Mustang 2006 madaltaminen

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

Avatar
FINGT
Aktiivi
Viestit: 148
Liittynyt: 28 Tammi 2007, 09:05

Mustang 2006 madaltaminen

Viesti Kirjoittaja FINGT »

Mietin tässä josko madaltais tuota autoa hieman, ei mitään raaserilookkia vaan kevyt madallus, 1-1 1/4 tuumaa korkeintaan.
Autohan pitää olla myös Suomessa laillinen niin muistelen lukeneenin että jos autoa madaltaa niin jousille pitää olla E-hyväksyntä.
Mitenhän nyt kun koko autolle ei ole E-hyväksyntää ?
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Eipä ole multa moisia kyselty, jouset on ford racingin valikoimista joten niissä on varaosanumerotarrat, viimestään siihen loppuu kiinnostus asiaan.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
FINGT
Aktiivi
Viestit: 148
Liittynyt: 28 Tammi 2007, 09:05

Viesti Kirjoittaja FINGT »

Etsivä löytää joten täytyy vastata itse kysymykseen.

AKE:n sivuilla sanotaan seuraavaa
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... tokset.htm

ja asian ydin
-------
Hyväksyttävät madalluskeinot

EY-tyyppihyväksyntävaatimuksen alaisen auton jousitus saadaan madaltaa automalliin tarkoitettuja madallusjousia tai madallussarjaa käyttäen. Tällöin on noudatettava auton tai madallusosien valmistajan taikka tutkimuslaitoksen antamia ohjeita.

Muun auton jousituksen saa madaltaa jousia säätämällä, takomalla tai vaihtamalla. Jouset saavat olla tarkoitettu myös muuhun automalliin. Alkuperäiset tai muuhun automalliin tarkoitetut kierrejouset saa tällaisessa autossa asianmukaisesti lyhentää.
--------
Eli tuossa mielessä ei pitäis olla ongelmia. Hyvä niin, sillä en olis halunnut laittaa Ford Racingin jousia koska ne madaltavat 1.5" sekä edestä että takaa, enkä halua autosta niin matalaa.
Eli Steedan Sport jouset tulee alle, madaltaa edestä 1" ja takaa 1 1/4".
Avatar
mvon919
Addikti
Viestit: 155
Liittynyt: 06 Joulu 2006, 02:32
Paikkakunta: Hellsinki, FI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mvon919 »

Mä asensin Saleen Racecraft alustan (jouset, iskarit ja etu kallistuksenvakaajan) ja Steeda HD Camber jousilaakerit.
Ei näytä enää nelivedolta :)

Mut mun autossa ei nyt paljonkaan vakiota enää ole... mutta kaikki on ko. malliin tarkoitettuja, DOT hyväksyttyjä osia. Ja moottoripuolen osat on ERB hyväksyttyjä.

Kuva
//Miikka
____________________________________
N54B30
Eagle
Aktiivi
Viestit: 52
Liittynyt: 01 Joulu 2004, 17:46
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Eagle »

Itse kun kyselin 2005 madaltamista niin sanoivat 1" madaltavan setin kanssa sopivan vielä 20" vanteet alle. Eikä niistä ongelmaa tää sovietfinlandiassa tule.
Eagle
Avatar
FINGT
Aktiivi
Viestit: 148
Liittynyt: 28 Tammi 2007, 09:05

Viesti Kirjoittaja FINGT »

Onhan noita nahny netissa kuvia kun ovat madaltaneet 1.5" tai jopa enemmankin ja silti 20" renkaat menee viela alle ihan hyvin.
Itse oon kylla ollu laiskalla paalla, Steedan jouset on viela tallissa paketissa, taitaa menna talven puuhasteluksi tuo vaihto.
millhill
Hiljaisempi
Viestit: 15
Liittynyt: 27 Elo 2007, 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja millhill »

FINGT kirjoitti:Onhan noita nahny netissa kuvia kun ovat madaltaneet 1.5" tai jopa enemmankin ja silti 20" renkaat menee viela alle ihan hyvin.
Itse oon kylla ollu laiskalla paalla, Steedan jouset on viela tallissa paketissa, taitaa menna talven puuhasteluksi tuo vaihto.
Itsella on Eibachin Pro-Kit ja 20*9 vanteet 255/35 kumeilla, maasturituntuma ainakin vaheni noilla eika hidastetoyssyt aiheuta sydamentykytysta. Saman valmistajan Sportline kit on tata ainakin puoli tuumaa matalampi, senkin kanssa 20*10 vanteet 275:ella pyorivat hankaamatta, kunhan vanteiden ET on luokkaa 40mm.
Vastaa Viestiin