-95 5.0 gt +turbo??
-95 5.0 gt +turbo??
Tuli ostettua tommonen -95 5.0GT Convertible
Ja myyjä sano et tohon koneeseen sais jotain valmista mekaanista ahdin sarjaa?
Mikä semmosi valmistaa tai mist voi kysellä semmosta? Onko vinkkejä?
Ja myyjä sano et tohon koneeseen sais jotain valmista mekaanista ahdin sarjaa?
Mikä semmosi valmistaa tai mist voi kysellä semmosta? Onko vinkkejä?
-
- Mega-addikti
- Viestit: 733
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
- Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V
Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged - Paikkakunta: Vantaa
Ahdinsarjasta en tiedä, mutta ei taida leimaa tulla katsastuksessa jos ahtimen laitat. Itse olen kuullut muilta kerholaisilta, että jo Foxiin (87'->93') on vaikea saada leimaa ahtimen kanssa. Riippuu ihan Foxeista, että lukeeko rekisteriotteessa vähäpäästöinen vai ei. Uudempiin (94->up!) tuskin saa leimaa ahtimen kanssa lahjomatta katsastusmiestä. Itse en ole ainakaan vielä nähnyt, enkä kuullut yhdestäkään Suomessa olevasta 94' tai uudemmasta Mustangista, missä olisi ahdin kiinni ja leimassa. Korjatkoot muut, jos olen väärässä.
Jani
95' GTS
Jani
95' GTS
http://www.fordracingparts.com/parts/ca ... 20Chargers
Tuosta eikun valkkaamaan sopivaa ja kilautus Kivitilaan Tampereelle.
Leima on kyllä sitten luku erikseen...
Tuosta eikun valkkaamaan sopivaa ja kilautus Kivitilaan Tampereelle.
Leima on kyllä sitten luku erikseen...
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... from=@yto=
djcombo tossa ainaki olis heti yks suomenkilvissä oleva ahdettu mustang. Eikös noi 4.6l ole myös vähäpäästöisiä? Että eiköhän niitä ahtimia saa niihin kun vaan laittaa.
djcombo tossa ainaki olis heti yks suomenkilvissä oleva ahdettu mustang. Eikös noi 4.6l ole myös vähäpäästöisiä? Että eiköhän niitä ahtimia saa niihin kun vaan laittaa.
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Jos auto on tuotu muuttoautona ahtimen kans asia on eri. Jo rekisteröityyn pitää toimittaa VTT:n päästö- ja dynolaput ennen ja jälkeen ahtimen asennuksen. Lisäksi teho ei saa kasvaa prosentuaalisesti liikaa, ja jos vertailuun käytetään suurempitehoista mallia, on auto myös teknisesti muutettava vastaamaan ao. tehomallia.
Nämä kysyin kun asiaa tuumailin. Racingin ahtimen mukana tuleva lappu voi helpottaa, koska siinä lukee, että auto täyttää kaikki normit myös asennuksen jälkeen, eriasia kelpaako taas suomen viranomaisille...
Nämä kysyin kun asiaa tuumailin. Racingin ahtimen mukana tuleva lappu voi helpottaa, koska siinä lukee, että auto täyttää kaikki normit myös asennuksen jälkeen, eriasia kelpaako taas suomen viranomaisille...
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Just näin.SlinKY kirjoitti:http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... from=@yto=
djcombo tossa ainaki olis heti yks suomenkilvissä oleva ahdettu mustang. Eikös noi 4.6l ole myös vähäpäästöisiä? Että eiköhän niitä ahtimia saa niihin kun vaan laittaa.
Eikä tuo ole ainut ahdettu 94->up Mustang.
Jos dj combokin vaivautuisi joskus kehä kolmosen ulkopuolelle niin saattaisi nähdä ihan livenäkin noita autoja.
Juttelin juuri katsastusmiehen kanssa aiheesta.
Ainut vaatimus ahtamiselle oli ettei tehot nouse liikaa eli dynolappu tarvitaan.
-Jukka-
"Vuoden 1992 ja uudemmat ajoneuvot: Turbon asentaminen vapaastihengittävään moottoriin on käytännössä mahdotonta. Asennus vaatii aina päästömittauksen (hinnat alk. 924.8€ alv 0%) ellei autoon asenneta mallisarjaan saatavissa olevaa alkuperäistä turbomoottoria apulaitteineen johon sen valmistajan edustajalta on saatava todistus E 15/04 päästönormien alittamisesta."
Tommonen löyty Pro turbon sivuilta (http://www.proturbo.fi) En sit tiedä kuinka pitää paikkaansa...
Tommonen löyty Pro turbon sivuilta (http://www.proturbo.fi) En sit tiedä kuinka pitää paikkaansa...
Muuten olis hyviä paketteja mut lukee näin Does not fit convertibleDervish kirjoitti:http://www.fordracingparts.com/parts/ca ... 20Chargers
Tuosta eikun valkkaamaan sopivaa ja kilautus Kivitilaan Tampereelle.
Leima on kyllä sitten luku erikseen...
Tietääks kukaan miksei sovi avoon? Mitä ero muka on avol ja kóvakattosen tekniikas?
Eipä sotketa turboa ja remmiä keskenään...
Ilmeisesti olet ostanut autosi Suomesta, jolloin se ei ole muuttoauto ja se rekisteröinti katsastetaan normaalien AKE:n säännösten mukaisesti. Vain muuttoautot tuntuvat saavan kevyempää kohtelua.. Jos alkuperäisestä ensirekisteröinnissä tulleesta rekisteriotteesta (esim.USA:n tai Saksan) löytyy merkintä päästöistä ja niiden mukaan auto on vähäpäästöinen niin silloin ahtimen laillinen asennus on erittäin hankalaa.
Itse perehdyin asiaan rekisteröintikatsastaessani 1988 GT:täni. Se on Saksan tuontia ja ensirekisteröity 1.4.1988. AKE:n sääntöjen mukaan 1.12.1988 jälkeen ensirekisteröidyt tulevat vähäpäästöisiksi, jos niissä on ollut ensirekisteröinnissä merkintä kyseisestä asiasta (omassani oli Saksan vähäpäästöinen luokitus). Onneksi pirssi vältti tuon "kirosanan" puolella vuodella ja on nyt katiton/päästövapaa. Taitaa tosin olla liikenteessä paljon nuorempia yksilöitäkin ilman vähäpäästöisyyttä (ilmeisesti tuon muuttoauto käsittelyn kautta??).
Suosittelen vielä perehtymään asiaan huolella, ettei tule pettymyksiä. Tuo Suomen katsastus on niin vaihtelevaa, että toisessa paikassa laillinen laite on toisessa suorastaan rikollinen... Eli ehdottomasti ei vähäpäästöinen merkintää ja sitten vaan dynolapun kanssa katsastamaan.
---
Ahtimista sen verran, että kannattaa miettiä tarkkaan miten paljon sitä tehoa haluaa lisää. Tuo Fordin paketti toiminee hyvin kevyemmässä virityksessä ja Procharger tai Vortech sitten, jos tehoja joskus lisätään kunnolla. Jos taitoa ja pinnaa löytyy niin sitten vaan pakokaasuahdinta kiinni. Lisää infoa esim. http://www.turbomustangs.com tai http://www.corral.net/forums ja sieltä "superchargers". Muutenkin kannattaa varautua myös uusien suuttimien jne. ostoon. Tuo ahtaminen ei onnistu pelkällä puhaltimella.
Tuosta avoon sopivuudesta en osaa sanoa muuta, kuin saattaa olla jokin avoon lisätty tukipalkki/rakennelma edessä, jolloin osat eivät ole bolt-on.
Ilmeisesti olet ostanut autosi Suomesta, jolloin se ei ole muuttoauto ja se rekisteröinti katsastetaan normaalien AKE:n säännösten mukaisesti. Vain muuttoautot tuntuvat saavan kevyempää kohtelua.. Jos alkuperäisestä ensirekisteröinnissä tulleesta rekisteriotteesta (esim.USA:n tai Saksan) löytyy merkintä päästöistä ja niiden mukaan auto on vähäpäästöinen niin silloin ahtimen laillinen asennus on erittäin hankalaa.
Itse perehdyin asiaan rekisteröintikatsastaessani 1988 GT:täni. Se on Saksan tuontia ja ensirekisteröity 1.4.1988. AKE:n sääntöjen mukaan 1.12.1988 jälkeen ensirekisteröidyt tulevat vähäpäästöisiksi, jos niissä on ollut ensirekisteröinnissä merkintä kyseisestä asiasta (omassani oli Saksan vähäpäästöinen luokitus). Onneksi pirssi vältti tuon "kirosanan" puolella vuodella ja on nyt katiton/päästövapaa. Taitaa tosin olla liikenteessä paljon nuorempia yksilöitäkin ilman vähäpäästöisyyttä (ilmeisesti tuon muuttoauto käsittelyn kautta??).
Suosittelen vielä perehtymään asiaan huolella, ettei tule pettymyksiä. Tuo Suomen katsastus on niin vaihtelevaa, että toisessa paikassa laillinen laite on toisessa suorastaan rikollinen... Eli ehdottomasti ei vähäpäästöinen merkintää ja sitten vaan dynolapun kanssa katsastamaan.
---
Ahtimista sen verran, että kannattaa miettiä tarkkaan miten paljon sitä tehoa haluaa lisää. Tuo Fordin paketti toiminee hyvin kevyemmässä virityksessä ja Procharger tai Vortech sitten, jos tehoja joskus lisätään kunnolla. Jos taitoa ja pinnaa löytyy niin sitten vaan pakokaasuahdinta kiinni. Lisää infoa esim. http://www.turbomustangs.com tai http://www.corral.net/forums ja sieltä "superchargers". Muutenkin kannattaa varautua myös uusien suuttimien jne. ostoon. Tuo ahtaminen ei onnistu pelkällä puhaltimella.
Tuosta avoon sopivuudesta en osaa sanoa muuta, kuin saattaa olla jokin avoon lisätty tukipalkki/rakennelma edessä, jolloin osat eivät ole bolt-on.
Viimeksi muokannut HighPsi5O, 19 Syys 2005, 19:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- 1998 GT Convertible - Procharged and 6-Speeded
- 2007 Harley Nighster
- 2000 Corvette HT
- 2007 Harley Nighster
- 2000 Corvette HT
Siis vähäpäästöisiin: Ilmeisesti vain silloin saa leimaan, jos on asennettu Jenkeissä ja on muuttoautossa. Silloinkin tuo tehoraja +20% on olemassa. Näin ainakin selittivät kun itse asiasta utelin.
Muihin riittää dynolappu, jossa tehot tuo max. +20% yli mallisarjan tehokkaiman moottorin.
PS. tuolla myyntipalstalla on myynnissä remmiahdin paketti Foxiin, jonka luulisi toimivan pienellä laittamisella myös 94-95:sessa.
Muihin riittää dynolappu, jossa tehot tuo max. +20% yli mallisarjan tehokkaiman moottorin.
PS. tuolla myyntipalstalla on myynnissä remmiahdin paketti Foxiin, jonka luulisi toimivan pienellä laittamisella myös 94-95:sessa.
- 1998 GT Convertible - Procharged and 6-Speeded
- 2007 Harley Nighster
- 2000 Corvette HT
- 2007 Harley Nighster
- 2000 Corvette HT
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 439
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
http://www.proturbokits.com/store/scrip ... ategory=71
Tuolta löytyy Mustangiin asiallisia puhaltimia. Ehdottomasti kannattaa valita pakokaasuahdin eikä mitään remmivehjettä tms. konetta jarruttavaa tehontappajaa. Miinuksena remmiin ainoastaan se ettei sitä niin helpolla oteta pois katsastusta varten.. Plussia sitten löytyykin turbon puolesta vaikka kuinka.
Tämä oma mielipiteeni, taitaa olla remmikansaa näissä piireissä enemmän..
Tuolta löytyy Mustangiin asiallisia puhaltimia. Ehdottomasti kannattaa valita pakokaasuahdin eikä mitään remmivehjettä tms. konetta jarruttavaa tehontappajaa. Miinuksena remmiin ainoastaan se ettei sitä niin helpolla oteta pois katsastusta varten.. Plussia sitten löytyykin turbon puolesta vaikka kuinka.
Tämä oma mielipiteeni, taitaa olla remmikansaa näissä piireissä enemmän..
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Itse itseäni lainaten "2005 twin turbo" topicista;NoNeed4Boost kirjoitti:http://www.proturbokits.com/store/scrip ... ategory=71
Tuolta löytyy Mustangiin asiallisia puhaltimia. Ehdottomasti kannattaa valita pakokaasuahdin eikä mitään remmivehjettä tms. konetta jarruttavaa tehontappajaa. Miinuksena remmiin ainoastaan se ettei sitä niin helpolla oteta pois katsastusta varten.. Plussia sitten löytyykin turbon puolesta vaikka kuinka.
Tämä oma mielipiteeni, taitaa olla remmikansaa näissä piireissä enemmän..
Enään en kirjoita tarkemmin, lehti oli lainassa kaverilta.Fastback kirjoitti:Ehkei tuo ole kuitenkaan noin yksioikoista. Tilastoja voi vertailla maailmantappiin, mutta sopivan yhdistelmä on kiinni useista osatekijöistä. Viimeisimmässä Hot Rodissa vertailtiin kohtuu onnistuneesti erilaisia ahdinkombinaatioita fordin 5.0 koneessa. Kannattanee ostaa ko. aviisi. Mukana vertailussa oli turbo, holleyn "roots" megablower ja paxton. Em. testissä turbo ei voittanut mitään osa-aluetta mittauksissa, tosin se oli tasaisen vahva kaikissa. Rootsilla parhaat alaväännöt - heikoin huipputeho, paxtonilla paras huipputeho jne. Voin kirjoittaa tarkemmin, kun pääsen lehden äärelle. Kuten edellä sanoin, jotta paketista saadaan toimiva pitää kaikki osa-alueet ja käytettävät kombinaatiot ottaa huomioon.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3