Sivu 1/1

parkit ja vilkut sekaisin

Lähetetty: 18 Syys 2007, 16:22
Kirjoittaja musti65
Vein -65 Mustangin katsastukseen ja inssi kehu että autossa palaa parkit päällä vilkut ja vilkuttaessa parkit.Korjauskehotus siitä.Mitä kautta olisi helpoin/järkevin muuttaa valojen toiminta oikein?Uudet valojohdot ja vilkkujen rungot on vaihdettu just.

Re: parkit ja vilkut sekaisin

Lähetetty: 18 Syys 2007, 16:45
Kirjoittaja 65HT
musti65 kirjoitti:Uudet valojohdot ja vilkkujen rungot on vaihdettu just.
Olisiko tuossa ongelman ydin? Piuhat sekaisin. Ei muuta kuin muuttamaan kytkentöjä ja kokeilemaan. Liitin löytyy rattiputken alta.

Re: parkit ja vilkut sekaisin

Lähetetty: 18 Syys 2007, 19:00
Kirjoittaja Mexico65
musti65 kirjoitti:Vein -65 Mustangin katsastukseen ja inssi kehu että autossa palaa parkit päällä vilkut ja vilkuttaessa parkit.
Juuri niin kuin niiden pitääkin toimia ja ovat toimineet jo tehtaalta lähtiessään. MUTTA jostain syystä jotkut tarkat katsastajat puuttuvat tuohon Fordin parkki / vilku järjestelmään ja vaatii erillisen valkoisen parkkivalon eteen ja alkuperäinen keltainen parkki ja vilkku saa toimia ainoastaan vilkkuna.

Korjaus vaatii ajovaloumpioksi parkillisen mallin ja muutoksen valo johdotukseen niin, että eteenpäin parkkivaloissa palaa vain valkoista valoa ja keltaiset vilkut vilkuttaa vain tarvittaessa.

Lähetetty: 18 Syys 2007, 19:51
Kirjoittaja musti65
Valot kyllä toimivat oikein, mutta valoteho on väärinpäin.Vilkut ovat kuulemma alitehoiset ja parkit ylitehoiset.Parkit 15w ja vilkut 5w, kun pitäs kuulemma olla toisinpäin.Heinäkuussa meni samalla asemalla läpi noilla systeemeillä, nyt toinen mies ei hyväksynyt valoja.

Lähetetty: 18 Syys 2007, 21:43
Kirjoittaja musse67
Polttimot väärinpäin?

Lähetetty: 18 Syys 2007, 22:12
Kirjoittaja 65HT
musti65 kirjoitti:Valot kyllä toimivat oikein, mutta valoteho on väärinpäin.Vilkut ovat kuulemma alitehoiset ja parkit ylitehoiset.
OK. Ymmärsin väärin.

Itse kun vaihdoin vilku-/parkkiumpion aikoinaan, oli sama ongelma. Muistaakseni valotehot asettui oikein päin kun vaihdon johtojen paikkoja siellä umpion päässä, eli olin laittanut ne ensin väärin päin.

Lähetetty: 19 Syys 2007, 05:08
Kirjoittaja musti65
Polttimoita ei pysty kääntämään ja liittimet ovat uros/naaras mallia, ei rikkomatta pysty kääntämään.

Lähetetty: 19 Syys 2007, 07:52
Kirjoittaja 65HT
Pölhö ajatus, mutta tuli mieleen, että voisiko olla että on mennyt kuskin puolen ja aapparin puolen umpiot väärin päin ja niissä olisi piuhat väärin päin? Liekö edes mahdollista mutta tulipahan sanottua. :D

Lähetetty: 19 Syys 2007, 15:09
Kirjoittaja PeteP
Piuhat siellä on väärinpäin, eisen mystisempää, joissakin liittimissä on tosiaan mahollisuus laittaa polttimonkin väärin.

Lähetetty: 29 Syys 2007, 15:46
Kirjoittaja musti65
käänsin nyt piuhat niin että parkit ovat heikompitehoiset.Katos vilkut siiinä samalla.Ei pala/vilku eikä rele nakuta.

Lähetetty: 04 Loka 2007, 19:19
Kirjoittaja veekoo
musti65 kirjoitti:Polttimoita ei pysty kääntämään ja liittimet ovat uros/naaras mallia, ei rikkomatta pysty kääntämään.
Mulla oli etuvilkkujen kannat niin kulahtaneet, etta polttimon sai survottua sisaan kumminkin pain.. Tarkemmassa syynissa vasta huomasin, kun oli samaa vikaa.. Noi fjoordin vilkkuviritykset on aika levottomat, kun sivumerkkivalot maadottuu vilkkupolttimon kautta. Mika tahansa epatasapaino sekottaa systeemin tyystin.. :(