Mustang 69 mittarit & mittarivalot
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 28
- Liittynyt: 16 Heinä 2012, 22:30
- Auto: Ford Mustang "GT" Convertible -69
Ford Mustang Sportsroof 429 Cobra Jet -71 - Paikkakunta: Kiiminki
Mustang 69 mittarit & mittarivalot
Eli onkelmana oli pimeät mittarivalot sekä tmimattomat bensa ja volttimittari, bensamittarin osalta tankki&anturi kohtuu uusia(edellinen omistaja uusinut jenkeissä, johdot ehjiä). Vilkkujen merkkivalot paloi mittaristossa, ei muita.
Vaihdoin juuri mittariston taakse tulevan piirilevyn+jännitteensäätimen. Samalla uusin kaikki mittarivalojen polttimot. Vasemmalla puolella mittaristosyvennyksessä olevan maadoituskarvan irrotin ja hinkkasin, puhdistin myös mittaristoon tulevan liittimen.
Avot, mittaristo paikalleen ja poni käyntiin! Nyt ei sitten pelaa mikään mittari(bensa,lämpö,öljy,voltti) ja mittarivalot edelleen pimeinä, vilkkujen merkkivalot palaa edelleen. Muut valokytkimen kautta tulevat valot(lähivalot,parkit,virtalukko,shifter) pelaa kyllä. Sulakkeet näkyy olevan ehjät.
Kun olen tällainen pölhö kustaa noiden sähköhommien kanssa ja valitettavasti piuhaviidakko on sellainen että vähän vaikee ottaa selvää oikeasta johdotuksesta näin johtoja seuraamalla.
-Onkohan maadotus vieläkin puutteellinen?
-Kun vaihtaa tuon piirilevyn takapuolelle niin pitääkö mittarit "mallata" keskelle ettei pääse ottamaan metallirunkoon?
-Vaikuttais että mittaristolle ei tule sähköä(pl. vilkkujen merkkivalot)?
-Mittarivalot kiertää vissiin valokatkaisjan kautta, auttaakohan sen rassaaaminen(mahd. hapettumat)?
-Voiko virtalukon pohja olla viallinen(toimii muuten kyllä Ok)?
-ÖÖÖÖ, mitähän muuta?
Vaihdoin juuri mittariston taakse tulevan piirilevyn+jännitteensäätimen. Samalla uusin kaikki mittarivalojen polttimot. Vasemmalla puolella mittaristosyvennyksessä olevan maadoituskarvan irrotin ja hinkkasin, puhdistin myös mittaristoon tulevan liittimen.
Avot, mittaristo paikalleen ja poni käyntiin! Nyt ei sitten pelaa mikään mittari(bensa,lämpö,öljy,voltti) ja mittarivalot edelleen pimeinä, vilkkujen merkkivalot palaa edelleen. Muut valokytkimen kautta tulevat valot(lähivalot,parkit,virtalukko,shifter) pelaa kyllä. Sulakkeet näkyy olevan ehjät.
Kun olen tällainen pölhö kustaa noiden sähköhommien kanssa ja valitettavasti piuhaviidakko on sellainen että vähän vaikee ottaa selvää oikeasta johdotuksesta näin johtoja seuraamalla.
-Onkohan maadotus vieläkin puutteellinen?
-Kun vaihtaa tuon piirilevyn takapuolelle niin pitääkö mittarit "mallata" keskelle ettei pääse ottamaan metallirunkoon?
-Vaikuttais että mittaristolle ei tule sähköä(pl. vilkkujen merkkivalot)?
-Mittarivalot kiertää vissiin valokatkaisjan kautta, auttaakohan sen rassaaaminen(mahd. hapettumat)?
-Voiko virtalukon pohja olla viallinen(toimii muuten kyllä Ok)?
-ÖÖÖÖ, mitähän muuta?
Ford Mustang 302 Convertible 1969
Ford Mustang 429 CJ Sportsroof 1971
Ford Mustang 429 CJ Sportsroof 1971
Re: Mustang 69 mittarit & mittarivalot
Jos alkuperäiset sähköjohdot autossa paikoillaan.
Sulakerasialta pitäisi löytyä pieni 4 ampeerin sulake, ota se irti ja mittaa yleismittarilla tuleeko kumpaankaan nastaan sähköä kun kääntelet katkaisijan nupista, pitäisi heilua n 4 ja 10 voltin välillä jos valokatkaisija on kunnossa. Jos ok niin sulake takaisin ja uusi mittaus jos mitään ei nyt tule niin mittaristolla joku kuormittaa valokatkaisinta.
Folion saa yleensä kuntoon kun hinkkaa karhunkielellä varovasti kontaktipinnat puhtaaksi samoin polttimojen kannat ja taivuttaa pinnejä hieman ulospäin.
Omassa 71 koslassa tein vastaavan operaation viime syksynä.
Jos mittarit ei näytä enää mitään niin regulaattori luultavasti rikki, sen sähköjen kunnolliseen mittaamiseen tarviitaan oskiloskooppi.
Sulakerasialta pitäisi löytyä pieni 4 ampeerin sulake, ota se irti ja mittaa yleismittarilla tuleeko kumpaankaan nastaan sähköä kun kääntelet katkaisijan nupista, pitäisi heilua n 4 ja 10 voltin välillä jos valokatkaisija on kunnossa. Jos ok niin sulake takaisin ja uusi mittaus jos mitään ei nyt tule niin mittaristolla joku kuormittaa valokatkaisinta.
Folion saa yleensä kuntoon kun hinkkaa karhunkielellä varovasti kontaktipinnat puhtaaksi samoin polttimojen kannat ja taivuttaa pinnejä hieman ulospäin.
Omassa 71 koslassa tein vastaavan operaation viime syksynä.
Jos mittarit ei näytä enää mitään niin regulaattori luultavasti rikki, sen sähköjen kunnolliseen mittaamiseen tarviitaan oskiloskooppi.
71 Mach1 351C 4v
Ford Mondeo Wagon 2017 1,6 Ecoboost
Ford Mondeo Wagon 2017 1,6 Ecoboost
-
- Aktiivi
- Viestit: 44
- Liittynyt: 04 Huhti 2010, 12:44
- Auto: 1955 kupla supercharged
1956 lincoln premiere
1972 kupla
1996 GT Convertible
…ja pari käyttistä - Paikkakunta: Lpr
Re: Mustang 69 mittarit & mittarivalot
Löytyykö muuten näitä pieniä (lyhyitä) lasisulakkeita suomesta?
Varaosaliikkeet mistä olen kysellyt eivät tunne sulaketta! Omassa -69:ssä tuo sulake oli korvattu lattasulakkeesta väkerretyllä korvikkeella mikä oli kärvähtänyt...
Varaosaliikkeet mistä olen kysellyt eivät tunne sulaketta! Omassa -69:ssä tuo sulake oli korvattu lattasulakkeesta väkerretyllä korvikkeella mikä oli kärvähtänyt...
- shine can never replace attitude -
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Mustang 69 mittarit & mittarivalot
Minä löysin Tuumapaikasta sopivia lasisulakkeita. Ens hätään laitoin laattasulakkeen johonka tein patentin 4:stä suojapäällystetystä naarasapikosta ja parista lyhyestä johdon pätkästä.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 28
- Liittynyt: 16 Heinä 2012, 22:30
- Auto: Ford Mustang "GT" Convertible -69
Ford Mustang Sportsroof 429 Cobra Jet -71 - Paikkakunta: Kiiminki
Re: Mustang 69 mittarit & mittarivalot
Kiitokset kaikille vinkeistä!
Tämänhetkinen tilanne: mittarivalot ja himmennys toimii OK, kaikki muut mittarit toimii paitsi lämpö ja bensamittarit ??
Sulakkeet oon käyny läpi ja ne on OK, kohdistin vielä nuo lämpö/bensamittarin että ei ota mittariston runkoon. Virtalukon pohja vaihdettu, laitoin bensatankille lisämaan peräkonttiin->nyt mittari nousee E:n kohdalle/yli mutta eipä sen enempi:( Lämpömittari toimi aikasemmin(bensamittari ei oo toiminu), johto ehjä enkä usko anturin nyt yhtäkkiä antautuneet?? Kaikki maadotukset käyty läpi/uusittu ja johtosarja on ehjä. Oisko lisävinkkejä vai pitääkö vaan autosähkärin kans ruveta mittaileen?
Tämänhetkinen tilanne: mittarivalot ja himmennys toimii OK, kaikki muut mittarit toimii paitsi lämpö ja bensamittarit ??
Sulakkeet oon käyny läpi ja ne on OK, kohdistin vielä nuo lämpö/bensamittarin että ei ota mittariston runkoon. Virtalukon pohja vaihdettu, laitoin bensatankille lisämaan peräkonttiin->nyt mittari nousee E:n kohdalle/yli mutta eipä sen enempi:( Lämpömittari toimi aikasemmin(bensamittari ei oo toiminu), johto ehjä enkä usko anturin nyt yhtäkkiä antautuneet?? Kaikki maadotukset käyty läpi/uusittu ja johtosarja on ehjä. Oisko lisävinkkejä vai pitääkö vaan autosähkärin kans ruveta mittaileen?
Ford Mustang 302 Convertible 1969
Ford Mustang 429 CJ Sportsroof 1971
Ford Mustang 429 CJ Sportsroof 1971
Re: Mustang 69 mittarit & mittarivalot
Oliskohan tankissa oleva koho vuotanut. Mulla sama homma, täydellä tankilla alkoi näyttämään vajaata ja nyt ei enää mitään.Avo-69 kirjoitti:Kiitokset kaikille vinkeistä!
Tämänhetkinen tilanne: mittarivalot ja himmennys toimii OK, kaikki muut mittarit toimii paitsi lämpö ja bensamittarit ??
Sulakkeet oon käyny läpi ja ne on OK, kohdistin vielä nuo lämpö/bensamittarin että ei ota mittariston runkoon. Virtalukon pohja vaihdettu, laitoin bensatankille lisämaan peräkonttiin->nyt mittari nousee E:n kohdalle/yli mutta eipä sen enempi:( Lämpömittari toimi aikasemmin(bensamittari ei oo toiminu), johto ehjä enkä usko anturin nyt yhtäkkiä antautuneet?? Kaikki maadotukset käyty läpi/uusittu ja johtosarja on ehjä. Oisko lisävinkkejä vai pitääkö vaan autosähkärin kans ruveta mittaileen?
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 28
- Liittynyt: 16 Heinä 2012, 22:30
- Auto: Ford Mustang "GT" Convertible -69
Ford Mustang Sportsroof 429 Cobra Jet -71 - Paikkakunta: Kiiminki
Re: Mustang 69 mittarit & mittarivalot
Ok, saako noita kohoja uusia vai pitääkö ostaa koko anturihässäkkä?
Ford Mustang 302 Convertible 1969
Ford Mustang 429 CJ Sportsroof 1971
Ford Mustang 429 CJ Sportsroof 1971
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12 Syys 2008, 16:03
- Auto: ford mustang 1969 grande 351 cleveland.
- Paikkakunta: kuopio
Re: Mustang 69 mittarit & mittarivalot
Moro. Joko sait mittarivalo-ongelman ratkaistua itsellä samaa ongelmaa -69 mallin mustangissa.
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 28
- Liittynyt: 16 Heinä 2012, 22:30
- Auto: Ford Mustang "GT" Convertible -69
Ford Mustang Sportsroof 429 Cobra Jet -71 - Paikkakunta: Kiiminki
Re: Mustang 69 mittarit & mittarivalot
Sorry, jääny vastaamatta...
Joo, mulla toimii ny kaikki mittarit
Eli lämpömittarin kans oli käyny perinteinen->johto poikki konehuoneesta. Kannattaa ottaa reilusti kaikki sähköteippikääreet auki ja taivutella johtoja, näköjään kovettuu kuumuudesta ja öljystä tms. Eli ainakin öljynpaineanturille ja vesitilaan menevän anturinjohdot tulipellin liittimen takaa auki sähköteipeistä, ite laitoin johdot poikki heti liittimen jälkeen ja tein uudet metritavarasta+kutistesukalla liitos. Bensamittari on helppo testata tankin päästä vetämällä hyppylangalla maihin->jos mittari pomppaa täyteen on vika tankin anturissa. Sitten vain tankki tyhjäksi ja anturihässäkkä irti, itellä oli muovinen(?) koho rikkoontunu siitä varren kiinnitysurasta ja koho oli täynnä bensaa. Niemensivun Sepolta löytyy noita irtokohoja(messinkinen taitaa olla) hyllystä. Vielä pitäis vissiin vartta taivutella kun näyttää 1/4 liikaa, mutta parempi sekin kun ihan kuollu mittari
Joo, mulla toimii ny kaikki mittarit

Eli lämpömittarin kans oli käyny perinteinen->johto poikki konehuoneesta. Kannattaa ottaa reilusti kaikki sähköteippikääreet auki ja taivutella johtoja, näköjään kovettuu kuumuudesta ja öljystä tms. Eli ainakin öljynpaineanturille ja vesitilaan menevän anturinjohdot tulipellin liittimen takaa auki sähköteipeistä, ite laitoin johdot poikki heti liittimen jälkeen ja tein uudet metritavarasta+kutistesukalla liitos. Bensamittari on helppo testata tankin päästä vetämällä hyppylangalla maihin->jos mittari pomppaa täyteen on vika tankin anturissa. Sitten vain tankki tyhjäksi ja anturihässäkkä irti, itellä oli muovinen(?) koho rikkoontunu siitä varren kiinnitysurasta ja koho oli täynnä bensaa. Niemensivun Sepolta löytyy noita irtokohoja(messinkinen taitaa olla) hyllystä. Vielä pitäis vissiin vartta taivutella kun näyttää 1/4 liikaa, mutta parempi sekin kun ihan kuollu mittari
Ford Mustang 302 Convertible 1969
Ford Mustang 429 CJ Sportsroof 1971
Ford Mustang 429 CJ Sportsroof 1971
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 8
- Liittynyt: 12 Syys 2008, 16:03
- Auto: ford mustang 1969 grande 351 cleveland.
- Paikkakunta: kuopio
Re: Mustang 69 mittarit & mittarivalot
Tiedätkö mistä sais noita pieniä lasisulakkeita,en ole löytänyt suomesta.Jenkkilästä sais ebaysta,mutta aina parempi kun sais lähempää. 

Re: Mustang 69 mittarit & mittarivalot
Mullakin ollut sulakesatsi tilauksessa jo kohta pari kuukautta. En tiedä onko toimitusvaikeuksia joka suunnalla.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
1966 Mustang HT / A-code 289 / 4 vaihteinen manuaali
Projektiblogi: http://mustang66project.blogspot.fi/
Projektiblogi: http://mustang66project.blogspot.fi/
- Masa 65ht
- Aktiivi
- Viestit: 86
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 13:41
- Auto: Ford Mustang 65 ht 200
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Mustang 69 mittarit & mittarivalot
IKH VARASTOSSA ON AINAKINsavolpa kirjoitti:Tiedätkö mistä sais noita pieniä lasisulakkeita,en ole löytänyt suomesta.Jenkkilästä sais ebaysta,mutta aina parempi kun sais lähempää.
SULAKE LAJITELMA LASI 10KPL
1 / 1
- 2 A: 1 kpl
- 2 A: 1 kpl
- 5 A: 1 kpl
- 8 A: 2 kpl
- 10 A: 2 kpl
- 15 A: 2 kpl
- 20 A: 1 kpl
- 25 A: 1 kpl
2.70€ SARJA
Mustang 200 -65ht
Saab 9-3 cabrio
Opel Frontera 2.4 -92
Yamaha xj 900 -03
Yamaha Beluga 125 -99
Saab 9-3 cabrio
Opel Frontera 2.4 -92
Yamaha xj 900 -03
Yamaha Beluga 125 -99
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Mustang 69 mittarit & mittarivalot
Minulle löytyi tuumamieheltä sulakkeet. Voi ehkä löytyä muiltakin myyjiltä. 

Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
-
- Mega-addikti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: Mustang 69 mittarit & mittarivalot
Kannattaa varmistaa sulakkeen pituus.Masa 65ht kirjoitti:IKH VARASTOSSA ON AINAKINsavolpa kirjoitti:Tiedätkö mistä sais noita pieniä lasisulakkeita,en ole löytänyt suomesta.Jenkkilästä sais ebaysta,mutta aina parempi kun sais lähempää.
SULAKE LAJITELMA LASI 10KPL
1 / 1
- 2 A: 1 kpl
- 2 A: 1 kpl
- 5 A: 1 kpl
- 8 A: 2 kpl
- 10 A: 2 kpl
- 15 A: 2 kpl
- 20 A: 1 kpl
- 25 A: 1 kpl
2.70€ SARJA
Epäilen, että nuo normikaupoissa myytävät lasisulakkeet ovat eri mitoituksella kuin öörlin lyhyet amerikan sulakkeet.
Nykyaikaiset lasisulakkeet eivät ainakaan omaan -65:een sopineet, olivat liian pitkiä, eikä ainakaan siinä valokatkaisinsulakerasiamysteeriössä ollut pelivaraa tehdä mitään sovitteita.
-66 ja eteenpäin taitaa kyllä jo olla erillinen sulakerasia, mutta sulakkeet ovat kuitenkin noita lyhyempiä.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Re: Mustang 69 mittarit & mittarivalot
Tuumamieheltä oli ainakin -66 malliin sulakkeet hyllystä loppuneet ja amöriikoista lähetystä odottelen. Onneksi on vain hätävilkkujen sulake rikki koska, kuten Perttikin mainitsi, monet ovat erikoiskokoisia eikä ainakaan Motonetista saatavat pienimmät 20mm sulakkeet sovi.FFreak kirjoitti:Minulle löytyi tuumamieheltä sulakkeet. Voi ehkä löytyä muiltakin myyjiltä.
1966 Mustang HT / A-code 289 / 4 vaihteinen manuaali
Projektiblogi: http://mustang66project.blogspot.fi/
Projektiblogi: http://mustang66project.blogspot.fi/