Mustang silmässä
Valvoja: Ville K
- tug3
- Aktiivi
- Viestit: 115
- Liittynyt: 15 Tammi 2009, 14:27
- Auto: Avo 289 '67 & Coupe V6 '95
VW Muurahaiskarju '72/'03
Chevy Kanttipikkis '87
+ vaimon autot - Paikkakunta: Kello-koski
- Viesti:
Mustang silmässä
Nyt on komennus Ameriikan Ihmemaahan niin lähellä syntymistään, että on aika "päättää autosta"... ...ja mikäs se on päätellessä, ainakin kun netissä hintoja selannu.
Pari autoa kun siellä on perheessä minimi, niin toinen niistä voi olla sitten "kiva" auto. Toinen se "järkevä", eli ISO. Vaimo on kovasti sitä mieltä, että se "kiva" olisi uudehko musse. Itse hiukka kallella yhteen toiseen elukkaan, mutta ei tämä musse mikään huono vaihtoehto olisi. - Kai? - Ainakin jos on GT ja automaatti.
Mutta ennen lähtöä olisi kiva päästä täällä Suomessakin tuollaista ihmettä lähempää katsomaan, koska auton hankinta paikanpäällä tulisi ajankohtaiseksi hyvinkin pian. Ja kun oma kokemus mussesta rajoittuu yhteen -65 n. 10 v sitten. Kuulemma ovat voortilla sen jälkeen hieman kehittäneet ajo-omituisuuksia eteenpäin...
Elikkäns olisiko jotain ystävällistä sielua, joka päästäisi minua mittaamaan "kylmätyypeillä" mahtuuko tällainen 2m karvainen kääpiö ratin taakse ollenkaan. Ja JOS jollain sattuu vieläpä olemaan tällainen ajossa, niin aivan upeaa olisi päästä pienelle lenkille kyytiin että tuntisi millaista kyytiä tuollaisella saa. Tämä auto voi siis olla yhtä lailla V6/V8, kun tarkoitus ei ole nyt arvioida auton suorituskykyjä vaan kelpoisuutta tämän kokoisen raadon siirtoon.
Itse majailen Kellokoskella, mutta Espoossa vaikutan virka-aikaan aika usein. Eli jos täällä Reuna-Suomen suunnalla olisi joku tällainen tavattavissa, niin kiinnostaisi...
Yhteyttä voi ottaa tähän alle tai sähvöpostilla thor miukumauku iki piste fi -osoitteeseen.
Pari autoa kun siellä on perheessä minimi, niin toinen niistä voi olla sitten "kiva" auto. Toinen se "järkevä", eli ISO. Vaimo on kovasti sitä mieltä, että se "kiva" olisi uudehko musse. Itse hiukka kallella yhteen toiseen elukkaan, mutta ei tämä musse mikään huono vaihtoehto olisi. - Kai? - Ainakin jos on GT ja automaatti.
Mutta ennen lähtöä olisi kiva päästä täällä Suomessakin tuollaista ihmettä lähempää katsomaan, koska auton hankinta paikanpäällä tulisi ajankohtaiseksi hyvinkin pian. Ja kun oma kokemus mussesta rajoittuu yhteen -65 n. 10 v sitten. Kuulemma ovat voortilla sen jälkeen hieman kehittäneet ajo-omituisuuksia eteenpäin...
Elikkäns olisiko jotain ystävällistä sielua, joka päästäisi minua mittaamaan "kylmätyypeillä" mahtuuko tällainen 2m karvainen kääpiö ratin taakse ollenkaan. Ja JOS jollain sattuu vieläpä olemaan tällainen ajossa, niin aivan upeaa olisi päästä pienelle lenkille kyytiin että tuntisi millaista kyytiä tuollaisella saa. Tämä auto voi siis olla yhtä lailla V6/V8, kun tarkoitus ei ole nyt arvioida auton suorituskykyjä vaan kelpoisuutta tämän kokoisen raadon siirtoon.
Itse majailen Kellokoskella, mutta Espoossa vaikutan virka-aikaan aika usein. Eli jos täällä Reuna-Suomen suunnalla olisi joku tällainen tavattavissa, niin kiinnostaisi...
Yhteyttä voi ottaa tähän alle tai sähvöpostilla thor miukumauku iki piste fi -osoitteeseen.
- "What's a prom?"
- "Prom's a time when you pretend you like girls, but really you go out driving all night."
- "Cool!"
- "Prom's a time when you pretend you like girls, but really you go out driving all night."
- "Cool!"
Re: Mustang silmässä
Jos et satu taalta loytamaan ketaan jonka autoon paasisit istumaan, http://www.nettiauto.com issa on aika monta myynnissa. Joten sinne vaan "renkaita potkimaan" 
Luulisin etta mahdut helposti kuskin paikalle, takapenkilla ei valttamatta ole sitten hirveasti tilaa. Ja jos paa ottaa kattoon kiinni, sittenhan sun taytyy ostaa avo
Olikohan nyt maaliskuussa 2009 kun faceliftattu 2010 Mustang tulee myyntiin, eli varmaan sita kannattaa silmailla. Ja sunhan taytyy se omistaa (ja olla kaytossa) vain 6kk taalla joten kun minimissaan vuoden reissulle olet lahdossa, ehdit valkata pitkaan ja kiertaa diilereita. Onhan niita muitakin kuin Musteja tietysti mutta uskoisin etta se on Suomessa jalleenmyyntiarvoltaan paras. Esim. uusi Challenger ja 2010 Camaro. Ja tosiaan jalleenmyyntia (ja katu-uskottavuutta) ajatellen ehdoton on V8 eli GT. Ehka myos avoa kannattaa harkita koska se ei nyt ihan hirveasti kalliimpi ole taalla mutta Suomessa 4-5v vanhana avo voi olla kovempi juttu kuin kova katto. Makuasioita toki.

Luulisin etta mahdut helposti kuskin paikalle, takapenkilla ei valttamatta ole sitten hirveasti tilaa. Ja jos paa ottaa kattoon kiinni, sittenhan sun taytyy ostaa avo

Olikohan nyt maaliskuussa 2009 kun faceliftattu 2010 Mustang tulee myyntiin, eli varmaan sita kannattaa silmailla. Ja sunhan taytyy se omistaa (ja olla kaytossa) vain 6kk taalla joten kun minimissaan vuoden reissulle olet lahdossa, ehdit valkata pitkaan ja kiertaa diilereita. Onhan niita muitakin kuin Musteja tietysti mutta uskoisin etta se on Suomessa jalleenmyyntiarvoltaan paras. Esim. uusi Challenger ja 2010 Camaro. Ja tosiaan jalleenmyyntia (ja katu-uskottavuutta) ajatellen ehdoton on V8 eli GT. Ehka myos avoa kannattaa harkita koska se ei nyt ihan hirveasti kalliimpi ole taalla mutta Suomessa 4-5v vanhana avo voi olla kovempi juttu kuin kova katto. Makuasioita toki.
- tug3
- Aktiivi
- Viestit: 115
- Liittynyt: 15 Tammi 2009, 14:27
- Auto: Avo 289 '67 & Coupe V6 '95
VW Muurahaiskarju '72/'03
Chevy Kanttipikkis '87
+ vaimon autot - Paikkakunta: Kello-koski
- Viesti:
Re: Mustang silmässä
Mielummin kävisi rehdisti katsomassa paikan päällä jonkun omassa ajossa olevaa autoa. Mutta pakkohan se on renkaita potkia, jos ei muuten. Olisi nimittäin hyvä nähdä auto livenä ennen lähtöäkin. Kun ei ole vielä mitään käsitystä paikallisesta autokaupankäynnistä...
GT ja automaatti on selviö, jos Musse on SE. Turha hommata V6sta, kun ei siitä oikein mitään hyötyä ole. Hintaero ja kulutus eivät juuri eroa. Automaatti taas on mielestäni käyttöautossa aivan ehdoton - vaikka jotkut kovasti kuulemma manuaalin perään olisivatkin. Mutta auto tulee itselle käyttöön - jälleenmyynti on toissijainen asia. Avo kiinnostaisi itseä myös enämpi, mutta voi olla, että Chicagon ilmasto ei oikein ole avoautolle talvella. Siellä kun tuppaa tuota pakkasta olemaan enämpi kuin täällä Reuna-Suomessa nykyjään. =/ Tuo tila-asia on se ratkaiseva. Mun täytyy löytää autosta mukava-ajoasento, muuten ei auto ole mua varten. Takapenkiksi riittää vielä nämä 2+2 paikkaset muutamaksi vuodeksi. Kummasti tämä raadon koko rajoittaa nykyautojen valintaa. Mutta toisaalta esim. 4G-Firebirdiin mahduin mukavasti pari vuotta, kun taas vaimon Astrossa en mahdu täysin suorana istumaan.
Tuota 2010 mallia tuskin tulee hommattua, ennemmin ostan jonkun hiukan ajetun - tai noita "whole sale" autojakin olen katsellut. Niitä voisi luulla olevan tarjouksessa 2010 tullessa myyntiin. - Ja käytetyssä on sekin kiva puoli, että tulee helpommin lähdettyä ruvaamaan remmiä tai vastaavaa siihen kiinni. (Peltiliimaa noin uuteen autoon tosin tuskin tulisi juuri harrastettua, eli joutuisi keskittymään vain tekniikkapuoleen.) Se sormien rasvaaminen kun on kuitenkin itselläni autoilussa se paras osa...
GT ja automaatti on selviö, jos Musse on SE. Turha hommata V6sta, kun ei siitä oikein mitään hyötyä ole. Hintaero ja kulutus eivät juuri eroa. Automaatti taas on mielestäni käyttöautossa aivan ehdoton - vaikka jotkut kovasti kuulemma manuaalin perään olisivatkin. Mutta auto tulee itselle käyttöön - jälleenmyynti on toissijainen asia. Avo kiinnostaisi itseä myös enämpi, mutta voi olla, että Chicagon ilmasto ei oikein ole avoautolle talvella. Siellä kun tuppaa tuota pakkasta olemaan enämpi kuin täällä Reuna-Suomessa nykyjään. =/ Tuo tila-asia on se ratkaiseva. Mun täytyy löytää autosta mukava-ajoasento, muuten ei auto ole mua varten. Takapenkiksi riittää vielä nämä 2+2 paikkaset muutamaksi vuodeksi. Kummasti tämä raadon koko rajoittaa nykyautojen valintaa. Mutta toisaalta esim. 4G-Firebirdiin mahduin mukavasti pari vuotta, kun taas vaimon Astrossa en mahdu täysin suorana istumaan.
Tuota 2010 mallia tuskin tulee hommattua, ennemmin ostan jonkun hiukan ajetun - tai noita "whole sale" autojakin olen katsellut. Niitä voisi luulla olevan tarjouksessa 2010 tullessa myyntiin. - Ja käytetyssä on sekin kiva puoli, että tulee helpommin lähdettyä ruvaamaan remmiä tai vastaavaa siihen kiinni. (Peltiliimaa noin uuteen autoon tosin tuskin tulisi juuri harrastettua, eli joutuisi keskittymään vain tekniikkapuoleen.) Se sormien rasvaaminen kun on kuitenkin itselläni autoilussa se paras osa...
- "What's a prom?"
- "Prom's a time when you pretend you like girls, but really you go out driving all night."
- "Cool!"
- "Prom's a time when you pretend you like girls, but really you go out driving all night."
- "Cool!"
Re: Mustang silmässä
Onnittelut mussesta jo etukäteen. Itse olin Michiganissä Ann Arborissa Detroitin vieressä vuoden, palasin juuri tammikuun alussa ja n. kuukauden päästä pitäisi saapua myös Ford merkkinen leikkikalukin. Itse päädyin uuteen (2008) rättikattoiseen GT:n California Special paketilla. Voin ilmoitella milloin tarkalleen saapuu Helsinkiin, kunhan saan tietooni jos olet täällä vielä silloin... Itse katselin myös ensin käytettyjä, mutta hinnat olivat aika korkeita suhteessa uusien hintoihin ainakin vielä silloin 2008 alussa. No oli niitä halvempiakin, mutta niissä tuntui olevan aina jotain hämärää, kolarikorjauksen jälkiä tms... Ja viimeinen niitti oli kun näin tuon C/S mallin, niin halusin sitten sellaisen, vaikka ei ollutkaan ihan helppo löytää sopivilla spekseillä, piti käydä hakemassa Buffalosta (NY) asti.
Nyt talouskriisin ja uuden mallin saapuessa luulisi käytettyäkin saavan edullisesti. Kannattaa ottaa huomioon, sitten kun käytettyä katselee (esim. http://www.autotrader.com ja http://www.cars.com) että halvimmissa on usein jotain hämärää ja carfax on hyvä myös tarkastaa. Uutta malliakin näin siellä Detroitin alueella liikenteessä, tosin suojaväreissä. Pidän etenkin uuden mallin agressiivisemmasta keulasta, perä ei oikein minun makuuni toimi. Suomessahan 2010 mallit ovat harvinaisia vielä pitkään, joten jos myyntiä tulevaisuudessa ajattelee, niin ostajia voi löytää helpommalla.
MItä talviajoon tulee niin tuo rätti toimii mainiosti myös talvella, tuplakangas ja hyvä lämppäri takaa lämmön, eikä kylmä tule ja onhan siinä takalasin lämppärikin. Chicagossa, vaikka onkin tuulisempi kuin Ann Arbor, pitäisi olla myös todellinen intiaanikesä, joka alkaa siinä huuhtikuun puolivälissä ja jatkuu lokakuulle, joten avokelejä riittää. 26000 km tuli mussella ajeltua ympäri jenkkejä ja eikä autossa ollut mitään vikaa, yksi pieni softa recall oli koskien matkustajan turvatyynyn uudelleen ohjelmointia. Kaiken kaikkiaan olin erittäin tyytyväinen autoon, vaimentimet vaihtamalla sai kunnon muskelimurinat ja CAI+SCL+softa toi autoon lisää terävyyttä. Niin avossa on muuten enemmän päätilaa ainakin takana, mutta takakontti on jonkinverran pienempi ja tiemelu tulee kankaan läpi selvemmin ainakin huonoilla jenkkipinnotteilla. Itse mahduin aivan mainiosti autoon, tosin olen vain 186 senttinen pätkä.
Nyt talouskriisin ja uuden mallin saapuessa luulisi käytettyäkin saavan edullisesti. Kannattaa ottaa huomioon, sitten kun käytettyä katselee (esim. http://www.autotrader.com ja http://www.cars.com) että halvimmissa on usein jotain hämärää ja carfax on hyvä myös tarkastaa. Uutta malliakin näin siellä Detroitin alueella liikenteessä, tosin suojaväreissä. Pidän etenkin uuden mallin agressiivisemmasta keulasta, perä ei oikein minun makuuni toimi. Suomessahan 2010 mallit ovat harvinaisia vielä pitkään, joten jos myyntiä tulevaisuudessa ajattelee, niin ostajia voi löytää helpommalla.
MItä talviajoon tulee niin tuo rätti toimii mainiosti myös talvella, tuplakangas ja hyvä lämppäri takaa lämmön, eikä kylmä tule ja onhan siinä takalasin lämppärikin. Chicagossa, vaikka onkin tuulisempi kuin Ann Arbor, pitäisi olla myös todellinen intiaanikesä, joka alkaa siinä huuhtikuun puolivälissä ja jatkuu lokakuulle, joten avokelejä riittää. 26000 km tuli mussella ajeltua ympäri jenkkejä ja eikä autossa ollut mitään vikaa, yksi pieni softa recall oli koskien matkustajan turvatyynyn uudelleen ohjelmointia. Kaiken kaikkiaan olin erittäin tyytyväinen autoon, vaimentimet vaihtamalla sai kunnon muskelimurinat ja CAI+SCL+softa toi autoon lisää terävyyttä. Niin avossa on muuten enemmän päätilaa ainakin takana, mutta takakontti on jonkinverran pienempi ja tiemelu tulee kankaan läpi selvemmin ainakin huonoilla jenkkipinnotteilla. Itse mahduin aivan mainiosti autoon, tosin olen vain 186 senttinen pätkä.
- tug3
- Aktiivi
- Viestit: 115
- Liittynyt: 15 Tammi 2009, 14:27
- Auto: Avo 289 '67 & Coupe V6 '95
VW Muurahaiskarju '72/'03
Chevy Kanttipikkis '87
+ vaimon autot - Paikkakunta: Kello-koski
- Viesti:
Re: Mustang silmässä
Dodiin, vihdoin pääsi taas lukemaan tänne.
Vielä ei ole ameriikan ihmemaahan tullut muutettua. Tarkoitus olisi maaliskuun puolessa välissä, mutta kaikki riippuu viisumeista. Sinne globalisaation puolestapuhujaan ja vapaakaupan tyrkyttäjään kun tuntuu olevan lähes mahdoton päästä töihin. - Siis töitä olisi, mutta lupaa tehdä sitä ei tunnuta myönnettävän millään. - Onneksi ei sentään itse tarvitse kaikkea tehdä vaan työnantajan juristit tuota hoitavat, mutta silti.
Autopäätöstä ei ole vielä tehty, joten lyhyemmältä työreissulta ensiviikolla palattuani täytyy käydä pari hepoa katsomassa - ja niitä toisia elukoita myös...
Hyviä vinkkejä ja omistajien kommentteja 2005-2009 hepoista kaivataan siis edellleen...
Vielä ei ole ameriikan ihmemaahan tullut muutettua. Tarkoitus olisi maaliskuun puolessa välissä, mutta kaikki riippuu viisumeista. Sinne globalisaation puolestapuhujaan ja vapaakaupan tyrkyttäjään kun tuntuu olevan lähes mahdoton päästä töihin. - Siis töitä olisi, mutta lupaa tehdä sitä ei tunnuta myönnettävän millään. - Onneksi ei sentään itse tarvitse kaikkea tehdä vaan työnantajan juristit tuota hoitavat, mutta silti.
Autopäätöstä ei ole vielä tehty, joten lyhyemmältä työreissulta ensiviikolla palattuani täytyy käydä pari hepoa katsomassa - ja niitä toisia elukoita myös...
Hyviä vinkkejä ja omistajien kommentteja 2005-2009 hepoista kaivataan siis edellleen...
- "What's a prom?"
- "Prom's a time when you pretend you like girls, but really you go out driving all night."
- "Cool!"
- "Prom's a time when you pretend you like girls, but really you go out driving all night."
- "Cool!"
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Mustang silmässä
Minä katselisin sinuna GT500:n suoraan. Riittää suorituskyky - eli ei tarvitse heti virittää, saat nautintoa voimasta ja jälleenmyyntiarvo on jotain muuta mitä perus GT linjalla. Talouskurimuksen aikaan voisi löytyä sopuhintaan.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- jls
- Addikti
- Viestit: 382
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
- Auto: 1965 Fastback 351
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mustang silmässä
Kerro nyt ihmeessä mitä ne muut vaihtoehdot on. Mustangi on hieno ja harvinainen suomessa. Mutta jos oikean urheiluauton haluat, niin kyllä esimerkiksi porschen tai bemarin mallistosta löytyy ihan kunnollisia.
Mutta perus GT-luokkaan musse istuu hyvin, hyvännäköinen ja mukava cruisailla. Bang for your buck varsinkin muuttoautona on samaa luokkaa kuin vettessä eli kohdallaan.
Mutta perus GT-luokkaan musse istuu hyvin, hyvännäköinen ja mukava cruisailla. Bang for your buck varsinkin muuttoautona on samaa luokkaa kuin vettessä eli kohdallaan.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-
- tug3
- Aktiivi
- Viestit: 115
- Liittynyt: 15 Tammi 2009, 14:27
- Auto: Avo 289 '67 & Coupe V6 '95
VW Muurahaiskarju '72/'03
Chevy Kanttipikkis '87
+ vaimon autot - Paikkakunta: Kello-koski
- Viesti:
Re: Mustang silmässä
No itsellä kun on tuo sikotauti päässyt kroonistumaan, niin possuhan se toinen elukkavaihtoehto on. Vaimo on enämpi heppatyttö selkeesti kun minä, joten se on enemmän taas Mussen puolesta.
Kuten sanoin, niin ei mulla Musseakaan vastaan mitään ole. Varsinkaan GT ja avona... ...etuna olisi se että auto olisi uusi/hiukan ajeltu. Ja tilaa vähän enämpi, varsinkin tavaroille.
Possuissa 964/993 kiinnostavat varsinkin targana. 996 on siinä ja siinä. Mutta avona sen saisi tuplakatolla, eli talveksi kovakatto. Ja nelosiakin löytyy noissa vaihtoehdoissa, jos välttämättä haluaa. Tosin tuo märkäbokseri hiukan arveluttaa, kun ovat huonojen valujen maineessa nämä ensimmäiset. Nuo ovat samassa hintaluokassa uudenkarheitten/uusien Mussejan kanssa. Saisihan sitä ihan oikeita perheautojakin. Cayanne S ja jopa turboa löytyy noissa hinnoissa. Mutta sitten tarttisi kyllä tuoda lisäksi vielä joku pikkukiva. =)
Jos nyt ihan puhtaasti rahamielessä valitsisin, niin 964/993 manuaalilla olisi paras vaihtoehto. Tulee pitämään hintansa ihan eri tapaan. Toisaalta itse en tykkää tuota keppiä vispata kuin radalla. Ja muutenkin nyt ei ole tarkoitus tuoda autoa myyntiin vaan ihan itselle. Ja valinta tapahtuu siis täysin omien/vaimon mieltymysten mukaan. Ainut mikä vaikuttaa on mahdolliset maksettavat verot. Eli mitä valtio haluaa sitten 2010 kevätkesällä ryystää vähennysten jälkeen. Se vaikuttaa kummasti myös...
GT-500 on vähän sen mukaan, että jos sattuisi sopiva eteen niin miksei sekin. Tehojen puolesta perus GT piisaa oikeasti ja se remmihöpötys on lähinnä pohdintaa siitä mitä noin uudelle autolle raaskii tehdä. - Ehkä olisi siis parempi pitää Musse käyttiksenä ja rakentaa vaan harrastepelejä tallissa. Niissä ei tule rajoitteet vastaan niin äkkiä.
Mutta vaikeinta taitaa olla se valinnanvaikeus. Niin paljon autoja ja niin vähän rahaa...
Kuten sanoin, niin ei mulla Musseakaan vastaan mitään ole. Varsinkaan GT ja avona... ...etuna olisi se että auto olisi uusi/hiukan ajeltu. Ja tilaa vähän enämpi, varsinkin tavaroille.
Possuissa 964/993 kiinnostavat varsinkin targana. 996 on siinä ja siinä. Mutta avona sen saisi tuplakatolla, eli talveksi kovakatto. Ja nelosiakin löytyy noissa vaihtoehdoissa, jos välttämättä haluaa. Tosin tuo märkäbokseri hiukan arveluttaa, kun ovat huonojen valujen maineessa nämä ensimmäiset. Nuo ovat samassa hintaluokassa uudenkarheitten/uusien Mussejan kanssa. Saisihan sitä ihan oikeita perheautojakin. Cayanne S ja jopa turboa löytyy noissa hinnoissa. Mutta sitten tarttisi kyllä tuoda lisäksi vielä joku pikkukiva. =)
Jos nyt ihan puhtaasti rahamielessä valitsisin, niin 964/993 manuaalilla olisi paras vaihtoehto. Tulee pitämään hintansa ihan eri tapaan. Toisaalta itse en tykkää tuota keppiä vispata kuin radalla. Ja muutenkin nyt ei ole tarkoitus tuoda autoa myyntiin vaan ihan itselle. Ja valinta tapahtuu siis täysin omien/vaimon mieltymysten mukaan. Ainut mikä vaikuttaa on mahdolliset maksettavat verot. Eli mitä valtio haluaa sitten 2010 kevätkesällä ryystää vähennysten jälkeen. Se vaikuttaa kummasti myös...
GT-500 on vähän sen mukaan, että jos sattuisi sopiva eteen niin miksei sekin. Tehojen puolesta perus GT piisaa oikeasti ja se remmihöpötys on lähinnä pohdintaa siitä mitä noin uudelle autolle raaskii tehdä. - Ehkä olisi siis parempi pitää Musse käyttiksenä ja rakentaa vaan harrastepelejä tallissa. Niissä ei tule rajoitteet vastaan niin äkkiä.
Mutta vaikeinta taitaa olla se valinnanvaikeus. Niin paljon autoja ja niin vähän rahaa...
- "What's a prom?"
- "Prom's a time when you pretend you like girls, but really you go out driving all night."
- "Cool!"
- "Prom's a time when you pretend you like girls, but really you go out driving all night."
- "Cool!"
- jls
- Addikti
- Viestit: 382
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
- Auto: 1965 Fastback 351
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mustang silmässä
Been there...
Mulla oli samanlainen ongelma muutama vuosi sitten. Muuttoauto tuotavana, paljon vaihtoehtoja ja vähän rahaa. Ja periaate et autoihin ei lainaa oteta. Eli mietin ainakin seuraavia:
Porsche Boxster S / Cayman S, huomattavasti parempi auto mitä olin koskaan kuvitellut, mutta kaksipaikkainen. Ja toisaalta olisin aina miettinyt et ois pitänyt ostaa 911.
911 996. RMS ongelmia koneessa, mutta luultavasti ongelma on paisunut netissä, eli sen takia en jättäis ostamatta todella hyvää arkipäivän superautoa. Jos olisin nyt samassa tilanteessa ostaisin facelift 996, joissa RMS ongelmaa ei juuri enää ole. Tosin prefacelift gt3 korisarjalla
. Sellaisesta olin kaupoissa, mutta siitä oli mittaria ruuvattu ja se oli tiptronic. Laatikko ei kyllä vakuuttanut, muuten auto oli viimesenpäälle.
993 oli mielessä lähinnä hyvänä sijoituksena, ehkä automaailmassa yksi parhaista mitä voi tehdä. Mutta auton ulkonäkö ei miellyttänyt tarpeeksi siihen rahaan.
964 on taas jo niin vanha et veroetu jää aika vähäiseksi.
Cayenne Turbo ei ollut edes vaihtoehto, mutta sellaisella oon ajellut aika paljon. Mahtava auto, mutta polttoaineen kulutus on jotain käsittämätöntä. Maantiellä vakkaripäällä ajettaessa noin 14 litraa sataselle ja keskikulutus sekalaisessa ajossa noin 25 litraa. Ei oo liikaa harrasteautolle, mutta kaitsu olis käyttis, ei sillä yksinkertaisesti oo vara ajaa. Oikeesti tuntu pahalta tankata.
Sitten muita vaihtoehtoja oli:
X5: Vaimo ois halunnut, mutta ajattelin et kerran ollaan nuoria, kyllä nuilla kerkee ajeleen sitten vanhempana. 530D tai 535D sama vika.
350Z: Todella hieno, mutta muovinen sisältä ja Nissan.
Skyline GTR 34, liian "boyracer", mutta varmasti hyvä sijoitus muuttoautona, kun täällä ei niitä ole eikä taida saada kovin helposti kuin muuttoautona. Ja RHD.
CLK 500: AMG korisarjalla hieno, mutta mersu.
Ja olihan niitä paljon muita. Ostin sitten E46 M3. Hyvä auto oli, takapenkitkin tuli tarpeeseen. Todellakin hyvä käyttis ja sportti samassa paketissa. SMGII vaihteilla, laatikko oli ihan huippu. Myin viime kesänä tyytyväisenä pois. Mutta eihän se ollut P-auto, eli nyt ottaisin sen 996 faceliftin, kakkosautoksi vaikka corsa, ei ois niin väliä...Meillä on tuli kakkoseksi new beetle, joka on nykyään ykkösauto ja early musti sitten harrastepelinä. Kahden lapsen kans on välillä ahdasta...
Aikanaan ajattelin et haluan auton jolla voi ajaa rataa, mutta ei tuon hintaluokan autolla uskalla kovin kovaa kurmuttaa kaiteiden välissä, kun vakuutuskaan ei korvaa kun rysähtää, ei jos rysähtää.
Yks hyvä vaihtoehto olis 6 sarjan bemu, vaikka 645 jos M6:seen ei riitä rahkeet. Istuu mun silmään avona tai coupena. Ja jenkeistähän sais myös Lotus Exige S, olis kiva pikkuauto, ja varmasti nopea. Tai C6 vette, on muuten autoa siihen rahaan.
Tai sitten itelle possu ja emännälle (jos se lähtee mukaan) muutaman vuoden vanha musse, tätä "uutta" koria kuitenkin. Silloin saa kummatkin mitä haluaa, eikä tuu edes maksaan maltaita. Verotusarvolta kun tähtäät noin 60 tonnin autoon suomessa, niin verot on korkeintaan pari tonnia.
Se hyvä puoli on että meet jenkkeihin. Ei tartte kuin mennä autoliikkeen pihalle, niin ne tyrkyttää sulle autoa koeajolle. Ei tartte kysellä niinkuin täällä härmässä, siellä palvellaan. Ja sulla on ainakin puolivuotta aikaa miettiä, kun itse pitää olla siellä vuosi ja autolle riittää 6kk. Koeaja eri autoja, mieti mitä haluat ja ota huomioon myös mahdollinen perheelisäys. Kakspaikkanen on hankala myös kavereiden kans cruisaillessa. Ja mikään ei voita avoa kesällä, paitsi jos sataa koko kesän...Minkä tahansa ostat, niin jenkkilässä jo kunnon vanteet ja mahdolliset viripalikat kiinni. Ne on niin halpoja siellä.
Once in a lifetime, ei mitään diisseliä sitten!
Mulla oli samanlainen ongelma muutama vuosi sitten. Muuttoauto tuotavana, paljon vaihtoehtoja ja vähän rahaa. Ja periaate et autoihin ei lainaa oteta. Eli mietin ainakin seuraavia:
Porsche Boxster S / Cayman S, huomattavasti parempi auto mitä olin koskaan kuvitellut, mutta kaksipaikkainen. Ja toisaalta olisin aina miettinyt et ois pitänyt ostaa 911.
911 996. RMS ongelmia koneessa, mutta luultavasti ongelma on paisunut netissä, eli sen takia en jättäis ostamatta todella hyvää arkipäivän superautoa. Jos olisin nyt samassa tilanteessa ostaisin facelift 996, joissa RMS ongelmaa ei juuri enää ole. Tosin prefacelift gt3 korisarjalla

993 oli mielessä lähinnä hyvänä sijoituksena, ehkä automaailmassa yksi parhaista mitä voi tehdä. Mutta auton ulkonäkö ei miellyttänyt tarpeeksi siihen rahaan.
964 on taas jo niin vanha et veroetu jää aika vähäiseksi.
Cayenne Turbo ei ollut edes vaihtoehto, mutta sellaisella oon ajellut aika paljon. Mahtava auto, mutta polttoaineen kulutus on jotain käsittämätöntä. Maantiellä vakkaripäällä ajettaessa noin 14 litraa sataselle ja keskikulutus sekalaisessa ajossa noin 25 litraa. Ei oo liikaa harrasteautolle, mutta kaitsu olis käyttis, ei sillä yksinkertaisesti oo vara ajaa. Oikeesti tuntu pahalta tankata.
Sitten muita vaihtoehtoja oli:
X5: Vaimo ois halunnut, mutta ajattelin et kerran ollaan nuoria, kyllä nuilla kerkee ajeleen sitten vanhempana. 530D tai 535D sama vika.
350Z: Todella hieno, mutta muovinen sisältä ja Nissan.
Skyline GTR 34, liian "boyracer", mutta varmasti hyvä sijoitus muuttoautona, kun täällä ei niitä ole eikä taida saada kovin helposti kuin muuttoautona. Ja RHD.
CLK 500: AMG korisarjalla hieno, mutta mersu.
Ja olihan niitä paljon muita. Ostin sitten E46 M3. Hyvä auto oli, takapenkitkin tuli tarpeeseen. Todellakin hyvä käyttis ja sportti samassa paketissa. SMGII vaihteilla, laatikko oli ihan huippu. Myin viime kesänä tyytyväisenä pois. Mutta eihän se ollut P-auto, eli nyt ottaisin sen 996 faceliftin, kakkosautoksi vaikka corsa, ei ois niin väliä...Meillä on tuli kakkoseksi new beetle, joka on nykyään ykkösauto ja early musti sitten harrastepelinä. Kahden lapsen kans on välillä ahdasta...
Aikanaan ajattelin et haluan auton jolla voi ajaa rataa, mutta ei tuon hintaluokan autolla uskalla kovin kovaa kurmuttaa kaiteiden välissä, kun vakuutuskaan ei korvaa kun rysähtää, ei jos rysähtää.
Yks hyvä vaihtoehto olis 6 sarjan bemu, vaikka 645 jos M6:seen ei riitä rahkeet. Istuu mun silmään avona tai coupena. Ja jenkeistähän sais myös Lotus Exige S, olis kiva pikkuauto, ja varmasti nopea. Tai C6 vette, on muuten autoa siihen rahaan.
Tai sitten itelle possu ja emännälle (jos se lähtee mukaan) muutaman vuoden vanha musse, tätä "uutta" koria kuitenkin. Silloin saa kummatkin mitä haluaa, eikä tuu edes maksaan maltaita. Verotusarvolta kun tähtäät noin 60 tonnin autoon suomessa, niin verot on korkeintaan pari tonnia.
Se hyvä puoli on että meet jenkkeihin. Ei tartte kuin mennä autoliikkeen pihalle, niin ne tyrkyttää sulle autoa koeajolle. Ei tartte kysellä niinkuin täällä härmässä, siellä palvellaan. Ja sulla on ainakin puolivuotta aikaa miettiä, kun itse pitää olla siellä vuosi ja autolle riittää 6kk. Koeaja eri autoja, mieti mitä haluat ja ota huomioon myös mahdollinen perheelisäys. Kakspaikkanen on hankala myös kavereiden kans cruisaillessa. Ja mikään ei voita avoa kesällä, paitsi jos sataa koko kesän...Minkä tahansa ostat, niin jenkkilässä jo kunnon vanteet ja mahdolliset viripalikat kiinni. Ne on niin halpoja siellä.
Once in a lifetime, ei mitään diisseliä sitten!
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-
- tug3
- Aktiivi
- Viestit: 115
- Liittynyt: 15 Tammi 2009, 14:27
- Auto: Avo 289 '67 & Coupe V6 '95
VW Muurahaiskarju '72/'03
Chevy Kanttipikkis '87
+ vaimon autot - Paikkakunta: Kello-koski
- Viesti:
Re: Mustang silmässä
JOS olisin enemmän kääpiö kun nyt olisin jo Boxsterin ostanu. Kävin semmosen koeistumassa Rysänperässä 2006 ja en olis edes rankan katkaisuhoito-kuurin jälkeen sisään mahtunut. - Yhtään en ollu katkera en...jls kirjoitti:Been there...
Porsche Boxster S / Cayman S, huomattavasti parempi auto mitä olin koskaan kuvitellut, mutta kaksipaikkainen.
Toi RMS paisuttelu voi hyvin olla totta. Se siinä ehkä eniten arveluttaakin. Toisaalta jotenkin myös tuntuu siltä, että boxerin pitää olla ilmajäähdytteinen... ...muttakun ne myyvät niitä cabrioita irto-kovakatolla, niiiin...911 996. RMS ongelmia koneessa, mutta luultavasti ongelma on paisunut netissä, eli sen takia en jättäis ostamatta todella hyvää arkipäivän superautoa. Jos olisin nyt samassa tilanteessa ostaisin facelift 996, joissa RMS ongelmaa ei juuri enää ole. Tosin prefacelift gt3 korisarjalla. Sellaisesta olin kaupoissa, mutta siitä oli mittaria ruuvattu ja se oli tiptronic. Laatikko ei kyllä vakuuttanut, muuten auto oli viimesenpäälle.
Mikä tossa tiptronicissa mätti? Olis kiva kuulla, koska just semmonen kiinnostais.
Itse taas pidän 993:n ulkonäöstä jopa 964:sta enemmän. 996:ssa tökkii ne rumat Boxter-valot. (Sopii Boxteriin, muttei 911:een.) Ja toi 964 hintajuttu voi pitää paikkansa. Ja itelle tullu vähän fiilis, että se ehkä vähän liian vanha jo käyttikseks. Ennemmin sit 70/80-luvun taitteen SC, vaikka targana harrastepeliksi...993 oli mielessä lähinnä hyvänä sijoituksena, ehkä automaailmassa yksi parhaista mitä voi tehdä. Mutta auton ulkonäkö ei miellyttänyt tarpeeksi siihen rahaan.
964 on taas jo niin vanha et veroetu jää aika vähäiseksi.
Nojoo toi kulutus on jo vähän liikaa käyttikselle. Kyllä se nyt 10 sais laskea maantiellä. Tosin muutenkin möhköpossu on ehkä vähän out. Liian iso ollakseen oikeesti kiva ja liian pieni ollakseen meille se ISO auto...Cayenne Turbo ei ollut edes vaihtoehto, mutta sellaisella oon ajellut aika paljon. Mahtava auto, mutta polttoaineen kulutus on jotain käsittämätöntä. Maantiellä vakkaripäällä ajettaessa noin 14 litraa sataselle ja keskikulutus sekalaisessa ajossa noin 25 litraa. Ei oo liikaa harrasteautolle, mutta kaitsu olis käyttis, ei sillä yksinkertaisesti oo vara ajaa. Oikeesti tuntu pahalta tankata.
X5: Bemari. Vaikka onkin kuulemma kiva ajaa, niin ei jotenkin kertakaikkiaan iske muhun kivana autona. Käyttiksenä joo.X5: Vaimo ois halunnut, mutta ajattelin et kerran ollaan nuoria, kyllä nuilla kerkee ajeleen sitten vanhempana. 530D tai 535D sama vika.
350Z: Todella hieno, mutta muovinen sisältä ja Nissan.
Skyline GTR 34, liian "boyracer", mutta varmasti hyvä sijoitus muuttoautona, kun täällä ei niitä ole eikä taida saada kovin helposti kuin muuttoautona. Ja RHD.
CLK 500: AMG korisarjalla hieno, mutta mersu.
Japsit: Ei. Liian nintendoja mun makuun. Enkä muuten mahdu niihin sisäänkään. Ainakaan 350Z ja RX-8 joita kokeillu oli mulle ahtaat. (Kavereilla Rysälässä oli tommoset.)
Mersu: NIIN vanha mä en vielä ole, että mersua ostaisin. - Eikä mulla ole koskaan tojotaakaan ollu, joten sikälikään en voi mersua ostaa...
Joo, joskus tota unelmoi kanssa, mut reality check iski. Nyt on omatekemä lelu, jolla voi leikkiä radalla (jahka tekis uuden koneen) ja harrastelelu kaduille. Nyt haluais sen käyttöauton, jonka ratissa naama vetää aina virneeseen. Yks sellanen oli jo (kahdestikin), eli Jeep Wrangler (TJ). Uskomattoman kiva peli ja aina tuntu hyvältä nousta kyytiin. Mutta sillon en ollu vielä sairastunu sikotautiin.Aikanaan ajattelin et haluan auton jolla voi ajaa rataa, mutta ei tuon hintaluokan autolla uskalla kovin kovaa kurmuttaa kaiteiden välissä, kun vakuutuskaan ei korvaa kun rysähtää, ei jos rysähtää.
Jos tohon lähetään, niin sit tulee vanha Musse vaimolle. Siitä se enämpi kuitenkin tykkäis. Pikkukäyttiksiä pihaan tulee vaan yksi. Toinen on sitten oikeesti iso, jonne mahtuu koko perhe isoine koirineen. Ja 2-paikkaset ei enää ole vaihtoehto edes pieneksi käyttöautoksi. Takapenkille on jo yksi asukki...Tai sitten itelle possu ja emännälle (jos se lähtee mukaan) muutaman vuoden vanha musse, tätä "uutta" koria kuitenkin. Silloin saa kummatkin mitä haluaa, eikä tuu edes maksaan maltaita. Verotusarvolta kun tähtäät noin 60 tonnin autoon suomessa, niin verot on korkeintaan pari tonnia.
Täytyy noita verotusarvoja tosiaan zoomailla tullin sivuilta sitten keväämmällä ahkerasti.
Mutta siellä sitä on sitten aikaa ihmetellä, toivottavasti. Ainakin Rysänperässä ollessa tuntui ettei aika riittäny autonetsintään millään ja projekti olis jenkeissä sama. Mut palvelutaso varmasti jenkeissä hiukka toista kun Pelkiassa - siellä kaipas kummasti härmän "palveluakin"... ...mutta katsotaan kuin äijän käy. En mä rysänperään lähteissänikään ollu edes harkinnu Firebirdin ostoa ja semmosella ajoin kotia, puhumattakaan vaimolle tuodusta V40-dieselistä. Mut elämä heittää ja välillä tulee eteen jotain kivaa tai muuten hyvä tarjous, ettei voi jättää väliin. Puolen toista vuoden kuluttua kuitenkin olis tarkotus palata - katsotaa millä pelillä sillon rikastutetaan Suomen autokantaa. =)
Onko Musse, Possu vai ihan joku muu elukka?
- "What's a prom?"
- "Prom's a time when you pretend you like girls, but really you go out driving all night."
- "Cool!"
- "Prom's a time when you pretend you like girls, but really you go out driving all night."
- "Cool!"
- jls
- Addikti
- Viestit: 382
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
- Auto: 1965 Fastback 351
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mustang silmässä
Auto mikä vetää hymyn korville: 996 facelift eli 2002->. Ei RMS ongelmaa, ei boxster valoja, luotettavampi, tehokkaampi ja mukavampi kone kuin pre-facelift 996. Varmasti maineensa "everyday supercar" veroinen. Eihän tuolle oo edes kilpailijaa? Ei tosin ole ilmakone, mutta eikö tuo ilma/vesi taistelu oo vanhojen jäärien muutosvastarintaa. Nyt eletään 2000 -lukua. 993 viimeinen oikea Porsche, come on guys.
Tiptronic:
911 on urheiluauto. Tiptronic automaatti, mikä vaihtaa vaihteet miten ja millä viiveellä laatikkoa huvittaa. Mikä ärsyttää enemmän kuin yritttää vaihtaa vaihteita, mutta mitään ei tapahdu, ainakaan heti? Eli laatikon omapäisyys, vaihtaa silloin kun siltä tuntuu eikä silloin kuin kuski käskee. Verrattuna vaikka bemarissa mulla oli SMGII, eli rattivaihteilla sähköhydraulisesti ohjattava manuaali. Ykköseltä kakkoselle korkeilla kierroksella sai kumin laulamaan ja vaihteiden vaihto nopeilla asetuksilla oli kuin lapiolla selkään, heti eikä viidestoistapäivä. Urheiluautoon ottaisin vaihteet jotka tottelee kuskia, cruisailuvehkeeseen sopii kyllä automaattikin. Ja Tiptronic possu on aina vaikeampi myydä kuin manuaali.
Oma harrastepeli, eli tuo 65 musse vetää kans naaman hymyyn joka kerta kun sillä lähtee liikenteeseen. Ulkonäkö, "raakuus" (kaikkien himmeleitten puute), äänet ja se että tuon kans voi oikeesti harrastaa. Pitää myös arvonsa paremmin kuin uudet. Ihmiset tulee jutteleen, eikä oo kateellisia niinkuin kalliille urheiluautoille. Siinä muutama syy miksi ajan tuolla.
Jos vaimolle vanhempaa mustia, niin miten vanha? Munkin auton ex-omistaja on muuten nainen
. Tosin en oo naista nähnyt mutta hyvä automaku. Jos mä näkisin naisen vaikka eleanor-kloonin ratissa, niin melkeen pitäsi perään lähteä. Toivottavasti vaimo ei lue tätä 
Tiptronic:
911 on urheiluauto. Tiptronic automaatti, mikä vaihtaa vaihteet miten ja millä viiveellä laatikkoa huvittaa. Mikä ärsyttää enemmän kuin yritttää vaihtaa vaihteita, mutta mitään ei tapahdu, ainakaan heti? Eli laatikon omapäisyys, vaihtaa silloin kun siltä tuntuu eikä silloin kuin kuski käskee. Verrattuna vaikka bemarissa mulla oli SMGII, eli rattivaihteilla sähköhydraulisesti ohjattava manuaali. Ykköseltä kakkoselle korkeilla kierroksella sai kumin laulamaan ja vaihteiden vaihto nopeilla asetuksilla oli kuin lapiolla selkään, heti eikä viidestoistapäivä. Urheiluautoon ottaisin vaihteet jotka tottelee kuskia, cruisailuvehkeeseen sopii kyllä automaattikin. Ja Tiptronic possu on aina vaikeampi myydä kuin manuaali.
Oma harrastepeli, eli tuo 65 musse vetää kans naaman hymyyn joka kerta kun sillä lähtee liikenteeseen. Ulkonäkö, "raakuus" (kaikkien himmeleitten puute), äänet ja se että tuon kans voi oikeesti harrastaa. Pitää myös arvonsa paremmin kuin uudet. Ihmiset tulee jutteleen, eikä oo kateellisia niinkuin kalliille urheiluautoille. Siinä muutama syy miksi ajan tuolla.
Jos vaimolle vanhempaa mustia, niin miten vanha? Munkin auton ex-omistaja on muuten nainen


Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-
- Esaleeni 27
- Addikti
- Viestit: 312
- Liittynyt: 15 Heinä 2004, 01:43
- Auto: Mustang SR,351 4V,69
Ford Mustang Shelby GT-500 2010
Chevy hot-rod 30
Chrysler 04
Chevy 6.6 2010 - Paikkakunta: Oulu/Kiiminki
Re: Mustang silmässä
Moro Jls !!!
Minäpä olen monta kertaa tavannut,Satu niminen nainen yhtä kaunis kuin autosikin
Minäpä olen monta kertaa tavannut,Satu niminen nainen yhtä kaunis kuin autosikin

Ford Mustang SR,351 4V,69
Ford Mustang Shelby GT-500 Convertible 2010 540HP
Chevrolet Hot-Rod Tri power 1930+Poksi
Chevrolet Duramax 6,6 2010
Chrysler V-6 04
Ford Mustang Shelby GT-500 Convertible 2010 540HP
Chevrolet Hot-Rod Tri power 1930+Poksi
Chevrolet Duramax 6,6 2010
Chrysler V-6 04
Re: Mustang silmässä
Jos Porsche on vaihtoehtona niin ei minulla olisi edes mietittävää noiden välillä. Onhan nämä Mustangit ihan kivoja rakennussarjoja, mutta Porschet on jo tehtaalta melko valmiita. Ja ne on rehellisiä urheiluautoja. Ulkonäöllisesti juurikin 993 ja 997 on minulle ne hienoimmat Porschet.
- tug3
- Aktiivi
- Viestit: 115
- Liittynyt: 15 Tammi 2009, 14:27
- Auto: Avo 289 '67 & Coupe V6 '95
VW Muurahaiskarju '72/'03
Chevy Kanttipikkis '87
+ vaimon autot - Paikkakunta: Kello-koski
- Viesti:
Re: Mustang silmässä
Itsellä tosiaan tuossa 996:ssa tökkii juuri ulkonäkö (ja vetisyys). Sen verran vanha jäärä olen. Mutta toisaalta kesäkäyttistä ostamassa, joten ehkä siinä sen "kestäisi". Vaikkeivat ne facelift-996:n etulamput Boxterista olekaan, niin melkein yhtä rumat ovat 911:n keulaan. Omaan silmään nuo kombovalot aina tökkivät noissa 911:ssa. Onneksi palasivat 997:ssa soikioon. Mutta jos 2-paikkainen piisaisi ja olisin vielä kääpiömpi (että ratin taakse mahtuisin), niin sitten ostaisin ehdottomasti Boxterin. Keskimoottorinen roadster-Porsche - voiko parempaa olla? - Mitä taas ulkonäköihin tulee, niin 993 ja vanhemmat ovat mielestäni koriltaan huomattavasti kauniimpia kuin nämä uudemmat pullat. Mutta ei nämä uudetkaan rumia ole...
Vaihteistona itselle tulee ehdottomasti automaatti. Harrastepelissä voi olla vaikka synkronoimaton, mutta itse en käyttöpelissä ruuhkassa todellakaan halua sommata ja kytkintä polkea. Ja mitä tulee urheilullisuuteen, niin mitenkäs se eräskin legenda totesi muinoin Keimolan radalla automaatilla muita kyykyttäeessän: "Manuaalit on niille joilla ei ole tehoa!" - Eikä takuulla ollut edes mikään fliptronikki se peli.
Mutta kukin ostaa itselleen ja oman makunsa mukaan. Ja se jälleenmyyntiarvo ei ole nyt oleellinen, kun itselleni olen sitä autoa ostamassa. - Ja sitä myös Porschessa eniten harmittelenkin, että se on jo liian valmis paketti. Ei pääse oikein mihinkään koskemaan pilaamatta kokonaisuutta. Mustangissa "joutuisi" parantaa hengitystä (vaikkei nyt tekohengitykseen lähtisikään) ja muovista sisustaa siistiä. Koriin ei paljon voisi koskea. Mutta ehkä sitä vihdoinkin voisi keskittyä harrastepelien ropaamiseen ja pitää käyttiksen oikeasti käyttiksenä?
Vaimon mielestä se 60-lukunen luiskaperä olisi ihan ehdoton. Toisena listalla 2005-2009 (uusi 2010 on sen mielestä rumempi). Mutta voi olla, että jäävät vanhukset rapakon taakse. Kun se meinaa, ettei tuosta Imperialista saisi luopua. Itse olen myymässä sitä pois ja toisin sitten vaikka sen 60-lukusen Mussen sille tilalle, mutta vaimo taisi Imperialiin rakastua. - Niin ja molemmat ei pihaan mahdu, kun mullakin pitää olla oma harrastepeli ja käyttiksiä tarvitaan kaksi ja...
Kun olis parin hehtaarin lämmin halli säilytykseen ja aikaa ja rahaa toteuttaa kaikki...
Vaihteistona itselle tulee ehdottomasti automaatti. Harrastepelissä voi olla vaikka synkronoimaton, mutta itse en käyttöpelissä ruuhkassa todellakaan halua sommata ja kytkintä polkea. Ja mitä tulee urheilullisuuteen, niin mitenkäs se eräskin legenda totesi muinoin Keimolan radalla automaatilla muita kyykyttäeessän: "Manuaalit on niille joilla ei ole tehoa!" - Eikä takuulla ollut edes mikään fliptronikki se peli.
Mutta kukin ostaa itselleen ja oman makunsa mukaan. Ja se jälleenmyyntiarvo ei ole nyt oleellinen, kun itselleni olen sitä autoa ostamassa. - Ja sitä myös Porschessa eniten harmittelenkin, että se on jo liian valmis paketti. Ei pääse oikein mihinkään koskemaan pilaamatta kokonaisuutta. Mustangissa "joutuisi" parantaa hengitystä (vaikkei nyt tekohengitykseen lähtisikään) ja muovista sisustaa siistiä. Koriin ei paljon voisi koskea. Mutta ehkä sitä vihdoinkin voisi keskittyä harrastepelien ropaamiseen ja pitää käyttiksen oikeasti käyttiksenä?
Vaimon mielestä se 60-lukunen luiskaperä olisi ihan ehdoton. Toisena listalla 2005-2009 (uusi 2010 on sen mielestä rumempi). Mutta voi olla, että jäävät vanhukset rapakon taakse. Kun se meinaa, ettei tuosta Imperialista saisi luopua. Itse olen myymässä sitä pois ja toisin sitten vaikka sen 60-lukusen Mussen sille tilalle, mutta vaimo taisi Imperialiin rakastua. - Niin ja molemmat ei pihaan mahdu, kun mullakin pitää olla oma harrastepeli ja käyttiksiä tarvitaan kaksi ja...
Kun olis parin hehtaarin lämmin halli säilytykseen ja aikaa ja rahaa toteuttaa kaikki...
- "What's a prom?"
- "Prom's a time when you pretend you like girls, but really you go out driving all night."
- "Cool!"
- "Prom's a time when you pretend you like girls, but really you go out driving all night."
- "Cool!"
- tug3
- Aktiivi
- Viestit: 115
- Liittynyt: 15 Tammi 2009, 14:27
- Auto: Avo 289 '67 & Coupe V6 '95
VW Muurahaiskarju '72/'03
Chevy Kanttipikkis '87
+ vaimon autot - Paikkakunta: Kello-koski
- Viesti:
Re: Mustang silmässä
Tuli sitten käytyä kylmätyypittämässä yksi 2006 avo GT.
Myyjä (liikkeen) väitti kärryn olevan 2007 ja vain 6000km takana. VIN oli kyllä 2006 (mikä nyt on normaalia), mutta risaa oli kyllä noin vähän ajetuksi mielestäni liikaa! Pari muovia repsotti pahasti (mm. ovessa peilin kiinnityskohdan sisäpuolinen muovipala). Lisäksi esim. katon tuulilasin karmissa olevat kiinnikkeet olivat todella roisissa kunnossa... ...eikä se penkkien nahkakaan niin kovin hyväkuntoiselta vaikuttanut.
Ei kai tuo uusi musse OIKEASTI ole noin surkeaa laatua? - Sanokaa nyt joku omistaja ja autoa pidempään pitänyt, että ei!
Nimittäin jos tuollaista oikeasti on voortin laatu nykyään, niin saa jäädä musset rapakon taakse minun puolestani. Tiedän, että tämä on mussepalstalla rumaa tekstiä kirjoittaa, mutta tuo yksilö verrattuna samana aamuna tutustumaani 10 vuotiaaseen possuun verrattuna oli todella roisissa kunnossa - varsinkin kun vertaa niiden mittarilukemia. Toivottavasti ko. autossa oli vain mittaria ruuvattu oikein urakalla ja muutenkin huonolla kohtelulla ollut...
Aika pettynyt olen. - Täytyy käydä pari muuta katsomassa vielä ennenkuin ihan toivoni menetän. =)
Myyjä (liikkeen) väitti kärryn olevan 2007 ja vain 6000km takana. VIN oli kyllä 2006 (mikä nyt on normaalia), mutta risaa oli kyllä noin vähän ajetuksi mielestäni liikaa! Pari muovia repsotti pahasti (mm. ovessa peilin kiinnityskohdan sisäpuolinen muovipala). Lisäksi esim. katon tuulilasin karmissa olevat kiinnikkeet olivat todella roisissa kunnossa... ...eikä se penkkien nahkakaan niin kovin hyväkuntoiselta vaikuttanut.
Ei kai tuo uusi musse OIKEASTI ole noin surkeaa laatua? - Sanokaa nyt joku omistaja ja autoa pidempään pitänyt, että ei!
Nimittäin jos tuollaista oikeasti on voortin laatu nykyään, niin saa jäädä musset rapakon taakse minun puolestani. Tiedän, että tämä on mussepalstalla rumaa tekstiä kirjoittaa, mutta tuo yksilö verrattuna samana aamuna tutustumaani 10 vuotiaaseen possuun verrattuna oli todella roisissa kunnossa - varsinkin kun vertaa niiden mittarilukemia. Toivottavasti ko. autossa oli vain mittaria ruuvattu oikein urakalla ja muutenkin huonolla kohtelulla ollut...
Aika pettynyt olen. - Täytyy käydä pari muuta katsomassa vielä ennenkuin ihan toivoni menetän. =)
- "What's a prom?"
- "Prom's a time when you pretend you like girls, but really you go out driving all night."
- "Cool!"
- "Prom's a time when you pretend you like girls, but really you go out driving all night."
- "Cool!"