S197 kardaani täristää
Lähetetty: 15 Huhti 2021, 10:10
Moikka,
Mulla on 2006 GT Mustang.
Kardaani alkaa täristämään hieman, kun nopeus nousee 80 mailin tienoille ja yli. Renkaat ovat tasapainotettu. Mietiskelen toimenpiteitä tämän korjaamiseksi. Näyttää siltä, että mulla on vaihdettu kardaanin keskellä oleva vakionopeusnivel ja mahdollisesti perän yhteydessä oleva vakionopeusnivel. Keskellä oleva panta on eri kohdassa kiinni kuin alunperin, koska kiinnityspultin jäljistä näkee sen. Lisäksi näyttää, että kiinnityspanta asettaa kardaanin hieman väärään kulmaan. Vaihdelaatikon päässä oleva ristinivel on alkuperäinen.
Millainen kardaanin keskituenta on? Onko siellä keskituennassa oma erillinen laakeri, vai onko se keskikannake jotenkin koplattu samaan nippuun sen vakionopeus nivelen kanssa? Pystyykö sen keskikannakkeen kääntämään toisin päin? Mietin vain sitä, että jos se on mennyt kasaus vaiheessa väärinpäin vahingossa? Toki onhan vakionopeusniveltä vaihdettaessa voinut mennä myös väärille rihloille, mutta jotenkin toi keskipanta näyttää epäloogiselta asentonsa puolesta.
Vaihdelaatikon päässä oleva ristiniveltä ei taida saada uutena? Miten porukka on korjaillut näitä tämän vuotisten / mallisten kardaaneja?
Kiitos jo etukäteen!
Mulla on 2006 GT Mustang.
Kardaani alkaa täristämään hieman, kun nopeus nousee 80 mailin tienoille ja yli. Renkaat ovat tasapainotettu. Mietiskelen toimenpiteitä tämän korjaamiseksi. Näyttää siltä, että mulla on vaihdettu kardaanin keskellä oleva vakionopeusnivel ja mahdollisesti perän yhteydessä oleva vakionopeusnivel. Keskellä oleva panta on eri kohdassa kiinni kuin alunperin, koska kiinnityspultin jäljistä näkee sen. Lisäksi näyttää, että kiinnityspanta asettaa kardaanin hieman väärään kulmaan. Vaihdelaatikon päässä oleva ristinivel on alkuperäinen.
Millainen kardaanin keskituenta on? Onko siellä keskituennassa oma erillinen laakeri, vai onko se keskikannake jotenkin koplattu samaan nippuun sen vakionopeus nivelen kanssa? Pystyykö sen keskikannakkeen kääntämään toisin päin? Mietin vain sitä, että jos se on mennyt kasaus vaiheessa väärinpäin vahingossa? Toki onhan vakionopeusniveltä vaihdettaessa voinut mennä myös väärille rihloille, mutta jotenkin toi keskipanta näyttää epäloogiselta asentonsa puolesta.
Vaihdelaatikon päässä oleva ristiniveltä ei taida saada uutena? Miten porukka on korjaillut näitä tämän vuotisten / mallisten kardaaneja?
Kiitos jo etukäteen!