Sivu 1/3
GT-350 / ei niin tuttua kalustoa
Lähetetty: 11 Touko 2006, 01:21
Kirjoittaja GT-350
Mexicon perässä lienee paikallaan pieni tiedonanto; en äkkiseltään löytänyt '70:stä kuutoskoneista, eikä sittenkään iskenyt (vielä) toinen '79-'82, senkin aika tulee ehkä piankin.
Koitan korvata menetyksen ajelemalla avatarin viitoittamalla autolla, kunhan se nyt ensin suostuu käynnistymään.
Siispä tunnari ja avatar vaihtoon, mutta kaluston mukaan. Ko. auto on historialtaan ja ominaisuuksiltaan ainakin hiukan mielenkiintoinen mutta suurelle yleisölle tuntematon, oltuaan viime vuodet levossa.
Tänään Mäkkärillä olleille; kone ei jumissa ja saa jo sähköä; avaimesta kun kääntää, solenoidi (hanskalokerossa!) sanoo klik, startti sanoo "vhzziiiiiiiiuuu" muttei sitä ennen "klonk" niin kuin kuuluisi. Kohta "Klonk" kuuluu siitä kun se putoaa lattialle.
Avataria ei ole photoshopattu

Lähetetty: 11 Touko 2006, 10:37
Kirjoittaja Mexico65
Tervetuloa vauhtiperien omistajien joukkoon.
Auto on mielenkiintoinen. Ensimmäisen kerran näin GT-350 ACS:ssa Helsingin jäähallissa joskus 80 luvulla. Tuolloin auto erottui edukseen poiketen selvästi tuon ajan rakennustyylistä.
Auto lienee ensimmäinen tai ensimmäisiä hyvin toteutettuja G.T. 350 kopioita, raitoineen, vanteineen, kuitu konepellillä, ratti, mittaristo ym. Shelby herkuilla. Valitettavasti auto on hieman reissussa rähjääntynyt ja siitä on muutamia herkkuosia hävinnyt.
Viimeinen havaintoni GT-350 oli jossain tehtaanpuiston tinoilla vuonna 1999, jonka vuoden jälkeen auto on ilmeisesti seissyt tallissa.
Auton Cobra T-öljypohja on Kalajoella yhdessä vihreässä vauhtiperässä.
Lähetetty: 11 Touko 2006, 10:45
Kirjoittaja MustangGT
Hyvä että tämäkin auto löysi tiensä hyvään kotiin
Pitkään ihemettelinkin mihin auto on hävinnyt....
Hieno myös V8:n esittelyssä v. 89

Lähetetty: 11 Touko 2006, 11:17
Kirjoittaja Surf-Pete
--
Lähetetty: 11 Touko 2006, 11:39
Kirjoittaja GT-350
Noiden lehtien osalta saisiko vähän virka-apua, niitä kun ei ole...
Kiitos!
Jaa hyvään kotiin; tiesittekö että 250cid suora kuus ja SBF ovat samalla kytkinkopan kiinnityksellä?

Lähetetty: 11 Touko 2006, 11:47
Kirjoittaja Arto65FB
GT-350 kirjoitti:Noiden lehtien osalta saisiko vähän virka-apua, niitä kun ei ole...
Kiitos!
Jaa hyvään kotiin; tiesittekö että 250cid suora kuus ja SBF ovat samalla kytkinkopan kiinnityksellä?

Niin että GT-250 vai
Kattelenpas noita lehtiä, jos löytyy.
Lähetetty: 11 Touko 2006, 17:10
Kirjoittaja raunoh
Eikös GT-350 (ja vastaava replikana) ole Ihan Oikea Pony-Auto ?!? Siten Pony-nimimerkki olisi ollut ihan oikeakin, vai ?
Lähetetty: 11 Touko 2006, 19:26
Kirjoittaja Aku_81
Hienonnäköinen peli on tuo uusi

Jos et tuota konetta käyntiin saa niin ajele vaikka kutosella

Pesua vaan ja kunnon vaha pintaan niin ulkokuosikin on ok, ainakin siltä se eilen näytti

Re: GT-350 / ei niin tuttua kalustoa
Lähetetty: 11 Touko 2006, 21:10
Kirjoittaja Mussemaan
GT-350 kirjoitti:
Ko. auto on historialtaan ja ominaisuuksiltaan ainakin hiukan mielenkiintoinen mutta suurelle yleisölle tuntematon, oltuaan viime vuodet levossa.
Kerro nyt ihmessä tarkempaa, millainen kone, laatikko, alusta jne?
Vaihdetaanko kilvet päikseen?

Re: GT-350 / ei niin tuttua kalustoa
Lähetetty: 11 Touko 2006, 23:41
Kirjoittaja GT-350
Mussemaan kirjoitti:GT-350 kirjoitti:
Ko. auto on historialtaan ja ominaisuuksiltaan ainakin hiukan mielenkiintoinen mutta suurelle yleisölle tuntematon, oltuaan viime vuodet levossa.
Kerro nyt ihmessä tarkempaa, millainen kone, laatikko, alusta jne?
Vaihdetaanko kilvet päikseen?

Heti ensin sanotaan että ei kilpiä vaihdeta.
Kone käy muuten jo ja se on SBF

Oli startti hiukan saanut siipeensä, riitti pienet toimenpiteet. No enpä katsonut samalla mikä lohko tuo oikeasti on kun oli startti pois tieltä. Kone ilmeisesti ei enää ole se sama, joka autoon aikanaan rakennettiin ja jolla esitelty noissa lehdissä ja näyttelyissä reilu 15v sitten.
Nyt kun kone kävi ja antoi alipainetta niin seuraava korjauskohta löytyikin jo.
Tuo auto on laiteltu vähän sieltä sun täältä joten siitä löytyy sitä ja tätä mukavaa, mutta jotain vielä puuttuukin. SBF:n perässä on 4v Toploader ja sen perässä ISO perä lukolla. Levyjarruja on 4 kpl tehostimen takana.
Lupaan ulkoiluttaa tapahtumissa heti kun vaan saan tieliikennekelpoiseen ja käytettävään kuntoon ja katsastettua, tarkoitus on ajaa - ajaa - ajaa....
Mussemaan, YV.
Lähetetty: 12 Touko 2006, 08:10
Kirjoittaja Fastback
Oliko tämä se vehje mikä oli myynnissä jossain hiljan, kasissakohan? 4xlevyt ja pieni projekti taisi lukea ilmossa? Asiallinen kampe. Toiseksi näinä tiukkoina aikoina ei kannata paljoa nirsoilla jos auton haluaa, ottajia tuntuu olevan kohtuu runsaasti early fb malleille.
Lähetetty: 12 Touko 2006, 08:43
Kirjoittaja GT-350
Fastback kirjoitti:Oliko tämä se vehje mikä oli myynnissä jossain hiljan, kasissakohan? 4xlevyt ja pieni projekti taisi lukea ilmossa? Asiallinen kampe. Toiseksi näinä tiukkoina aikoina ei kannata paljoa nirsoilla jos auton haluaa, ottajia tuntuu olevan kohtuu runsaasti early fb malleille.
Oli, oli. On ja luki. On. Ei kannata ei.
http://www.ponikorjaamo.com/ti65/gt350look.jpg
Lähetetty: 12 Touko 2006, 09:39
Kirjoittaja voxagent
Hieno on!
Lähetetty: 12 Touko 2006, 12:15
Kirjoittaja janne260
Vilpittömät onnittelut, selkeästi suomalaista autohistoriaa päässyt asialliseen hoivaan.
Lähetetty: 12 Touko 2006, 12:48
Kirjoittaja Esaleeni 27
Onnea !!!
Hienojahan nuo 65 ,varsinkin shelbytyyliin tehdyt,nimim kokemusta on.
Voit sitten Samin kanssa ajella kuin veijariet ja pyhimykset
