Sivu 1/1

Kansipahvi & yms.

Lähetetty: 04 Marras 2007, 15:05
Kirjoittaja vwk
Tietääkö kukaan mistä saa hyllystä kannen tiivisteet ja muut yläkerran pahvit -96 v-6 mustangiin?

Mielellään Porin tai Seinäjoen suunnalta.

Lähetetty: 04 Marras 2007, 17:31
Kirjoittaja 94GtMustang
Jos luottokortti löytyy niin http://www.rockauto.com paketti tulee 4 päivässä kotiovelle. Voi olla että on hankalaa löytää hyllytavarana, mutta http://www.jarimaki.fi Tuolta voisi löytyä

Lähetetty: 04 Marras 2007, 18:27
Kirjoittaja Vee8
Eikähän tuo löydy jokaisesta itseään kunnioittavasta usa-osia myyvästä kioskista hyllystä. Samat 3.8 tilkkeet sopii kumminkin aika moneen Fordiin.

Lähetetty: 04 Marras 2007, 20:12
Kirjoittaja vwk
Onko mitään tietoa onko -96 mallissa sama tyyppivika kansitiivisteiden kanssa kuin edellisissä vuosimalleissa? Sain sen käsityksen, että tähän vuoteen mennessä ongelma oli poistettu.

Sylkäisi öljyä syyläriin ja nyt käy vajaa miehityksellä. En kerkiä purkimaan muutamaan päivään. Mitähän muuten kansi maksaa jos sattuisi halki olemaan?

Lähetetty: 04 Marras 2007, 20:21
Kirjoittaja vwk
Minkä verran "rokki autosta" ostaessa tulee kuluja? Onko käytännön kokemuksia?

Lähetetty: 04 Marras 2007, 21:24
Kirjoittaja Sulkava
kyllä toi V6 kansipahvit on tyyppivika (nim. merk. kokemusta on... :oops: )
ja ikävä kyllä ei just milloinkaan ole selvinnyt pelkällä tiivisteen vaihtamisella.....kun se tiiviste kärähtää niin yleensä on se kansikin vääntynyt -. tai haljennut ja sittenhän se tiivisteestä pukkaa läpi...
laitoin yv:tä erinomaisesta korjaussarjasta 8)

Lähetetty: 04 Marras 2007, 21:30
Kirjoittaja Vee8
Ei noi kannet ihan helpolla mutkille mene, henk. koht. en o kuullu yhdestäkään ja kerkisin monet kymmenet tiivistesarjat myydä tuohon vaivaan. "lopullisesti" tuo ongelma taisi poistua vasta 98 paikkeilla ja oikeasti 2005 kun 3.8 siirtyi historiaan..

Lähetetty: 04 Marras 2007, 23:57
Kirjoittaja vwk
Mikä niitä tiivisteitä vaivaa? Onko alkuperäinen vain huono, vai kannen muotoilussa vikaa? Elikkä, jos nyt vaihdan tiivisteet, onko vika historiaa?

Operaationa ei taida olla kovin kummmoinen? Henk. koht, huokailen lähinnä pakosarjan irrotusta, mutta yleensä jos jotain etukäteen suree, se onkin sitten loppu viimeksi helpommasta päästa oleva homma.

Tuleeko mieleen jotain yllättävää asiaa joka pitäisi hommasta etukäteen ottaa erityisesti huomioon????

Lähetetty: 05 Marras 2007, 10:56
Kirjoittaja Arto65FB
vwk kirjoitti:Mikä niitä tiivisteitä vaivaa? Onko alkuperäinen vain huono, vai kannen muotoilussa vikaa? Elikkä, jos nyt vaihdan tiivisteet, onko vika historiaa?
Ei tiivisteitä sinänsä vaan kyse on suunnitteluviasta.
http://www.babcox.com/editorial/ar/ar90134.htm

Mutta jos ei ole pitkää ajoa, niin mitä niitä korjaamaan. Lisäät vain vettä. :lol:

Lähetetty: 07 Marras 2007, 06:49
Kirjoittaja vwk
Mitä eroa on -95 -96 -97 imusarjan tiivisteillä? Molemmin puolin löytyy, mutta -96 ei.

Lähetetty: 07 Marras 2007, 09:25
Kirjoittaja 94GtMustang
Rokkiautosta CORTECO Part # 21097 {Engine Cylinder Head Gasket Set} kotiovelle hieman alle $160.
Siihen alv+tulli ja kokonaishinnaksi muodostuu aika tasan 140€

Edit. Paljonko tuo kitti maksaa täällä? Tuolla rockautossa on toinen vaihtoehto FEL-PRO, mikä maksaa saman $120.

Lähetetty: 07 Marras 2007, 10:32
Kirjoittaja vwk
Sen hinta, jos olisi Suomessa, on siinä 180e paikeilla. Laitettiin tilaukseen ja menee 19.11 asti. pännii, kun vain tietäisi voiko -95 imusarjan tiivisteen suutaroida siihen. Sillon voisi Suomessa olevilla pahveilla hoitaa koko jutun. Meinaan vaihtaa vain sen kannen tiivisteen mikä vuotaa ja unohtaa terveen puolen.

Minkä verran prosenteissa menee veroja yms. kuluja kun itse tilaa?

Lähetetty: 07 Marras 2007, 16:16
Kirjoittaja 94GtMustang
Tullia menee se noin 4-6% osien hinnasta, ja sitten ALV 22% osille+rahdille.
Tuohon 140€ on laskettu kaikki, siihen hintaan osat saa käteen kotiovelle neljässä päivässä.

Lähetetty: 07 Marras 2007, 19:32
Kirjoittaja musse67
Moottorin osilla tulli on 2.7% Muut auton osat on noin 4-6%.

Lähetetty: 09 Marras 2007, 17:58
Kirjoittaja vwk
Mites muuten niitten bensiini linjojen kanssa? -96:ssa on ruiskusuuttimien liitoksessa jonkin tyyppiset "klipsit". Nekö vain kynsitään irti ja nypätään suuttimesta putki pois?

Onko liitos jollain O-renkaalla tiivistetty? Alkupään isommat pää-liittimet on kai sitten myös nyppäämällä irrotettavia? Toisaalta ihmetyttää kun esim. 5 ja 6 suuttimet on A:n muotoisessa kulmassa toisiinsa nähden ja putki on samaa tankoa kummassakin, niin miten sen pois saa tuhoamatta?