Sivu 1/2

'97 GT 4.6i manual, nippeli-tietoa?

Lähetetty: 16 Loka 2006, 23:35
Kirjoittaja MouTine
Tervens. Koitin Googletta, mutten jaksanut pitkään ja ajattelin oikoa. Täältä kuitenkin löytyy tietoa. Paljonkos tuollaisessa otsikon mukaisessa härvelissä on voimaa, vääntöä, huippua, kiihtyvyyttä ja painoa? Ja millaisilla kierrosluvuilla?

Kiittäen.

Re: '97 GT 4.6i manual, nippeli-tietoa?

Lähetetty: 17 Loka 2006, 08:41
Kirjoittaja Mexico65
MouTine kirjoitti:Tervens. Koitin Googletta, mutten jaksanut pitkään ja ajattelin oikoa. Täältä kuitenkin löytyy tietoa. Paljonkos tuollaisessa otsikon mukaisessa härvelissä on voimaa, vääntöä, huippua, kiihtyvyyttä ja painoa? Ja millaisilla kierrosluvuilla?

Kiittäen.
1997 Ford Mustang Performance

-4,601 cc 4.6 liters 8 V front longitudinal engine with 90.2 mm bore, 90 mm stroke, 9.9 compression ratio, light alloy block, light alloy head, double overhead cam and four valves per cylinder
-Unleaded fuel
-Fuel economy EPA highway (l/100km): 9
-Multi-point injection fuel system
-58 liter fuel tank
-Heavy duty alternator
-Heavy duty battery
-Power: 227 kW , 305 HP @ 5,800 rpm; 300 ft lb @ 4,800 rpm

jne..

http://www.internetautoguide.com/car-sp ... index.html

Re: '97 GT 4.6i manual, nippeli-tietoa?

Lähetetty: 17 Loka 2006, 08:45
Kirjoittaja MouTine
Mexico65 kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Tervens. Koitin Googletta, mutten jaksanut pitkään ja ajattelin oikoa. Täältä kuitenkin löytyy tietoa. Paljonkos tuollaisessa otsikon mukaisessa härvelissä on voimaa, vääntöä, huippua, kiihtyvyyttä ja painoa? Ja millaisilla kierrosluvuilla?

Kiittäen.
1997 Ford Mustang Performance

-4,601 cc 4.6 liters 8 V front longitudinal engine with 90.2 mm bore, 90 mm stroke, 9.9 compression ratio, light alloy block, light alloy head, double overhead cam and four valves per cylinder
-Unleaded fuel
-Fuel economy EPA highway (l/100km): 9
-Multi-point injection fuel system
-58 liter fuel tank
-Heavy duty alternator
-Heavy duty battery
-Power: 227 kW , 305 HP @ 5,800 rpm; 300 ft lb @ 4,800 rpm

jne..

http://www.internetautoguide.com/car-sp ... index.html
Joo, löysin tuon kyllä. On vaan Cobran specksit, eli 32v koneen.

Tähän mennessä oon löytänyt tuolle kaks-venttiili koneelle 215hp ja jotain vääntöa. Painoa 1500 ja rapiat. Nyt olis kiva tietää mitä tuommoinen manuaali-askinen kulkee huippunopeutta?

Lähetetty: 17 Loka 2006, 17:15
Kirjoittaja GTS
Niile on aikanaan mitattu autolehtien testeissä 135 - 140mph ja sama nopeus tulee 4 ja 5 vaihteilla.

Lähetetty: 09 Huhti 2007, 11:37
Kirjoittaja MouTine
Mustang-kuume ei ota hellittääkseen. Nyt on vanhojen romujen realisointi menossa ja autoja on käyty tutkimassa.

Yksi mikä hivenen ihmetyttää, niin mistä johtuu että järjestäen joka "taunuksessa" on ollut ohjauksessa pientä klappia? Toisissa enempi, toisissa vähempi. Jopa kaverin Foxy-koppaisessakin sitä löytyy jonnin verran.

Nyt on päähän saatu että GT ei riitä, vaan pitää saada Cobra. Onko noissa jotain perusjuttuja joita sietäisi tutkia?

Se on loppupeleissä isot rahat normi duunarilla kyseessä...

Lähetetty: 09 Huhti 2007, 12:08
Kirjoittaja Vee8
Tuo klappi tulee usein kokoon painuvan ohjausakselin sisäkkäisten osien keskinäisestä löysyydestä. On korjattavissa yleensä varsin helposti. Toki voi olla ihan kuluneita niveliä tai kerrassaan väärin pyöränkulmat. Myös puslat saattaa olla loppu. Omassa parani jo puslien vaihdolla 200%, mutta tuo akseli pitäs vielä ehjätä, tulis vaan joskus senverran talvea että ehtis..

Lähetetty: 14 Huhti 2007, 08:57
Kirjoittaja Petteri
Katoppa täältä Mustangin tietoja:http://www.automotive.com/1997/101/ford ... index.html

Lähetetty: 14 Huhti 2007, 10:45
Kirjoittaja MouTine
Petteri kirjoitti:Katoppa täältä Mustangin tietoja:http://www.automotive.com/1997/101/ford ... index.html
Hep. Kiitos. Meni vaan tuo GT:n osalta kuume ohi, kun ei ole tarpeeksi niin ei ole tarpeeksi voimaa. =)

Pari muuta juttua tuli mieleen... Onko sen takapuskurissa sivussa olevan kissansilmän takana polttimoa? Onko Cobran kone se kuuluisa ristiin pultatulla kammella? Sehän on ...ttun kova? Paljonko niistä on saatu voimaa ulos?

Lähetetty: 19 Huhti 2007, 13:33
Kirjoittaja MouTine
Ei tietoa vai? No mulla on. Ei sielä ole polttimoa, vaan ihan heijastin.

Lisää tyhmiä kysymyksiä. Hommat on meinaat nyt sillä mallilla että '96 Cobran moottori öljyn tilavuus/vaihto määrä kiinnostavat ja saako jostain tuommoseen lukollista bensatankin korkkia?

Lähetetty: 19 Huhti 2007, 13:49
Kirjoittaja Vee8
Joo, ei oo polttimoo. ÖLjyä tarvii sen 5 litran kannun, eiköhän tarvikkeena löydy korkki, mulla jossain semmonen olikin mutta taisin heivata hitolle.

Lähetetty: 19 Huhti 2007, 14:52
Kirjoittaja koppa
Onnittelut kärmeksen johdosta! Katselin tuolta myydään osion puolelta että nyt on tainnut autot vaihtua:)

Lähetetty: 19 Huhti 2007, 17:24
Kirjoittaja MouTine
Joo, lähenkin tästä verstaalle. Mukaan matkaan tarttui 5ltr Castrol Magnatecia, ö-suodin, pa-suodin, tulpat ja yksi Cobran hälysarja.

Lähetetty: 23 Huhti 2007, 11:52
Kirjoittaja Paha-Heikki
onnea uudesta autosta myös täältä suunnalta :!:
boa-miehestä tuli cobra-mies..

t. Hoovee

Lähetetty: 07 Touko 2007, 00:14
Kirjoittaja MouTine
Nyt on Cobraa piiskattu Ahvenistolla! Saatana! Upea laite. Paksumpaa syyläriä tekeille vaan heti ensi viikolla...

Lähetetty: 07 Touko 2007, 19:20
Kirjoittaja SlinKY
MouTine olisithan sä sitä Cobraa piiskata vähä kovemmin. Aika rauhallisesti näytit kruisailevan...