95 GT etuvalot, etusumuvalot

On sulla muodot Mustangin...
kuki
Aktiivi

95 GT etuvalot, etusumuvalot

Viesti Kirjoittaja kuki »

Nyt näitä valo-ongelmia riittää, kun alkaa ajokelit huononemaan ja pimenemään :evil: .

Neuvoja tarvittaisiin taas!

GT:n etuvalojen laseissa on jokin vaalea, kuitenkin läpinäkyvä kalvomainen peite, mikä himmentää entisestään jo näitä muutenkin kohtalaisen tehottomia tuikkuja. En tiedä onko USAssa laseihin jotakin tarkoituksella suihkutettu vai onko himmentävä kalvo aikaa myöten siihen vain jämähtänyt kiinni.
Olen yrittänyt putsata lampun laseja erilaisilla liuottimilla ja vähän olen saanut sitä lähtemään lasin alalaidasta, mutten koko lasista. Onko kellään ollut joskus samanlaisia ongelmia? Mitä keinoja/aineita olette käyttäneet?

GT:n etusumuvalojen kummatkin polttimot on palaneet. Valokynään tuli virtaa kummankin johtimiin, joten ajattelin kokeilla uusia polttimoita. Part Corner Hgistä myy 17 e / polttimo... Onko kukaan tilannut itse näitä USAsta tai jostain muualta, mistä saisi halvemmalla? Olisiko nettiosoitteita?
Vee8
Aina äänessä
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Kyse on jenkkiumpioiden ominaisuudesta. 10 vuota vanhat alkaa olla
maitomaiset ja läpinäkymättömät. Ainoo todellinen korjaus on vaihto.

Ja noi sumarin polttimot on todellakin sairaan hintaset, niitä vaan ei saa halvalla.
Viimeksi muokannut Vee8, 19 Loka 2005, 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
------Ford Mustang Mach-E------
JaniC
Mega-addikti
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Niinpä! Yksi kerholainen on myös valitellut etusivuvilkkujen umpioista, että ovat keltaistuneet. :shock: Nuo vilkkujen umpiot valaisevat kyllä huonosti kun vertaa ajovaloumpioihin. Paras ja tyylikkäin korjaus on ostaa kirkkaat ajovaloumpiot...Alkaa tosiaan valoa näkymään ja kauas. Yhdessä mustassa 96' SVT Cobrassa olen kirkaat umpiot nähny tämän vuoden Wappu-kruisingissa. Auton omistaja voisi kertoa asiasta lisää. :wink:
musse67
Aina äänessä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

djcombo kirjoitti:Yhdessä mustassa 96' SVT Cobrassa olen kirkaat umpiot nähny tämän vuoden Wappu-kruisingissa.
Cobrassahan on alunperin kirkaslasiset umpiot.

Omassa '96:ssa sama ominaisuus umpioissa, eli ei nää mihinkään. Asiaa sain hieman parannettua Fareclan hiomatahnalla, mutta tarkotus ois hommata uudet umpiot. Umpioita oon katellu monetakin paikkaa, yksi varteenotettava vaihtoehto olisi Headlights Wholesale.

http://www.headlightswholesale.com/cgi- ... el=MUSTANG

Hinnat ois kohillaan, mutta kun kyselin toimitustapoja, niin eivät kuulemma lähetä jenkkien ulkopuolelle.
Aku_81
Aina äänessä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Uudet umpiot ja vaikka keulalle pienet lisävalot talvikaudeksi(kunhan ei hellan ff100:ia), lisävalo ei varmaan siinäkään olisi pahitteeksi.
Go tell Alice....
Jones
Mega-addikti
Auto: GT -94

Viesti Kirjoittaja Jones »

Kysäsepä mitä maksaa Laakkosella, keväällä hankin ja oli hieman edullisempaa. Polttimon tyyppi on GE 893.
Viimeksi muokannut Jones, 20 Loka 2005, 09:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1994 MUSTANG GT 5.0/AODE
1/4 Endurance BMW E36 - #8
kuki
Aktiivi

Kiitos tiedoista!

Oli muuten Headlights Wholesalessa hinnat aika kohdallaan. Laitoin vielä itsekin kyselyn asiasta. Alkavat kohta ihmetellä, että kannattaa alkaa sitä tavaraa myymään Suomeenkin asti, kun niin innokkaasti sitä joukolla kyselevät :wink: .
Kysyin vielä, tietävätkö tahoja, jotka toimittavat tällaista tavaraa Suomeen, yhtä kilpailukykyisillä hinnoilla. Joskus kun olen esittänyt tuon saman kysymyksen usalaiselle yritykselle, joku on siihen jopa vastannutkin asiallisesti. Suomen palvelukulttuuriinhan tällainen toiminta ei missään tapauksessa kuulu..
kuki
Aktiivi

Jones, muistatko Laakkosen puhelinnumeroa tai yhteystietoja, mistä voisi asiaa tiedustella?
Jones
Mega-addikti
Auto: GT -94

Viesti Kirjoittaja Jones »

No jo vain:

Markku Laakkonen
Racers Place
Kultasepänkatu 8 Kerava
+358(0)9 2755040
+358(0)503288928
1994 MUSTANG GT 5.0/AODE
1/4 Endurance BMW E36 - #8
GT-350
Superpölöttäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

kuki kirjoitti:Jones, muistatko Laakkosen puhelinnumeroa tai yhteystietoja, mistä voisi asiaa tiedustella?
En oo Jones mutta vastaan

http://www.racersplace.fi
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
GT-350
Superpölöttäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

...ja vastaan yhtä aikaa sen Joneksen kanssa...
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
kuki
Aktiivi

Kiitos tiedoista!
Jos joku löytää paikan netistä, mistä saa uusia edullisia etuvaloumpioita Suomeen asti, laittakaahan tietoa tännekin päin.
musse67
Aina äänessä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

kuki kirjoitti:Kiitos tiedoista!
Jos joku löytää paikan netistä, mistä saa uusia edullisia etuvaloumpioita Suomeen asti, laittakaahan tietoa tännekin päin.
Sait ilmeisesti myös kieltävän vastauksen Headlights wholesalesta?
Jukka
Superpölöttäjä

Re: 95 GT etuvalot, etusumuvalot

Viesti Kirjoittaja Jukka »

kuki kirjoitti: Olen yrittänyt putsata lampun laseja erilaisilla liuottimilla ja vähän olen saanut sitä lähtemään lasin alalaidasta, mutten koko lasista. Onko kellään ollut joskus samanlaisia ongelmia? Mitä keinoja/aineita olette käyttäneet?
Ei ollut ´95 eikä GT mutta sama ongelma. :wink:
Jos ei ole palanut tai tummunut sisältä niin ulkopintaa voi kokeilla ihan maalipinnan kiillotukseen tarkoitetulla aineella.
Jani jo mainitsikin tuon Fareclan.
Itse tosin kiillotin koneella tuon lyhdyn lasin muun auton ohessa ja lopputulos oli hyvä.
Aineena oli joku Prestan kiillotusaine.
-Jukka-
kuki
Aktiivi

Joo, ei Headlights välitä tavaraa Suomeen :evil: . Olisi ollut hinnat ihan kohdallaan, tiedä sitten laadusta.

Tuo koneella kiillotus olikin hyvä idea :) . Täytyypä kokeilla. Kiitos vinkistä!
Vastaa Viestiin