin.
Siksi silmät vilkuili taas fordeja. Syksyllä sitten tärppäs ja ostin 71 torinon. Plymouthin myin pois 8vuoden omistuksen jälkeen.

Eka autoni oli RS Turbo Escort s2, ja silloin tuli crsc-foorumilla kirjoiteltua samalla nimimerkillä, monihan sieltä on tänne päätynyt. ja tietysti siellä OD:lla on tullut kirjoiteltua, mutta paremmin täältä tuntuu ford-tietoa löytyvän mitä on selaillut :peukku:

Re: Muut kuin Mustangit ja muuta löpinää.

Lähetetty: 15 Tammi 2021, 23:22
Kirjoittaja Arto65FB
Ei mitään eikä täällä olla mitenkään metsästämässä Kossu-kerhon jäseniä. Nää pikkulohkofoordit ovat heikkoa tekoa ja Pinto tai 205OHC ottaa kevyesti painetta siinä, missä vapari 5.0 V8 halkeaa pitkittäin. Tossa oot oikeassa, että vähemmän myytyjen autojen hinnat tietty ovat pompahtaneet. V8-Foordien kanssa vaan on, että pitää tietää mitä tekee. Siinä missä Chevy piti sen painavan SBC-pikkulohkon ennallaan monta vuosikymmentä, foordi muutti osia ja palettia jatkuvasti ja vaikka kesken valmistusvuoden jos se oli halvempaa. Welcome

Re: Muut kuin Mustangit ja muuta löpinää.

Lähetetty: 16 Tammi 2021, 09:31
Kirjoittaja Hoovee
Arto65FB kirjoitti: 15 Tammi 2021, 23:22 Nää pikkulohkofoordit ovat heikkoa tekoa ja Pinto tai 205OHC ottaa kevyesti painetta siinä, missä vapari 5.0 V8 halkeaa pitkittäin.
no juu, jos painetta haluaa reilusti tehdä niin tehdään se tonne cumminsiin eikä fordin pikkulohkoon. Dodgessa mulla on nyt 4bar ja fordissa 1bar.
Jos 302 joskus hajoaa, niin sitten täytyy laittaa isompaa tilalle. Onhan torino vähän lussu tolla koneella, mutta eipä mulla olekaan sillä vielä takana kuin ehkä 50km, niin ajellaan ensi kesää ekana ja mietitään jatkosuunitelmia sitten... paljon tuossakin autossa puuhaa riittää että saan mieleiseksi, vai saako koskaan täysin valmiiksi?

Re: Muut kuin Mustangit ja muuta löpinää.

Lähetetty: 16 Tammi 2021, 15:10
Kirjoittaja Hoovee
kaara91 kirjoitti: 16 Tammi 2021, 12:21 En tiedä mitä tolle 302 koneelle on tehty, mutta vakiokone vakiokansilla seuraavat 50km riittää kannenpahvien vuotoon.. Tai no kestäähän se jos puolella kaasulla ajelee, niin peräti ehkä koko kesän...
alukansilla se on ja muutenkin tehty ahdinkäyttöön. ja siis jo vuosia sitten rakennettu ja kenkääkin saanu hajoamatta, mutta ollut monta vuotta katsastamatta yms, eli hipisteltävää riittää just niin paljon kuin vain haluaa tehdä.

Näyttelyautoa en tee enkä myöskään kilpuria, ajatuksena cruisalupeli jossa vähän enempi kuin parisataa hevosta. Mulla ei yleensä autot vaihdu vuosittain eli mikään kiire ei ole :peukku:

Re: Muut kuin Mustangit ja muuta löpinää.

Lähetetty: 16 Tammi 2021, 15:22
Kirjoittaja PeteP
Mun koneeseen tulee max 0,5 ja kädet ristiin että pysyy vakiohatut paikalla :mrgreen:

Re: Muut kuin Mustangit ja muuta löpinää.

Lähetetty: 16 Tammi 2021, 18:02
Kirjoittaja Hoovee
Piti nyt oikeen mennä talliin katselee fordia ja sen ahtopainemittaria,että mihinköhän asti se nousikaan; saattaa olla hyvinkin että puhuin läpiä päähäni.

Niinkuin sanoin, auto oli katsastamatta kun sen ostin ja ihan maksimissaan olen sen 50km sillä ehtinyt ajella, niin muisti kenties teki tepposet. Voi hyvinkin olla että liikutaan kuitenkin siellä 0.5-0,7bar.



itse olen ajatellut 450-500hp vois olla, ainakin jos tähän videoon peilaa, suurinpiirtien saman suuntaista palikkaa on:


Pahoittelut, ei ollut tarkoitus puhua tekniikka-asioista täällä alueella :roll:

Re: Muut kuin Mustangit ja muuta löpinää.

Lähetetty: 16 Tammi 2021, 18:17
Kirjoittaja PeteP
Kyllä tänne juttua mahtuu ! ja hienoa että on sulla on ahtomoottorivoorrti, eipä noita ole koskaan liikaa :peukku:

Ahtomoottoreistahan vois laitaa ihan oman osion ??

Re: Muut kuin Mustangit ja muuta löpinää.

Lähetetty: 17 Tammi 2021, 11:32
Kirjoittaja PeteP
Tästä mun auton -90 luvun 302 koneesta ja portatuilla E7TE kansilla oli mitattu edellisen omistajan toimesta kahdella turbolla ja välijäähyllä varustettuna, ja uuella Megan plug and play boxilla säädettynä, 0.3bar ja 321 hv. vääntöarvoista ei tietoja.. Tämän rempan jälkeen ei ainakaan pitäis huonontua .

Re: Muut kuin Mustangit ja muuta löpinää.

Lähetetty: 17 Tammi 2021, 13:54
Kirjoittaja Antti66HT
Tervetuloa,

Torinosta vaan juttua, ja tekniikkaa juttuun myös. Mielenkiintoinen yhdistelmä, eli isokoppa ahdetulla pikkulohkolla. Kyllä 302 varmasti kestää jos säädetty siten ettei pääse nakuttamaan, laihalle yms. Toisilla kestää, toisilla ei... ( Mulla ja Kaaralla ei kestä😂). Itsellä ei ahdettuja ole, mutta hyllyllä kyllä yksi 112 Eaton...