351C ahtaminen?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Cosander
Aktiivi
Viestit: 80
Liittynyt: 23 Kesä 2005, 10:50

351C ahtaminen?

Viesti Kirjoittaja Cosander »

Onko kukaan tehty tommosta? miten toi perus pata kestää 2V versio kyseessä?
Ruuviahdin laitetaan en nyt justiin muista merkkiä.
Mitä tonne koneeseen pitää vaihtaa mitä vakio hilut kestää? Ahdot pidetään alle kilossa eikö silläkin kerkiä!
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: 351C ahtaminen?

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Cosander kirjoitti:Onko kukaan tehty tommosta? miten toi perus pata kestää 2V versio kyseessä?
Ruuviahdin laitetaan en nyt justiin muista merkkiä.
Mitä tonne koneeseen pitää vaihtaa mitä vakio hilut kestää? Ahdot pidetään alle kilossa eikö silläkin kerkiä!
http://www.kuormalavat.com/bbp/ford_f100.html
Tuollainen tuli ekana mieleen... :roll:
-Jukka-
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 351C ahtaminen?

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Clevelandia on ahtanut usealla eri kombinaatiolla tuttu ukko Parkanosta. Laitan YV:llä nimen tulemaan, oon hukannut hänen puhelinnumeron Nokialaisen viime haaksirikossa. Auto oli kohtuu nopea, mikään mp ei pysynyt kadulla perässä kun lähti körmyyttään. Ei hajabusat ei mitkään, se sai normi asfaltillakin karmeat pidot ja kyyti oli sen mukaista. Esaleenilla oli hetken aikaa kaverin tekemä musse windsor kokoonpanossa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: 351C ahtaminen?

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

vääntäkää nyt puukkoa vaan...
katsatusinsinööri kielsi jälleen kerran minua toteuutamasta hienoja ahtamis suunnitelmia :shock:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: 351C ahtaminen?

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Galaxie61 kirjoitti:vääntäkää nyt puukkoa vaan...
katsatusinsinööri kielsi jälleen kerran minua toteuutamasta hienoja ahtamis suunnitelmia :shock:
sun pitää vaihtaa sinne pikkumoottori niin saat ahtaa. :wink:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: 351C ahtaminen?

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Galaxie61 kirjoitti:vääntäkää nyt puukkoa vaan...
katsatusinsinööri kielsi jälleen kerran minua toteuutamasta hienoja ahtamis suunnitelmia :shock:
Millä perusteella?
Mach1 -71
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: 351C ahtaminen?

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

no pitäis sitten vaihtaa ensin se kone pienemmäks, se ei kyllä mulle käy :nenu:
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: 351C ahtaminen?

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Mitkä on tuon mallisarjan tehokkain ja suurin iskutilavuus? Jos sulla on nykyinen motti siellä tilavuuden ja painon puolesta laillinen ja periaatteessa tehorajakaan (mallisarjan tehokkain +20%) ei ylity, niin miksi sitä ei saisi ahtaa?
Mach1 -71
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: 351C ahtaminen?

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

302TT kirjoitti:Mitkä on tuon mallisarjan tehokkain ja suurin iskutilavuus? Jos sulla on nykyinen motti siellä tilavuuden ja painon puolesta laillinen ja periaatteessa tehorajakaan (mallisarjan tehokkain +20%) ei ylity, niin miksi sitä ei saisi ahtaa?
tais olla 390 ja tehoja n, 300 . jos en väärin muista.
nyt on 429 ja insinööri katteli muutospapereista ilmoitetut tehot, ei siis käyny sille...

stroukkisarjaa se ei kieltäny laittamasta ja semmonen tulee kun kerkiän..
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
302TT
Mega-addikti
Viestit: 553
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: 351C ahtaminen?

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Galaxie61 kirjoitti:
302TT kirjoitti:Mitkä on tuon mallisarjan tehokkain ja suurin iskutilavuus? Jos sulla on nykyinen motti siellä tilavuuden ja painon puolesta laillinen ja periaatteessa tehorajakaan (mallisarjan tehokkain +20%) ei ylity, niin miksi sitä ei saisi ahtaa?
tais olla 390 ja tehoja n, 300 . jos en väärin muista.
nyt on 429 ja insinööri katteli muutospapereista ilmoitetut tehot, ei siis käyny sille...

stroukkisarjaa se ei kieltäny laittamasta ja semmonen tulee kun kerkiän..
Mutta jos ahdat tuon 429:n, niin siinähän käytännössä lähdetään puhtaalta pöydältä, koska joudut muutoskatsastamaan auton ja tehot todetaan tehonmittauksen mukaisesti. Käytännössä niiden on pakko hyväksyä muutos, jos tehot on alle 360hv ja iskutilavuus pysyy alle 487cid. Toki ahtopaine pitää olla jollain tapaa uskottava esim. 0.4bar. Kyllä noihin keinot löytyy. Minä tekisin sinun tapauksessa tuohon jostain matalapuristeisesta 460 saastelotkusta ahtokoneen... :wink:

Käy sanomassa katsurille, että opettelee pykälät tai vaihda konttoria.
Mach1 -71
Vastaa Viestiin