Sivu 1/2

Lastuasiaa...

Lähetetty: 12 Touko 2007, 21:35
Kirjoittaja MouTine
Kaivellessa lisähepoja tulee väkisinkin mieleen lastu. Mitä eri vaihtoehtoja olisi tarjolla? Mieleisin olisi ihan perus lastu ilman suurempia kikkailuja. Kyseessä kuitenkin auto joka olisi tarkoitus pitää jatkossakin ihan vapaastihengittävänä ilman suuria muutoksia, joten perus lastua ylemmät systeemit lienevät turhia? Katin korvaus X putki ja laser leikattu MAF:in laippa odottelevat varastossa... Erityisesti kiinnostaa mitä mahdollisuuksia pohjolan paremmat polttoaineet tarjoaa? Eikös tuommonen "Premiun fuel only" tarkoita 87:n sijasta 92:sta?

Auto edelleen '96 Cobra. ;-)

Lähetetty: 12 Touko 2007, 22:17
Kirjoittaja Vee8
Fordin ruiskusysteemissä uudelleen ohjelmoinnille on tarvetta vasta melko tymäkän koneen rakennuksen jälkeen. Vakiokoneessa ainoa saavutettu hyöty tulisi OPECille kasvaneen kulutuksen myötä. :lol:

Lähetetty: 12 Touko 2007, 23:19
Kirjoittaja MouTine
Noh... Siitäkin huolimatta olen avoin kokeilemaan.

Lähetetty: 13 Touko 2007, 08:06
Kirjoittaja Aku_81
Viime kesänähän kalajoella dynottiin yksi modular-pannuinen cobra jossa oli perusvirit eli putkea ja vaparia, varmaan ikaalisten suunnalta kertovat tarkemmin, mutta asiaan eli tehoja oli reippaasti vähemmän moottorissa mitä tehdas ilmoitti, tais olla 270 konetehoa. Tais dynottaja ehdottaakin lastun tekemista kun kaikki tietokoneet ei ymmärrä jos kone saakin enempi ja paremmin ilmaa ja pakokaasutkin virtaavat paremmin.

Lähetetty: 13 Touko 2007, 09:29
Kirjoittaja Vee8
Tuohan on sitten ollut onnistunutta virittelyä kun ei tuon enempää ole tehoa hävinnyt...
En usko että vakiokoneesta saa enempää kuin 5 heppaa tuolla lastuhässäkällä, tai sitten hukkuu se 15. Ei tuota EEC-V moottorinohjausta ihan turhaan ole kehitetty. Kyllä se teho sieltä raudasta tulee, ei ohjelmmallisesti. Moottoreihin kun ei ole juuri jätetty hyödyntämätöntä reserviä ja fordin kompuutteri osaa kompensoida muutokset ilman virtauksessa varsin pitkälle. Koneen toimintaluonnetta tuolla toki pystyy säätämään, se saattaa luoda tunteen lisätehosta.
Olen toki utelias kuulemaan tuloksia jos moiseen joku ryhtyy.

Lähetetty: 13 Touko 2007, 10:47
Kirjoittaja MouTine
27. päivä olisi tuo tarkoitus ajaa penkissä. Jos siihen mennessä saisi tuon putken paikoilleen.

270hp? Mahtoiko olla sittenkin vetopyörä tehoa? Tuollaisia vetopyörätehoja ovat mitanneet jenkkilässä Cobrista, jolloin koneteho osuu vielä toleranssien sisään.

Lähetetty: 13 Touko 2007, 11:33
Kirjoittaja lake
laajakaista lambdaa kiinni niin näkee ainakin onko seoksissa sanomista, ja jos on niin silloinhan tuolla lastuttamisella voisi jotain muutakin irtoo kuin hyvä mieli....

Lähetetty: 13 Touko 2007, 12:32
Kirjoittaja 94GtMustang
Osta Tweecer RT niin pääset säätelemään lennosta kaikkia koneen asetuksia "lastun" kiinteiden asetusten sijaan. http://www.tweecer.com/index.htm

"Calibration data includes:

o Engine displacement
o Injector size
o MAF function
o Base / Stabilized / startup fuel mixture
o Base / Altitude / Limp mode timing tables
o 94/95 AOD-E shift points, TV Pressure, etc
o Drive & Neutral idle rpm
o Neutral & in gear rev limits

This is just a brief list of the calibration data available to be modified"

Re: Lastuasiaa...

Lähetetty: 13 Touko 2007, 16:31
Kirjoittaja Lauri
MouTine kirjoitti: Erityisesti kiinnostaa mitä mahdollisuuksia pohjolan paremmat polttoaineet tarjoaa? Eikös tuommonen "Premiun fuel only" tarkoita 87:n sijasta 92:sta?
Jenkit käyttää eri tapaa ilmoittaa oktaaneja, jolloin nuo on meillä käytettävää RON-arvoa pienempiä. Suhdetta en muista, mutta muistelisin että RONeissä premium olisi enemmän kuin meikäläisten 95E

Re: Lastuasiaa...

Lähetetty: 13 Touko 2007, 19:29
Kirjoittaja MouTine
Lauri kirjoitti:
MouTine kirjoitti: Erityisesti kiinnostaa mitä mahdollisuuksia pohjolan paremmat polttoaineet tarjoaa? Eikös tuommonen "Premiun fuel only" tarkoita 87:n sijasta 92:sta?
Jenkit käyttää eri tapaa ilmoittaa oktaaneja, jolloin nuo on meillä käytettävää RON-arvoa pienempiä. Suhdetta en muista, mutta muistelisin että RONeissä premium olisi enemmän kuin meikäläisten 95E
Näin itsekkin muistelin, mutta aikoihin kukaan ei tuosta ole puhunut. Hyvä että tuli esille.

Tuo SCT:n mittatilaus-lastu kiinnostaisi eniten tällä hetkellä. Kuten jo yllä mainitsin, niin en nyt jaksa alkaa näpertelemään vaan tuommoinen olisi kustannustehokkain tässäkohtaa.

Lähetetty: 13 Touko 2007, 19:31
Kirjoittaja Vee8
94GtMustang kirjoitti:Osta Tweecer RT niin pääset säätelemään lennosta kaikkia koneen asetuksia "lastun" kiinteiden asetusten sijaan. http://www.tweecer.com/index.htm

"Calibration data includes:

o Engine displacement
o Injector size
o MAF function
o Base / Stabilized / startup fuel mixture
o Base / Altitude / Limp mode timing tables
o 94/95 AOD-E shift points, TV Pressure, etc
o Drive & Neutral idle rpm
o Neutral & in gear rev limits

This is just a brief list of the calibration data available to be modified"
Eipä käy tuo -96 kärmekseen joka on EEC-V. Tuommoisia vielä hienompia toki löytyy uudemmallekkin moottorinohjaussysteemille. Edelleen en vaivautuisi moista hankkimaan vakioon, hyöty tulee sitten kun on radikaaleja muutoksia alla. Mutta kokeilla toki saa. Rautaa voi vaihtaa jälkeenkin päin.

Lähetetty: 13 Touko 2007, 19:57
Kirjoittaja MouTine
Kaverilla on tuomonen Tweecer tyyppinen laite ollut jo vuosia, jolla se puukottanut mm. Xr4Ti:n 2.3T Pinto koneen ECU:a ja 2.9i 24v BOA Cossu koneen ECU:a. Molemmissa EEC-IV. Viehätyin kieltämättä laitteen ominaisuuksista, mutta hinta ja oma vaivan näkö ei jaksa kantaa.

Edelleen, all the basic bolt-on's...

Lähetetty: 13 Touko 2007, 21:31
Kirjoittaja SG 441
Mulla on -96 cobrassa SCT Livewire ollut kiinni kuukauden mutta en ole kokeillut vaihtaa ohjelmaa viellä,on teho ja bensansäästö ohjelmat valmiina...lisäksi saa omia tai valmiita ohjelmia lisättyä.
Ajon aikana voi seurata erinäisiä toimintoja kuten sytytys asteet,lataus jännite,veden lämpö ym ym.niihin saa myös raja arvoilla hälytykset.
Vaihtovalo on ehkä paras toiminto laitteessa.

http://www.sctflash.com

Re: Lastuasiaa...

Lähetetty: 14 Touko 2007, 08:51
Kirjoittaja Make67
MouTine kirjoitti:
Lauri kirjoitti:
MouTine kirjoitti: Erityisesti kiinnostaa mitä mahdollisuuksia pohjolan paremmat polttoaineet tarjoaa? Eikös tuommonen "Premiun fuel only" tarkoita 87:n sijasta 92:sta?
Jenkit käyttää eri tapaa ilmoittaa oktaaneja, jolloin nuo on meillä käytettävää RON-arvoa pienempiä. Suhdetta en muista, mutta muistelisin että RONeissä premium olisi enemmän kuin meikäläisten 95E
Näin itsekkin muistelin, mutta aikoihin kukaan ei tuosta ole puhunut. Hyvä että tuli esille.
Viimeisin V8 Magazine antaa näihin selkeän vastauksen.

Lähetetty: 14 Touko 2007, 11:53
Kirjoittaja Sulkava
Modified Mustag lehden viimesessä numerossa on juttua noista "tietokone- laitteista" joilla voi säätää ja seurata autoaan.