Millaisia mielipiteitä/vinkkejä teillä on moottorinpesusta?
Uskaltaako 95 GT:n moottorin pestä painepesulla?
Vanhemmissa käyttöautoissa olen käsisumuttimella ensin sumuttanut moottoriin pesuliuotinta, antanut vaikuttaa vähän aikaa ja sitten pessyt pistoolilla, johon tulee vesiletku ja ilmaletku kompressorilta, liat pois. Sähkölaitteita, kuten laturia ei kannata hirveästi suihkutella ja johtojakin on syytä vähän varoa. Esim. virranjakajan kansi on hyvä tarkistaa sisäpuolelta pesun jälkeen ja kuivata mahdollinen kosteus pois. Tuleeko mieleen muuta huomioitavaa/tarkistettavaa?
GT -muovikoriste on tosi huonosti lokasuojassa kiinni. Mitä kannattaisi käyttää kiinnikkeenä? Näytti olevan tällä hetkellä jotain mustaa massan kaltaista tököttiä. Millähän tökötin saa maalipinnasta irti pintaa vahingoittamatta?
Moottorin painepesu / muovikoristeet
-
- Mega-addikti
- Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V
Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged - Paikkakunta: Vantaa
Mä ainakin oon pessyt oman 95' GTS:n konehuonetta painepesurilla. Ei oo ollu mitään ongelmia ja startannut joka kerta. Laturi ja virranjakaja kannattaa tietenkin suojata parilla vipperillä varmuuden vuoksi.
Ford Mustang Ghia 351C 4V vm. 1981
Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew
330cid Supercharged vm. 2002
Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew
330cid Supercharged vm. 2002
Re: Moottorin painepesu / muovikoristeet
Lienee sikafleksiä tai vastaavaa, ja se on siihen hommaan hyvää kamaa.kuki kirjoitti: GT -muovikoriste on tosi huonosti lokasuojassa kiinni. Mitä kannattaisi käyttää kiinnikkeenä? Näytti olevan tällä hetkellä jotain mustaa massan kaltaista tököttiä. Millähän tökötin saa maalipinnasta irti pintaa vahingoittamatta?
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Re: Moottorin painepesu / muovikoristeet
Uskaltaa.kuki kirjoitti:Millaisia mielipiteitä/vinkkejä teillä on moottorinpesusta?
Uskaltaako 95 GT:n moottorin pestä painepesulla?
Toki kannattaa hiukan katsoa mihin vettä paineella päästelee.
-Jukka-