4,6 litran vm -96 automaattilaatikolla varustettuna pyrkii sammumaan, kun vaihde siirretään R:ltä tai D:tä vapaalle.
Tämä tapahtuu sekä kylmälle, että lämpimälle koneelle. Tyhjäkäyntikierrokset n. 800, mutta , kun vaihteen siirtää vapaalle kierrokset nousevat muutamaksi sekunniksi n 1000 ja sen jälkeen tulee alas n. 500 ja sitten sammuu , tosin ei aina. Vika on vaivannut jo viime kesästä, mutta on alkanut viime aikoina sammuilemaan herkemmin.
Missä vika vai nostetaanko vain tyhjäkäyntiä?
Moottori sammuilee
Re: Moottori sammuilee
Olisko se tyhjäkäyntimoottori joka säätää sitä ilman virtausta kaasuläpän ohi alkanut tarttua kiinni ja ECU kun säätää sillä tyhjäkäyntiä se ei ehdi nousta ylös ennenkuin kone sammuu.
Mitenkäs kun käynnistät, tasoittuuko tyhjäkäynti normaaliksi heti vai seilaileeko se aluksi paljonkin?
- Markku
Mitenkäs kun käynnistät, tasoittuuko tyhjäkäynti normaaliksi heti vai seilaileeko se aluksi paljonkin?
- Markku
Re: Moottori sammuilee
-tyhjäkäyntimoottori +1
-onko laatikossa öljyä oikea määrä?
-onko autolle tehty "virityksiä" tai vaihdettu muuta osaa (suuttimet, antureita,imusarja, lastutettu, vakuumiletkuja, maf, tms.) ?
-onko laatikossa öljyä oikea määrä?
-onko autolle tehty "virityksiä" tai vaihdettu muuta osaa (suuttimet, antureita,imusarja, lastutettu, vakuumiletkuja, maf, tms.) ?
Re: Moottori sammuilee
Imusarja ja nokka vaihdettu, ulkopuolinen elektroniikan säätöyksikkö (Superchip) lähinnä vaihteiston säätämiseen, mutta on toiminut näillä virityksillä hyvin aiemmin. Laatikossa on öljyä riittävästi.
Moottori käynnistyy hyvin, kierrokset ei vaeltele. Kylmällä moottorilla startattaessa kierrokset menevät hetkeksi n. 1100 ja tulevat alas 800 muutaman 10 sekunnin jälkeen
Tulipa noista vastauksista mieleen, että olisiko syynä vaihteiston kytkentäpaineiden korotus nimenomaa 1->2vaihdettaessa. Ei kai sen pitäisi vaikuttaa vapaalta ykköselle tai pakille vaihdettaessa?
Moottori käynnistyy hyvin, kierrokset ei vaeltele. Kylmällä moottorilla startattaessa kierrokset menevät hetkeksi n. 1100 ja tulevat alas 800 muutaman 10 sekunnin jälkeen
Tulipa noista vastauksista mieleen, että olisiko syynä vaihteiston kytkentäpaineiden korotus nimenomaa 1->2vaihdettaessa. Ei kai sen pitäisi vaikuttaa vapaalta ykköselle tai pakille vaihdettaessa?