95 GT 5.0 öljyn vaihto
Lähetetty: 10 Kesä 2006, 23:27
Kävin vaihtamaan öljyjä Musseen. Ihmettelin proppua avatessani, että olipa se sijoitettu ihmeellisesti öljypohjan sivuun . Luin varmuuden vuoksi vielä Haynesin korjauskirjasta öljynvaihtokohdan, jos vaihdossa olisi jotain tavallisuudesta poikkeavaa tuon propun ihmeellisen sijainnin takia. Kirja neuvoikin nostamaan auton (perän) ylös. "Raise the vehicle and support it on jackstands".
Nostin perän ylös, sain sen 36cm lattiasta takapyörän alareunaan mitattuna, mikä on mielestäni kotikonstein paljon. Takaspoileri huiteli oman leun korkeudella.
Annoin öljyn lirua muutaman tunnin, öljyn täyttökorkki avattuna, öljynsuodatin irrotettuna. Konetta oli käytetty aikaisemmin, jotta öljyt tulisivat sujuvammin ulos.
Koska propun sijoitus on öljypohjan sivussa pohjan alaosassa, eihän sieltä liruttamalla kaikkia öljyjä pois saanut, vaikka perä huiteli käsittämättömissä korkeuksissa. Laitoin kuitenkin jäykemmät uudet kesäöljyt sisään ja uuden öljynsuodattimen. Vanhoja jäi kuitenkin vähän vielä sisään, koska öljytikku meni ylärajalle jo vähän alle 4 litran lisäyksellä vaikka täyttömäärä on n. 4,7l.
Onko teillä muilla ollut öljynvaihto näin vaikeaa vai onko tässä nyt jäänyt jotain oleellista huomaamatta En ole vielä tähän mennessä nähnyt noin älytöntä öljypohjan propun sijaintia, vaikka on öljyjä vaihdettu eri vekottimista. Onko nuo öljyt sitten imaistava öljypohjasta pois vai millä ne sieltä seuraavan kerran saa ulos?
Nostin perän ylös, sain sen 36cm lattiasta takapyörän alareunaan mitattuna, mikä on mielestäni kotikonstein paljon. Takaspoileri huiteli oman leun korkeudella.
Annoin öljyn lirua muutaman tunnin, öljyn täyttökorkki avattuna, öljynsuodatin irrotettuna. Konetta oli käytetty aikaisemmin, jotta öljyt tulisivat sujuvammin ulos.
Koska propun sijoitus on öljypohjan sivussa pohjan alaosassa, eihän sieltä liruttamalla kaikkia öljyjä pois saanut, vaikka perä huiteli käsittämättömissä korkeuksissa. Laitoin kuitenkin jäykemmät uudet kesäöljyt sisään ja uuden öljynsuodattimen. Vanhoja jäi kuitenkin vähän vielä sisään, koska öljytikku meni ylärajalle jo vähän alle 4 litran lisäyksellä vaikka täyttömäärä on n. 4,7l.
Onko teillä muilla ollut öljynvaihto näin vaikeaa vai onko tässä nyt jäänyt jotain oleellista huomaamatta En ole vielä tähän mennessä nähnyt noin älytöntä öljypohjan propun sijaintia, vaikka on öljyjä vaihdettu eri vekottimista. Onko nuo öljyt sitten imaistava öljypohjasta pois vai millä ne sieltä seuraavan kerran saa ulos?