Sivu 1/1

Talvisäilytys entisessä navetassa

Lähetetty: 08 Heinä 2006, 13:44
Kirjoittaja Kesämies!
Pikainen kysymys viitaten otsikkoon. Jos navetta on sora/sepeli pohjainen, lämmöt talvella 5-15 celsiusta, muovi tietty auton alla jne. Uskaltaako tuollaisessa säilyttää autoa ettei korroosio iske (lämmönvaihtelut,sorapohja) talven aikana. Olisi halpa ja muuten ok paikka.

Lähetetty: 08 Heinä 2006, 13:55
Kirjoittaja Vee8
Muovi on todennäköisesti huonompi kuin kuiva sora. Kuinka mahtaa olla ilmanvaihto? Voi olla ihan ok, mutta melkein veisin mielummin vaikka kylmään heinälatoon, mielellään vähän heiniä kosteutta imemässä.

Lähetetty: 08 Heinä 2006, 18:06
Kirjoittaja Surf-Pete
--

Re: Talvisäilytys entisessä navetassa

Lähetetty: 09 Heinä 2006, 07:28
Kirjoittaja JXA-26
Kesämies! kirjoitti:Jos navetta on sora/sepeli pohjainen, lämmöt talvella 5-15 celsiusta.
Ennenkaikkea paikan pitää olla kuiva. Maalattialla trukkilavat pyörien alle, muuten renkaat painuu maahan, ja mitä enempi irti maasta sen paremmin maasta huokuva kosteus ei vaikuta autoon. Ikkunat auki, muutoin verhoilut homehtuu.

Lähetetty: 12 Heinä 2006, 12:53
Kirjoittaja arrakis
Surf-Pete kirjoitti:Ei luulisi olevan huono vaihtoehto, jos lämpötila säilyy plussan puolella kuten tässä tapauksessa ilmeisesti tarkoitettiin ja jos paikka on sekä ilmanvaihdoltaan että muutenkin ok. Yksi mobilisti on ainakin tarjonnut vastaavaa tilaa harrasteajoneuvojen talvisäilytykseen pääkaupunkiseudun läheisyydessä ja se on ollut suosittu, mutta kyseinen paikka onkin kunnostettu asialliseksi alkuperäisen rakennuksen käyttötarkoituksen loputtua. Lehmät ovat vaihtuneet peltilehmiin.

Noista heinäladoista ollaan monta mieltä. Perinteisesti heiniinhän on heitetty suolaa säilyvyyden vuoksi, joten se saattaa olla riski.

Itsellä oli aikoinaan harrasteajoneuvo säilytyksessä landella kylmässä konehallissa, jossa on betonilattia. Muuten säilyi suht' hyvin, mutta moottorin alumiiniset osat hapettuivat lämmönvaihteluiden aiheuttaman kondensoitumisen takia.


t. Surf-Pete
Milläs sais parhaiten estettyä tuota alumiiniosien hapettumista? On meinaan kova homma taas hingata keväällä puhtaaks... :(

Tuntuu, ettei edes hyvä vahakerros auta asiaa...

Lähetetty: 13 Heinä 2006, 03:45
Kirjoittaja veekoo
arrakis kirjoitti:Milläs sais parhaiten estettyä tuota alumiiniosien hapettumista? On meinaan kova homma taas hingata keväällä puhtaaks... :(
Lakkaamalla..?

Lähetetty: 13 Heinä 2006, 07:57
Kirjoittaja musse67
veekoo kirjoitti:
arrakis kirjoitti:Milläs sais parhaiten estettyä tuota alumiiniosien hapettumista? On meinaan kova homma taas hingata keväällä puhtaaks... :(
Lakkaamalla..?
Mulla on pysyny hyvänä kun on muistanut joskus autosolilla hangata ja pitää hyvässä vahassa. Siis normaalia autovahaa.

Lähetetty: 13 Heinä 2006, 09:49
Kirjoittaja arrakis
musse67 kirjoitti:
veekoo kirjoitti:
arrakis kirjoitti:Milläs sais parhaiten estettyä tuota alumiiniosien hapettumista? On meinaan kova homma taas hingata keväällä puhtaaks... :(
Lakkaamalla..?
Mulla on pysyny hyvänä kun on muistanut joskus autosolilla hangata ja pitää hyvässä vahassa. Siis normaalia autovahaa.
Täytyy syksyllä sit vetää kaikki paikat uudelleen konehuoneesta, ennenkuin vie säilöön. :)

Lähetetty: 13 Heinä 2006, 16:13
Kirjoittaja voorti
wurtin synteettinen vaseliini, kilikali purkista. ohut kerros riittää,ja on helppo pestä pois. auton pesun kanssa, ennen seisotusta kannattaa miettiä ,onko auto niin kuranen, että riittää pelkkä "pölyjen" pyyhkiminen+ vaha. kosteus muhii turhaan listojen alla ja paikoissa mistä se ei pääse haihtumaan helposti , jos lämpötila ja ilmanvaihto ei ole riittäviä.