Sivu 1/1

Slalom cup säännöt 2011

Lähetetty: 06 Helmi 2011, 13:39
Kirjoittaja JXA-26
FMOC SLALOM CUP 2011

Säännöt on luonut ja hyväksynyt käyttöön slalom työryhmä sekä FMOC hallitus.

1. Cup on avoin kaikille FMOC:n jäsenille.

2. Auton on oltava Mustang tai sen kanssa samalla alustalla oleva Ford (ns. Falcon-, Pinto- tai Fox- alustaiset) tai muu takavetoinen Ford, Mercury tai Lincoln poislukien luokitus-speciaalit. Saa osallistua myös Venezuelassa, Australiassa tai Ranskassa valmistetulla.
3. Autolla on oltava voimassa oleva liikennevakuutus, sekä kuljettajalla ajokortti.

4. Cupissa ajetaan yleiskilpailu ja lisäksi kuudessa luokassa.
LK.1) 1964 - 1973 Early stock
LK.2) 1964 - 1978 Early modified
LK.3) 1974 - 1998 Late stock (+ 1999 --> lukottomat)
LK.4) 1979 - 1998 Late modified
LK.5) 1999 - Super saloon (S197)
LK.6) Lady Cup

5. Tuloksiin lasketaan neljä parasta sijoitusta viidestä osakilpailusta.

6. Osakilpailun pisteet jaetaan nopeimman kierroksen mukaan. Kellotettuun aikaan lisätään keilailusta johtuneet virhesekunnit. Pääsääntöisesti keilan kaato 2s ja keilan ajo väärältä puolelta 5s, ratamestarit voivat muuttaa tuota radan luonteen mukaan.

7. Pistetys on seuraava
Sijoitus 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.
Lähtijöitä luokassa 5 ja yli --> 11 9 8 7 6 5 4 3 2 1
4. --> 9 8 7 6
3. --> 8 7 6
2. --> 7 6
1. --> yhdistetään toisiin luokkiin.
Pisteiden mennessä tasan, ratkaistaan paremmuusjärjestys seuraavasti: Kilpailu, jossa oli eniten osanottajia, johon molemmat tasapisteisiin päätyneet osallistuivat, keskinäinen paremmuusjärjestys. Jos tämä ei tuo ratkaisua, on tasapisteisiin päätyneistä parempi hän, joka oli parempi viimeisessä osakilpailussa. Mikäli tämäkään ei tuo ratkaisua, otetaan huomioon viimeistä edellisen kilpailun tulos, jne.

Ikäluokkatasoitus:
Osallistumisesta saa kaikissa viidessä osakilpailussa lisäpisteitä seuraavasti:
LK1 = 2
LK3 = 1
LK6 = 2

8. Auton voi ilmoittaa joko performance- tai vakio-ryhmään. Vakio-ryhmään ilmoitetut autot tarkistetaan sääntöjen kohdan 9 mukaisesti.

9.
Lk.1
64-73 Auto kuuluu performance-ryhmään, jos siinä yksi seuraavista on
A. ylätukivarsia on pudotettu tai ne eivät ole alkuperäisen malliset.
B. rengaskoko: Max rengas 235/60R15 ja vanne 7" x 15"
C. etuvakaaja on 1” tai paksumpi
D. etujouset ovat 620lbs
E. takajousia madallettu joko etusilmukasta tai madalluspaloilla
F. ohjauksessa on quick steering kit
G. jotain muuta joka iskee katsastajan silmään hyvällä, kuten hammastanko-ohjaus.

Ohjauskulmat ja moottori ovat vapaat myös vakio-ryhmässä

Lk.3
74-98 stock luokittelussa on vakioluokaksi on määritelty GT, seuraavin kohdin:
A. Rengaskoko: Max. 245x45x17
B. K-palkin muutokset kielletty
C. Vain alkuperäisen malliset tukivarret sallittu
D. camber/caster plate kielletty.
E. jarrut sn95 GT speksin mukaan.
F. madallusjouset /coil-over kielletty.
G. apurunkojen yhdistäjät (ym. muutokset) kuuluvat performance –ryhmään.
H. Moottori on vapaa.
I. Ei metalli puslia.
J. 1999 – ilman lukkoperää olevat vakiot

LK.5
1999 – Super saloon (S197)
Kaikki V8 / lukkoperän omaavat autot modifiointi tasoon katsomatta.

Lk6.
Lady Cup
Kaikki samassa luokassa, joissa kuljettajana nainen. Automaattisesti pisteet jaetaan myös yleisen puolella auton luokkajaon mukaan.

10. Renkaat on oltava katulailliset, eli slickseillä ei saa ajaa. Treadwear on oltava vähintään 100 (sama kuin Autoliiton slalomissa)

11. Kuljettaja voi kilpailla useammassa ryhmässä mutta vain kolme ensimmäistä vetoa otetaan tuloksiin. Ryhmätuloksiin sijoitus laitetaan paremman ajan ryhmään, eli samasta osakilpailusta ei saa pisteitä 05:lla yleiskilpailuuun ja 65:lla 1h-ryhmään.

Re: Slalom cup säännöt 2011

Lähetetty: 06 Helmi 2011, 13:52
Kirjoittaja Kiesi
Voidaanko tästä nyt päätellä että meikäläinen kaatelee keiloja Early modified luokassa?

Re: Slalom cup säännöt 2011

Lähetetty: 06 Helmi 2011, 17:21
Kirjoittaja Homer65
Kiesi kirjoitti:Voidaanko tästä nyt päätellä että meikäläinen kaatelee keiloja Early modified luokassa?
Näin tulkitsen, edellyttäen ettei ole :shock: vakio :lol: :lol:

Re: Slalom cup säännöt 2011

Lähetetty: 06 Helmi 2011, 20:21
Kirjoittaja Pappacosworth
Meneekö modified-luokkaan kun ainoa muutos on 245/45 r18 kiinankumit, 90 Tbird

Re: Slalom cup säännöt 2011

Lähetetty: 06 Helmi 2011, 20:37
Kirjoittaja JXA-26
Kitkarenkaat, nastarenkaat kaikki käy. Mutta kokoraja on vedetty ja se pitää. Harrastajat ajaa mustilla ja pyöreillä, haluaisiko TOSISSAAN ajavat oman maksullisen "rahasarjan" cupin sisälle? Kaikki on mahdollista vielä tässä vaiheessa. Pistäkää vaikka yv.tä, niin ruvetaan säätään. Panokset kovenee...?

Re: Slalom cup säännöt 2011

Lähetetty: 07 Helmi 2011, 10:18
Kirjoittaja Poro
Moi.

Tekis mieli kitistä tosta earlyjen quick steering kitistä kun sen sai tehtaaltakin, joten ei ole minusta modi, mutta kun en ole parina kesänä ajanut niin turha itkeä ja varsinkin kun lienen ainoa jolla moinen on? =) Eipähän tarvitse jännittää pärjäämisen puolesta kun on madallettujen ja profiilirenkaiden seassa saa ajaa...

Tänä kesänä olisi tästä huolimatta tarkoitus päästä edes jokunen osakilpailu ajamaan, kieli pitkällä jo odottelen!

Timo

Re: Slalom cup säännöt 2011

Lähetetty: 07 Helmi 2011, 10:51
Kirjoittaja Mexico65
Haluaisin hieman perusteluja noihin rengas kokoihin.
Lk.1
64-73 Auto kuuluu performance-ryhmään, jos siinä yksi seuraavista on
B. rengaskoko: Max halkaisija 15”, korkeus Min. 65, leveys Max. 205

Kuitenkin aikakaudella 64½ - 73 suurin rengas oli F60-15 joka vastaa noin 235/60R15 kumia...
-> jos vakio Boss:lla lähtee leikkiin on renkaita kavennettava, samoin jos optiona on valittu F60-15 rengas ja vanteena esim. 7"x15" Magnum.

Lk.3
74-98 stock luokittelussa on vakioluokaksi on määritelty GT, seuraavin kohdin:
A. Rengaskoko: Max. 245x45x17

Ja vastaavasti esim. 78 max koko taisi olla noin 185/70R13

Toisin sanoen jos 74-98 mallisarjassa sallitaan levein vakio rengas, niin näin tulisi myös menetellä mallisarjassa 64½-73.
-> Lk.1 max. rengas 235/60R15 ja vanne 7" x 15".

Re: Slalom cup säännöt 2011

Lähetetty: 07 Helmi 2011, 17:19
Kirjoittaja JXA-26
Mexico65 kirjoitti:-> Lk.1 max. rengas 235/60R15 ja vanne 7" x 15".
Tuossa olet niin oikeassa, muutos suoritetaan.
Mexico65 kirjoitti: Lk.3
74-98 stock luokittelussa on vakioluokaksi on määritelty GT, seuraavin kohdin:
A. Rengaskoko: Max. 245x45x17
Ja vastaavasti esim. 78 max koko taisi olla noin 185/70R13
Tiedostettu, mutta tarkennuksia ei ole tulossa lisää. Muuten yksinkertaisista säännöistä tulee paksu raamattu. Näillä rajoilla mennään tämä vuosi.