Starsky 347 stroker moottoriremontti
Re: Starsky 347 stroker moottoriremontti
Selasin nopeasti nettiä ja taas Down Under yllätti hihnajakopää.
Pitäisikö ostot siirtää hieman kauemmaksi, ei ois enää tuota Ameriikan syltyä made in china.
Nuo Romacin tuotteet on jo tulleet tutuiksi.
http://www.romac.com.au/
http://www.australianmuscleparts.com.au ... chaindrive
Pitäisikö ostot siirtää hieman kauemmaksi, ei ois enää tuota Ameriikan syltyä made in china.
Nuo Romacin tuotteet on jo tulleet tutuiksi.
http://www.romac.com.au/
http://www.australianmuscleparts.com.au ... chaindrive
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Starsky 347 stroker moottoriremontti
Piti ihan googlata mitä tuo tarkoittaa, en ole kuullut aikaisemmin tuolla viitattavan Australia/Uusi Seelanti-alueelleMexico65 kirjoitti:Selasin nopeasti nettiä ja taas Down Under yllätti hihnajakopää.

Noita youtube-videoita kurkkiessa tuli kyllä selväksi tuo ratasjakopään ääni.
Summitin videosta selvisi lisäksi pari asiaa ratasjakopäästä.
Siirtää värähtelyt ja synnyttää seisovia aaltoja + liipaisee nakutusanturin.
Tuli laitettua erillinen nakutusanturi viime keväänä (G4 KnockLink) ja luulen tuon jopa toimineen, koska Kosusen mukaan kansissa ei ollut detonointiin viittaavia jälkiä. Haluan käyttää tuota jatkossakin.
Tuo parempilaatuinen tuplarulla-jakopää voisi olla ehkä sittenkin hyvä ratkaisu, jos ei noihin hihnakäytöisiin sitten lipsahda.
Hihnajakopäässä ei taida olla huonoja puolia kuin hinta?
Lisäksi taitaa joutua vaihtamaan vesipumpun sähkökäyttöiseen?
Re: Starsky 347 stroker moottoriremontti
Olisiko tuossa aihetta pieneen Corral-juttuun?starsky kirjoitti: Tuli laitettua erillinen nakutusanturi viime keväänä (G4 KnockLink) ja luulen tuon jopa toimineen, koska Kosusen mukaan kansissa ei ollut detonointiin viittaavia jälkiä. Haluan käyttää tuota jatkossakin.
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Starsky 347 stroker moottoriremontti
[
Jos joku tuota innostuu asentelemaan, niin anturin paikka aiheutti itsellä päänvaivaa (normaali Bosch nakutusanturi).
Valitsin paikaksi lopulta tuon startin yläpuolelle jäävän reiän (oma lohko -68 302 C80E 6015A):
Vanha kannenpultti poikki ja sorvissa sen verran tavaraa pois, että sai M8 kierteen toiseen päähän (detoanturissa kiinnitystä varten läpireikä keskellä).
G4 kalibroi itsensä moottorin normaaliääniin noin 5 sekuntia kun kuulee koneen käynnistyvän, joka startilla. Omassa asennuksessa alkaa kalibroida heti virtojen kytkemisen jälkeen ja johtuu Innovaten seosmittarista. Jos seosmittariin ei laita virtoja päälle, niin G4 ei aloita kalibrointia virtojen kytkemisen yhteydessä. Jos Innovatelle tulee sähköt, niin G4 vilkuttelee kalibrointia heti.
Jotenkin lamda:n anturilämmitystoiminto tms. (ei lähdetty kokeilemaan erillisillä sähkönsyötöillä suoraan akusta) aiheuttaa häiriötä G4-toimintaan (tuohan käytännössä kuuntelee pietsoanturilta tulevaa mikrofonityyppistä heikkoa signaalia) ja G4 luulee koneen käynnistyvän kun virrat laitetaan päälle.
Samantyyppisiä ongelmia on ollut muillakin (kalibrointi alkaa heti virtoja kytkettäessä) valmistajan foorumia lukiessani.
Eipä tuo loppujen lopuksi tuottanut minulle ongelmia, kun räjäytin aina koneen tulille samantien.
Se, että laite ei ilmaissut detonointia ja kansissa ei ollut detonointiin viittaavia merkkejä ei tarkoita, että tuo G4 toimisi
Voisi tuosta muutaman sivun tarinaa vääntää. Se 600 km oli tosin melko lyhyt aika kerätä kokemuksia anturin toiminnasta ja ajokin tapahtui keväällä viileillä ilmoilla. Kaarakin puhui jo keväällä, että tuosta saattaa olla hyötyä helteisinä ratapäivinä, esim. tämän vuoden Natikat oli juuri tuollainen.Arto65FB kirjoitti:Olisiko tuossa aihetta pieneen Corral-juttuun?starsky kirjoitti:Tuli laitettua erillinen nakutusanturi viime keväänä (G4 KnockLink) ja luulen tuon jopa toimineen, koska Kosusen mukaan kansissa ei ollut detonointiin viittaavia jälkiä. Haluan käyttää tuota jatkossakin.
Jos joku tuota innostuu asentelemaan, niin anturin paikka aiheutti itsellä päänvaivaa (normaali Bosch nakutusanturi).
Valitsin paikaksi lopulta tuon startin yläpuolelle jäävän reiän (oma lohko -68 302 C80E 6015A):
Vanha kannenpultti poikki ja sorvissa sen verran tavaraa pois, että sai M8 kierteen toiseen päähän (detoanturissa kiinnitystä varten läpireikä keskellä).
G4 kalibroi itsensä moottorin normaaliääniin noin 5 sekuntia kun kuulee koneen käynnistyvän, joka startilla. Omassa asennuksessa alkaa kalibroida heti virtojen kytkemisen jälkeen ja johtuu Innovaten seosmittarista. Jos seosmittariin ei laita virtoja päälle, niin G4 ei aloita kalibrointia virtojen kytkemisen yhteydessä. Jos Innovatelle tulee sähköt, niin G4 vilkuttelee kalibrointia heti.
Jotenkin lamda:n anturilämmitystoiminto tms. (ei lähdetty kokeilemaan erillisillä sähkönsyötöillä suoraan akusta) aiheuttaa häiriötä G4-toimintaan (tuohan käytännössä kuuntelee pietsoanturilta tulevaa mikrofonityyppistä heikkoa signaalia) ja G4 luulee koneen käynnistyvän kun virrat laitetaan päälle.
Samantyyppisiä ongelmia on ollut muillakin (kalibrointi alkaa heti virtoja kytkettäessä) valmistajan foorumia lukiessani.
Eipä tuo loppujen lopuksi tuottanut minulle ongelmia, kun räjäytin aina koneen tulille samantien.
Se, että laite ei ilmaissut detonointia ja kansissa ei ollut detonointiin viittaavia merkkejä ei tarkoita, että tuo G4 toimisi

- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Starsky 347 stroker moottoriremontti
Jakopään käyttömekanismiksi valittu ja tilattu Ford Racing tuplarullaketju. Jää seuraavaan koneremppaan hihnakäyttövaihtoehdon mietintä. Ei vielä tietoa missä kunnossa koneen sisällä oleva ketju on, mutta on varmaan järkevä vaihtaa jakopään ketju aina koneen avauksen yhteydessä kuten öljypumppukin.
Tilattu myös:
TFS full roller keinut 1.6 ratio 7/16" studeille + 7/16" studit yläkertaan.
Polttoainetankiksi valittu aikaisemmin mainittu http://aeromotiveinc.com/products-page/ ... fuel-tank/
Osien (suuremmat kokonaisuudet) tilauksen aikataulutuskin on jo pääpiirteittäin lyöty lukkoon ja jos homma menee putkeen, niin pitäisi päästä vappuna 2015 taas liikenteseen.
Osavalintojen päättäminen helpottaa henkisesti ja voi keskittää energiat itse remonttiin.
Tänään tuli valmisteltua koneen poistoa irroittamalla kardaani ja valuttamalla C4-laatikon öljyt pois.
Hughes C4-öljypohjassa on magneetilla varustettu tyhjennysproppu ja propusta pyyhitty mössö näytti PC-kiintolevystä puretun magneetin (tuolla oli hyvä imaista talouspaperista mössö pois ja sai puristeltua vielä öljyt erilleen) päällä tältä:
Ketjun http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... f=9&t=9160 kuvasta päätellen on normaalikulumiseen liittyvää ja ei aiheuttane huolta?
Tilattu myös:
TFS full roller keinut 1.6 ratio 7/16" studeille + 7/16" studit yläkertaan.
Polttoainetankiksi valittu aikaisemmin mainittu http://aeromotiveinc.com/products-page/ ... fuel-tank/
Osien (suuremmat kokonaisuudet) tilauksen aikataulutuskin on jo pääpiirteittäin lyöty lukkoon ja jos homma menee putkeen, niin pitäisi päästä vappuna 2015 taas liikenteseen.
Osavalintojen päättäminen helpottaa henkisesti ja voi keskittää energiat itse remonttiin.
Tänään tuli valmisteltua koneen poistoa irroittamalla kardaani ja valuttamalla C4-laatikon öljyt pois.
Hughes C4-öljypohjassa on magneetilla varustettu tyhjennysproppu ja propusta pyyhitty mössö näytti PC-kiintolevystä puretun magneetin (tuolla oli hyvä imaista talouspaperista mössö pois ja sai puristeltua vielä öljyt erilleen) päällä tältä:
Ketjun http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... f=9&t=9160 kuvasta päätellen on normaalikulumiseen liittyvää ja ei aiheuttane huolta?
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Starsky 347 stroker moottoriremontti
Kolmas kerta kun tuli otettua kone irti (vanha kone pois 2012, uuden koneen koeistutus kardaanin pituusmittausta varten ja nyt tämä), alkaa sujua jo rutiinilla itse nostovaihe.
Vinkkinä tuon moottorikallistimen omistajille, että se hitsattu veivi kannattaa rälläköidä pois ja pyöritellä ruuvia räikällä. Ainakin minulla tuo veivin kahva oli koko ajan jumissa ketjuissa kallistuksen ääripäissä.
Takapään kampiakselin stefan vuoto varmistuu kun saa vetolevyn irti, mutta noro tuolta valuu suojakilpeä pitkin.
Vaihdelaatikko oli melko öljyinen pohjasta ja jotenkin näytti öljy tulevan laatikon yläpuolelta. Epäilin ilmanvaihtoreikää syylliseksi, mutta laatikon yläpuoli on täysin puhdas.
Lueskelin ja kuulin, että tuosta C4-laatikon ilmareiästä saattaa kuritustilanteessa roiskua öljyä laatikosta ulos, ei tainnut meidän kuritus riittää tuohon.
Toinen vaihtoehto oli jäähdytyslinjojen vuoto, mutta kuivana oli molemmat
Loctite 542 noissa laatikon NPT-kierteissä tiivisteenä.
Olisiko sitten vaan roiskuttanut tuo kampiakselin stefan vuoto ajoviimassa öljysumua?
Vinkkinä tuon moottorikallistimen omistajille, että se hitsattu veivi kannattaa rälläköidä pois ja pyöritellä ruuvia räikällä. Ainakin minulla tuo veivin kahva oli koko ajan jumissa ketjuissa kallistuksen ääripäissä.
Takapään kampiakselin stefan vuoto varmistuu kun saa vetolevyn irti, mutta noro tuolta valuu suojakilpeä pitkin.
Vaihdelaatikko oli melko öljyinen pohjasta ja jotenkin näytti öljy tulevan laatikon yläpuolelta. Epäilin ilmanvaihtoreikää syylliseksi, mutta laatikon yläpuoli on täysin puhdas.
Lueskelin ja kuulin, että tuosta C4-laatikon ilmareiästä saattaa kuritustilanteessa roiskua öljyä laatikosta ulos, ei tainnut meidän kuritus riittää tuohon.
Toinen vaihtoehto oli jäähdytyslinjojen vuoto, mutta kuivana oli molemmat
Loctite 542 noissa laatikon NPT-kierteissä tiivisteenä.
Olisiko sitten vaan roiskuttanut tuo kampiakselin stefan vuoto ajoviimassa öljysumua?
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Starsky 347 stroker moottoriremontti
Moottoriöljyt valutettu ulos. Öljypropun magneetissa ei ollut kuin hienoa metallijauhetta, suunnilleen samanlaista mitä oli automaattilaatikon propussa.
Suodatin avattu ja 1,5 cm:n magneetin päälle suodattimen ulkopuolelta (ennen suodatinta) valutettu öljy. Magneettiin kertyi pieniä metallipuruja:
Pientä metallipurua jäi myös suodattimen pohjalle:
Suodatin tyyppiä WIX WL7096, ohitusventtiilillä varustettu:
Suodatuksen toiminta selviää kun pääsen runkolaakereita tarkistamaan.
Öljypumpun sisuksissa lienee jotain jälkiä murujen pumppaamisesta.
Suodatin avattu ja 1,5 cm:n magneetin päälle suodattimen ulkopuolelta (ennen suodatinta) valutettu öljy. Magneettiin kertyi pieniä metallipuruja:
Pientä metallipurua jäi myös suodattimen pohjalle:
Suodatin tyyppiä WIX WL7096, ohitusventtiilillä varustettu:
Suodatuksen toiminta selviää kun pääsen runkolaakereita tarkistamaan.
Öljypumpun sisuksissa lienee jotain jälkiä murujen pumppaamisesta.
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Starsky 347 stroker moottoriremontti
Laatikko irroitettu lohkosta.
Turbiini ja vetolevy olivat ulkopinnaltaan öljyttömiä. Laatikon stefa ei ole vuotanut.
Kannattaa näköjään säästää kaikki mahdolliset suojatulpat mitä noissa tulee uutena mukana (luulin, etten tarvitse enää tuota turbiinin suojatulppaa, mutta laitoin onneksi talteen).
Loctite 542 vetolevyn pulttien kierteissä tiivisteenä.
Turbiini ja vetolevy olivat ulkopinnaltaan öljyttömiä. Laatikon stefa ei ole vuotanut.
Kannattaa näköjään säästää kaikki mahdolliset suojatulpat mitä noissa tulee uutena mukana (luulin, etten tarvitse enää tuota turbiinin suojatulppaa, mutta laitoin onneksi talteen).
Loctite 542 vetolevyn pulttien kierteissä tiivisteenä.
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Starsky 347 stroker moottoriremontti
Nokan suojatulppa ja öljykanavien tulpat eivät ole vuotaneet:
Minusta tuo kampiakselin takapään stefa on vuotanut:
Miltä tuo turbiini/kytkinkopan sisus on näyttänyt jos on ollut vuotoa kampiakselin stefassa? Onko teillä ollut vetolevy/vauhtipyörä öljytön?
Minusta tuo kampiakselin takapään stefa on vuotanut:
Miltä tuo turbiini/kytkinkopan sisus on näyttänyt jos on ollut vuotoa kampiakselin stefassa? Onko teillä ollut vetolevy/vauhtipyörä öljytön?
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: Starsky 347 stroker moottoriremontti
Mulla ollu aina öljytön.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Starsky 347 stroker moottoriremontti
Eli jos kampiakselin takapään stefa vuotaa, niin valuttaa jo tuota välilevyä pitkin öljyä alle ja ei sotke vauhtipyörää/vetolevyä.Make67 kirjoitti:Mulla ollu aina öljytön.
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: Starsky 347 stroker moottoriremontti
Ehkä joo...starsky kirjoitti:Eli jos kampiakselin takapään stefa vuotaa, niin valuttaa jo tuota välilevyä pitkin öljyä alle ja ei sotke vauhtipyörää/vetolevyä.Make67 kirjoitti:Mulla ollu aina öljytön.
Mun mustangin koneet ei oo vuotanu öljyä mistään...
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Starsky 347 stroker moottoriremontti
Make67 kirjoitti:Ehkä joo...Mun mustangin koneet ei oo vuotanu öljyä mistään...

- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Starsky 347 stroker moottoriremontti
Menee runkolaakerit vaihtoon, kun nuohan myydään aina kokonaisena settinä ja keskimmäinen pitkittäistuen laakeri on mittausten mukaan vaihtokunnossa.
Putsailin tänään välipeltiä ja huomasin kaarevan jäljen, joka on tullut melko varmasti turbiinin pultinpäistä:
Tuossa on varmaan se Botniaringillä kuulumaan alkanut kummallinen ääni. Kuului hinkkausääni myös käsin konetta pyörittäessä ennen laatikon irroitusta.
Kokeilin nyt kampiakselin päittäisvälystä ja on mittauksen mukaan 0,66 mm = 0,026"
Kasausvaiheessa mitta oli 0,23 mm = 0,009" ja kirjojen mukaan suositus 0,004"-0,008" max 0,012"
Turbiinin pituussuuntainen vapaaliike ennen kiinnitystä oli asennuksessa 5 mm, suositus 1/8"-3/16"= 0,125"-0,187" = 3,18-4,74 mm
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 35#p107995
Turbiinin hieman liian iso vapaaliike (0,25mm, pultinpäät tulivat maksimaalisen paljon vetolevystä läpi moottorin puolelle) ja kampiakselin pitkittäisvälyksen kasvu johtivat tuohon kontaktiin.
Pitää kaivella jostain kasausvaiheeseen 1,5 mm paksut kovemmasta tavarasta olevat prikat, jotta saa vapaaliikkeen arvoon 3,5 mm joka olisi varmaan melko optimi.
Mikä sitten lie syönyt tuota päittäislaakeripintaa selvinnee kun saan öljypohjan irti.
Putsailin tänään välipeltiä ja huomasin kaarevan jäljen, joka on tullut melko varmasti turbiinin pultinpäistä:
Tuossa on varmaan se Botniaringillä kuulumaan alkanut kummallinen ääni. Kuului hinkkausääni myös käsin konetta pyörittäessä ennen laatikon irroitusta.
Kokeilin nyt kampiakselin päittäisvälystä ja on mittauksen mukaan 0,66 mm = 0,026"
Kasausvaiheessa mitta oli 0,23 mm = 0,009" ja kirjojen mukaan suositus 0,004"-0,008" max 0,012"
Turbiinin pituussuuntainen vapaaliike ennen kiinnitystä oli asennuksessa 5 mm, suositus 1/8"-3/16"= 0,125"-0,187" = 3,18-4,74 mm
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 35#p107995
Turbiinin hieman liian iso vapaaliike (0,25mm, pultinpäät tulivat maksimaalisen paljon vetolevystä läpi moottorin puolelle) ja kampiakselin pitkittäisvälyksen kasvu johtivat tuohon kontaktiin.
Pitää kaivella jostain kasausvaiheeseen 1,5 mm paksut kovemmasta tavarasta olevat prikat, jotta saa vapaaliikkeen arvoon 3,5 mm joka olisi varmaan melko optimi.
Mikä sitten lie syönyt tuota päittäislaakeripintaa selvinnee kun saan öljypohjan irti.
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Re: Starsky 347 stroker moottoriremontti
Tää on kyllä hienoa että jotkut ovat näin perusteellisia koneenrakennuksen opettelijoita, musta ittestä ei tohon hommaan olisi. Isot propsit sulle, Starsky
Luin tän topicin nyt kolmannen kerran alusta loppuun. Ja nyt menee vähän offtopic mutta kuitenkin... Mulla on mustangissani 2000-luvun alussa rakennettu kone joka on tehty silloista rata-ajoa varten -65 mustangiin. Rataa sillä on ajettukin jo 3 eri mustangin voimin. Koneeseen on minun toimesta vaihdettu nokka-akseli ja alukannet. Muuten täysin alkuperäisen rakentajan kuosissa. Minä olen tällä moottorilla myös kolmena kesänä osallistunut suoraanajoon Natikoissa. Joka kerralla nilkka suorana väh. 15 vetoa.
Koneessa ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia missään vaiheessa. Vetää alhaalta nykyisen rullanokan voimin ja kiekuu korkealle(6500rpm) helposti. Minulla siis rajoittaja 6500rpm.
ja selvennyksenä: minä EN OLE KONETTA RAKENTANUT!!! (Jyri tietää rakentajan)
Tämä kone on käytännön esimerkki siitä mitä tarkoittaa huolellisuus ja tarkoin valitut osat kun tehdään moottoria esim ratakäyttöön. Minullahan rata-ajot ei ole enään niin kiinnostanut koska jarrupäivitys olisi MUST eikä panos-tuotos ole tarkoituksenmukaista auton käyttö silmällä pitäen(No, jarrut nyt kuitenkin tulevat uusituksi tulevana talvena kun kone vaihtuu
). Varttimailia ajan autollani aina kun on mahdollisuus.
Käytän autoani keväästä syksyyn ns. käyttöautona eikä kone rajoita tätä käyttötarkoitusta mitenkään.

Luin tän topicin nyt kolmannen kerran alusta loppuun. Ja nyt menee vähän offtopic mutta kuitenkin... Mulla on mustangissani 2000-luvun alussa rakennettu kone joka on tehty silloista rata-ajoa varten -65 mustangiin. Rataa sillä on ajettukin jo 3 eri mustangin voimin. Koneeseen on minun toimesta vaihdettu nokka-akseli ja alukannet. Muuten täysin alkuperäisen rakentajan kuosissa. Minä olen tällä moottorilla myös kolmena kesänä osallistunut suoraanajoon Natikoissa. Joka kerralla nilkka suorana väh. 15 vetoa.
Koneessa ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia missään vaiheessa. Vetää alhaalta nykyisen rullanokan voimin ja kiekuu korkealle(6500rpm) helposti. Minulla siis rajoittaja 6500rpm.
ja selvennyksenä: minä EN OLE KONETTA RAKENTANUT!!! (Jyri tietää rakentajan)
Tämä kone on käytännön esimerkki siitä mitä tarkoittaa huolellisuus ja tarkoin valitut osat kun tehdään moottoria esim ratakäyttöön. Minullahan rata-ajot ei ole enään niin kiinnostanut koska jarrupäivitys olisi MUST eikä panos-tuotos ole tarkoituksenmukaista auton käyttö silmällä pitäen(No, jarrut nyt kuitenkin tulevat uusituksi tulevana talvena kun kone vaihtuu


Käytän autoani keväästä syksyyn ns. käyttöautona eikä kone rajoita tätä käyttötarkoitusta mitenkään.
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT