Itse ensin mietin että Tampereen kautta tietenkin mutta se on kieltämättä vähän tylsä, 10-tien reitti kelpaa mulle. Forssa vois olla silloin järkevin.ghostrider kirjoitti:Salosta olisi tarkoitus siis lähteä matkaan ja mielellään jossain porukassa matkaa pojan kanssa taittaisimme.
Ensin varmaan pitäisi suunnilleen päättää mikä on pääreitti Turun suunnalta. Ehkä nuo päätiet lienee soveltuvampia, muuten matkaan menee koko päivä, jos pienemmille teille suuntaa.
Jos 9-tie on reittinä = Turku-Tampere-Jyväskylä (lienee nopein), niin kohdata voisi Mellilä-Loimaa-Humppila kohdilla tai sitten jopa Pirkanhovin TB:llä.
Jos taas 10-tien reittiä käyttäisi ja ajelisi vaikka Hämeenlinnasta Tuulokseen (tielle 53) - Padasjoki (tielle 24) - Jämsä ja siitä sitten loppupätkä suoraan Jyskälään, niin kohdata voisi vaikka Koski TL (10-tiellä on se TB Kosken risteyksessä) tai sitten Forssassa Autokeidas/ABC -kohdilla.
Tuo 10-tien reitti välttää 9/E63-teitä, joita pidän henkilökohtaisesti älyttömän tylsinä. 10-tien kautta matka-aika on reittihaun mukaan puolisen tuntia kestoltaan pidempi, mutta ehkä mukavampi. Hämeenlinnasta eteenpäin Tuulokseen en muista edes koskaan ajaneeni.
Mutta laitoin nämä siis ihan keskustelun pohjaksi. Minulle ja pojalle sopii kaikki muutkin vaihtoehdot. Lomareisuna tätä vähän tehdään ja mikä tahansa reitti ja aikataulu käy.
Jos taas halutaan mennä Tampereen kautta niin sieltä pääsee yhdistymään Tampereen tai jopa Porin letkoihin. Niin isoissa letkoissa vaan matkanteko sitten hidastuu rajusti.
Mutta millaista lähtöaikaa ollaan mietitty, mielellään lähdettäisiin jo ennen puoltapäivää vaikka esim. klo 10?