Truck vs car moottorien erot

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Truck vs car moottorien erot

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Nyt olis tiedossa tästä läheltä -91 econolinen raato, mistä voisin viedä foxiin moottorin. Kysymys kuuluukin, mitä kaikkea eroa tuossa on mussen vakio 5.0 verrattuna?

Ainakin imusarja on korkeampi, kahdella läpällä varustettu ja alaosassa on neliskanttiset reiät kun automallissa on ovaalit. Korkeutta en mitannu, tietäiskö joku imusarjan korkeutta vs foxin vakio imari?

Onkos noissa samanlainen öljypohja kun musseissa?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Pertti
Mega-addikti
Viestit: 698
Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra
Paikkakunta: Lapua

Re: Truck vs car moottorien erot

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Econossa taitaa olla 351, onko sitten muuta eroa kuin tilavuus?
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Truck vs car moottorien erot

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Se ois kyllä ihan 302, imusarjassa lukee 5.0 efi.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Truck vs car moottorien erot

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Imusarja, pakosarja, moottorin ohjaus ja öljypohja ovat erilaiset.
Trukki imusarja on parempi kuin henkilö mallin.
Muutoin on lähes sama.
Imusarjan ja öljypohjan vaihdon jälkeen valmis FOX:n keulalle, tai vain öljypohjan vaihto ja korkea nokkapelti.

Olen yhden trukki EFI:n laittanut 65 Mustangiin. Muutin sen kaasuttimelle ja öljypohja + öljypumpun imukärsä.
Tehoa tuli + 50 hp enemmän kuin ruiskumallissa.
Tietenkin poisti kaikki turhat hilppeet koneen ympäriltä tehostajat, ilmapumput, EGR pumput ym.
Kansien EGR kanavat joutuu sulkemaan.
Pakosarjat trukki valusarjat sopivat hyvin pienellä muokkauksella 65:een.

Nokka-akseli myös erilainen kuin henkilömalleissa ja saattaa olla, että kone on joko laahuri tai roller nokalla.
Liitteet
Cam%20Specs.gif
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Truck vs car moottorien erot

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Ja eikös virranjakaja oo pitempi. Mutta truck-mallinen on varmaan samanlainen sähköisesti.
Ittekin tuota joskus mietin, linkkejä:
http://www.mustangandfords.com/how-to/e ... gine-swap/
http://www.fiveohinfo.com/performance/3 ... -swap.html

Swap Parts Needed:

1. The oil pan is different. You can also get an oil pan of of an early eighties 351W LTD Crown Vic. If you go the junkyard route, remember you also need a oil pan pickup tube, and a special main bolt that the pickup attaches to. The FRPP pan is a pretty good deal, and if you shop around, which comes with the dipstick, bolt, and pickup tube.

2. The internal balance of a 351W is the same as pre-81 302's (28.2 oz). The 5.0 HO has a 50 oz. unbalance, which means you cannot use the flexplate/flywheel or the harmanic balancer off of an HO engine. You have to get the correct pieces from a Parts Store or junkyard.

3. The deck height is higher and wider, which means you need a 351W Intake Manifold.

4. Also, a higher deck height means that the accessory bracket will need to be replaced. FRPP sells the new bracket for about $50.

5. The higher deck height means the headers sit up higher than in a 302 powered Mustang. A special set is required for a 351 (BBK or MAC makes really nice headers) 302 WILL NOT WORK!

6. You mayl need a cowl hood for your car or you can space your K-Frame down to clear your stock hood.

7. The distributor has a larger oil pump driveshaft. You can obtain one from a 351W powered FI truck (if you are using FI) or if running a carb, any late 70's/early 80's car using the 351W and a Duraspark system.

Those are the major differences. As you can see, for about $1000 you can put a 351W in your Mustang. This is cheaper than a stroker, plus you wind up with a more reliable engine.

Tips: There are several things to look out for to ensure that your swap to a 351W is easier and more successful. They are as follows:

1. A high volume oil pump WILL NOT clear the FRPP pan. If you want to run an HV pump, you must either modify the pan or buy a Canton or similar pan, for many dollars more. The modifications just include cutting down the front drain bolt, and welding on a corner to the pan to clear the pump housing.

2. Get new motor mounts. The additional weight of the 351W will make old 5.0 mounts go bad in a hurry. Recommend are the 87-93 convertable mounts, which will work in any 79-93 Mustang K-Frame (4, V6 or V8 stlye)
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Truck vs car moottorien erot

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

HUOM!
Kyseessä ymmärtääkseni 5.0 / 302 trukki mootori!
Jossa on 8.200" lohkokorkeus!
Eli sama kuin 221, 260, 255, 289, 302.
Tuo koneen puntitus tulee tarkastaa!
Yleensä (en ole varma) ruisku 5.0 ovat 50 oz koneita.

(351W trukkimootoriin pätee edellä mainitust asia.)
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Truck vs car moottorien erot

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Kiitoksia vastauksista, eiköhän ton vois hakea.

Kuinka paljon öljypohjassa on eroa?

Entäs toi imusarjan korkeus, kun onhan tossa jo pellissä reikä, kuinkahan paljon tarvis vielä lisätilaa?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Truck vs car moottorien erot

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Joo, mä vaan automaatisesti ajattelin että 351, kun joskus sellaista konetta mietin Cobra R tyyliin. Perus 5.0 on melko sama kuin mussessa, ja HO osat varmaan löytyy helposti ja edullisesti.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
FinnStang
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 06 Syys 2008, 12:32
Auto: Mustang GT 1990

Re: Truck vs car moottorien erot

Viesti Kirjoittaja FinnStang »

Trukkikoneessa matalampi puristus, hydraulinostajat, loivempi nokka, huonompi imusarja ja lienee vielä "väärän kätine" verratuna mustangin HO moottoriin. Muuten varmasti toimii hienosti.
Vastaa Viestiin