Musse ruotsist
Valvoja: Ville K
Musse ruotsist
mORO!
Avomussea tekis mieli, vm. 2004-2007. Tullin sivuiltakin vähän katselin, mutta ei oikein selvinnyt, mitä se vero ko. autolla suurinpiirtein olisi. 4.6 v8 pitäis olla lähinnä noitten äänien takia, tehot kyllä riittäis v6 mallissakin meikäläiselle, mutta onko jollain kokemusta minkälaiset soundit on kutosessa, onko pelkkää suhinaa, vai onko esim tupla putket? Joutuuko Ruotsiin rekisteröityyn tekemään jotain muutoksia? Hinnat Ruotsissa olisivat tosi kohtuullisia Suomen hintoihin verrattuna,v6 malleja saa jo täältäkin "kohtuu" hinnalla, onhan siinä tuonnissa aina omat koukeronsa ja vaivansa. Minulla olisi vielä mahdollisuus verovähennykseen invaliditeetin vuoksi, joten tuonti ulkomailta kiinnostaisi senkin takia. Volvo 960 on nykyään käyttöautona, joten kulutuskaan tuskin normi ajossa on paljoa suurempi, sitä paitsi vuotuiset kilometrit ovat ehkä 5000-7000 välillä, joten ei se kulutus kaikkea ratkaise. 60-70 luvun alun mussehan olis ihanne, mutta on tota ikääkin jo sen verran, että ei jaksais koko ajan olla ruuvaamassa. Mutta tosiaan tosta Ruotsin tuonnista olisin kiinnostunut, joten kaikki tiedot ja kokemukset kiinnostaisi.
Avomussea tekis mieli, vm. 2004-2007. Tullin sivuiltakin vähän katselin, mutta ei oikein selvinnyt, mitä se vero ko. autolla suurinpiirtein olisi. 4.6 v8 pitäis olla lähinnä noitten äänien takia, tehot kyllä riittäis v6 mallissakin meikäläiselle, mutta onko jollain kokemusta minkälaiset soundit on kutosessa, onko pelkkää suhinaa, vai onko esim tupla putket? Joutuuko Ruotsiin rekisteröityyn tekemään jotain muutoksia? Hinnat Ruotsissa olisivat tosi kohtuullisia Suomen hintoihin verrattuna,v6 malleja saa jo täältäkin "kohtuu" hinnalla, onhan siinä tuonnissa aina omat koukeronsa ja vaivansa. Minulla olisi vielä mahdollisuus verovähennykseen invaliditeetin vuoksi, joten tuonti ulkomailta kiinnostaisi senkin takia. Volvo 960 on nykyään käyttöautona, joten kulutuskaan tuskin normi ajossa on paljoa suurempi, sitä paitsi vuotuiset kilometrit ovat ehkä 5000-7000 välillä, joten ei se kulutus kaikkea ratkaise. 60-70 luvun alun mussehan olis ihanne, mutta on tota ikääkin jo sen verran, että ei jaksais koko ajan olla ruuvaamassa. Mutta tosiaan tosta Ruotsin tuonnista olisin kiinnostunut, joten kaikki tiedot ja kokemukset kiinnostaisi.
Re: Musse ruotsist
Ruotsissa on hyvä valikoima. Yksi esimerkki, mitä löysin on Tammikuussa verotettu 2005 avo 4.6 ,veroa 8143e

Re: Musse ruotsist
Kiitos! Vähän muutakin, oikeastaan kaikkea mahdollista olisin kiinnostunut Mussesta (2005-) Tietämään, mutta lienee viisaampi kysellä palstan muista osioista, mutta kiitos kuitenkin vastauksesta!PeteP kirjoitti:Ruotsissa on hyvä valikoima. Yksi esimerkki, mitä löysin on Tammikuussa verotettu 2005 avo 4.6 ,veroa 8143e
T:PR
- Hopia
- Aktiivi
- Viestit: 139
- Liittynyt: 26 Helmi 2011, 09:32
- Auto: S197, 2005 S/C V8 & 2006 N/A V6
Ford Sierra -91 2.0i dohc 4x4
Re: Musse ruotsist
Molemmat S197 v6 ja GT omistaneena täytyy todeta että kyllä se kutonenki ihan mukavasti murisee kun vaihtaa vakioputken tuplaputkistoon sopivilla vaimentimilla höystettynä! Semmonen ehkä sporttisempi, "kevyempi" soundi, mutta silti selkeesti jenkkiauton kuulonen eikä mikään riisikuppi. Nyt vähä reippaammin laitetussa GT:ssä on ehkä vähä turhanki kovat äänet, etenki resonointi jopa häiritsee matka-ajossa. Johtuu tosin vähä huonosti suunnitellusta aftermarket putkistosta.
Jos tehot riittää v6 autossaki nii en pelkästään äänien takia ostais kasia. Toki siinä on ainaki putkistoa vaihtamalla vielä jylhemmät murinat, mutta saa kutoseenki oikein mukavan äänimaailman, ainakin minun makuun.
Mutta toisaalta taas... nälkä kasvaa syödessä ja on hyvin mahdollista että parin vuoden päästä haikailisitkin niitä kasin tuomia lisäpolleja. Nämä on näitä valintoja jotka jokanen tekee ite sen pohjalta mikä vaikuttaa hyvältä, mutta toivottavasti tämä anto ees vähä jotain osviittaa auton hankintaa varten!
E: Tässä siis ihan vaan henkilökohtasta mielipidettä. Noista muutostöistä ja mistä kannattaa autoo hommata jne. löytyy täältä aika paljon tietoa ennestäänkin, kannattaa käyttää hakutoimintoa esim. S197 tuonti/ostaminen tai vaikkapa 2005-2009 GT muutostyöt - tai jotain noiden yhdistelmiä/osia. Löytyy varmasti paljon infoa aiheesta.
Jos tehot riittää v6 autossaki nii en pelkästään äänien takia ostais kasia. Toki siinä on ainaki putkistoa vaihtamalla vielä jylhemmät murinat, mutta saa kutoseenki oikein mukavan äänimaailman, ainakin minun makuun.
Mutta toisaalta taas... nälkä kasvaa syödessä ja on hyvin mahdollista että parin vuoden päästä haikailisitkin niitä kasin tuomia lisäpolleja. Nämä on näitä valintoja jotka jokanen tekee ite sen pohjalta mikä vaikuttaa hyvältä, mutta toivottavasti tämä anto ees vähä jotain osviittaa auton hankintaa varten!

E: Tässä siis ihan vaan henkilökohtasta mielipidettä. Noista muutostöistä ja mistä kannattaa autoo hommata jne. löytyy täältä aika paljon tietoa ennestäänkin, kannattaa käyttää hakutoimintoa esim. S197 tuonti/ostaminen tai vaikkapa 2005-2009 GT muutostyöt - tai jotain noiden yhdistelmiä/osia. Löytyy varmasti paljon infoa aiheesta.
Re: Musse ruotsist
Ite hain kuukausi sitten 2007 GT avon kasikoneella ja täytyy sanoa, että olen ollut erittäin tyytyväinen. Veroja 9.180,- ja ajettu 35 tkm. Itävallasta kävin noukkimassa (edellisen autoni Cadillac STS hain Hollannista), kun tuntui muualla (esim. Viro, Ruotsi, Saksa) olevan kalliimpia. Muutaman kuukauden ajan oli auto hakusessa, kriteereinä oli tietyt värit jne. Autoon on edellisen omistajan toimesta panostettu ajettavuuteen, kun on kaikenlaista pientä duunattu. Auto oli uutena tuotu Italiaan. Jos haluat lisä- yms tietoja pistä yv:tä tulemaan. Autoja on siis muuallakin tarjolla kuin Ruotsissa, Saksassa ja Virossa 
