Sivu 1/1

351C ahtaminen?

Lähetetty: 21 Tammi 2009, 11:07
Kirjoittaja Cosander
Onko kukaan tehty tommosta? miten toi perus pata kestää 2V versio kyseessä?
Ruuviahdin laitetaan en nyt justiin muista merkkiä.
Mitä tonne koneeseen pitää vaihtaa mitä vakio hilut kestää? Ahdot pidetään alle kilossa eikö silläkin kerkiä!

Re: 351C ahtaminen?

Lähetetty: 21 Tammi 2009, 18:59
Kirjoittaja Jukka
Cosander kirjoitti:Onko kukaan tehty tommosta? miten toi perus pata kestää 2V versio kyseessä?
Ruuviahdin laitetaan en nyt justiin muista merkkiä.
Mitä tonne koneeseen pitää vaihtaa mitä vakio hilut kestää? Ahdot pidetään alle kilossa eikö silläkin kerkiä!
http://www.kuormalavat.com/bbp/ford_f100.html
Tuollainen tuli ekana mieleen... :roll:

Re: 351C ahtaminen?

Lähetetty: 21 Tammi 2009, 21:32
Kirjoittaja Fastback
Clevelandia on ahtanut usealla eri kombinaatiolla tuttu ukko Parkanosta. Laitan YV:llä nimen tulemaan, oon hukannut hänen puhelinnumeron Nokialaisen viime haaksirikossa. Auto oli kohtuu nopea, mikään mp ei pysynyt kadulla perässä kun lähti körmyyttään. Ei hajabusat ei mitkään, se sai normi asfaltillakin karmeat pidot ja kyyti oli sen mukaista. Esaleenilla oli hetken aikaa kaverin tekemä musse windsor kokoonpanossa.

Re: 351C ahtaminen?

Lähetetty: 24 Tammi 2009, 12:14
Kirjoittaja Galaxie61
vääntäkää nyt puukkoa vaan...
katsatusinsinööri kielsi jälleen kerran minua toteuutamasta hienoja ahtamis suunnitelmia :shock:

Re: 351C ahtaminen?

Lähetetty: 24 Tammi 2009, 12:27
Kirjoittaja Fastback
Galaxie61 kirjoitti:vääntäkää nyt puukkoa vaan...
katsatusinsinööri kielsi jälleen kerran minua toteuutamasta hienoja ahtamis suunnitelmia :shock:
sun pitää vaihtaa sinne pikkumoottori niin saat ahtaa. :wink:

Re: 351C ahtaminen?

Lähetetty: 24 Tammi 2009, 12:54
Kirjoittaja 302TT
Galaxie61 kirjoitti:vääntäkää nyt puukkoa vaan...
katsatusinsinööri kielsi jälleen kerran minua toteuutamasta hienoja ahtamis suunnitelmia :shock:
Millä perusteella?

Re: 351C ahtaminen?

Lähetetty: 24 Tammi 2009, 13:28
Kirjoittaja Galaxie61
no pitäis sitten vaihtaa ensin se kone pienemmäks, se ei kyllä mulle käy :nenu:

Re: 351C ahtaminen?

Lähetetty: 24 Tammi 2009, 13:59
Kirjoittaja 302TT
Mitkä on tuon mallisarjan tehokkain ja suurin iskutilavuus? Jos sulla on nykyinen motti siellä tilavuuden ja painon puolesta laillinen ja periaatteessa tehorajakaan (mallisarjan tehokkain +20%) ei ylity, niin miksi sitä ei saisi ahtaa?

Re: 351C ahtaminen?

Lähetetty: 24 Tammi 2009, 17:32
Kirjoittaja Galaxie61
302TT kirjoitti:Mitkä on tuon mallisarjan tehokkain ja suurin iskutilavuus? Jos sulla on nykyinen motti siellä tilavuuden ja painon puolesta laillinen ja periaatteessa tehorajakaan (mallisarjan tehokkain +20%) ei ylity, niin miksi sitä ei saisi ahtaa?
tais olla 390 ja tehoja n, 300 . jos en väärin muista.
nyt on 429 ja insinööri katteli muutospapereista ilmoitetut tehot, ei siis käyny sille...

stroukkisarjaa se ei kieltäny laittamasta ja semmonen tulee kun kerkiän..

Re: 351C ahtaminen?

Lähetetty: 24 Tammi 2009, 18:28
Kirjoittaja 302TT
Galaxie61 kirjoitti:
302TT kirjoitti:Mitkä on tuon mallisarjan tehokkain ja suurin iskutilavuus? Jos sulla on nykyinen motti siellä tilavuuden ja painon puolesta laillinen ja periaatteessa tehorajakaan (mallisarjan tehokkain +20%) ei ylity, niin miksi sitä ei saisi ahtaa?
tais olla 390 ja tehoja n, 300 . jos en väärin muista.
nyt on 429 ja insinööri katteli muutospapereista ilmoitetut tehot, ei siis käyny sille...

stroukkisarjaa se ei kieltäny laittamasta ja semmonen tulee kun kerkiän..
Mutta jos ahdat tuon 429:n, niin siinähän käytännössä lähdetään puhtaalta pöydältä, koska joudut muutoskatsastamaan auton ja tehot todetaan tehonmittauksen mukaisesti. Käytännössä niiden on pakko hyväksyä muutos, jos tehot on alle 360hv ja iskutilavuus pysyy alle 487cid. Toki ahtopaine pitää olla jollain tapaa uskottava esim. 0.4bar. Kyllä noihin keinot löytyy. Minä tekisin sinun tapauksessa tuohon jostain matalapuristeisesta 460 saastelotkusta ahtokoneen... :wink:

Käy sanomassa katsurille, että opettelee pykälät tai vaihda konttoria.