AODE päivitys

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
cossu2
Aktiivi
Viestit: 78
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 07:57
Auto: GT -95 convertible SC

AODE päivitys

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

Alkusanoiksi, että on noita autoja ja moottoreita tullut tehtyä, mutta noi yksisuuntaisella kepillä varustetut askit on jotain mistä ei sitten tajua mitään :(

Eli tuntuu että kyseinen AODE aski syö tehoa loputtomasti. (mitä enemmän antaa sen enmmän se syö) ahne vissiin.

Mitäs tuolle sitten olisi tehtävissä turbiiniko vaihtoon vai jotain muuta? mitä nyt nettisaiteilta olen kattonu, ni en edes tiedä mitä kaikki osat siellä tekee :roll-roll: toinen vaihtoehto varmaan on sitten alkaa pudottaa välityksiä perästä.

Toinen asia mikä on vaivannut on askin halu pitää isompaa vaihdetta päällä, saisi mun mielestä vaihtaa jo pienemmällä kaasulla esim. ylämäessä eikä väkisin jurrata isolla. Johtuukos tämä nyt siitä "governaattorista" vai mistä?

Jos jollain olisi nyt heittää jotain vinkkiä asiaan niin olisin kiitollinen...
pete74
Addikti
Viestit: 157
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 02:30

Re: AODE päivitys

Viesti Kirjoittaja pete74 »

Eikös toi oo elektronisesti ohjattu laatikko?
Tuolla on jotain tietoa jos Lontoo sujuu:
http://www.tccoa.com/articles/tranny/tr ... ndex.shtml
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: AODE päivitys

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Alotappa opiskelu tuolta:
Baumann Electronic Controls

Eli uudelleenohjelmoinnista alkuun...
Avatar
cossu2
Aktiivi
Viestit: 78
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 07:57
Auto: GT -95 convertible SC

Re: AODE päivitys

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

Eli tuolla TCS kitillä saisi laajempaa vetoaluetta mahdollisesti nopeampaa vaihtoa etc.
Aski kyllä tuntuu vaihtavan nopeasti ja vetää tuonne mitä sivuilla kerrottiinkin.
Mutta eikös tähän "jurraamiseen" nimenomaan nyt vaikuta tuo "stall-speed" eli sitä pitäisi nostaa radikaalisti ylöspäin???
Ja tuohon haluun pitää isompaa päällä löytyy vika vissiin katkenneesta tai väsyneestä jousesta???

Sopiiko tuo valvebody kit nyt sitten AODE askiin vai ei?
koppa
Addikti
Viestit: 370
Liittynyt: 21 Marras 2005, 12:00
Paikkakunta: Hirsilä

Re: AODE päivitys

Viesti Kirjoittaja koppa »

TwEECerillä pääsee myös sääteleen sähkölootaa, perusmalli maksaa vähemmän kun tuo baumannator ja samalla pääsee sääteleen konetta. jos maksaa vielä extraa niin RT mallilla saa dataloggauksen vielä mukaan. jommankumman paremmuudesta en osaa sanoa kun en noista tomaateista sen enempää tierä..

Itselle tuo RT tuli Tuumacidin kautta mutta automaattilootan säätöön se ei mulla tule;)

Tuolta sivulta ladattavasta manuaalista löytyy lisää tietoa, automaatista sivu 35 alkaen.

http://www.tweecer.com/downloads.htm
-88gtT ROJEKTI, liikkuu sitten joskus..
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
Avatar
cossu2
Aktiivi
Viestit: 78
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 07:57
Auto: GT -95 convertible SC

Re: AODE päivitys

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

Mihis hintaan tuota tweeceriä on sitten tänne laivattuna saanut? eihän tuo säädettävä moottorin ohjauskaan pahitteeksi olisi :twisted:
Mites se toimii jos on ahdin ja säätyvä paineen säädin?
Ja ohjelmointi, nuo säädöt on mulle vain numeroita ja viivoja :nenu:
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: AODE päivitys

Viesti Kirjoittaja SamiM »

cossu2 kirjoitti:Mihis hintaan tuota tweeceriä on sitten tänne laivattuna saanut? eihän tuo säädettävä moottorin ohjauskaan pahitteeksi olisi :twisted:
Mites se toimii jos on ahdin ja säätyvä paineen säädin?
Ja ohjelmointi, nuo säädöt on mulle vain numeroita ja viivoja :nenu:
Jos sulla on jo ahdin, niin sitten tarvitset esim. Baumann ReCal Pro kitin ja jotenkin on vaihtamisohjelmaa muutettava.
pete74
Addikti
Viestit: 157
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 02:30

Re: AODE päivitys

Viesti Kirjoittaja pete74 »

Ai ahdettu...
Sit varsinkin kannattaa lukea toi tccoa:n juttu sekä sieltä Baumannin sivuilta löytyy myös hyvin aiheesta enemmän tietoa.
Sen askin tehonsietokyky tulee aika pian vastaan.
Ja mikäli ei halua itse tehdä niin Vanhasen Pekka (muistaakseni ja tais olla Tuusulassa) on noiden AOD askien kanssa käsittääkseni pelannu.
Avatar
cossu2
Aktiivi
Viestit: 78
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 07:57
Auto: GT -95 convertible SC

Re: AODE päivitys

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

Kannattaakohan koko askiin sitte sen enempää kajota, näyttää saavan koko laatikon 450hp kestolla hintaan 1600$
Siihen kun lisäis tommosen street fighter muuntimen (700$) niin varmaan olis paketti kasassa.
Kertokaa ny joku mitä tää stall käytännössä tarkoittaa?
Eli jos on vaikka 3000rpm stall ni se ottaa siinä vasta kiinni vai? entä mitä mitä eroa on flash stall speed ja stall speed? :roll:
Avatar
2065
Mega-addikti
Viestit: 855
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: AODE päivitys

Viesti Kirjoittaja 2065 »

toivottavasti ei sotke viestiketjua...mutta sähköhärpättimiä kun ovat

jos tweecerillä tms. "ohjelmoitavalla systeemillä" päädyt muokkaamaan laatikon käytöstä niin ehdottomasti kannattaa ottaa
dataloggaava malli. Noissa softissa on niinpaljon hyviä-tai ainakin houkuttelevia mahdollisuuksia myös moottorinohjauksen
muokkaamiseen ja enemmin tai myöhemmin se kuitenkin alkaa kiinnostamaan... :lol: Ahtimella varustetussa autossa varsinkin
kiusaus ja hyödyt voivat olla kyllä suuret.

Laatikon ohjauksen muokkaus vaatii pientä jumppaa ja perehtymistä mutta toimii kyllä ihan hyvin.

Ilman dataloggausta tuo bensansyötön/sytytyksen, yms. muokkailu on vähän hakuammuntaa.... varsinkin ahtimen kanssa pitää pysyä kartalla!!

Ja tietty-eihän se kestävämmäksi se laatikko muutu vaikka sen käytöstä muokkaileekin softalla. Eli järki päässä softan kanssa :twisted:
pete74
Addikti
Viestit: 157
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 02:30

Re: AODE päivitys

Viesti Kirjoittaja pete74 »

Mähän en näistä paljoo tiedä, mut käsittääkseni se stall speed on ne kierrokset jonka alapuolella turbiini luistaa.
Ja ainakin 4R70W:ssä (Käsittääkseni myös AODE:ssä) joka vaihteella veto menee turbiinin kautta toisin kun AOD:ssa 3 ja 4 ohittaa turbiinin (just se heikko INPUT SHAFT).
Oliks toi 1600$ AOD , AODE vai 4R70W?
Kahteen vikaan tarvii melko varmasti hommata silti "jotain" millä pystyt ohjelmoimaan niitä vaihtohetkiä.
Ja AOD:n vaihteiden automaattivaihdot voi olla mielenkiintoisia (jos et tässä usko mua niin kysy nimim. Make67lta kuin hyvin toimii Ahvenistolla :roll: , oon kyllä itsekkin kiroillu niitä vaihtohetkiä), mutta osaava kaveri saa tehtyä AOD:stäkin siedettävän katukäyttöön.
Noi ameriikan askit jos on tehty vaihtojensa osalta esim. kiihdytykseen niin voivat olla aika v-mäisiä katuajossa.
Korjatkaa jos oon väärässä ku tääkin on taas yks asia mitä mun pitäis edes vähän opetella, vasta hapuilen näidenkin kanssa alkumetreillä :mrgreen: .
Avatar
cossu2
Aktiivi
Viestit: 78
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 07:57
Auto: GT -95 convertible SC

Re: AODE päivitys

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

AODE askista nimenomaan kysymys.
Tuolta näyttäisi löytyvän koko paketti aski+muunnin jo alle 2000$
http://www.transmissioncenter.net/aode.htm#Level%202
pete74
Addikti
Viestit: 157
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 02:30

Re: AODE päivitys

Viesti Kirjoittaja pete74 »

Joo, mut tohon rahaan Suomessakin vahvistaa tota nykystä askia.
Varsinkin kun tossakaan ei tule mitään mukaan millä sitä uudelleenohjelmois.
Niinku vaikka yllämainittun Baumannin TCS:n.
http://www.becontrols.com/products/tcs.htm
koppa
Addikti
Viestit: 370
Liittynyt: 21 Marras 2005, 12:00
Paikkakunta: Hirsilä

Re: AODE päivitys

Viesti Kirjoittaja koppa »

cossu2 kirjoitti:Mihis hintaan tuota tweeceriä on sitten tänne laivattuna saanut? eihän tuo säädettävä moottorin ohjauskaan pahitteeksi olisi :twisted:
Mites se toimii jos on ahdin ja säätyvä paineen säädin?
Ja ohjelmointi, nuo säädöt on mulle vain numeroita ja viivoja :nenu:
tweecer RT, siis se dataloggaava, varmaankin tällähetkellä suomessa n.650e paikkeilla. Kyllä tuolla ahdetunkin saa säätöihin, toivon ainakin niin;) Tosin tarvitsee paljon itseopiskelua(toivottavasti ei yritys/erehdys tyyppistä) tai sitten jonkun osaavan kaverin "konsultoimaan" ja hieromista noissa säädöissä löytyykin sitten aina.
-88gtT ROJEKTI, liikkuu sitten joskus..
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
Avatar
cossu2
Aktiivi
Viestit: 78
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 07:57
Auto: GT -95 convertible SC

Re: AODE päivitys

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

No niin, laatikko ja ja muunnin löytyi.

Askiksi tulee tommonen:
http://racetransmissions.com/store/prod ... cts_id/267

Ja muuntimeksi tommonen:
http://racetransmissions.com/store/prod ... cts_id/240

Luulis kestävän, pitävän ja toimivan :)

Tuli vielä konttiin laitettua thööning saranatkin ja uusi etupuskin :oops:
Vastaa Viestiin