Sivu 1/3

NOS 429 Boss

Lähetetty: 04 Touko 2006, 08:53
Kirjoittaja KTM
Aika milenkiintoinen ilmoitus E-bayssa: 1969 HOLMAN & MOODY NASCAR BOSS 429.

Hinta tällä hetkellä $10600 ja reserve not met :wink:

Lähetetty: 04 Touko 2006, 09:53
Kirjoittaja GTCyclone
Makee!

Nyt kun kaupasta saa edullisesti noita stroukattuja isokokoisia 429/460 koneita niin miksei kukaan niihin laita Boss kansia? eikös niitä vielä saa?

Olisi ainakin tapa erottua ja nascar-lookkeriin aivan tajuttoman hieno. Kun ei oma ahteri kykene Bossiin niin täytyy Cleveen tyytyä :D

Lähetetty: 04 Touko 2006, 16:07
Kirjoittaja Mussemaan
No mutta 4V Clevelandihan on aito (351) BOSS!

(viisastelua) :D

Lähetetty: 04 Touko 2006, 17:20
Kirjoittaja Spiff
Kyllä on rruuma scooppi, naurettavan iso, varsinkin kun alla ei oo juuri mitään! Ja jos ymmärsin tekstin oikein niin 20.000: lähtee heti

Lähetetty: 04 Touko 2006, 20:15
Kirjoittaja Fastback
NOS 429 Boss alkaa olemaan harvinainen ilmestys. Todennäköisesti päätyy jonkun keräilijän kokoelmiin, tuskin katu&kilpakäyttöön enää päätyy. Tajuttoman kaunis moottori tuo on, yksi kehui parhaaksi kilpakoneekseen mitä ikinä on ollut ja eräs toinen boss veteraani kehuu minkä kerkeää. Motti on myynnissä hintaan 20.000 taalaa jos sen haluaa suoralla kaupalla. C&C eli Carrol Carter motorsport möi uutta nykybossia osina hintaan 21.000 taalaa (muistaakseni), tässä on sitten kaikki uutta eikä 35 vuotta vanhaa valua. Harva raaskii moista NOS mottia ajoon heittää, mutta tuollainen C&C mottia raskisi rankaista ihan eri lailla.

Toinen asia on että A441 aka BOSS kannet ovat katukäyttöön melkoisen tuhdit sekä kalliit. Tyhjiä valukansia 2 kpl alkaen 3200 USD, portatut tyhjät 5400 USD. Täydelliset titaanivenoilla 7600 USD... siinä on se syy miksi varmaan tyydytään (minä mukaanlukien) ajelemaan näillä tavallisilla D0VE/D0ER/A429/etc. kansilla.

Parisen vuotta sitten kun lähdin isolohko jahtiin niin tähtäimessä oli 429 Boss moottori omaan isokoppaan. Sillä hetkellä vanhoista osista tehty iso bossi kipusi n. 12.500 USD hintaan 650 hv versiona siis sopivasti kutiteltuna. Käytännön syyt johtivat A429 kantiseen mottiin, boss 429 jäi taustalle kutkuttelemaan ja ehkä sitten joskus tai sitten ei. Best bang for the buck tarjoaa 100 % varmuudella wedge kantinen 385-sarjalainen.

Lähetetty: 05 Touko 2006, 14:35
Kirjoittaja GTCyclone
Joo mut mun Cleve onkin tuo 2V... toisessa romussa ei ole kuin 400 kun joskus on tuhottu sen orkkis 351 4V kone :D (joo tiedän että 400 on hyvä mosa kun sitä laittaa)

Noi Bossin kannet on vaan makeet, toinen mikä maistuisi oisi tuo 5.4 litranen ahdettuna, mä jätän noi noi pikkaset 4.6 litraset musseihin :wink:

Lähetetty: 05 Touko 2006, 20:43
Kirjoittaja Fastback
GTCyclone kirjoitti:mä jätän noi noi pikkaset 4.6 litraset musseihin :wink:
Hep hep, elähän hyvä toveri aliarvoi piskuista 4,6 DOHC Cobran Eaton ahdettua 32 Valve mottia, se on takotavaraa akselista mäntään asti. Sopivasti ahdistettuna vakioahdin riittää 600 hv rajapyykkiin. Toisaalta en kyllä moiti - miksei 5,4 DOHC ja ahtoja että hukkaportti paukkuu?? Tai jos mennään oikein miesten motteihin, niin valtavat A441 aka Boss kannet tykkäävät aivan varmasti ahtimesta ja silloin se tavara oikeasti liikkuu ilman kikkailuja kanavissa kuten kuuluu.

Lähetetty: 09 Touko 2006, 22:32
Kirjoittaja 200cid
Spiff kirjoitti:Kyllä on rruuma scooppi, naurettavan iso, varsinkin kun alla ei oo juuri mitään!
Saahan sen otettua siitä pois.. :roll:

Lähetetty: 18 Touko 2006, 21:25
Kirjoittaja Fastback
Tässä nyt näitä pyyntejä originaaleista boss 429:stä. Hinnat täysin lapasesta, alkaa niiden harvinaisuus painaa jo päälle. Saman hintaiseksi tulee täysin uusi "crate" esim. C&C motorsportilta ja täysin uusilla updeitatuilla palikoilla. Tässä nyt linkit kuiteskin;

Tässä taitaa olla e-baylläkin myynnissä ollut pata, 28,000 taalaa.

http://www.racingjunk.com/post/632578/1 ... ascar.html

22,000 taalaa, vanha racekone, jossa kaikki kuuleman mukaan uutta.

http://www.racingjunk.com/post/618597/4 ... NG-TK.html

Lähetetty: 01 Kesä 2006, 23:42
Kirjoittaja Fastback
Tästä sopiva tehdaslainen BADA$$ imusarja pariksi halvalla!!! 2,136.11 taalaa hinta kirjoitushetkellä...

Lähetetty: 06 Kesä 2006, 07:54
Kirjoittaja Fastback
Fastback kirjoitti:Tästä sopiva tehdaslainen BADA$$ imusarja pariksi halvalla!!! 2,136.11 taalaa hinta kirjoitushetkellä...
Myyty US $3,161.11... halvalla.... moniko olisi valmis maksamaan yli 3000 taalaa vanhasta imusarjasta?!? :roll-roll:

Lähetetty: 14 Kesä 2006, 17:33
Kirjoittaja Fastback
Yksinpuheluahan tämä, mutta olen viikon ajan seurannut pakettia jossa NOS eli uudet Boss street kannet, NOS 2x4 single plain imusarja ja NOS venttiilikopat. Hinta on tällä hetkellä $7,234.00 ja 11 tuntia aikaa jäljellä huutokaupassa.

TÄSSÄ LINKKI

Lähetetty: 14 Kesä 2006, 20:35
Kirjoittaja musse67
Fastback kirjoitti:Yksinpuheluahan tämä, mutta olen viikon ajan seurannut pakettia jossa NOS eli uudet Boss street kannet, NOS 2x4 single plain imusarja ja NOS venttiilikopat. Hinta on tällä hetkellä $7,234.00 ja 11 tuntia aikaa jäljellä huutokaupassa.

TÄSSÄ LINKKI
Paljoko meinasit viime sekunneilla tarjota? :)

Lähetetty: 14 Kesä 2006, 21:58
Kirjoittaja Fastback
musse67 kirjoitti:Paljoko meinasit viime sekunneilla tarjota? :)
En mitään. Ei noilla alkuperäisillä ole kuin nostalgia-arvoa, svo A441 ovat replacement kannet ja niitä saa uusina halvemmalla. Jollekin entisöijälle noilla on arvoa ei katu&kisa-ajoon.
-----
edit:
sory ei SVO:ta enää ole olemassa, tarkoitin C&C A441 kansia.

Lähetetty: 12 Elo 2006, 21:15
Kirjoittaja Spiff
Tähän aiheeseen liittyen, löysin mielenkiintoista tietoa että kallein ikinä tehty alkuperäis 429 Boss kauppa olisi $111.000, jos joku tietää muuta niin kertokoon