Sivu 1/1

Apusimpukka ja sen alkuperäisyys?

Lähetetty: 26 Heinä 2007, 13:58
Kirjoittaja Poro
Hep!

Katsurin mielestä tärkeysjärjestyksessä on ensimmäisenä apusimpukan vaihto. No, ongelmahan on se että kaikki osaluettelot viittaavat tuumaa lyhyempään ja hieman erilaiseen apusimpukkaan kuin mikä alla oli...

http://jenkkireki.te.nu/~timo/kuvat/aut ... mpukat.jpg

Viittisköhän joku jotenkin katsoa kumpi noista on oikea? =) Tehostetulla ja tehostamattomalla ei ole eroa kuin yksi prikka tuolla välissä(fakta), ilmeisesti myöskään GT -mallissa ei ole erilaista?

Ilmeisesti itselläni on alla jonkin toisen auton apusimpukka, tai sitten laatikkoon oli moogilla laitettu väärä lego.

Kyllähän tuokin uusi tuonne varmasti menee, mutta sitten menee aika pahasti säädöt uusiksi... :/

Timo

Lähetetty: 26 Heinä 2007, 20:07
Kirjoittaja Poro
Jatketaan nyt vielä kuitenkin sen verran että tiedän Kutoskoneisessa olevan erilaiset alustaratkaisut mutta tuo on VIN:nkin mukaan kyllä kasikone...

Ja tuohan on helppo katsoa, mutta mittaaminen on tietty vaikeampaa =)

Tässä kuvassa sitä on jo hakattu hippasen irtisuuntaan: http://jenkkireki.te.nu/~timo/kuvat/aut ... pukka4.jpg

Sama

Lähetetty: 27 Heinä 2007, 10:07
Kirjoittaja Poro
Ja itse itselleni vastaten jatketaan...

Eli kyseessä lienee ns. Quick Steer -systeemi, jossa on todellakin hieman erilainen idler arm. Ohessa tarkemmat tiedot:

http://www.mustangsplus.com/Merchant2/m ... Code=idler

Eli nyt vain tuollaista sitten metsästämään... =)

Timo

Lähetetty: 28 Heinä 2007, 08:21
Kirjoittaja Mexico65
Poro kirjoitti:Ja itse itselleni vastaten jatketaan...

Eli kyseessä lienee ns. Quick Steer -systeemi, jossa on todellakin hieman erilainen idler arm.

Eli nyt vain tuollaista sitten metsästämään... =)

Timo
Jos apusimpukasta on hajonnut vain tuo rungon puoleinen kumipusla niin sen tilalle voi vaihtaa laake-ri sarjan.

http://www.mustangsplus.com/Merchant2/m ... Code=idler

Olen käyttänyt kyseistä sarjaa autioissani ja todennut sen toimivan ainakin rata olosuhteissa.

Jos pallonivel on väljä niin silloin koko apusimpukan varsi vaihtoon ja juuri samanlainen tilalle, tai sit-ten molemmat niin simpukan kuin apusimpukan varret vaihtoon.

Lähetetty: 09 Elo 2007, 22:09
Kirjoittaja surmanajaja
keneköhän kautta saisi edullisimmin tuollaisen

http://www.mustangsplus.com/Merchant2/m ... Code=idler


jostain syystä omassa 64,5 260cid ps autossa on tuollainen ja suomen putiikeista ei ole löytynyt tuollaista.

Lähetetty: 17 Elo 2007, 15:04
Kirjoittaja Poro
Noniin, pienen avunkyselyn jälkeen osa löytyi. Ainoa ongelma on että maksaa 150 e ja tulee 2 kk rapakon yli. Noh, kait se täytyy hommata. (normiapusimpukka 80 e ja 2 h)

Toinen vaihtoehto tietty olisi vaihtaa vain laakerisarja, mutta kun tuo pallonivelkin on valmista niin kait tuo on vaan tilattava. Noh, joku hinta täytyy maksaa siitä ettei autovanhuksessa ole ihan 20 kierrosta ratissa ;)

Timo

Lähetetty: 28 Elo 2007, 11:51
Kirjoittaja huu
Mulla kans katsastusmies vaatii apusimpukan vaihtoa. Mitenhän saa parhaiten apusimpukan nivelen(kartio) pois ohjaustangosta mutterin poiston jälkeen.Kuulin, että pitäisi hakata nivelen sivuihin. Onko kellään kokemuksia?
Myös toinen pää korin puolella on tiukassa, aluslevy jumissa.
Ajattelin vaihtaa uuden tapin, joka tulee korista(idler arm bracket).
Auto 64 1/2 kasi koneella.

Lähetetty: 28 Elo 2007, 21:05
Kirjoittaja huu
Bilteman ulosvetäjällä homma toimi hienosti!