Sivu 1/3
muuttoauto?
Lähetetty: 16 Elo 2006, 07:51
Kirjoittaja makke
onko kellään tästä kokemusta, so. miten esim gt 06 premium mustangia tullisssa muuttoautona veromielessä käsiteltäisiin, ja kuinka paljon mahdollisesti muuntokatsastukseen tms. pitäisi rahaa varata?
eilen kävin koeajamassa juuri tuota auto premium 06 gt tä, täällä marylandissa n 26000 taalaa lähtöhinta. noviisina ei kehtaa suuremmin kommentoida, potkua oli toki, ja kivalta näytti sisältä ja ulkoa, mutta automaatti vähän urheilullisuutta selkeästi söi.
jos vielä ystävällisesti pyytää saisi mielipiteitä siitä mitkä lisävarusteet (voiko automaattia edes ajatella) tuntuvat uusissa malleissa kohtuuhintaisilta, ja mitä niistä valitsisit? jos shelbyyn ei kuitenkaan kukkaro riitä, ottaisitko gtn vai riittäisikö v6? ihan pihalla, joten
kiitos avustanne,
makke
Lähetetty: 16 Elo 2006, 08:11
Kirjoittaja KTM
Mitä on kokemusta näistä muuttoautoista jotka mahdollisesti tulevat myyntiin:
V6 ja automaatti: ostajakanditaatti vetää konepellin auki ja toteaa %#¤ kuutonen. Kiinnostus lopahtaa aika kovasti.
V8 ja automaatti: Ihan ok ja varmasti huoleton ajaa
V8 ja manual: Ei ehkä niin jouheva ajaa, mutta uskoisin sen olevan kovinta valuuttaa myyntitilanteessa.
Lähetetty: 16 Elo 2006, 09:29
Kirjoittaja veekoo
Kasi, bullitt vanteet ja interior upgrade package. Muulla ei suomessa myytaessa ole niin kovasti valia. GT:n perusvarustelu on jo ihan riittava. Manuaali / automaatti on enempi makuasia, se 5 pykalainen on kasittaakseni aika arhakka automaatiksi.
Jos aiot pitaa sen itse ja et halua joutua konkurssiin suomen bensan hintojen kanssa, voi kutvonenkin olla ihan varteenotettava vaihtoehto. Varsinkin kayttoautoksi...

Siina on tehoja kuitenkin suurinpiirtein vanhemman kasin verran ja voimansiirto hukkaa sita vahempi. Ei sita kylilla kovin moni aanesta erota ja liikennevaloissa voi vaan lahtea sitten pintakaasulla naama muikeana, etten maa viitti tollasten kanssa kisalla...

Lähetetty: 16 Elo 2006, 13:17
Kirjoittaja JaniC
Kannattaa myös laittaa ahdinpaketti kiinni autoon ennen Suomeen tuontia.

Lähetetty: 16 Elo 2006, 15:49
Kirjoittaja Aku_81
dj-jaycee kirjoitti:Kannattaa myös laittaa Ahdinpaketti kiinni autoon ennen Suomeen tuontia.

Jos kokee sen välttämättömäksi, suomessahan sitä ei ihan helpolla taida saada, kait? Nostaa kyllä arvoa myyntitilanteessa, mutta ei kuitenkaan ihan halvin bolt-on osa. Ite kattelisin kyl mitä ford racing tarjoaa jos performance osia haluaa.
Lähetetty: 16 Elo 2006, 18:27
Kirjoittaja veekoo
Ford pervormance ei tarjoa S-197:aan ahtimia, mutta saleeni ja roushi ovat saaneet kiitosta. Roushi on p..maisempi asentaan.
Lähetetty: 16 Elo 2006, 21:26
Kirjoittaja 66poni
Sitten kun minä ostan Suomesta tänne tulleen muuttoauton, on se varmaan kutosella hinnan takia. Mutta Interior Upgrade Package pitää olla! Muuten sitä parempi mitä vähemmän varusteita.

Lähetetty: 17 Elo 2006, 03:31
Kirjoittaja mustikka
Raha ratkaisee.....
Kuinka niitä uusia Musseja oikein tulli/verotus kohtelee ?
Kun niitä siis Suomessa jo on , ja kuitenkaan tullin sivuilla ei ole yhtään tuotua ?
Ja mihin tulli vertaa V6sta tai V8sia ? Vai mistä ne sen hinnan repii , myssystä ?
Ja miten ne kohtelee noita täyspunaisia takalyhtyjä ? Siis muuttoautoissa ? Katselin tuota galleriaa , siellähän on se showsetti , jossa uusi Musse on esillä.Suomikilvissä. En nähnyt takasumaria ?
He jotka niitä ovat jo suomen kilpiin saaneet , PLEASE , kertokaa mitä ongelmia oli ? Ja miten ratkoitte ? Ja tullaus/verokohtelunne ?
Itseäni kiehtoo V6 , ponypackagella.... ehkä vielä päälle joku korisetti ja upeeeeeeet vanteet !!!
Niin ja minäkin täällä USAssa , nyt.Palaamista Suomeen jo suunnittelen piakkoin....
Muuten katselin tuossa noita uusia Shelbyjäkin. Mihinköhän veroherra moista vertaisi ? Siis hinnan/arvon määrityksessä ? Niitä näin olevan myynnissä useitakin OVH ja päälle parikytdonaa , ainakin.....

on se aika touhua joo. Autolla on ns myyntihinta , ja liikkeet rokottaa päälle n 50% ylimääräistä

, niin ja kai niitä joku sitten vielä siihenkin hintaan ostaa.En ole kyllä vielä yhtään Shelbyä liikenteessä nähnyt.
Kiitos !
kiitos kommenteista.
Lähetetty: 19 Elo 2006, 06:53
Kirjoittaja makke
hyvia neuvoja, ja kiitos niista. jos, ihan mielenkiinnosta, joku viela ahtimista pari selventavaa sanaa voisi yst. sanoa, so. mika/miksi/mista ?
huomasin, etta aihetta aikaisemminkin on palstoilla kasitelty. kiva olisi kuulla jos jollain jo auton maahan tuoneelta olisi katsastus ja verotuskokemuksia?
m
Re: kiitos kommenteista.
Lähetetty: 21 Elo 2006, 06:40
Kirjoittaja veekoo
makke kirjoitti:hyvia neuvoja, ja kiitos niista. jos, ihan mielenkiinnosta, joku viela ahtimista pari selventavaa sanaa voisi yst. sanoa, so. mika/miksi/mista ?
Missa asut? Saleeni ja roushi on hyvia. Jotain keskipakotuulimyllyja saa vortechilta jne.. Google vaan apuun ja valmistajan sivuilta loytynee lahin asennuspaja. Paikallinen foorttikauppias olisi ahtanu auton hintaan $6000 tai $7000 roushin myllylla.
Lähetetty: 23 Elo 2006, 20:31
Kirjoittaja apuustin
Kun vuosi sitten tilasin uunsien Mustangien veropäätöksiä niin en niitä saanut, koska niitä ei oltu muka vielä tehty. Juttelin myös jonkun tullin juristin kanssa asiasta. Aikani soiteltuani keskustelin myös tullin "arvonmäärityslautakunnan" kanssa, eli miehen joka päättää vertailuautoista ja veroista.
Kun kysyin häneltä mielipidettä -05 GT Mustangin arvoksi ja vertailuautoksi, esitti hän minulle vastakysymyksen "paljonko itse laittaisit Suomi-hinnaksi". Sanoin että n. 50 tonnia. Mies kertoi tehneensä samana päivänä yhden muuttoauton veropäätöksen ja se oli vähän reilut 50 tuhatta.
Jos nyt laitat tullille kirjallisen kyselin verotusarvoista niin luulisi sellaisen saanti jo onnistuvan. Alle 20 euron voit tilata nipun veropäätöspapereita suomalaiseen osoitteeseen postiennakolla.
Itselläni ei riittänyt kärvisällisyys veropäätösten odottelussa, joten GT Mustangin osto muuttui viime hetkellä Audi S4 Avantiksi. Ei sekään huono ole ollut

verotusarvo
Lähetetty: 24 Elo 2006, 00:58
Kirjoittaja mustikka
En silti ymmärrä yhtä asiaa:
Jos Suomessa kerran uusia Mustangeja jo on (useampia) , ja ne on tullattu/kilvissä , miksei tullin sivuilta niitä kuitenkaan löydy ?
Eikös se ole ihan julkista tietoa ?
En jaksa uskoa että ne käsittelis Mussea ihan noin vähällä , siis että olis arvo vain 50 000...
Lähetetty: 24 Elo 2006, 08:10
Kirjoittaja FBFIN65
Enemmänkin 30000€ pistäisin arvoks tietenkin mallista riippuen
Lähetetty: 24 Elo 2006, 08:32
Kirjoittaja veekoo
Kylla musta toi korkeintaan 50k eur on aika kaypa arvo. Varsinkin, jos niiden kanssa tulee jotain ongelmia takuuaikana ja korjaukset joutuu suomessa maksamaan itse... Uusi malli, uudet kujeet.

Re: kiitos kommenteista.
Lähetetty: 24 Elo 2006, 10:10
Kirjoittaja Arto65FB
makke kirjoitti:hyvia neuvoja, ja kiitos niista. jos, ihan mielenkiinnosta, joku viela ahtimista pari selventavaa sanaa voisi yst. sanoa, so. mika/miksi/mista ?
m
Ilmeisesti siksi, että ameriikassa sen saa siihen laittaa ja tuoda muuttoautona Suomeen. Suomessa ahtamattomaan on vaikeampi lisätä ahdinta.