Lastuasiaa...

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Lastuasiaa...

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Kaivellessa lisähepoja tulee väkisinkin mieleen lastu. Mitä eri vaihtoehtoja olisi tarjolla? Mieleisin olisi ihan perus lastu ilman suurempia kikkailuja. Kyseessä kuitenkin auto joka olisi tarkoitus pitää jatkossakin ihan vapaastihengittävänä ilman suuria muutoksia, joten perus lastua ylemmät systeemit lienevät turhia? Katin korvaus X putki ja laser leikattu MAF:in laippa odottelevat varastossa... Erityisesti kiinnostaa mitä mahdollisuuksia pohjolan paremmat polttoaineet tarjoaa? Eikös tuommonen "Premiun fuel only" tarkoita 87:n sijasta 92:sta?

Auto edelleen '96 Cobra. ;-)
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Fordin ruiskusysteemissä uudelleen ohjelmoinnille on tarvetta vasta melko tymäkän koneen rakennuksen jälkeen. Vakiokoneessa ainoa saavutettu hyöty tulisi OPECille kasvaneen kulutuksen myötä. :lol:
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Noh... Siitäkin huolimatta olen avoin kokeilemaan.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Viime kesänähän kalajoella dynottiin yksi modular-pannuinen cobra jossa oli perusvirit eli putkea ja vaparia, varmaan ikaalisten suunnalta kertovat tarkemmin, mutta asiaan eli tehoja oli reippaasti vähemmän moottorissa mitä tehdas ilmoitti, tais olla 270 konetehoa. Tais dynottaja ehdottaakin lastun tekemista kun kaikki tietokoneet ei ymmärrä jos kone saakin enempi ja paremmin ilmaa ja pakokaasutkin virtaavat paremmin.
Go tell Alice....
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Tuohan on sitten ollut onnistunutta virittelyä kun ei tuon enempää ole tehoa hävinnyt...
En usko että vakiokoneesta saa enempää kuin 5 heppaa tuolla lastuhässäkällä, tai sitten hukkuu se 15. Ei tuota EEC-V moottorinohjausta ihan turhaan ole kehitetty. Kyllä se teho sieltä raudasta tulee, ei ohjelmmallisesti. Moottoreihin kun ei ole juuri jätetty hyödyntämätöntä reserviä ja fordin kompuutteri osaa kompensoida muutokset ilman virtauksessa varsin pitkälle. Koneen toimintaluonnetta tuolla toki pystyy säätämään, se saattaa luoda tunteen lisätehosta.
Olen toki utelias kuulemaan tuloksia jos moiseen joku ryhtyy.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Viesti Kirjoittaja MouTine »

27. päivä olisi tuo tarkoitus ajaa penkissä. Jos siihen mennessä saisi tuon putken paikoilleen.

270hp? Mahtoiko olla sittenkin vetopyörä tehoa? Tuollaisia vetopyörätehoja ovat mitanneet jenkkilässä Cobrista, jolloin koneteho osuu vielä toleranssien sisään.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
lake
Aktiivi
Viestit: 91
Liittynyt: 09 Elo 2006, 01:47
Auto: Mustang Sportroof -72
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lake »

laajakaista lambdaa kiinni niin näkee ainakin onko seoksissa sanomista, ja jos on niin silloinhan tuolla lastuttamisella voisi jotain muutakin irtoo kuin hyvä mieli....
Mustang sportroof -72
94GtMustang
Aktiivi
Viestit: 46
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 00:05

Viesti Kirjoittaja 94GtMustang »

Osta Tweecer RT niin pääset säätelemään lennosta kaikkia koneen asetuksia "lastun" kiinteiden asetusten sijaan. http://www.tweecer.com/index.htm

"Calibration data includes:

o Engine displacement
o Injector size
o MAF function
o Base / Stabilized / startup fuel mixture
o Base / Altitude / Limp mode timing tables
o 94/95 AOD-E shift points, TV Pressure, etc
o Drive & Neutral idle rpm
o Neutral & in gear rev limits

This is just a brief list of the calibration data available to be modified"
Lauri
Addikti
Viestit: 490
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: Lastuasiaa...

Viesti Kirjoittaja Lauri »

MouTine kirjoitti: Erityisesti kiinnostaa mitä mahdollisuuksia pohjolan paremmat polttoaineet tarjoaa? Eikös tuommonen "Premiun fuel only" tarkoita 87:n sijasta 92:sta?
Jenkit käyttää eri tapaa ilmoittaa oktaaneja, jolloin nuo on meillä käytettävää RON-arvoa pienempiä. Suhdetta en muista, mutta muistelisin että RONeissä premium olisi enemmän kuin meikäläisten 95E
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Re: Lastuasiaa...

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Lauri kirjoitti:
MouTine kirjoitti: Erityisesti kiinnostaa mitä mahdollisuuksia pohjolan paremmat polttoaineet tarjoaa? Eikös tuommonen "Premiun fuel only" tarkoita 87:n sijasta 92:sta?
Jenkit käyttää eri tapaa ilmoittaa oktaaneja, jolloin nuo on meillä käytettävää RON-arvoa pienempiä. Suhdetta en muista, mutta muistelisin että RONeissä premium olisi enemmän kuin meikäläisten 95E
Näin itsekkin muistelin, mutta aikoihin kukaan ei tuosta ole puhunut. Hyvä että tuli esille.

Tuo SCT:n mittatilaus-lastu kiinnostaisi eniten tällä hetkellä. Kuten jo yllä mainitsin, niin en nyt jaksa alkaa näpertelemään vaan tuommoinen olisi kustannustehokkain tässäkohtaa.
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

94GtMustang kirjoitti:Osta Tweecer RT niin pääset säätelemään lennosta kaikkia koneen asetuksia "lastun" kiinteiden asetusten sijaan. http://www.tweecer.com/index.htm

"Calibration data includes:

o Engine displacement
o Injector size
o MAF function
o Base / Stabilized / startup fuel mixture
o Base / Altitude / Limp mode timing tables
o 94/95 AOD-E shift points, TV Pressure, etc
o Drive & Neutral idle rpm
o Neutral & in gear rev limits

This is just a brief list of the calibration data available to be modified"
Eipä käy tuo -96 kärmekseen joka on EEC-V. Tuommoisia vielä hienompia toki löytyy uudemmallekkin moottorinohjaussysteemille. Edelleen en vaivautuisi moista hankkimaan vakioon, hyöty tulee sitten kun on radikaaleja muutoksia alla. Mutta kokeilla toki saa. Rautaa voi vaihtaa jälkeenkin päin.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Kaverilla on tuomonen Tweecer tyyppinen laite ollut jo vuosia, jolla se puukottanut mm. Xr4Ti:n 2.3T Pinto koneen ECU:a ja 2.9i 24v BOA Cossu koneen ECU:a. Molemmissa EEC-IV. Viehätyin kieltämättä laitteen ominaisuuksista, mutta hinta ja oma vaivan näkö ei jaksa kantaa.

Edelleen, all the basic bolt-on's...
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
SG 441
Hiljaisempi
Viestit: 24
Liittynyt: 12 Helmi 2006, 13:53

Viesti Kirjoittaja SG 441 »

Mulla on -96 cobrassa SCT Livewire ollut kiinni kuukauden mutta en ole kokeillut vaihtaa ohjelmaa viellä,on teho ja bensansäästö ohjelmat valmiina...lisäksi saa omia tai valmiita ohjelmia lisättyä.
Ajon aikana voi seurata erinäisiä toimintoja kuten sytytys asteet,lataus jännite,veden lämpö ym ym.niihin saa myös raja arvoilla hälytykset.
Vaihtovalo on ehkä paras toiminto laitteessa.

http://www.sctflash.com
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Re: Lastuasiaa...

Viesti Kirjoittaja Make67 »

MouTine kirjoitti:
Lauri kirjoitti:
MouTine kirjoitti: Erityisesti kiinnostaa mitä mahdollisuuksia pohjolan paremmat polttoaineet tarjoaa? Eikös tuommonen "Premiun fuel only" tarkoita 87:n sijasta 92:sta?
Jenkit käyttää eri tapaa ilmoittaa oktaaneja, jolloin nuo on meillä käytettävää RON-arvoa pienempiä. Suhdetta en muista, mutta muistelisin että RONeissä premium olisi enemmän kuin meikäläisten 95E
Näin itsekkin muistelin, mutta aikoihin kukaan ei tuosta ole puhunut. Hyvä että tuli esille.
Viimeisin V8 Magazine antaa näihin selkeän vastauksen.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Sulkava
Mega-addikti
Viestit: 579
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
Auto: 1995 Mustang
Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

Modified Mustag lehden viimesessä numerossa on juttua noista "tietokone- laitteista" joilla voi säätää ja seurata autoaan.
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos ;)

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Vastaa Viestiin