DIS-Distributorless Ignition Systems
DIS-Distributorless Ignition Systems
Nyt on muodostumassa pieni ongelma. Ei oikein tahdo löytyä vaihtoehtoja kipinä järjestelmään.
Tavoitteena on DIS jota ohjaa suoraan tai välillisesti ohjelmoitava ECU.
Ongelma:
Järkevän järjestelmän löytäminen josta saataisiin riittävästi tulta up to 9000 rpm 8 sylinteriin.
Vaihtoehdot:
1. suorasytytys 8:n puolankautta (ensisijainen tavoite)
2. kahden tai neljän hukkakipinä puolan kautta
Koska koneessa on ruttua riittävästi tulee järjestelmän olla riittävän tehokas.
8 kanavaisia sytkäboxeja ei oikein ole tarjolla, vai onko muita kuin AEM Twin-Fire 8 Channel.
Kahdella 4 kanavaisellakin onnistunee?
Boxien vaatimuksena ei ole muuta kun tulta riittävästi. ECU hoitaa kaiken muun ennakkosäädöt, rajoittimet, ym.
Löytyykö joukosta sähkön asiantuntijoita, ehdotuksia ja neuvoja tarvitaan?
kysyy nimimerkki:
- väri väriin loput maihin -
Tavoitteena on DIS jota ohjaa suoraan tai välillisesti ohjelmoitava ECU.
Ongelma:
Järkevän järjestelmän löytäminen josta saataisiin riittävästi tulta up to 9000 rpm 8 sylinteriin.
Vaihtoehdot:
1. suorasytytys 8:n puolankautta (ensisijainen tavoite)
2. kahden tai neljän hukkakipinä puolan kautta
Koska koneessa on ruttua riittävästi tulee järjestelmän olla riittävän tehokas.
8 kanavaisia sytkäboxeja ei oikein ole tarjolla, vai onko muita kuin AEM Twin-Fire 8 Channel.
Kahdella 4 kanavaisellakin onnistunee?
Boxien vaatimuksena ei ole muuta kun tulta riittävästi. ECU hoitaa kaiken muun ennakkosäädöt, rajoittimet, ym.
Löytyykö joukosta sähkön asiantuntijoita, ehdotuksia ja neuvoja tarvitaan?
kysyy nimimerkki:
- väri väriin loput maihin -
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: DIS-Distributorless Ignition Systems
http://www.electromotive-inc.com/products/xdi.html
http://www.msdignition.com/uploadedFile ... ctions.pdf
Oliskos noista apua?
En voi väittää olevani asiantuntija, mutta tuo electromotive vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta.
Sitten on vielä letukan LS moottoreiden ja uusien hemien systeemit, joihin saa MSD:ltä irtoboxeja, jos halutaan ajaa kaasarilla.
http://www.msdignition.com/uploadedFile ... ctions.pdf
Oliskos noista apua?
En voi väittää olevani asiantuntija, mutta tuo electromotive vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta.
Sitten on vielä letukan LS moottoreiden ja uusien hemien systeemit, joihin saa MSD:ltä irtoboxeja, jos halutaan ajaa kaasarilla.
Re: DIS-Distributorless Ignition Systems
Eipä noita 8-kanavaisia CDI boxi vaihtoehtoja paljoa löydy. Mutta jotain kuitenkin
edellä mainitut;
AEM, Twin-Fire Capacitive Discharge Ignition Module. 8 Channel
http://www.aempower.com/
Electromotive, eXtreme Direct Ignition System
http://www.electromotive-inc.com
Lisäksi
Motec, CDI-8 eight channel #14004
http://www.motec.com.au
Lopulta päätimme kuitenkin lähteä selvittämään
M&W Ignition, Pro-18c 115mJ 1,200Hz Eight channel Autronic multiplex input cdi ignition
http://www.mwignitions.com
Tämän boxin liitäminen käytettävään ECU:uun on yksinkertaisin eikä välipalikoita tarvita.
Ja suorasytytys puolina tullee olemaan
8 kpl Mercury CDI coil #42024
edellä mainitut;
AEM, Twin-Fire Capacitive Discharge Ignition Module. 8 Channel
http://www.aempower.com/
Electromotive, eXtreme Direct Ignition System
http://www.electromotive-inc.com
Lisäksi
Motec, CDI-8 eight channel #14004
http://www.motec.com.au
Lopulta päätimme kuitenkin lähteä selvittämään
M&W Ignition, Pro-18c 115mJ 1,200Hz Eight channel Autronic multiplex input cdi ignition
http://www.mwignitions.com
Tämän boxin liitäminen käytettävään ECU:uun on yksinkertaisin eikä välipalikoita tarvita.
Ja suorasytytys puolina tullee olemaan
8 kpl Mercury CDI coil #42024
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 5
- Liittynyt: 17 Joulu 2007, 21:45
Re: DIS-Distributorless Ignition Systems
Meillä on töissä noita varastossa. Katso Sporttiauto.fi.Mexico65 kirjoitti: Lopulta päätimme kuitenkin lähteä selvittämään
M&W Ignition, Pro-18c 115mJ 1,200Hz Eight channel Autronic multiplex input cdi ignition
http://www.mwignitions.com
Tämän boxin liitäminen käytettävään ECU:uun on yksinkertaisin eikä välipalikoita tarvita.
Ja suorasytytys puolina tullee olemaan
8 kpl Mercury CDI coil #42024
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: DIS-Distributorless Ignition Systems
Asiaa!!!janneniemi kirjoitti:Meillä on töissä noita varastossa. Katso Sporttiauto.fi.Mexico65 kirjoitti: Lopulta päätimme kuitenkin lähteä selvittämään
M&W Ignition, Pro-18c 115mJ 1,200Hz Eight channel Autronic multiplex input cdi ignition
http://www.mwignitions.com
Tämän boxin liitäminen käytettävään ECU:uun on yksinkertaisin eikä välipalikoita tarvita.
Ja suorasytytys puolina tullee olemaan
8 kpl Mercury CDI coil #42024
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3