Sivu 1/2
351C 4V, ravistaa ja tehot hukassa
Lähetetty: 13 Kesä 2010, 11:21
Kirjoittaja jusku1
Eli 351C-4V Musse alkaa ravistaa ihan hulluna n. 70km/h vauhdissa, tehot jotenkin häviää, konehuoneesta kuuluu kaasua lisätessä "viheltävä" ääni, jostain...
Vikaa vaikea paikantaa ja on pahimmillaan tuossa em. nopeudessa.
Vaihteisto on C6, sytkä alkup. kärjellinen, tulpat vaihdettu (Motorcraft), samoin johdot (MSD).
Kaasari alkuperäinen (merkki?). Bensankulutus on mielestäni vain n. 12 l / 100km
Mitä "kauhuskenaarioita" nuo viat voisivat olla ja voisitteko suositella
asiansa osaavaa asentajaa Lounais-suomessa, jos niitä täälläpäin edes on
Toki muutkin Mustang-spesialisti paikat huomioidaan.
Re: 351C 4V, ravistaa ja tehot hukassa
Lähetetty: 13 Kesä 2010, 11:59
Kirjoittaja Fastback
tmi Seppo Nemensivu Pori, väittäisin osaavan hommansa Ford & Mustang kokemusta vuosikymmenten takaa. Huittisissa Auto- ja Konekorjaamo Kari Metsämäki, yleisesti usa-autoja korjaava paja.
Re: 351C 4V, ravistaa ja tehot hukassa
Lähetetty: 13 Kesä 2010, 16:59
Kirjoittaja jusku1
Fastback kirjoitti:tmi Seppo Nemensivu Pori, väittäisin osaavan hommansa Ford & Mustang kokemusta vuosikymmenten takaa. Huittisissa Auto- ja Konekorjaamo Kari Metsämäki, yleisesti usa-autoja korjaava paja.
Kiitos!!!
En tiennytkään että Niemensivu tekee myös korjauksia/asennuksia, sinne otankin yhteyttä.
Onko Hakala Performancesta kokemuksia, tekevätkö vain uudempiin Mustangeihin, vai kelpaako tällainen wanha romu myös

Re: 351C 4V, ravistaa ja tehot hukassa
Lähetetty: 14 Kesä 2010, 13:22
Kirjoittaja Galaxie61
isompi imuvuoto, venttiili tai nokkavika. kyllä nuo nyt voi itekkin tutkia

Re: 351C 4V, ravistaa ja tehot hukassa
Lähetetty: 14 Kesä 2010, 19:25
Kirjoittaja FFreak
Imuvuotohan taitaisi paikallistua helpoiten starttipilotilla. Näin löytyi itseltä joskus kannen ja imarin välistä vuoto. Pieniä suhauksia epäiltyihin kohtiin niin kierrokset nousee jos on vuoto. Vihellys viittaisi vähän imuvuotoon. Pilotti ei paljoa varaosaliikkeessä maksa.

Re: 351C 4V, ravistaa ja tehot hukassa
Lähetetty: 15 Kesä 2010, 17:52
Kirjoittaja jusku1
vika löytyi, orkkis-kaasarin sähköryyppy jumittaa ja läppä ei mene kokonaan auki koneen lämmetessä.
Eli kaasari menee romukoppaan, uusi tilalle. Mutta mikä?
Imusarjankin voisi päivittää, Edelbrockin RPM vois olla??
Mielellään sellainen kombinaatio joka sopii kadulle, ei mihinkään racingiin...
Ehdotuksia, kiitos

Re: 351C 4V, ravistaa ja tehot hukassa
Lähetetty: 15 Kesä 2010, 23:30
Kirjoittaja PeteP
Oon maininnu ennekin, osta kerralla oikeanlainen korjattu/paranneltu alkuperäisvastaava pony karporaattorilta

imusarjaa ei tarvi vaihtaa

Re: 351C 4V, ravistaa ja tehot hukassa
Lähetetty: 16 Kesä 2010, 09:19
Kirjoittaja Galaxie61
kerro vielä että mihin roskikseen meinaat sen vanhan kaasarin nakata. käyn pelastamassa sen sieltä

Re: 351C 4V, ravistaa ja tehot hukassa
Lähetetty: 16 Kesä 2010, 19:27
Kirjoittaja Antti66HT
joo ei roskikseen. Sitä paitsi tuommosen ryypyn muuttaminen mekaaniseksi on pikku juttu.
Re: 351C 4V, ravistaa ja tehot hukassa
Lähetetty: 16 Kesä 2010, 19:34
Kirjoittaja Homer65
Höh! Mulla ei ole ollut ryyppyä vuoden 1991 jälkeen. Kolmas kone menossa ja toinen kaasari!!
Re: 351C 4V, ravistaa ja tehot hukassa
Lähetetty: 16 Kesä 2010, 22:49
Kirjoittaja Fastback
Homer65 kirjoitti:Höh! Mulla ei ole ollut ryyppyä vuoden 1991 jälkeen. Kolmas kone menossa ja toinen kaasari!!
Uskaltaako kirjoittaa vai tuleeko moderaattori ja poistaa? Tuntuu olevan moderaattorit tiukkapipoina. Ryyppy on turha keksintö. Pari kolme kertaa polkaisee kaasua ennen starttia ja ampuu koneen tulille. Minäkään en ole käynyt ryypyllä sitten 2009 joulukuun.
Re: 351C 4V, ravistaa ja tehot hukassa
Lähetetty: 17 Kesä 2010, 19:06
Kirjoittaja jusku1
Tuotanoin...
Orkkiskaasaria EN aio korjata, se korvataan tod.näk Holley 650 tuplapumpulla ja Edelbrockin Performerilla,
jotta saan myös alavääntöä, käytän autoa kruisailuun, en kisailuun
Miksi imusarjaa ei voisi vaihtaa..? 40v. vanhaa tekniikkaa voi uudenaikaistaa, säilytän vanhat osat jos vaikka joskus
alan pussihousuksi
Edelleen kiinnostaa hyvä kaasari/imusarja kombinaatio 351C-4V:lle jota ei käytetä kisailuun
Re: 351C 4V, ravistaa ja tehot hukassa
Lähetetty: 17 Kesä 2010, 21:10
Kirjoittaja Homer65
Fastback kirjoitti:Homer65 kirjoitti:Höh! Mulla ei ole ollut ryyppyä vuoden 1991 jälkeen. Kolmas kone menossa ja toinen kaasari!!
Uskaltaako kirjoittaa vai tuleeko moderaattori ja poistaa? Tuntuu olevan moderaattorit tiukkapipoina. Ryyppy on turha keksintö. Pari kolme kertaa polkaisee kaasua ennen starttia ja ampuu koneen tulille. Minäkään en ole käynyt ryypyllä sitten 2009 joulukuun.
Saas näkee, tuleeko muutosta Natikoitten jälkeen

.
Re: 351C 4V, ravistaa ja tehot hukassa
Lähetetty: 20 Kesä 2010, 01:16
Kirjoittaja raunoh
Ravistus voi olla myös viallinen kardaanin ristikko, jos liittyy nopeuteen. On omaa kokemusta tästä. Monta samanaikaista vikaa myös mahdollista.
Re: 351C 4V, ravistaa ja tehot hukassa
Lähetetty: 20 Kesä 2010, 15:01
Kirjoittaja PeteP
Sillä 650 tuplapumppaajalla saat ainakin kulutuslukemat aivan toiselle tasolle
