Sivu 1/2

aussie

Lähetetty: 06 Helmi 2009, 07:56
Kirjoittaja karppa
Mitä mieltä aussi kansista -72, 351 2v cleveen? Olis tiedossa sopivaan hintaan.
:?:

Re: aussie

Lähetetty: 07 Helmi 2009, 05:51
Kirjoittaja SR 70
Eikös nuo kannata ottaa talteen, hyvänmalliset pienet palotilat, katukäyttöön sopivat kanavat eikä näitä taida kasvaa enää joka oksalla T Pasi

Re: aussie

Lähetetty: 07 Helmi 2009, 14:35
Kirjoittaja Antti66HT
Nimenomaan jos sopivaan hintaa.

Edelin aluthan noista on käytännössä kopiot, hintaa edeleillä varmaan jotain 1300+ $

kai noista nostalgia hengessä parisataa kannattaa maksaa, venttiili työt kuitenkin maksaa yms.

Re: aussie

Lähetetty: 07 Helmi 2009, 23:17
Kirjoittaja SamiM
Antti66HT kirjoitti:Nimenomaan jos sopivaan hintaa.

Edelin aluthan noista on käytännössä kopiot, hintaa edeleillä varmaan jotain 1300+ $

kai noista nostalgia hengessä parisataa kannattaa maksaa, venttiili työt kuitenkin maksaa yms.
Jos pariin sataan saa niin ehdottomasti ota talteen. Nostalgiahengestä näiden kanssa ei ole kyse. Harvasta alukansiparista saa samat bang-for-buck-kertoimet kuin näistä, vaikka pitääkin väistämättä tehdä peruskunnostus. :juu: :heevi:

Edit typo...

Re: aussie

Lähetetty: 08 Helmi 2009, 10:36
Kirjoittaja Mexico65
Antti66HT kirjoitti:Nimenomaan jos sopivaan hintaa.

Edelin aluthan noista on käytännössä kopiot, hintaa edeleillä varmaan jotain 1300+ $

kai noista nostalgia hengessä parisataa kannattaa maksaa, venttiili työt kuitenkin maksaa yms.
Hieman tarkentaen.

Edelbrock Performer RPM Cylinder Heads
Cylinder Head, Performer RPM, Aluminum, Assembled, 60cc Chamber, 190cc Intake Runner, Ford, 351C/ M/ 400.
Each $969.50

Edelbrock Performer RPM Cylinder Heads
Cylinder Head, Performer RPM, Aluminum, Assembled, 60cc Chamber, 190cc Intake Runner, Ford, Small Block.
Each $1,023.99

Eli hinta Suomessa vähintään 2000€ pari.

Jos näin vertaa alu ja Ausi 2V kansia ja Ausien hankinta hinta 200€ pari niin jonkin verran jää käytet-täväksi loppu työstöön ja kalustukseen.
Yleensä noin 1000€ pystyy rautakannet työstämään ja kalustamaan alumiini versioita vastaavaksi.

Re: aussie

Lähetetty: 08 Helmi 2009, 11:57
Kirjoittaja PeteP
Kansityö ja osahintoja esim.

Kannen oikaisu 71,25
Ohjarin vaihto 6.60
Istukan koneistus 7.90
Venttiilin koneistus 4.60 (parempi kyllä ostaa kunnon venat, Ferreat n. 200e setti
Laadukkaat ohjarikumet 23.00
Jouset+retskut+lukot 210.00
Rullakeinut Crane Energ. 200.00
Stud kit edellisiin 94.00

Tuossa omista kuiteista kopsattua :roll: eli kyllä äkkiä hintaa kertyy, sitten jos vielä ammattimies porttaa, niin jo pompsahtaa.

Re: aussie

Lähetetty: 08 Helmi 2009, 15:11
Kirjoittaja Antti66HT
Joo, muistin hinnan hieman alakanttiin. Taitaa chi 3v kansia saada tuon 2000$ luokkaan jo.

Re: aussie

Lähetetty: 08 Helmi 2009, 15:32
Kirjoittaja fairlane
ja sokerina pohjalla:
jospa niistä vanhoista aussi kansista löytyykin halkeama rajuja syöpymiä jostain seetistä ,palotilasta,kanavasta taikka joku on rouhassu kunnolla alaspäin noita kansia, mahtaako olla pelkällä vedellä ruostutettu vesikanavat, yms, niin vot voi sitä vitutuksen juhlaa.aina ei jaksa käsittää naitten vanhojen osien hehkutusta vaikka lökäpöksy olenkin. jaa niin kai ne alukannet vähän kevyemmätkin on jospa sekin jollekin jotakin merkitsee. :nenu: aikas tunaat noitten vanhojen kanssa sit ne on kakat ja ostat uudet niin olipa taas halpaa. kaikessa ei kannata säästää ,riippuu paljon siitä mitä pystyy itse tekeen,taikka teettää kavereilla"halvalla" :LMAO:

Re: aussie

Lähetetty: 08 Helmi 2009, 16:28
Kirjoittaja Fastback
fairlane kirjoitti:aina ei jaksa käsittää naitten vanhojen osien hehkutusta vaikka lökäpöksy olenkin. jaa niin kai ne alukannet vähän kevyemmätkin on jospa sekin jollekin jotakin merkitsee. :nenu: aikas tunaat noitten vanhojen kanssa sit ne on kakat ja ostat uudet niin olipa taas halpaa. kaikessa ei kannata säästää ,riippuu paljon siitä mitä pystyy itse tekeen,taikka teettää kavereilla"halvalla" :LMAO:
Juu. Tää on yksi syy minkä takia mulla ei ole mitään vanhaa koneessani - ei köyhällä ole varaa halpaan. Yhden kaverin taistelua olen seurannut Fordin sb maailmassa ja on ollut enemmän kuin kaksi käyttökelvotonta lohkoa. Kaippa se sitten on säästöä, kun ei halua uutta esim. Ford Racingin/Dartin/tai jonkun muun moparin lohkoa ostaa. Kerran kun vähän sijoittaisi niin olisi varmasti ehjä, höyläämätön/turaamaton ja ennenkaikkea uusi vesitiloiltaan ruosteeton lohko.

Nostalgia mielessä vanha patarauta menee kyllä tai pelle peloton kokeiluissa, mutta omat riskit vanhan raudan käytössä aina piilee.

Re: aussie

Lähetetty: 08 Helmi 2009, 16:29
Kirjoittaja munmummu69
karppa kirjoitti:Mitä mieltä aussi kansista -72, 351 2v cleveen? Olis tiedossa sopivaan hintaan.
:?:
Jos noita nyt alsakansiin vertaillaan, niin sellanenhan seikka siinä vielä piilee, että kansien vaihto rinnastetaan moottorin vaihtoon. Ausseja on alkuperäisistä vaikeampi erottaa kuin alsoja. Aussikansille voi rehellisempi löytää jotain katsastuksessa kelvollisia moottoritehoja, aluille ei taida olla.

Re: aussie

Lähetetty: 08 Helmi 2009, 17:38
Kirjoittaja Mexico65
Rivien välistä luin old skool out.
Uusavuttomuus in.

Ei sekään ole herkkua kun uusi osa hajoaa, eikä noi alumiini kannet aina niin hyviä ole. Irtoavat istukat, ennen aikaisesti kuluvat ohjuri, vääntyilee pienestäkin lämmöstä, venttiilit millä korkeudella sattu, jne...

Minä en valmiita alumiini kansia koneeseeni laita ennen kuin ne on tarkastettu asian osaavan toimes-ta. Aina on jotain korjattavaa ollut!

Re: aussie

Lähetetty: 08 Helmi 2009, 19:17
Kirjoittaja PeteP
fairlane kirjoitti:ja sokerina pohjalla:
jospa niistä vanhoista aussi kansista löytyykin halkeama rajuja syöpymiä jostain seetistä ,palotilasta,kanavasta taikka joku on rouhassu kunnolla alaspäin noita kansia, mahtaako olla pelkällä vedellä ruostutettu vesikanavat, yms, niin vot voi sitä vitutuksen juhlaa.aina ei jaksa käsittää naitten vanhojen osien hehkutusta vaikka lökäpöksy olenkin. jaa niin kai ne alukannet vähän kevyemmätkin on jospa sekin jollekin jotakin merkitsee. :nenu: aikas tunaat noitten vanhojen kanssa sit ne on kakat ja ostat uudet niin olipa taas halpaa. kaikessa ei kannata säästää ,riippuu paljon siitä mitä pystyy itse tekeen,taikka teettää kavereilla"halvalla" :LMAO:
Turhaa pelottelua, suurin osa wanhoista on aivan käyttökelpoista, ja suhteellisen vaivattomasti korjattavissa hyvässä koneistamossa, ja jos ei aivan pihalla ole asioista niin tuon käyttökelpoisuuden toteaa ihan helposti, Kylmää oon sitä mieltä edelleenkin että paljon kaverit hakkaa rahaa kalliisiin hipoppio osiin, aivan suotta :)

Re: aussie

Lähetetty: 08 Helmi 2009, 19:53
Kirjoittaja Drummer
Meikäläisen aussikannet tulivat maksamaan pyöreästi 1800 €, sisältäen koneistuksen seetitöineen, kalustettuna (uudet rosteriventtiilit hiluineen, uudet jouset kaikkine kilkkeineen jne) ja porttauksen asiansa osaavan tahon toimesta, tuohon päälle vielä reilu parisataa Scorpparin rullavipoista eBay-ostoksena. Eli ei ilmaista ole tämäkään lysti jos ei halua mennä sieltä mistä aita on matalin. Onko järkeä vai ei... sen kai päättää jokainen järjellään ja kukkarollaan, mutta jos alsakansiakin pitää muokata eteenpäin vielä tuon parin tonnin alkusijoituksen jälkeen, voi miettiä paljonko tulee hintaa per pudotettu kilo :wink:

Kone olis nipussa ja breikkausta vailla, mutta toistaiseksi en vielä pysty käyttäjäkokemuksia jakamaan. Toki jos aihetta kehuskeluun ilmenee, rinta rottingilla tulen asian ilmi tuomaan :lol: Muussa tapauksessa nolona mutisen ja julkituon pettymyksen lyhyesti: paskan myivät :oops: Vaihtoehto 1 siintää kuitenkin odotuksissa.

Re: aussie

Lähetetty: 08 Helmi 2009, 22:02
Kirjoittaja Fastback
Mexico65 kirjoitti:Rivien välistä luin old skool out.
Uusavuttomuus in.
???
Mexico65 kirjoitti: Ei sekään ole herkkua kun uusi osa hajoaa, eikä noi alumiini kannet aina niin hyviä ole. Irtoavat istukat, ennen aikaisesti kuluvat ohjuri, vääntyilee pienestäkin lämmöstä, venttiilit millä korkeudella sattu, jne...

Minä en valmiita alumiini kansia koneeseeni laita ennen kuin ne on tarkastettu asian osaavan toimes-ta. Aina on jotain korjattavaa ollut!
Kaverin bbc mottiin tuli uudet H-profiilikanget, ne lähtevät keskiviikkona särötarkoitukseen ennen pyörivien osien painotusta. Uudet osat eivät ole autuus, vaan tarvitsevat aina tarkastuksen ja mittaukset, jotta ovat toleransseissa.

Re: aussie

Lähetetty: 09 Helmi 2009, 09:29
Kirjoittaja Galaxie61
Fastback kirjoitti:
fairlane kirjoitti:aina ei jaksa käsittää naitten vanhojen osien hehkutusta vaikka lökäpöksy olenkin. jaa niin kai ne alukannet vähän kevyemmätkin on jospa sekin jollekin jotakin merkitsee. :nenu: aikas tunaat noitten vanhojen kanssa sit ne on kakat ja ostat uudet niin olipa taas halpaa. kaikessa ei kannata säästää ,riippuu paljon siitä mitä pystyy itse tekeen,taikka teettää kavereilla"halvalla" :LMAO:
Juu. Tää on yksi syy minkä takia mulla ei ole mitään vanhaa koneessani - ei köyhällä ole varaa halpaan. Yhden kaverin taistelua olen seurannut Fordin sb maailmassa ja on ollut enemmän kuin kaksi käyttökelvotonta lohkoa. Kaippa se sitten on säästöä, kun ei halua uutta esim. Ford Racingin/Dartin/tai jonkun muun moparin lohkoa ostaa. Kerran kun vähän sijoittaisi niin olisi varmasti ehjä, höyläämätön/turaamaton ja ennenkaikkea uusi vesitiloiltaan ruosteeton lohko.

Nostalgia mielessä vanha patarauta menee kyllä tai pelle peloton kokeiluissa, mutta omat riskit vanhan raudan käytössä aina piilee.

ennemmin vanhaa patarautaa kun vanhaa alumiiniä.
hyvin on tuntunu kestävän tuo vanha rauta :idea: