AODE päivitys
AODE päivitys
Alkusanoiksi, että on noita autoja ja moottoreita tullut tehtyä, mutta noi yksisuuntaisella kepillä varustetut askit on jotain mistä ei sitten tajua mitään
Eli tuntuu että kyseinen AODE aski syö tehoa loputtomasti. (mitä enemmän antaa sen enmmän se syö) ahne vissiin.
Mitäs tuolle sitten olisi tehtävissä turbiiniko vaihtoon vai jotain muuta? mitä nyt nettisaiteilta olen kattonu, ni en edes tiedä mitä kaikki osat siellä tekee toinen vaihtoehto varmaan on sitten alkaa pudottaa välityksiä perästä.
Toinen asia mikä on vaivannut on askin halu pitää isompaa vaihdetta päällä, saisi mun mielestä vaihtaa jo pienemmällä kaasulla esim. ylämäessä eikä väkisin jurrata isolla. Johtuukos tämä nyt siitä "governaattorista" vai mistä?
Jos jollain olisi nyt heittää jotain vinkkiä asiaan niin olisin kiitollinen...
Eli tuntuu että kyseinen AODE aski syö tehoa loputtomasti. (mitä enemmän antaa sen enmmän se syö) ahne vissiin.
Mitäs tuolle sitten olisi tehtävissä turbiiniko vaihtoon vai jotain muuta? mitä nyt nettisaiteilta olen kattonu, ni en edes tiedä mitä kaikki osat siellä tekee toinen vaihtoehto varmaan on sitten alkaa pudottaa välityksiä perästä.
Toinen asia mikä on vaivannut on askin halu pitää isompaa vaihdetta päällä, saisi mun mielestä vaihtaa jo pienemmällä kaasulla esim. ylämäessä eikä väkisin jurrata isolla. Johtuukos tämä nyt siitä "governaattorista" vai mistä?
Jos jollain olisi nyt heittää jotain vinkkiä asiaan niin olisin kiitollinen...
Re: AODE päivitys
Eikös toi oo elektronisesti ohjattu laatikko?
Tuolla on jotain tietoa jos Lontoo sujuu:
http://www.tccoa.com/articles/tranny/tr ... ndex.shtml
Tuolla on jotain tietoa jos Lontoo sujuu:
http://www.tccoa.com/articles/tranny/tr ... ndex.shtml
Re: AODE päivitys
Eli tuolla TCS kitillä saisi laajempaa vetoaluetta mahdollisesti nopeampaa vaihtoa etc.
Aski kyllä tuntuu vaihtavan nopeasti ja vetää tuonne mitä sivuilla kerrottiinkin.
Mutta eikös tähän "jurraamiseen" nimenomaan nyt vaikuta tuo "stall-speed" eli sitä pitäisi nostaa radikaalisti ylöspäin???
Ja tuohon haluun pitää isompaa päällä löytyy vika vissiin katkenneesta tai väsyneestä jousesta???
Sopiiko tuo valvebody kit nyt sitten AODE askiin vai ei?
Aski kyllä tuntuu vaihtavan nopeasti ja vetää tuonne mitä sivuilla kerrottiinkin.
Mutta eikös tähän "jurraamiseen" nimenomaan nyt vaikuta tuo "stall-speed" eli sitä pitäisi nostaa radikaalisti ylöspäin???
Ja tuohon haluun pitää isompaa päällä löytyy vika vissiin katkenneesta tai väsyneestä jousesta???
Sopiiko tuo valvebody kit nyt sitten AODE askiin vai ei?
Re: AODE päivitys
TwEECerillä pääsee myös sääteleen sähkölootaa, perusmalli maksaa vähemmän kun tuo baumannator ja samalla pääsee sääteleen konetta. jos maksaa vielä extraa niin RT mallilla saa dataloggauksen vielä mukaan. jommankumman paremmuudesta en osaa sanoa kun en noista tomaateista sen enempää tierä..
Itselle tuo RT tuli Tuumacidin kautta mutta automaattilootan säätöön se ei mulla tule;)
Tuolta sivulta ladattavasta manuaalista löytyy lisää tietoa, automaatista sivu 35 alkaen.
http://www.tweecer.com/downloads.htm
Itselle tuo RT tuli Tuumacidin kautta mutta automaattilootan säätöön se ei mulla tule;)
Tuolta sivulta ladattavasta manuaalista löytyy lisää tietoa, automaatista sivu 35 alkaen.
http://www.tweecer.com/downloads.htm
-88gtT ROJEKTI, liikkuu sitten joskus..
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
Re: AODE päivitys
Mihis hintaan tuota tweeceriä on sitten tänne laivattuna saanut? eihän tuo säädettävä moottorin ohjauskaan pahitteeksi olisi
Mites se toimii jos on ahdin ja säätyvä paineen säädin?
Ja ohjelmointi, nuo säädöt on mulle vain numeroita ja viivoja
Mites se toimii jos on ahdin ja säätyvä paineen säädin?
Ja ohjelmointi, nuo säädöt on mulle vain numeroita ja viivoja
Re: AODE päivitys
Jos sulla on jo ahdin, niin sitten tarvitset esim. Baumann ReCal Pro kitin ja jotenkin on vaihtamisohjelmaa muutettava.cossu2 kirjoitti:Mihis hintaan tuota tweeceriä on sitten tänne laivattuna saanut? eihän tuo säädettävä moottorin ohjauskaan pahitteeksi olisi
Mites se toimii jos on ahdin ja säätyvä paineen säädin?
Ja ohjelmointi, nuo säädöt on mulle vain numeroita ja viivoja
Re: AODE päivitys
Ai ahdettu...
Sit varsinkin kannattaa lukea toi tccoa:n juttu sekä sieltä Baumannin sivuilta löytyy myös hyvin aiheesta enemmän tietoa.
Sen askin tehonsietokyky tulee aika pian vastaan.
Ja mikäli ei halua itse tehdä niin Vanhasen Pekka (muistaakseni ja tais olla Tuusulassa) on noiden AOD askien kanssa käsittääkseni pelannu.
Sit varsinkin kannattaa lukea toi tccoa:n juttu sekä sieltä Baumannin sivuilta löytyy myös hyvin aiheesta enemmän tietoa.
Sen askin tehonsietokyky tulee aika pian vastaan.
Ja mikäli ei halua itse tehdä niin Vanhasen Pekka (muistaakseni ja tais olla Tuusulassa) on noiden AOD askien kanssa käsittääkseni pelannu.
Re: AODE päivitys
Kannattaakohan koko askiin sitte sen enempää kajota, näyttää saavan koko laatikon 450hp kestolla hintaan 1600$
Siihen kun lisäis tommosen street fighter muuntimen (700$) niin varmaan olis paketti kasassa.
Kertokaa ny joku mitä tää stall käytännössä tarkoittaa?
Eli jos on vaikka 3000rpm stall ni se ottaa siinä vasta kiinni vai? entä mitä mitä eroa on flash stall speed ja stall speed?
Siihen kun lisäis tommosen street fighter muuntimen (700$) niin varmaan olis paketti kasassa.
Kertokaa ny joku mitä tää stall käytännössä tarkoittaa?
Eli jos on vaikka 3000rpm stall ni se ottaa siinä vasta kiinni vai? entä mitä mitä eroa on flash stall speed ja stall speed?
Re: AODE päivitys
toivottavasti ei sotke viestiketjua...mutta sähköhärpättimiä kun ovat
jos tweecerillä tms. "ohjelmoitavalla systeemillä" päädyt muokkaamaan laatikon käytöstä niin ehdottomasti kannattaa ottaa
dataloggaava malli. Noissa softissa on niinpaljon hyviä-tai ainakin houkuttelevia mahdollisuuksia myös moottorinohjauksen
muokkaamiseen ja enemmin tai myöhemmin se kuitenkin alkaa kiinnostamaan... Ahtimella varustetussa autossa varsinkin
kiusaus ja hyödyt voivat olla kyllä suuret.
Laatikon ohjauksen muokkaus vaatii pientä jumppaa ja perehtymistä mutta toimii kyllä ihan hyvin.
Ilman dataloggausta tuo bensansyötön/sytytyksen, yms. muokkailu on vähän hakuammuntaa.... varsinkin ahtimen kanssa pitää pysyä kartalla!!
Ja tietty-eihän se kestävämmäksi se laatikko muutu vaikka sen käytöstä muokkaileekin softalla. Eli järki päässä softan kanssa
jos tweecerillä tms. "ohjelmoitavalla systeemillä" päädyt muokkaamaan laatikon käytöstä niin ehdottomasti kannattaa ottaa
dataloggaava malli. Noissa softissa on niinpaljon hyviä-tai ainakin houkuttelevia mahdollisuuksia myös moottorinohjauksen
muokkaamiseen ja enemmin tai myöhemmin se kuitenkin alkaa kiinnostamaan... Ahtimella varustetussa autossa varsinkin
kiusaus ja hyödyt voivat olla kyllä suuret.
Laatikon ohjauksen muokkaus vaatii pientä jumppaa ja perehtymistä mutta toimii kyllä ihan hyvin.
Ilman dataloggausta tuo bensansyötön/sytytyksen, yms. muokkailu on vähän hakuammuntaa.... varsinkin ahtimen kanssa pitää pysyä kartalla!!
Ja tietty-eihän se kestävämmäksi se laatikko muutu vaikka sen käytöstä muokkaileekin softalla. Eli järki päässä softan kanssa
Re: AODE päivitys
Mähän en näistä paljoo tiedä, mut käsittääkseni se stall speed on ne kierrokset jonka alapuolella turbiini luistaa.
Ja ainakin 4R70W:ssä (Käsittääkseni myös AODE:ssä) joka vaihteella veto menee turbiinin kautta toisin kun AOD:ssa 3 ja 4 ohittaa turbiinin (just se heikko INPUT SHAFT).
Oliks toi 1600$ AOD , AODE vai 4R70W?
Kahteen vikaan tarvii melko varmasti hommata silti "jotain" millä pystyt ohjelmoimaan niitä vaihtohetkiä.
Ja AOD:n vaihteiden automaattivaihdot voi olla mielenkiintoisia (jos et tässä usko mua niin kysy nimim. Make67lta kuin hyvin toimii Ahvenistolla , oon kyllä itsekkin kiroillu niitä vaihtohetkiä), mutta osaava kaveri saa tehtyä AOD:stäkin siedettävän katukäyttöön.
Noi ameriikan askit jos on tehty vaihtojensa osalta esim. kiihdytykseen niin voivat olla aika v-mäisiä katuajossa.
Korjatkaa jos oon väärässä ku tääkin on taas yks asia mitä mun pitäis edes vähän opetella, vasta hapuilen näidenkin kanssa alkumetreillä .
Ja ainakin 4R70W:ssä (Käsittääkseni myös AODE:ssä) joka vaihteella veto menee turbiinin kautta toisin kun AOD:ssa 3 ja 4 ohittaa turbiinin (just se heikko INPUT SHAFT).
Oliks toi 1600$ AOD , AODE vai 4R70W?
Kahteen vikaan tarvii melko varmasti hommata silti "jotain" millä pystyt ohjelmoimaan niitä vaihtohetkiä.
Ja AOD:n vaihteiden automaattivaihdot voi olla mielenkiintoisia (jos et tässä usko mua niin kysy nimim. Make67lta kuin hyvin toimii Ahvenistolla , oon kyllä itsekkin kiroillu niitä vaihtohetkiä), mutta osaava kaveri saa tehtyä AOD:stäkin siedettävän katukäyttöön.
Noi ameriikan askit jos on tehty vaihtojensa osalta esim. kiihdytykseen niin voivat olla aika v-mäisiä katuajossa.
Korjatkaa jos oon väärässä ku tääkin on taas yks asia mitä mun pitäis edes vähän opetella, vasta hapuilen näidenkin kanssa alkumetreillä .
Re: AODE päivitys
AODE askista nimenomaan kysymys.
Tuolta näyttäisi löytyvän koko paketti aski+muunnin jo alle 2000$
http://www.transmissioncenter.net/aode.htm#Level%202
Tuolta näyttäisi löytyvän koko paketti aski+muunnin jo alle 2000$
http://www.transmissioncenter.net/aode.htm#Level%202
Re: AODE päivitys
Joo, mut tohon rahaan Suomessakin vahvistaa tota nykystä askia.
Varsinkin kun tossakaan ei tule mitään mukaan millä sitä uudelleenohjelmois.
Niinku vaikka yllämainittun Baumannin TCS:n.
http://www.becontrols.com/products/tcs.htm
Varsinkin kun tossakaan ei tule mitään mukaan millä sitä uudelleenohjelmois.
Niinku vaikka yllämainittun Baumannin TCS:n.
http://www.becontrols.com/products/tcs.htm
Re: AODE päivitys
tweecer RT, siis se dataloggaava, varmaankin tällähetkellä suomessa n.650e paikkeilla. Kyllä tuolla ahdetunkin saa säätöihin, toivon ainakin niin;) Tosin tarvitsee paljon itseopiskelua(toivottavasti ei yritys/erehdys tyyppistä) tai sitten jonkun osaavan kaverin "konsultoimaan" ja hieromista noissa säädöissä löytyykin sitten aina.cossu2 kirjoitti:Mihis hintaan tuota tweeceriä on sitten tänne laivattuna saanut? eihän tuo säädettävä moottorin ohjauskaan pahitteeksi olisi
Mites se toimii jos on ahdin ja säätyvä paineen säädin?
Ja ohjelmointi, nuo säädöt on mulle vain numeroita ja viivoja
-88gtT ROJEKTI, liikkuu sitten joskus..
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
Re: AODE päivitys
No niin, laatikko ja ja muunnin löytyi.
Askiksi tulee tommonen:
http://racetransmissions.com/store/prod ... cts_id/267
Ja muuntimeksi tommonen:
http://racetransmissions.com/store/prod ... cts_id/240
Luulis kestävän, pitävän ja toimivan
Tuli vielä konttiin laitettua thööning saranatkin ja uusi etupuskin
Askiksi tulee tommonen:
http://racetransmissions.com/store/prod ... cts_id/267
Ja muuntimeksi tommonen:
http://racetransmissions.com/store/prod ... cts_id/240
Luulis kestävän, pitävän ja toimivan
Tuli vielä konttiin laitettua thööning saranatkin ja uusi etupuskin