Sivu 1/1

1 5/8 Hookerin korvaajat '67 Fastbackiin?

Lähetetty: 13 Tammi 2022, 21:50
Kirjoittaja micow
Stroukki Windsorissa nyt n. 450hp ja tavoite 500hp+ nokan vaihdolla ja rutun nostolla 10.75:stä n. 11.4-11.5:n (pumppubensan rajoihin).
Uus nokka: https://www.summitracing.com/parts/cca- ... /make/ford

Nykyiset Hooker Super Comp 1 5/8 pakosarjat käy ahtaiks ja Summitin hakukone antoi neljä 1 3/4 vaihtoehtoa, jotka mahtuu konehuoneeseen ohj.teharin kans:

https://www.summitracing.com/search/par ... =Ascending

Oisko muita, kenties parempia pakosarjaehdotuksia nykyisten Hookerien korvaajiks?
ps. Keraaminen pinnoite on must, ja tulee ostettuihin sarjoihin joko valmiina tai jälestäpäin.

Re: 1 5/8 Hookerin korvaajat '67 Fastbackiin?

Lähetetty: 13 Tammi 2022, 22:16
Kirjoittaja Arto65FB
Alat olemaan aika extreme osastolla. Mitens jos ottaisit Amerikan sijaan yhteyttä Suomeen. Noi Mexicon 180 asteen sarjat voisivat ollan sulle aika kova vaihtoehto.

Re: 1 5/8 Hookerin korvaajat '67 Fastbackiin?

Lähetetty: 13 Tammi 2022, 22:25
Kirjoittaja micow
Arto65FB kirjoitti: 13 Tammi 2022, 22:16 Alat olemaan aika extreme osastolla. Mitens jos ottaisit Amerikan sijaan yhteyttä Suomeen. Noi Mexicon 180 asteen sarjat voisivat ollan sulle aika kova vaihtoehto.
Mulla meni tuumat (taas) sekasin. Nuo mun Hookerit onkin 1 3/4, eikä 1 5/8!!

Ne voi näköjään pinnottaa ihte: https://martelius.com/tech-line-black-satin-250-ml

Re: 1 5/8 Hookerin korvaajat '67 Fastbackiin?

Lähetetty: 14 Tammi 2022, 12:22
Kirjoittaja KooKoo
Sorry, vähän off-the topic, mutta uskoisin että pakosarjat ei tuossa ensimmäisenä tee jarrua, toki suuremmat riittää aina ylemmäs.... Joku kyllä jarruttaa käyrien perusteella tuon kokoisessa, kun max teho alkaa olla 5 tonnin jälkeen saavutettu ja vääntökäyrä kuitenkin yli 600 Nm vasta melko myöhään. Mikä nokka sulla on nyt? Keraaminen pinnoitus on kyllä aika lailla must monestakin syystä.....

Re: 1 5/8 Hookerin korvaajat '67 Fastbackiin?

Lähetetty: 14 Tammi 2022, 13:24
Kirjoittaja micow
KooKoo kirjoitti: 14 Tammi 2022, 12:22 Sorry, vähän off-the topic, mutta uskoisin että pakosarjat ei tuossa ensimmäisenä tee jarrua, toki suuremmat riittää aina ylemmäs.... Joku kyllä jarruttaa käyrien perusteella tuon kokoisessa, kun max teho alkaa olla 5 tonnin jälkeen saavutettu ja vääntökäyrä kuitenkin yli 600 Nm vasta melko myöhään. Mikä nokka sulla on nyt? Keraaminen pinnoitus on kyllä aika lailla must monestakin syystä.....
Sielon tämä nokka ny: https://www.summitracing.com/int/parts/ ... /make/ford

Tuo moottorihan oli täys susi, kun 6v sitten sen ostin halavalla (4k), niin korjailuihin meni 8k!!! Koskaan ei ollu kumminkaan tarkoitus tehdä siitä "kisakonetta", vaan mahdollisimman huoltovapaa katumosa. Viimeset 3v se onkin ollu täysin ongelmaton.

Nyt vaan tuli mieleen, että sieltä sais reservistä "halpoja" hevosia pelkällä nokan vaihdolla ja rutun nostolla. Pakosarjat ei pitäis ahistaa. Yhdessä Summitin linkissä mitaksi oli merkitty 1 5/8, mutta todellinen vahvuus olikin 1 3/4, niin panikoin turhaan.

Ei tarvi, ku tilata Marteliukselta pinnoitetta ja hiekkapuhaltaa+ruiskata ne keväällä.

Re: 1 5/8 Hookerin korvaajat '67 Fastbackiin?

Lähetetty: 14 Tammi 2022, 13:40
Kirjoittaja KooKoo
OK. Kyllä keppi sen verran raikas on, että kyllä tuo pitäisi jo lähemmäs 500 kaakkia tuottaa. Eikös sulla ollut Timpan tekemät rautakannet? Ne ei pitäisi jarruna olla... minkäkokoiset venat niissä on? Rutun nostaminen yli 11, jos dynaaminen ruttu menee 9 nurkille tai yli, niin saattaa olla hiukan haasteellinen katukäytössä tai ainakin tarkkana saa olla. Jo pelkästään lämpöjen hallinta äärioloissa rautakansilla noilla rutuilla vaatii jo huomiota. Tosin ihan onnistuneita komboja tuota kovemmillakin rutuilla Suomestakin löytyy. Nää on toki sitten vaan mielipiteitä ja omiin kokemuksiin perustuvaa, älköön kukaan niistä itseensä ottako ;)

Re: 1 5/8 Hookerin korvaajat '67 Fastbackiin?

Lähetetty: 14 Tammi 2022, 14:08
Kirjoittaja micow
KooKoo kirjoitti: 14 Tammi 2022, 13:40 Eikös sulla ollut Timpan tekemät rautakannet?
Nummijärven kairaamat Dart kakkoset. 2.08/1.65 venat. Aivan mahtavat hitec-hatut!!! :peukku: :peukku: :peukku:
Ruttu kyllä tarkistetaan huolella, kun kannet on erittäin pätevän koneistajan pöydällä, kuinka paljon siivutetaan, että pystyy nakuttamatta 98lla ajella ja että lämmöt pysyy kurissa. :peukku:
Caltracs-modailut alkaa kohta, niin saan vihdoin sitä lähtöpitoa, jonka kans oon tuskaillu pari viimestä vuotta. Sit mennään lujaa, sen lupaan! :D