aussie
Lähetetty: 06 Helmi 2009, 07:56
Mitä mieltä aussi kansista -72, 351 2v cleveen? Olis tiedossa sopivaan hintaan.


Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
https://www.mustangclub.fi/board/
Jos pariin sataan saa niin ehdottomasti ota talteen. Nostalgiahengestä näiden kanssa ei ole kyse. Harvasta alukansiparista saa samat bang-for-buck-kertoimet kuin näistä, vaikka pitääkin väistämättä tehdä peruskunnostus.Antti66HT kirjoitti:Nimenomaan jos sopivaan hintaa.
Edelin aluthan noista on käytännössä kopiot, hintaa edeleillä varmaan jotain 1300+ $
kai noista nostalgia hengessä parisataa kannattaa maksaa, venttiili työt kuitenkin maksaa yms.
Hieman tarkentaen.Antti66HT kirjoitti:Nimenomaan jos sopivaan hintaa.
Edelin aluthan noista on käytännössä kopiot, hintaa edeleillä varmaan jotain 1300+ $
kai noista nostalgia hengessä parisataa kannattaa maksaa, venttiili työt kuitenkin maksaa yms.
Juu. Tää on yksi syy minkä takia mulla ei ole mitään vanhaa koneessani - ei köyhällä ole varaa halpaan. Yhden kaverin taistelua olen seurannut Fordin sb maailmassa ja on ollut enemmän kuin kaksi käyttökelvotonta lohkoa. Kaippa se sitten on säästöä, kun ei halua uutta esim. Ford Racingin/Dartin/tai jonkun muun moparin lohkoa ostaa. Kerran kun vähän sijoittaisi niin olisi varmasti ehjä, höyläämätön/turaamaton ja ennenkaikkea uusi vesitiloiltaan ruosteeton lohko.fairlane kirjoitti:aina ei jaksa käsittää naitten vanhojen osien hehkutusta vaikka lökäpöksy olenkin. jaa niin kai ne alukannet vähän kevyemmätkin on jospa sekin jollekin jotakin merkitsee.aikas tunaat noitten vanhojen kanssa sit ne on kakat ja ostat uudet niin olipa taas halpaa. kaikessa ei kannata säästää ,riippuu paljon siitä mitä pystyy itse tekeen,taikka teettää kavereilla"halvalla"
Jos noita nyt alsakansiin vertaillaan, niin sellanenhan seikka siinä vielä piilee, että kansien vaihto rinnastetaan moottorin vaihtoon. Ausseja on alkuperäisistä vaikeampi erottaa kuin alsoja. Aussikansille voi rehellisempi löytää jotain katsastuksessa kelvollisia moottoritehoja, aluille ei taida olla.karppa kirjoitti:Mitä mieltä aussi kansista -72, 351 2v cleveen? Olis tiedossa sopivaan hintaan.
Turhaa pelottelua, suurin osa wanhoista on aivan käyttökelpoista, ja suhteellisen vaivattomasti korjattavissa hyvässä koneistamossa, ja jos ei aivan pihalla ole asioista niin tuon käyttökelpoisuuden toteaa ihan helposti, Kylmää oon sitä mieltä edelleenkin että paljon kaverit hakkaa rahaa kalliisiin hipoppio osiin, aivan suottafairlane kirjoitti:ja sokerina pohjalla:
jospa niistä vanhoista aussi kansista löytyykin halkeama rajuja syöpymiä jostain seetistä ,palotilasta,kanavasta taikka joku on rouhassu kunnolla alaspäin noita kansia, mahtaako olla pelkällä vedellä ruostutettu vesikanavat, yms, niin vot voi sitä vitutuksen juhlaa.aina ei jaksa käsittää naitten vanhojen osien hehkutusta vaikka lökäpöksy olenkin. jaa niin kai ne alukannet vähän kevyemmätkin on jospa sekin jollekin jotakin merkitsee.aikas tunaat noitten vanhojen kanssa sit ne on kakat ja ostat uudet niin olipa taas halpaa. kaikessa ei kannata säästää ,riippuu paljon siitä mitä pystyy itse tekeen,taikka teettää kavereilla"halvalla"
???Mexico65 kirjoitti:Rivien välistä luin old skool out.
Uusavuttomuus in.
Kaverin bbc mottiin tuli uudet H-profiilikanget, ne lähtevät keskiviikkona särötarkoitukseen ennen pyörivien osien painotusta. Uudet osat eivät ole autuus, vaan tarvitsevat aina tarkastuksen ja mittaukset, jotta ovat toleransseissa.Mexico65 kirjoitti: Ei sekään ole herkkua kun uusi osa hajoaa, eikä noi alumiini kannet aina niin hyviä ole. Irtoavat istukat, ennen aikaisesti kuluvat ohjuri, vääntyilee pienestäkin lämmöstä, venttiilit millä korkeudella sattu, jne...
Minä en valmiita alumiini kansia koneeseeni laita ennen kuin ne on tarkastettu asian osaavan toimes-ta. Aina on jotain korjattavaa ollut!
Fastback kirjoitti:Juu. Tää on yksi syy minkä takia mulla ei ole mitään vanhaa koneessani - ei köyhällä ole varaa halpaan. Yhden kaverin taistelua olen seurannut Fordin sb maailmassa ja on ollut enemmän kuin kaksi käyttökelvotonta lohkoa. Kaippa se sitten on säästöä, kun ei halua uutta esim. Ford Racingin/Dartin/tai jonkun muun moparin lohkoa ostaa. Kerran kun vähän sijoittaisi niin olisi varmasti ehjä, höyläämätön/turaamaton ja ennenkaikkea uusi vesitiloiltaan ruosteeton lohko.fairlane kirjoitti:aina ei jaksa käsittää naitten vanhojen osien hehkutusta vaikka lökäpöksy olenkin. jaa niin kai ne alukannet vähän kevyemmätkin on jospa sekin jollekin jotakin merkitsee.aikas tunaat noitten vanhojen kanssa sit ne on kakat ja ostat uudet niin olipa taas halpaa. kaikessa ei kannata säästää ,riippuu paljon siitä mitä pystyy itse tekeen,taikka teettää kavereilla"halvalla"
Nostalgia mielessä vanha patarauta menee kyllä tai pelle peloton kokeiluissa, mutta omat riskit vanhan raudan käytössä aina piilee.