Slalom cup säännöt 2011
Lähetetty: 06 Helmi 2011, 13:39
FMOC SLALOM CUP 2011
Säännöt on luonut ja hyväksynyt käyttöön slalom työryhmä sekä FMOC hallitus.
1. Cup on avoin kaikille FMOC:n jäsenille.
2. Auton on oltava Mustang tai sen kanssa samalla alustalla oleva Ford (ns. Falcon-, Pinto- tai Fox- alustaiset) tai muu takavetoinen Ford, Mercury tai Lincoln poislukien luokitus-speciaalit. Saa osallistua myös Venezuelassa, Australiassa tai Ranskassa valmistetulla.
3. Autolla on oltava voimassa oleva liikennevakuutus, sekä kuljettajalla ajokortti.
4. Cupissa ajetaan yleiskilpailu ja lisäksi kuudessa luokassa.
LK.1) 1964 - 1973 Early stock
LK.2) 1964 - 1978 Early modified
LK.3) 1974 - 1998 Late stock (+ 1999 --> lukottomat)
LK.4) 1979 - 1998 Late modified
LK.5) 1999 - Super saloon (S197)
LK.6) Lady Cup
5. Tuloksiin lasketaan neljä parasta sijoitusta viidestä osakilpailusta.
6. Osakilpailun pisteet jaetaan nopeimman kierroksen mukaan. Kellotettuun aikaan lisätään keilailusta johtuneet virhesekunnit. Pääsääntöisesti keilan kaato 2s ja keilan ajo väärältä puolelta 5s, ratamestarit voivat muuttaa tuota radan luonteen mukaan.
7. Pistetys on seuraava
Sijoitus 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.
Lähtijöitä luokassa 5 ja yli --> 11 9 8 7 6 5 4 3 2 1
4. --> 9 8 7 6
3. --> 8 7 6
2. --> 7 6
1. --> yhdistetään toisiin luokkiin.
Pisteiden mennessä tasan, ratkaistaan paremmuusjärjestys seuraavasti: Kilpailu, jossa oli eniten osanottajia, johon molemmat tasapisteisiin päätyneet osallistuivat, keskinäinen paremmuusjärjestys. Jos tämä ei tuo ratkaisua, on tasapisteisiin päätyneistä parempi hän, joka oli parempi viimeisessä osakilpailussa. Mikäli tämäkään ei tuo ratkaisua, otetaan huomioon viimeistä edellisen kilpailun tulos, jne.
Ikäluokkatasoitus:
Osallistumisesta saa kaikissa viidessä osakilpailussa lisäpisteitä seuraavasti:
LK1 = 2
LK3 = 1
LK6 = 2
8. Auton voi ilmoittaa joko performance- tai vakio-ryhmään. Vakio-ryhmään ilmoitetut autot tarkistetaan sääntöjen kohdan 9 mukaisesti.
9.
Lk.1
64-73 Auto kuuluu performance-ryhmään, jos siinä yksi seuraavista on
A. ylätukivarsia on pudotettu tai ne eivät ole alkuperäisen malliset.
B. rengaskoko: Max rengas 235/60R15 ja vanne 7" x 15"
C. etuvakaaja on 1” tai paksumpi
D. etujouset ovat 620lbs
E. takajousia madallettu joko etusilmukasta tai madalluspaloilla
F. ohjauksessa on quick steering kit
G. jotain muuta joka iskee katsastajan silmään hyvällä, kuten hammastanko-ohjaus.
Ohjauskulmat ja moottori ovat vapaat myös vakio-ryhmässä
Lk.3
74-98 stock luokittelussa on vakioluokaksi on määritelty GT, seuraavin kohdin:
A. Rengaskoko: Max. 245x45x17
B. K-palkin muutokset kielletty
C. Vain alkuperäisen malliset tukivarret sallittu
D. camber/caster plate kielletty.
E. jarrut sn95 GT speksin mukaan.
F. madallusjouset /coil-over kielletty.
G. apurunkojen yhdistäjät (ym. muutokset) kuuluvat performance –ryhmään.
H. Moottori on vapaa.
I. Ei metalli puslia.
J. 1999 – ilman lukkoperää olevat vakiot
LK.5
1999 – Super saloon (S197)
Kaikki V8 / lukkoperän omaavat autot modifiointi tasoon katsomatta.
Lk6.
Lady Cup
Kaikki samassa luokassa, joissa kuljettajana nainen. Automaattisesti pisteet jaetaan myös yleisen puolella auton luokkajaon mukaan.
10. Renkaat on oltava katulailliset, eli slickseillä ei saa ajaa. Treadwear on oltava vähintään 100 (sama kuin Autoliiton slalomissa)
11. Kuljettaja voi kilpailla useammassa ryhmässä mutta vain kolme ensimmäistä vetoa otetaan tuloksiin. Ryhmätuloksiin sijoitus laitetaan paremman ajan ryhmään, eli samasta osakilpailusta ei saa pisteitä 05:lla yleiskilpailuuun ja 65:lla 1h-ryhmään.
Säännöt on luonut ja hyväksynyt käyttöön slalom työryhmä sekä FMOC hallitus.
1. Cup on avoin kaikille FMOC:n jäsenille.
2. Auton on oltava Mustang tai sen kanssa samalla alustalla oleva Ford (ns. Falcon-, Pinto- tai Fox- alustaiset) tai muu takavetoinen Ford, Mercury tai Lincoln poislukien luokitus-speciaalit. Saa osallistua myös Venezuelassa, Australiassa tai Ranskassa valmistetulla.
3. Autolla on oltava voimassa oleva liikennevakuutus, sekä kuljettajalla ajokortti.
4. Cupissa ajetaan yleiskilpailu ja lisäksi kuudessa luokassa.
LK.1) 1964 - 1973 Early stock
LK.2) 1964 - 1978 Early modified
LK.3) 1974 - 1998 Late stock (+ 1999 --> lukottomat)
LK.4) 1979 - 1998 Late modified
LK.5) 1999 - Super saloon (S197)
LK.6) Lady Cup
5. Tuloksiin lasketaan neljä parasta sijoitusta viidestä osakilpailusta.
6. Osakilpailun pisteet jaetaan nopeimman kierroksen mukaan. Kellotettuun aikaan lisätään keilailusta johtuneet virhesekunnit. Pääsääntöisesti keilan kaato 2s ja keilan ajo väärältä puolelta 5s, ratamestarit voivat muuttaa tuota radan luonteen mukaan.
7. Pistetys on seuraava
Sijoitus 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.
Lähtijöitä luokassa 5 ja yli --> 11 9 8 7 6 5 4 3 2 1
4. --> 9 8 7 6
3. --> 8 7 6
2. --> 7 6
1. --> yhdistetään toisiin luokkiin.
Pisteiden mennessä tasan, ratkaistaan paremmuusjärjestys seuraavasti: Kilpailu, jossa oli eniten osanottajia, johon molemmat tasapisteisiin päätyneet osallistuivat, keskinäinen paremmuusjärjestys. Jos tämä ei tuo ratkaisua, on tasapisteisiin päätyneistä parempi hän, joka oli parempi viimeisessä osakilpailussa. Mikäli tämäkään ei tuo ratkaisua, otetaan huomioon viimeistä edellisen kilpailun tulos, jne.
Ikäluokkatasoitus:
Osallistumisesta saa kaikissa viidessä osakilpailussa lisäpisteitä seuraavasti:
LK1 = 2
LK3 = 1
LK6 = 2
8. Auton voi ilmoittaa joko performance- tai vakio-ryhmään. Vakio-ryhmään ilmoitetut autot tarkistetaan sääntöjen kohdan 9 mukaisesti.
9.
Lk.1
64-73 Auto kuuluu performance-ryhmään, jos siinä yksi seuraavista on
A. ylätukivarsia on pudotettu tai ne eivät ole alkuperäisen malliset.
B. rengaskoko: Max rengas 235/60R15 ja vanne 7" x 15"
C. etuvakaaja on 1” tai paksumpi
D. etujouset ovat 620lbs
E. takajousia madallettu joko etusilmukasta tai madalluspaloilla
F. ohjauksessa on quick steering kit
G. jotain muuta joka iskee katsastajan silmään hyvällä, kuten hammastanko-ohjaus.
Ohjauskulmat ja moottori ovat vapaat myös vakio-ryhmässä
Lk.3
74-98 stock luokittelussa on vakioluokaksi on määritelty GT, seuraavin kohdin:
A. Rengaskoko: Max. 245x45x17
B. K-palkin muutokset kielletty
C. Vain alkuperäisen malliset tukivarret sallittu
D. camber/caster plate kielletty.
E. jarrut sn95 GT speksin mukaan.
F. madallusjouset /coil-over kielletty.
G. apurunkojen yhdistäjät (ym. muutokset) kuuluvat performance –ryhmään.
H. Moottori on vapaa.
I. Ei metalli puslia.
J. 1999 – ilman lukkoperää olevat vakiot
LK.5
1999 – Super saloon (S197)
Kaikki V8 / lukkoperän omaavat autot modifiointi tasoon katsomatta.
Lk6.
Lady Cup
Kaikki samassa luokassa, joissa kuljettajana nainen. Automaattisesti pisteet jaetaan myös yleisen puolella auton luokkajaon mukaan.
10. Renkaat on oltava katulailliset, eli slickseillä ei saa ajaa. Treadwear on oltava vähintään 100 (sama kuin Autoliiton slalomissa)
11. Kuljettaja voi kilpailla useammassa ryhmässä mutta vain kolme ensimmäistä vetoa otetaan tuloksiin. Ryhmätuloksiin sijoitus laitetaan paremman ajan ryhmään, eli samasta osakilpailusta ei saa pisteitä 05:lla yleiskilpailuuun ja 65:lla 1h-ryhmään.