Mitä eroa on 351W / 351C

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Cosander
Aktiivi
Viestit: 80
Liittynyt: 23 Kesä 2005, 10:50

Mitä eroa on 351W / 351C

Viesti Kirjoittaja Cosander »

Mitä eroa kyseisis koneis?
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä eroa on 351W / 351C

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Ei mitään (edit:->) yhteistä... lol
Viimeksi muokannut Antti66HT, 08 Loka 2008, 17:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mitä eroa on 351W / 351C

Viesti Kirjoittaja Late »

Näsäviisaana voisi kai kysyä, mitä samaa Windsorissa ja Clevessä on? Eipä juuri muuta kuin öljynsuodatin. :nenu: :mrgreen:

Eli kyseessä on samasta kuutiotilavuudesta huolimatta aivan eri moottoriperheen tuotteet. 351W on samaa sukua kuin 260/289/302( perinteinen Ford SB), kun taas 351C:n sisaria ovat 351M/351CJ/400 (ns.335-moottoriperhe). Merkittävin ero löytyy kansista, Clevessä on viistoventtiilit "canted valves". Joku tietävämpi voinee selittää asian perusteellisemmin. Clevessä ei myöskään jäähdytysvesi kierrä imusarjassa niinkuin Windsorissa. C on myös ulkomitoiltaa selvästi suurempi ja painavampi kuin W.

Paremmuuteen en ota kantaa, siitä löytyy paljon vahvoja mielipiteitä molemminpuolin :lieska: Tosiasia on, että Cleve suunniteltiin muskelikaudella (1970) tehot, hyvä hengitys ja kierrosherkkyys mielessä, mutta energiakriisi tuli väliin ja "tappoi" moottoriperheen varsin nopeasti (70-luvun loppuun mennessä, tehot olivat menneet jo aikoja sitten).

Katsopa http://www.torinoproject.com/tech/moott ... tukset.htm Sieltä löytyy suomenkielistä faktaa SB vs. 335

Tuossa myös tuoretta keskustelua aiheesta http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... f=9&t=6765
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä eroa on 351W / 351C

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

late:"C on myös ulkomitoiltaa selvästi suurempi ja painavampi kuin W."


Noh, eläpäs nyt liioittele. Kone taitaa olla alle 10 kg painavampi, ja sopii ihan yhtä vaikeasti esim. -65-66 koppasen konetilaan.

Sanoisin että esim. tulppien vaihto 351c koneeseen on helpompi kuin 351w koneeseen...

Kone on numeroina hieman leveämpi, mutta pakokanava lähtee eri kulmassa, mikä hieman helpottaa lusikointia.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Mitä eroa on 351W / 351C

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Antti66HT kirjoitti:late:"C on myös ulkomitoiltaa selvästi suurempi ja painavampi kuin W."


Noh, eläpäs nyt liioittele. Kone taitaa olla alle 10 kg painavampi, ja sopii ihan yhtä vaikeasti esim. -65-66 koppasen konetilaan.

Sanoisin että esim. tulppien vaihto 351c koneeseen on helpompi kuin 351w koneeseen...

Kone on numeroina hieman leveämpi, mutta pakokanava lähtee eri kulmassa, mikä hieman helpottaa lusikointia.
Jes. Fordin omista Factory Weight reporteista selviää, että 351w 2V moottori on kokonaista 4,14 kg kevyempi mitä 351c 2V moottori - eli ei juuri mitään. Tuo ero kuolettuu jo alumiini-imusarjalla tai vesipumpulla.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä eroa on 351W / 351C

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

noh, noh.. Eipäs nyt kuoletella mitään.

Saa siihen windsoriinkin aluimarin ja vesipumpun... Ja lisäksi, kannet ja lohkon.. lol

No, saahan clevuunkin edelin ja CHI:n kansia. Edelin ei oo kait kovin kummoset ja CHI:n aika arvokkaat. Elämä on.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Mitä eroa on 351W / 351C

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Clevelandiin saa kauniita venttiilikoppia tyyliin FE. Se on suuri ero!!!
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mitä eroa on 351W / 351C

Viesti Kirjoittaja Late »

Fastback kirjoitti:
Antti66HT kirjoitti:late:"C on myös ulkomitoiltaa selvästi suurempi ja painavampi kuin W."


Noh, eläpäs nyt liioittele. Kone taitaa olla alle 10 kg painavampi, ja sopii ihan yhtä vaikeasti esim. -65-66 koppasen konetilaan.

Sanoisin että esim. tulppien vaihto 351c koneeseen on helpompi kuin 351w koneeseen...

Kone on numeroina hieman leveämpi, mutta pakokanava lähtee eri kulmassa, mikä hieman helpottaa lusikointia.
Jes. Fordin omista Factory Weight reporteista selviää, että 351w 2V moottori on kokonaista 4,14 kg kevyempi mitä 351c 2V moottori - eli ei juuri mitään. Tuo ero kuolettuu jo alumiini-imusarjalla tai vesipumpulla.

Sori jätkät, pieleenhän se meni :oops: :oops: Antakaa mulle taas aikaa opetella näitä isojen poikien moottoreiden asioita. :help: On kai tullut liiian kauan pelattua noiden starttimoottoreiden kanssa kun näin on väärää tietoa MOOTTOREISTA :jeejee:
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä eroa on 351W / 351C

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Juuri näin. Hyvä late. monttukoneesta, vai mikä se nyt oli, sleepperi. :uuh:
Vastaa Viestiin