2011/2012/2013 V6 tai GT muuttoautona
Valvoja: Ville K
- aussieman
- Hiljaisempi
- Viestit: 20
- Liittynyt: 19 Maalis 2013, 13:14
- Auto: Mustang GT 2012 Premium Glasstop. Borla Atak, JLT Cold air SCT etc
Re: 2011/2012/2013 V6 tai GT muuttoautona
No niin johan selvisi tuo ahdin, itsekin mietin semmoista mutta taidanpa jattaa hyllyyn. (pahuksen verottaja).
Re: 2011/2012/2013 V6 tai GT muuttoautona
Noniin alkaa reissu lähenemään pikkuhiljaa loppuaan. Kärry toiminut lähes täydellisesti koko tämän ajan. Ainoa ongelma oli muutamia kuukausia sitten käynnistyksen yhteydessä tapahtunut "kränkkäys". Eli siis startti jäi päälle eikä auto suostunut käynnistymään. Tätä tapahtui joitakin kertoja ja auto yleensä käynnistyi kolmannella yrittämällä. Vein kärryn diilerille, jossa tehtiin jokin softapäivitys eikä ongelmaa ole ilmennyt sen jälkeen.
Lopputalvesta elettiin mielenkiintoisia aikoja lumen keskellä ilman nastoja. Eipä ole tämä auto varsinaisesti optimoitu talvisiin keleihin.
Takuujuttuja selvittelin hiljattain ja tästä voi olla hyötyä muillekin. Soittelin Fordille ja takuu ON voimassa myös Suomessa. Homma menee siten, että mahdolliset korjausmaksut hoidetaan omasta pussista ja Fordin päämaja siirtelee kyhnyt takaisin tilille kuittia vastaan. Tämä edellyttää, että auto on alunperin rekisteröity jenkkilän teille, eli etu tulee lähinnä muuttoautoille.
Paljoa en ole kerinnyt autoa modaamaan, mutta raidat tuli heitettyä ja vanteita hieman kasvatettua. Nyt sitten venaillaan Suomeen paluuta ja verottajan ratkaisua
Loppuun voisin vielä foorumin asiantuntijoilta kysellä, että minkälaista varasosalastia kannattaa raahata mukana Suomeen? Autolla ajettu nyt noin 30 000.

Lopputalvesta elettiin mielenkiintoisia aikoja lumen keskellä ilman nastoja. Eipä ole tämä auto varsinaisesti optimoitu talvisiin keleihin.
Takuujuttuja selvittelin hiljattain ja tästä voi olla hyötyä muillekin. Soittelin Fordille ja takuu ON voimassa myös Suomessa. Homma menee siten, että mahdolliset korjausmaksut hoidetaan omasta pussista ja Fordin päämaja siirtelee kyhnyt takaisin tilille kuittia vastaan. Tämä edellyttää, että auto on alunperin rekisteröity jenkkilän teille, eli etu tulee lähinnä muuttoautoille.
Paljoa en ole kerinnyt autoa modaamaan, mutta raidat tuli heitettyä ja vanteita hieman kasvatettua. Nyt sitten venaillaan Suomeen paluuta ja verottajan ratkaisua

Loppuun voisin vielä foorumin asiantuntijoilta kysellä, että minkälaista varasosalastia kannattaa raahata mukana Suomeen? Autolla ajettu nyt noin 30 000.

- aussieman
- Hiljaisempi
- Viestit: 20
- Liittynyt: 19 Maalis 2013, 13:14
- Auto: Mustang GT 2012 Premium Glasstop. Borla Atak, JLT Cold air SCT etc
Re: 2011/2012/2013 V6 tai GT muuttoautona
Itse ostaisin hyvat cat back pakoputket, JLT:n CAI ilmanputsarin ja siihen tuunari esim SCT(pakettina halvempaa) ehka joku Bama: tuuni jossa on "ikuset" paivitykset. sitten levikkeet quarter paneelit yms muut ois varmaan hyvia tuoda...Luulisin vaki ilmansuodattimien olevan tyyrista suomessa? On ainakin koykasta tavaraa tuoda. viela kokeilisin saisko peraluukkuun litistettya 4 rengasta...
muistahan kertoa meille miten meni verotuksen kanssa
muistahan kertoa meille miten meni verotuksen kanssa
Re: 2011/2012/2013 V6 tai GT muuttoautona
Noniin, tuli veropäätös eilen ja laitetaanpa se tännekin. Yleiseksi pyyntihinnaksi laitettiin 51 041€ ja prosentiksi määräytyi 39,3. Veroja ennen huojennusta tuli 18761,40€. Makselen tuosta huojennusten jälkeen siis rontin 5300€.
Päästöt ovat massan perusteella lasketut (2087kg), eikä tullut kertoimia sillä tehopainosuhde jäi karvan verran alle 0,15. Päästöt siis laskennallisesti 226 g/km
Lopputulokseen voinee olla varsin tyytyväinen.
Päästöt ovat massan perusteella lasketut (2087kg), eikä tullut kertoimia sillä tehopainosuhde jäi karvan verran alle 0,15. Päästöt siis laskennallisesti 226 g/km

Lopputulokseen voinee olla varsin tyytyväinen.
Re: 2011/2012/2013 V6 tai GT muuttoautona
Hieno auto!
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
'07 CL63 AMG 6.2i V8
Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
- stangrider
- Aina äänessä
- Viestit: 1341
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
- Paikkakunta: sAVO
Re: 2011/2012/2013 V6 tai GT muuttoautona
Taitaa poistua tuokin verohelpotusetu lähivuosina..
Valtiovarainministeriön ehdotukset leikkauskohteiksi:
• Dieselpolttoaineen normia alempi verokanta: Alennetaan verotukea 10 % eli 3 senttiä/litra.
• Työmatkavähennys: Pienennetään 10 % vuonna 2015, alennetaan asteittain kunnes tuki puolittunut nykytasosta.
• Taksien autoverohuojennus: Poistetaan verotuki vuonna 2015. Edellyttää siirtymäjärjestelyjä.
• Muuttotavarana tuotujen autojen veroton maahantuonti: Poistetaan verotuki vuonna 2015. Edellyttää siirtymäjärjestelyjä.
Valtiovarainministeriön ehdotukset leikkauskohteiksi:
• Dieselpolttoaineen normia alempi verokanta: Alennetaan verotukea 10 % eli 3 senttiä/litra.
• Työmatkavähennys: Pienennetään 10 % vuonna 2015, alennetaan asteittain kunnes tuki puolittunut nykytasosta.
• Taksien autoverohuojennus: Poistetaan verotuki vuonna 2015. Edellyttää siirtymäjärjestelyjä.
• Muuttotavarana tuotujen autojen veroton maahantuonti: Poistetaan verotuki vuonna 2015. Edellyttää siirtymäjärjestelyjä.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 9
- Liittynyt: 28 Syys 2009, 20:33
- Auto: 2008 Mustang GT, Whipplen puhallin ja muuta mukavaa, 464 RWHP
- Paikkakunta: San Jose, CA
Re: 2011/2012/2013 V6 tai GT muuttoautona
Kannattaa valittaa päätöksestä. Valitin kummastakin autosta ja sain melkein kaiken takaisin.
Re: 2011/2012/2013 V6 tai GT muuttoautona
Morjesta vaan kaikille!
Tuli lähdettyä rauhantärväämis hommiin ja verohuojennuksen ohella nousi sitten kunnon mustang kuume! Nyt kotona komeilee 2012 Premium v6.
Ei olisi kyllä pari vuotta sitten uskonut että joskus omistaisin uudehkon mustangin. Lapsuudesta asti ollut unelma auto...Kaiken kukkuraksi tämä on ensimmäinen oma auto, sen verran nuori kaveri
Jos 2011 v8 myllyisestä GT:stä joutuu 5000 pulittamaan niin taitaa oma peli aika rajoilla mennä?
Asiantuntijoilta villejä veikkauksia ylittyykö 13500e/Mikä on pyyntihinta suomessa. Nettiautosta löytyi 2012 v6 base malli hinta pyynti 50000, omasta mielestä vähän ylilyönti hinta
Ohessa vielä kuva kaunokaisesta.
Niin, tietysti kuumottelee päästä rattiin jo lomilla, mutta autoa ei ilmeisesti saa teillä käyttää kun on säilytyksessä?
Tuli lähdettyä rauhantärväämis hommiin ja verohuojennuksen ohella nousi sitten kunnon mustang kuume! Nyt kotona komeilee 2012 Premium v6.
Ei olisi kyllä pari vuotta sitten uskonut että joskus omistaisin uudehkon mustangin. Lapsuudesta asti ollut unelma auto...Kaiken kukkuraksi tämä on ensimmäinen oma auto, sen verran nuori kaveri

Jos 2011 v8 myllyisestä GT:stä joutuu 5000 pulittamaan niin taitaa oma peli aika rajoilla mennä?
Asiantuntijoilta villejä veikkauksia ylittyykö 13500e/Mikä on pyyntihinta suomessa. Nettiautosta löytyi 2012 v6 base malli hinta pyynti 50000, omasta mielestä vähän ylilyönti hinta


Ohessa vielä kuva kaunokaisesta.
Niin, tietysti kuumottelee päästä rattiin jo lomilla, mutta autoa ei ilmeisesti saa teillä käyttää kun on säilytyksessä?
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: 2011/2012/2013 V6 tai GT muuttoautona
Onnea uudelle hankinnalle ja tervetuloa joukkoon iloiseen. 

Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: 2011/2012/2013 V6 tai GT muuttoautona
Onnea hienosta hankinnasta! Eikös tuossa ole jo se n 300 heppainen kuutonen? Kulkeekin jo miehekkäästi
Ja onpas muuten tyylikäs sisustusväri 


Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
Re: 2011/2012/2013 V6 tai GT muuttoautona
Juu on uudensukupolven pytty. Ensin piti ostaa vähän vanhemman mallin GT v8 koneella, mutta huomasin että noissa 2011 jälkeen tulleissa kutoskoneissa on heppoja enemmän (muttei vääntöä) ja hintaluokkakin oli sama, niin päätin ostaa tuon. Silti ei tuo samaa murinaa varmasti päästä..
En ole itse vielä edes nähnyt autoa livenä, tuontipalvelun avulla toin pihaan odottamaan. Seuraavat lomat parin viikon päästä ja alkaa jo sormet syyhytä
En ole itse vielä edes nähnyt autoa livenä, tuontipalvelun avulla toin pihaan odottamaan. Seuraavat lomat parin viikon päästä ja alkaa jo sormet syyhytä

-
- Hiljaisempi
- Viestit: 28
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 09:40
- Auto: Ford Mustang HT 1971, rek PON-1. 2012 Boss 302
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 2011/2012/2013 V6 tai GT muuttoautona
Kaverini Vancouverissa selosti intopiukeena näiden uusien V6 Mustangien olevan jo niin hyviä, että 1970 Boss 302 jää toiseksi 

Re: 2011/2012/2013 V6 tai GT muuttoautona
Tuosta en osaa sanoa mitään, muuten kuin specsien puitteissa.
Hevosvoimissa eroa 15 ja vääntöä on vanhalla pomolla hiukan enemmän. Painoa varmaan on uudessa hieman enemmän, joten veikkaan että kyllä v6 toistaiseksi kakkoseksi jää
Hevosvoimissa eroa 15 ja vääntöä on vanhalla pomolla hiukan enemmän. Painoa varmaan on uudessa hieman enemmän, joten veikkaan että kyllä v6 toistaiseksi kakkoseksi jää

- tsekkitukka
- Hiljaisempi
- Viestit: 27
- Liittynyt: 16 Heinä 2012, 14:02
- Auto: Ford Mustang 2010
- Paikkakunta: Tampere
Re: 2011/2012/2013 V6 tai GT muuttoautona
Sen verran noista veroista, että itse toin 2012 keväällä 2010 vuosimallin V6:n (käyttöönottopäivä tosin oli "loogisesti" jo huhtikuussa 2009) muuttoautona ja laskennallinen vero oli n. 10 500 €, eli jäi kirkkaasti alle rajan. Mutta tuo 2010:hän on vielä vanhalla koneella, vaikka korimalli onkin jo uusi, joten tehoa hieman vähemmän. Aika arvallahan tuo hinta-arvion laskenta tapahtuu, koska vertailukohtia on niin vähän. Minulle oli vertailukohdaksi löydetty kaksi noin saman vuosimallin GT:tä nettiautosta ja niiden keskihintaa alennettu USA:n hintojen (2010 V6 vs. 2010 GT) suhteessa. Eli on aikaslailla tuurista kiinni, että minkälaisia Musseja ja millä hinnalla ilmoitettuna on nettiauton kautta myyty vähän ennen kun tullivirkailijasi alkaa tuota hintaa hihastaan ravistelemaan...
Mutta onnittelut joka tapauksessa hyvästä valinnasta! Värikin taitaa olla sama "candy red metallic" kuin minullakin, minulla vaan penkit on vaaleat. Mutta erittäin tyytyväinen olen ollut valintaani kaikin puolin. Kyllähän sitä 2011 mallin julkistuksen ja koneuudistuksen jälkeen pohti, että pitäisikö vielä päivittää heppamäärää, mutta sen verran paljon olisi väliä joutunut maksamaan, etten viitsinyt. Sinunhan ei tuota pohdintaa tarvitse tehdä. Tosin sitä enemmänhän se vaan harmittaisi Suomen rajoituksilla körötellä, mitä enemmän heppoja olisi käytössä, kun ei niitä kumminkaan pystyisi normiajossa hyödyntämään.
Mutta onnittelut joka tapauksessa hyvästä valinnasta! Värikin taitaa olla sama "candy red metallic" kuin minullakin, minulla vaan penkit on vaaleat. Mutta erittäin tyytyväinen olen ollut valintaani kaikin puolin. Kyllähän sitä 2011 mallin julkistuksen ja koneuudistuksen jälkeen pohti, että pitäisikö vielä päivittää heppamäärää, mutta sen verran paljon olisi väliä joutunut maksamaan, etten viitsinyt. Sinunhan ei tuota pohdintaa tarvitse tehdä. Tosin sitä enemmänhän se vaan harmittaisi Suomen rajoituksilla körötellä, mitä enemmän heppoja olisi käytössä, kun ei niitä kumminkaan pystyisi normiajossa hyödyntämään.

Re: 2011/2012/2013 V6 tai GT muuttoautona
Selvä homma ja kiitokset, olen itsekkin tosi tyytyväinen tähän hankintaantsekkitukka kirjoitti:Sen verran noista veroista, että itse toin 2012 keväällä 2010 vuosimallin V6:n (käyttöönottopäivä tosin oli "loogisesti" jo huhtikuussa 2009) muuttoautona ja laskennallinen vero oli n. 10 500 €, eli jäi kirkkaasti alle rajan. Mutta tuo 2010:hän on vielä vanhalla koneella, vaikka korimalli onkin jo uusi, joten tehoa hieman vähemmän. Aika arvallahan tuo hinta-arvion laskenta tapahtuu, koska vertailukohtia on niin vähän. Minulle oli vertailukohdaksi löydetty kaksi noin saman vuosimallin GT:tä nettiautosta ja niiden keskihintaa alennettu USA:n hintojen (2010 V6 vs. 2010 GT) suhteessa. Eli on aikaslailla tuurista kiinni, että minkälaisia Musseja ja millä hinnalla ilmoitettuna on nettiauton kautta myyty vähän ennen kun tullivirkailijasi alkaa tuota hintaa hihastaan ravistelemaan...
Mutta onnittelut joka tapauksessa hyvästä valinnasta! Värikin taitaa olla sama "candy red metallic" kuin minullakin, minulla vaan penkit on vaaleat. Mutta erittäin tyytyväinen olen ollut valintaani kaikin puolin. Kyllähän sitä 2011 mallin julkistuksen ja koneuudistuksen jälkeen pohti, että pitäisikö vielä päivittää heppamäärää, mutta sen verran paljon olisi väliä joutunut maksamaan, etten viitsinyt. Sinunhan ei tuota pohdintaa tarvitse tehdä. Tosin sitä enemmänhän se vaan harmittaisi Suomen rajoituksilla körötellä, mitä enemmän heppoja olisi käytössä, kun ei niitä kumminkaan pystyisi normiajossa hyödyntämään.


Eihän tuo hirveän nopea auto lopuksi ole, mutta kova kiihtymään se on.