-95 5.0 gt +turbo??

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Cosander
Aktiivi
Viestit: 80
Liittynyt: 23 Kesä 2005, 10:50

-95 5.0 gt +turbo??

Viesti Kirjoittaja Cosander »

Tuli ostettua tommonen -95 5.0GT Convertible
Ja myyjä sano et tohon koneeseen sais jotain valmista mekaanista ahdin sarjaa?
Mikä semmosi valmistaa tai mist voi kysellä semmosta? Onko vinkkejä?
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Ahdinsarjasta en tiedä, mutta ei taida leimaa tulla katsastuksessa jos ahtimen laitat. Itse olen kuullut muilta kerholaisilta, että jo Foxiin (87'->93') on vaikea saada leimaa ahtimen kanssa. Riippuu ihan Foxeista, että lukeeko rekisteriotteessa vähäpäästöinen vai ei. Uudempiin (94->up!) tuskin saa leimaa ahtimen kanssa lahjomatta katsastusmiestä. :lol: Itse en ole ainakaan vielä nähnyt, enkä kuullut yhdestäkään Suomessa olevasta 94' tai uudemmasta Mustangista, missä olisi ahdin kiinni ja leimassa. Korjatkoot muut, jos olen väärässä.

Jani
95' GTS
Avatar
Dervish
Aina äänessä
Viestit: 1550
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 09:33
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Dervish »

http://www.fordracingparts.com/parts/ca ... 20Chargers

Tuosta eikun valkkaamaan sopivaa ja kilautus Kivitilaan Tampereelle.
Leima on kyllä sitten luku erikseen...
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!! :pehva:
-Homer65
SlinKY
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 24 Kesä 2005, 01:51
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja SlinKY »

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... from=@yto=

djcombo tossa ainaki olis heti yks suomenkilvissä oleva ahdettu mustang. Eikös noi 4.6l ole myös vähäpäästöisiä? Että eiköhän niitä ahtimia saa niihin kun vaan laittaa.
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1136
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Jos auto on tuotu muuttoautona ahtimen kans asia on eri. Jo rekisteröityyn pitää toimittaa VTT:n päästö- ja dynolaput ennen ja jälkeen ahtimen asennuksen. Lisäksi teho ei saa kasvaa prosentuaalisesti liikaa, ja jos vertailuun käytetään suurempitehoista mallia, on auto myös teknisesti muutettava vastaamaan ao. tehomallia.
Nämä kysyin kun asiaa tuumailin. Racingin ahtimen mukana tuleva lappu voi helpottaa, koska siinä lukee, että auto täyttää kaikki normit myös asennuksen jälkeen, eriasia kelpaako taas suomen viranomaisille...
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

SlinKY kirjoitti:http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... from=@yto=

djcombo tossa ainaki olis heti yks suomenkilvissä oleva ahdettu mustang. Eikös noi 4.6l ole myös vähäpäästöisiä? Että eiköhän niitä ahtimia saa niihin kun vaan laittaa.
Just näin.
Eikä tuo ole ainut ahdettu 94->up Mustang.
Jos dj combokin vaivautuisi joskus kehä kolmosen ulkopuolelle niin saattaisi nähdä ihan livenäkin noita autoja. :wink:

Juttelin juuri katsastusmiehen kanssa aiheesta.
Ainut vaatimus ahtamiselle oli ettei tehot nouse liikaa eli dynolappu tarvitaan.
-Jukka-
SlinKY
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 24 Kesä 2005, 01:51
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja SlinKY »

"Vuoden 1992 ja uudemmat ajoneuvot: Turbon asentaminen vapaastihengittävään moottoriin on käytännössä mahdotonta. Asennus vaatii aina päästömittauksen (hinnat alk. 924.8€ alv 0%) ellei autoon asenneta mallisarjaan saatavissa olevaa alkuperäistä turbomoottoria apulaitteineen johon sen valmistajan edustajalta on saatava todistus E 15/04 päästönormien alittamisesta."

Tommonen löyty Pro turbon sivuilta (http://www.proturbo.fi) En sit tiedä kuinka pitää paikkaansa...
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

-Jukka-
Cosander
Aktiivi
Viestit: 80
Liittynyt: 23 Kesä 2005, 10:50

Viesti Kirjoittaja Cosander »

Myyjän kans oli puhetta tosta turbo sarjasta ja se sano et "pitääs" saada kilpiin kun laittaa ahtimen kiinni ennen rekisteröinti katsastusta ja sanoo et se turbo on ollut sielä et jenkeis on tämmösiä koneita.
Cosander
Aktiivi
Viestit: 80
Liittynyt: 23 Kesä 2005, 10:50

Viesti Kirjoittaja Cosander »

Dervish kirjoitti:http://www.fordracingparts.com/parts/ca ... 20Chargers

Tuosta eikun valkkaamaan sopivaa ja kilautus Kivitilaan Tampereelle.
Leima on kyllä sitten luku erikseen...
Muuten olis hyviä paketteja mut lukee näin Does not fit convertible
Tietääks kukaan miksei sovi avoon? Mitä ero muka on avol ja kóvakattosen tekniikas?
Avatar
HighPsi5O
Aktiivi
Viestit: 69
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Los Angeles, California

Viesti Kirjoittaja HighPsi5O »

Eipä sotketa turboa ja remmiä keskenään... :wink:

Ilmeisesti olet ostanut autosi Suomesta, jolloin se ei ole muuttoauto ja se rekisteröinti katsastetaan normaalien AKE:n säännösten mukaisesti. Vain muuttoautot tuntuvat saavan kevyempää kohtelua.. Jos alkuperäisestä ensirekisteröinnissä tulleesta rekisteriotteesta (esim.USA:n tai Saksan) löytyy merkintä päästöistä ja niiden mukaan auto on vähäpäästöinen niin silloin ahtimen laillinen asennus on erittäin hankalaa.

Itse perehdyin asiaan rekisteröintikatsastaessani 1988 GT:täni. Se on Saksan tuontia ja ensirekisteröity 1.4.1988. AKE:n sääntöjen mukaan 1.12.1988 jälkeen ensirekisteröidyt tulevat vähäpäästöisiksi, jos niissä on ollut ensirekisteröinnissä merkintä kyseisestä asiasta (omassani oli Saksan vähäpäästöinen luokitus). Onneksi pirssi vältti tuon "kirosanan" puolella vuodella ja on nyt katiton/päästövapaa. Taitaa tosin olla liikenteessä paljon nuorempia yksilöitäkin ilman vähäpäästöisyyttä (ilmeisesti tuon muuttoauto käsittelyn kautta??).

Suosittelen vielä perehtymään asiaan huolella, ettei tule pettymyksiä. Tuo Suomen katsastus on niin vaihtelevaa, että toisessa paikassa laillinen laite on toisessa suorastaan rikollinen... :evil: Eli ehdottomasti ei vähäpäästöinen merkintää ja sitten vaan dynolapun kanssa katsastamaan.
---
Ahtimista sen verran, että kannattaa miettiä tarkkaan miten paljon sitä tehoa haluaa lisää. Tuo Fordin paketti toiminee hyvin kevyemmässä virityksessä ja Procharger tai Vortech sitten, jos tehoja joskus lisätään kunnolla. Jos taitoa ja pinnaa löytyy niin sitten vaan pakokaasuahdinta kiinni. Lisää infoa esim. http://www.turbomustangs.com tai http://www.corral.net/forums ja sieltä "superchargers". Muutenkin kannattaa varautua myös uusien suuttimien jne. ostoon. Tuo ahtaminen ei onnistu pelkällä puhaltimella.

Tuosta avoon sopivuudesta en osaa sanoa muuta, kuin saattaa olla jokin avoon lisätty tukipalkki/rakennelma edessä, jolloin osat eivät ole bolt-on.
Viimeksi muokannut HighPsi5O, 19 Syys 2005, 19:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- 1998 GT Convertible - Procharged and 6-Speeded
- 2007 Harley Nighster
- 2000 Corvette HT
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Siis oliko tämä ahdinjuttu siis niin, että ahtimen saa leimasta läpi vain jos on asennettu jo Jenkeissä???
Avatar
HighPsi5O
Aktiivi
Viestit: 69
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Los Angeles, California

Viesti Kirjoittaja HighPsi5O »

Siis vähäpäästöisiin: Ilmeisesti vain silloin saa leimaan, jos on asennettu Jenkeissä ja on muuttoautossa. Silloinkin tuo tehoraja +20% on olemassa. Näin ainakin selittivät kun itse asiasta utelin.

Muihin riittää dynolappu, jossa tehot tuo max. +20% yli mallisarjan tehokkaiman moottorin.

PS. tuolla myyntipalstalla on myynnissä remmiahdin paketti Foxiin, jonka luulisi toimivan pienellä laittamisella myös 94-95:sessa.
- 1998 GT Convertible - Procharged and 6-Speeded
- 2007 Harley Nighster
- 2000 Corvette HT
Avatar
NoNeed4Boost
Addikti
Viestit: 439
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja NoNeed4Boost »

http://www.proturbokits.com/store/scrip ... ategory=71

Tuolta löytyy Mustangiin asiallisia puhaltimia. Ehdottomasti kannattaa valita pakokaasuahdin eikä mitään remmivehjettä tms. konetta jarruttavaa tehontappajaa. Miinuksena remmiin ainoastaan se ettei sitä niin helpolla oteta pois katsastusta varten.. Plussia sitten löytyykin turbon puolesta vaikka kuinka.

Tämä oma mielipiteeni, taitaa olla remmikansaa näissä piireissä enemmän..
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti

Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

NoNeed4Boost kirjoitti:http://www.proturbokits.com/store/scrip ... ategory=71

Tuolta löytyy Mustangiin asiallisia puhaltimia. Ehdottomasti kannattaa valita pakokaasuahdin eikä mitään remmivehjettä tms. konetta jarruttavaa tehontappajaa. Miinuksena remmiin ainoastaan se ettei sitä niin helpolla oteta pois katsastusta varten.. Plussia sitten löytyykin turbon puolesta vaikka kuinka.

Tämä oma mielipiteeni, taitaa olla remmikansaa näissä piireissä enemmän..
Itse itseäni lainaten "2005 twin turbo" topicista;
Fastback kirjoitti:Ehkei tuo ole kuitenkaan noin yksioikoista. Tilastoja voi vertailla maailmantappiin, mutta sopivan yhdistelmä on kiinni useista osatekijöistä. Viimeisimmässä Hot Rodissa vertailtiin kohtuu onnistuneesti erilaisia ahdinkombinaatioita fordin 5.0 koneessa. Kannattanee ostaa ko. aviisi. Mukana vertailussa oli turbo, holleyn "roots" megablower ja paxton. Em. testissä turbo ei voittanut mitään osa-aluetta mittauksissa, tosin se oli tasaisen vahva kaikissa. Rootsilla parhaat alaväännöt - heikoin huipputeho, paxtonilla paras huipputeho jne. Voin kirjoittaa tarkemmin, kun pääsen lehden äärelle. Kuten edellä sanoin, jotta paketista saadaan toimiva pitää kaikki osa-alueet ja käytettävät kombinaatiot ottaa huomioon.
Enään en kirjoita tarkemmin, lehti oli lainassa kaverilta.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin