Truck vs car moottorien erot
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Truck vs car moottorien erot
Nyt olis tiedossa tästä läheltä -91 econolinen raato, mistä voisin viedä foxiin moottorin. Kysymys kuuluukin, mitä kaikkea eroa tuossa on mussen vakio 5.0 verrattuna?
Ainakin imusarja on korkeampi, kahdella läpällä varustettu ja alaosassa on neliskanttiset reiät kun automallissa on ovaalit. Korkeutta en mitannu, tietäiskö joku imusarjan korkeutta vs foxin vakio imari?
Onkos noissa samanlainen öljypohja kun musseissa?
Ainakin imusarja on korkeampi, kahdella läpällä varustettu ja alaosassa on neliskanttiset reiät kun automallissa on ovaalit. Korkeutta en mitannu, tietäiskö joku imusarjan korkeutta vs foxin vakio imari?
Onkos noissa samanlainen öljypohja kun musseissa?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
-
- Mega-addikti
- Viestit: 698
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: Truck vs car moottorien erot
Econossa taitaa olla 351, onko sitten muuta eroa kuin tilavuus?
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Truck vs car moottorien erot
Se ois kyllä ihan 302, imusarjassa lukee 5.0 efi.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: Truck vs car moottorien erot
Imusarja, pakosarja, moottorin ohjaus ja öljypohja ovat erilaiset.
Trukki imusarja on parempi kuin henkilö mallin.
Muutoin on lähes sama.
Imusarjan ja öljypohjan vaihdon jälkeen valmis FOX:n keulalle, tai vain öljypohjan vaihto ja korkea nokkapelti.
Olen yhden trukki EFI:n laittanut 65 Mustangiin. Muutin sen kaasuttimelle ja öljypohja + öljypumpun imukärsä.
Tehoa tuli + 50 hp enemmän kuin ruiskumallissa.
Tietenkin poisti kaikki turhat hilppeet koneen ympäriltä tehostajat, ilmapumput, EGR pumput ym.
Kansien EGR kanavat joutuu sulkemaan.
Pakosarjat trukki valusarjat sopivat hyvin pienellä muokkauksella 65:een.
Nokka-akseli myös erilainen kuin henkilömalleissa ja saattaa olla, että kone on joko laahuri tai roller nokalla.
Trukki imusarja on parempi kuin henkilö mallin.
Muutoin on lähes sama.
Imusarjan ja öljypohjan vaihdon jälkeen valmis FOX:n keulalle, tai vain öljypohjan vaihto ja korkea nokkapelti.
Olen yhden trukki EFI:n laittanut 65 Mustangiin. Muutin sen kaasuttimelle ja öljypohja + öljypumpun imukärsä.
Tehoa tuli + 50 hp enemmän kuin ruiskumallissa.
Tietenkin poisti kaikki turhat hilppeet koneen ympäriltä tehostajat, ilmapumput, EGR pumput ym.
Kansien EGR kanavat joutuu sulkemaan.
Pakosarjat trukki valusarjat sopivat hyvin pienellä muokkauksella 65:een.
Nokka-akseli myös erilainen kuin henkilömalleissa ja saattaa olla, että kone on joko laahuri tai roller nokalla.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Truck vs car moottorien erot
Ja eikös virranjakaja oo pitempi. Mutta truck-mallinen on varmaan samanlainen sähköisesti.
Ittekin tuota joskus mietin, linkkejä:
http://www.mustangandfords.com/how-to/e ... gine-swap/
http://www.fiveohinfo.com/performance/3 ... -swap.html
Swap Parts Needed:
1. The oil pan is different. You can also get an oil pan of of an early eighties 351W LTD Crown Vic. If you go the junkyard route, remember you also need a oil pan pickup tube, and a special main bolt that the pickup attaches to. The FRPP pan is a pretty good deal, and if you shop around, which comes with the dipstick, bolt, and pickup tube.
2. The internal balance of a 351W is the same as pre-81 302's (28.2 oz). The 5.0 HO has a 50 oz. unbalance, which means you cannot use the flexplate/flywheel or the harmanic balancer off of an HO engine. You have to get the correct pieces from a Parts Store or junkyard.
3. The deck height is higher and wider, which means you need a 351W Intake Manifold.
4. Also, a higher deck height means that the accessory bracket will need to be replaced. FRPP sells the new bracket for about $50.
5. The higher deck height means the headers sit up higher than in a 302 powered Mustang. A special set is required for a 351 (BBK or MAC makes really nice headers) 302 WILL NOT WORK!
6. You mayl need a cowl hood for your car or you can space your K-Frame down to clear your stock hood.
7. The distributor has a larger oil pump driveshaft. You can obtain one from a 351W powered FI truck (if you are using FI) or if running a carb, any late 70's/early 80's car using the 351W and a Duraspark system.
Those are the major differences. As you can see, for about $1000 you can put a 351W in your Mustang. This is cheaper than a stroker, plus you wind up with a more reliable engine.
Tips: There are several things to look out for to ensure that your swap to a 351W is easier and more successful. They are as follows:
1. A high volume oil pump WILL NOT clear the FRPP pan. If you want to run an HV pump, you must either modify the pan or buy a Canton or similar pan, for many dollars more. The modifications just include cutting down the front drain bolt, and welding on a corner to the pan to clear the pump housing.
2. Get new motor mounts. The additional weight of the 351W will make old 5.0 mounts go bad in a hurry. Recommend are the 87-93 convertable mounts, which will work in any 79-93 Mustang K-Frame (4, V6 or V8 stlye)
Ittekin tuota joskus mietin, linkkejä:
http://www.mustangandfords.com/how-to/e ... gine-swap/
http://www.fiveohinfo.com/performance/3 ... -swap.html
Swap Parts Needed:
1. The oil pan is different. You can also get an oil pan of of an early eighties 351W LTD Crown Vic. If you go the junkyard route, remember you also need a oil pan pickup tube, and a special main bolt that the pickup attaches to. The FRPP pan is a pretty good deal, and if you shop around, which comes with the dipstick, bolt, and pickup tube.
2. The internal balance of a 351W is the same as pre-81 302's (28.2 oz). The 5.0 HO has a 50 oz. unbalance, which means you cannot use the flexplate/flywheel or the harmanic balancer off of an HO engine. You have to get the correct pieces from a Parts Store or junkyard.
3. The deck height is higher and wider, which means you need a 351W Intake Manifold.
4. Also, a higher deck height means that the accessory bracket will need to be replaced. FRPP sells the new bracket for about $50.
5. The higher deck height means the headers sit up higher than in a 302 powered Mustang. A special set is required for a 351 (BBK or MAC makes really nice headers) 302 WILL NOT WORK!
6. You mayl need a cowl hood for your car or you can space your K-Frame down to clear your stock hood.
7. The distributor has a larger oil pump driveshaft. You can obtain one from a 351W powered FI truck (if you are using FI) or if running a carb, any late 70's/early 80's car using the 351W and a Duraspark system.
Those are the major differences. As you can see, for about $1000 you can put a 351W in your Mustang. This is cheaper than a stroker, plus you wind up with a more reliable engine.
Tips: There are several things to look out for to ensure that your swap to a 351W is easier and more successful. They are as follows:
1. A high volume oil pump WILL NOT clear the FRPP pan. If you want to run an HV pump, you must either modify the pan or buy a Canton or similar pan, for many dollars more. The modifications just include cutting down the front drain bolt, and welding on a corner to the pan to clear the pump housing.
2. Get new motor mounts. The additional weight of the 351W will make old 5.0 mounts go bad in a hurry. Recommend are the 87-93 convertable mounts, which will work in any 79-93 Mustang K-Frame (4, V6 or V8 stlye)
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: Truck vs car moottorien erot
HUOM!
Kyseessä ymmärtääkseni 5.0 / 302 trukki mootori!
Jossa on 8.200" lohkokorkeus!
Eli sama kuin 221, 260, 255, 289, 302.
Tuo koneen puntitus tulee tarkastaa!
Yleensä (en ole varma) ruisku 5.0 ovat 50 oz koneita.
(351W trukkimootoriin pätee edellä mainitust asia.)
Kyseessä ymmärtääkseni 5.0 / 302 trukki mootori!
Jossa on 8.200" lohkokorkeus!
Eli sama kuin 221, 260, 255, 289, 302.
Tuo koneen puntitus tulee tarkastaa!
Yleensä (en ole varma) ruisku 5.0 ovat 50 oz koneita.
(351W trukkimootoriin pätee edellä mainitust asia.)
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Truck vs car moottorien erot
Kiitoksia vastauksista, eiköhän ton vois hakea.
Kuinka paljon öljypohjassa on eroa?
Entäs toi imusarjan korkeus, kun onhan tossa jo pellissä reikä, kuinkahan paljon tarvis vielä lisätilaa?
Kuinka paljon öljypohjassa on eroa?
Entäs toi imusarjan korkeus, kun onhan tossa jo pellissä reikä, kuinkahan paljon tarvis vielä lisätilaa?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Truck vs car moottorien erot
Joo, mä vaan automaatisesti ajattelin että 351, kun joskus sellaista konetta mietin Cobra R tyyliin. Perus 5.0 on melko sama kuin mussessa, ja HO osat varmaan löytyy helposti ja edullisesti.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: Truck vs car moottorien erot
Trukkikoneessa matalampi puristus, hydraulinostajat, loivempi nokka, huonompi imusarja ja lienee vielä "väärän kätine" verratuna mustangin HO moottoriin. Muuten varmasti toimii hienosti.