Gt 500 -08 tehot?
Gt 500 -08 tehot?
Tietääks kukaan et pitääkö paikkaansa et uudessa gt 500 convertibles on vain 415hp ja kova katottoses 500?
Luin jostan et avos olis vähemmän tehoja!
Fordin sivuille ei kyl tommosesta ollu puhetta!
Luin jostan et avos olis vähemmän tehoja!
Fordin sivuille ei kyl tommosesta ollu puhetta!
Re: Gt 500 -08 tehot?
Uudessa V8:ssa kerrotaan että avossa olis vain 319hv 4.6l...tiedä sitten..
-88gtT ROJEKTI, liikkuu sitten joskus..
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
Re: Gt 500 -08 tehot?
Tuskin pitää paikkaansa, kyllä vertissä & coupessa on molemmissa samat tehot... ja kyllä GT500:ssa on 5.4L 4V rautablokki eikä 4.6L.
GT500-autojen vakiotehot ovat yleisesti luokkaa 440-450 hp takapyöriltä.
Edelleen 2008 GT:ssä (vert & coupe) on vain 304 SAE hepoa... bullitissa on FRPP CAI, jolla tehoa tulee 320-325 luokkaa... samaa kuin Shelby GT:ssä.
GT500-autojen vakiotehot ovat yleisesti luokkaa 440-450 hp takapyöriltä.
Edelleen 2008 GT:ssä (vert & coupe) on vain 304 SAE hepoa... bullitissa on FRPP CAI, jolla tehoa tulee 320-325 luokkaa... samaa kuin Shelby GT:ssä.
//Miikka
____________________________________
N54B30
____________________________________
N54B30
Re: Gt 500 -08 tehot?
Kovin näyttää erilaisia tietoja autosta kerrottavan ja eri malleissa näyttää olevan hieman teho eroja.
Nämä tiedot ovat: http://www.svt.ford.com/ eikä noissa tiedoissa eritellä coupen ja avon tehoja.
2008 Ford Shelby GT 500
Specifications
2008 SHELBY GT500 QUICK SPECS
POWERTRAIN
5.4-liter, DOHC, 32-valve, 90-degree V-8
500 horsepower, 480 lb.-ft. of torque
Roots-type Eaton supercharger and air-to-water intercooler
Iron block, Ford GT aluminum heads, dual exhaust
Tremec TR6060 6-speed manual transmission
Rear-wheel drive, 3.31:1 axle ratio; Traction Control
CHASSIS
Wheelbase: 107.1 in.
Height: 54.5 in. (Coupe) / 55.7 (Convertible)
Length: 187.6 in.
Width: 73.9 in.
Weight: approx. 3,920 lbs. (Coupe)
SUSPENSION
Front: Reverse-L independent MacPherson strut, 34mm tubular stabilizer bar
Rear: Three-link solid axle with coil springs, shocks, Panhard rod, 24mm solid stabilizer bar
2008 SHELBY GT QUICK SPECS
POWERTRAIN
4.6-liter, SOHC, 24-valve, 90-degree V-8
319 horsepower, 325 lb.-ft. of torque
Aluminum alloy block and heads, dual exhaust
Five-speed electronically controlled automatic transmission
or five-speed manual transmission
Rear-wheel drive, 3.55:1 axle ratio; Traction Control
CHASSIS
Wheelbase: 107.1 in.
Height: 54.5 in. (Coupe) / 55.7 (Convertible)
Length: 187.6 in.
Width: 73.9 in.
Weight: approx. 3,425 lbs. (Coupe)
SUSPENSION
Front: Reverse-L independent MacPherson strut, 34mm tubular stabilizer bar
Rear: Three-link solid axle with coil springs, shocks, Panhard rod, 24mm solid stabilizer bar
2008.5 SHELBY GT500KR QUICK SPECS
POWERTRAIN
5.4-liter, DOHC, 32-valve, 90-degree V-8
540 horsepower, 510 lb.-ft. of torque (est.)
Roots-type Eaton supercharger and air-to-water intercooler
Iron block, Ford GT aluminum heads, dual exhaust
Tremec TR6060 6-speed manual transmission
Rear-wheel drive, 3.73:1 axle ratio; Traction Control
CHASSIS
Wheelbase: 107.1 in.
Height: 54.5 in. (Coupe) / 55.7 (Convertible)
Length: 187.6 in.
Width: 73.9 in.
Weight: approx. 3,900 lbs. (Coupe / est.)
SUSPENSION
Front: Reverse-L independent MacPherson strut, 34mm tubular stabilizer bar
Rear: Three-link solid axle with coil springs, shocks, Panhard rod, 24mm solid stabilizer bar
Nämä tiedot ovat: http://www.svt.ford.com/ eikä noissa tiedoissa eritellä coupen ja avon tehoja.
2008 Ford Shelby GT 500
Specifications
2008 SHELBY GT500 QUICK SPECS
POWERTRAIN
5.4-liter, DOHC, 32-valve, 90-degree V-8
500 horsepower, 480 lb.-ft. of torque
Roots-type Eaton supercharger and air-to-water intercooler
Iron block, Ford GT aluminum heads, dual exhaust
Tremec TR6060 6-speed manual transmission
Rear-wheel drive, 3.31:1 axle ratio; Traction Control
CHASSIS
Wheelbase: 107.1 in.
Height: 54.5 in. (Coupe) / 55.7 (Convertible)
Length: 187.6 in.
Width: 73.9 in.
Weight: approx. 3,920 lbs. (Coupe)
SUSPENSION
Front: Reverse-L independent MacPherson strut, 34mm tubular stabilizer bar
Rear: Three-link solid axle with coil springs, shocks, Panhard rod, 24mm solid stabilizer bar
2008 SHELBY GT QUICK SPECS
POWERTRAIN
4.6-liter, SOHC, 24-valve, 90-degree V-8
319 horsepower, 325 lb.-ft. of torque
Aluminum alloy block and heads, dual exhaust
Five-speed electronically controlled automatic transmission
or five-speed manual transmission
Rear-wheel drive, 3.55:1 axle ratio; Traction Control
CHASSIS
Wheelbase: 107.1 in.
Height: 54.5 in. (Coupe) / 55.7 (Convertible)
Length: 187.6 in.
Width: 73.9 in.
Weight: approx. 3,425 lbs. (Coupe)
SUSPENSION
Front: Reverse-L independent MacPherson strut, 34mm tubular stabilizer bar
Rear: Three-link solid axle with coil springs, shocks, Panhard rod, 24mm solid stabilizer bar
2008.5 SHELBY GT500KR QUICK SPECS
POWERTRAIN
5.4-liter, DOHC, 32-valve, 90-degree V-8
540 horsepower, 510 lb.-ft. of torque (est.)
Roots-type Eaton supercharger and air-to-water intercooler
Iron block, Ford GT aluminum heads, dual exhaust
Tremec TR6060 6-speed manual transmission
Rear-wheel drive, 3.73:1 axle ratio; Traction Control
CHASSIS
Wheelbase: 107.1 in.
Height: 54.5 in. (Coupe) / 55.7 (Convertible)
Length: 187.6 in.
Width: 73.9 in.
Weight: approx. 3,900 lbs. (Coupe / est.)
SUSPENSION
Front: Reverse-L independent MacPherson strut, 34mm tubular stabilizer bar
Rear: Three-link solid axle with coil springs, shocks, Panhard rod, 24mm solid stabilizer bar
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Gt 500 -08 tehot?
mvon919 kirjoitti
Tehohäviö vaihtelee käsittääkseni 15-20 % kieppeillä. Kaverin manuaali TC Tojota penkissä 100hv pyöriltä ja 129 akselilta 22,48%.
http://neptune.spacebears.com/opine/horsepwr.html
Motskareissa on suorahampainen loota ja kardaania vähemmän tehoa lounastava ketju. Yli 100 heppaisissa peleissä häviö asettuu 12% kieppeille.
Onhan se tietysti hienoa jos tuo 440-450 rwhp on totta. Minäkin haluaisin. Käsittääkseni kuitenkin takapyöristä 300hv tuuppaava Musti, ainakin early, on kotimaassa aika kova peli. 400hv takapyöristä on senverran ettei osu usein kohdalle...
Kuulostaa aika rajulta, tarkoittaisi tehohäviöstä riippuen 530-560 Hv kampiakselilta.Tuskin pitää paikkaansa, kyllä vertissä & coupessa on molemmissa samat tehot... ja kyllä GT500:ssa on 5.4L 4V rautablokki eikä 4.6L.
GT500-autojen vakiotehot ovat yleisesti luokkaa 440-450 hp takapyöriltä.
Tehohäviö vaihtelee käsittääkseni 15-20 % kieppeillä. Kaverin manuaali TC Tojota penkissä 100hv pyöriltä ja 129 akselilta 22,48%.
http://neptune.spacebears.com/opine/horsepwr.html
Motskareissa on suorahampainen loota ja kardaania vähemmän tehoa lounastava ketju. Yli 100 heppaisissa peleissä häviö asettuu 12% kieppeille.
Onhan se tietysti hienoa jos tuo 440-450 rwhp on totta. Minäkin haluaisin. Käsittääkseni kuitenkin takapyöristä 300hv tuuppaava Musti, ainakin early, on kotimaassa aika kova peli. 400hv takapyöristä on senverran ettei osu usein kohdalle...
1966 HT 347 Stroker
Re: Gt 500 -08 tehot?
Mikäli Joe Da Silvan ja Steeda.ca:n hemmojen juttuihin on uskomista niin GT-500:sta irtoaa yleensä noin 420-440 rwhp, täysin vakioina ja riittävästi maileja mittarissa. Muutama tuhat ajettuina niistä irtoaa hieman yli 400rwhp.MONTTU kirjoitti:mvon919 kirjoittiKuulostaa aika rajulta, tarkoittaisi tehohäviöstä riippuen 530-560 Hv kampiakselilta.Tuskin pitää paikkaansa, kyllä vertissä & coupessa on molemmissa samat tehot... ja kyllä GT500:ssa on 5.4L 4V rautablokki eikä 4.6L.
GT500-autojen vakiotehot ovat yleisesti luokkaa 440-450 hp takapyöriltä.
Tehohäviö vaihtelee käsittääkseni 15-20 % kieppeillä. Kaverin manuaali TC Tojota penkissä 100hv pyöriltä ja 129 akselilta 22,48%.
http://neptune.spacebears.com/opine/horsepwr.html
Motskareissa on suorahampainen loota ja kardaania vähemmän tehoa lounastava ketju. Yli 100 heppaisissa peleissä häviö asettuu 12% kieppeille.
Onhan se tietysti hienoa jos tuo 440-450 rwhp on totta. Minäkin haluaisin. Käsittääkseni kuitenkin takapyöristä 300hv tuuppaava Musti, ainakin early, on kotimaassa aika kova peli. 400hv takapyöristä on senverran ettei osu usein kohdalle...
Ehkä enemmän merkitseekin miten ja millaisissa olosuhteissa vedot tehtiin. Ilmanlämmöllä ja kosteudella on merkitystä etenkin blower vermeissä ja tietenkin eri tyyppiset dynot (Dynojet vai Mustang) antavat hieman eri tulokset. Parhaan tuloksen saisi ehkä -15 asteisella bensalla tankissa, juuri käyntilämpimällä koneella kolmenkymmenen asteen pakkasessa tallinovet auki.
