Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Toi th700;sesta on sahattu turbiinikoppa ja c4 koppa on laitettu kiinni th700 pumppuun. Ykkönen on mulle ainakin ihan ok. Tykkään tosta kun se vaihtaa kunnolla ja on muutenkin kestänyt mun rääkkiä.
Juha
Fastback kirjoitti:Älä ota manuaalipoljinta pois. Ota jalkatilan mattoa auki ja ujuta poljin sinne maton ja rintapellin väliin. Ei ole tiellä ja se on tallessa.
Miten th700 on naitettu Fordin koneeseen? Adapterilla vai kytkinkopan sahaus ja sbf koppa th700 pumppuun? Onko ykkönen turhan tiheä?
Päätin että en kommentoi, mutta minusta projektilta puuttuu selkeä tavoite. Se on nyt jotain ja sillä tulee motistakin äkkiä jotain. Palaa rahaa hukkaan jos ostaa väärää tai tarkoitukseen sopimatonta kalikkaa. Tai sitten en ole täysin ymmärtänyt mitä halutaan. Kunhan heitin ajatuksen ilmoille, mielelläni olen väärässä.
351W strokattu 427:ksi, ruttu 10.4 dekki nollilla.
Kannet edelbrockin rpm:t pikku porttauksella
Nokka kustomi hydraulirulla 2500-6500 alueella ja yli .600 nostoilla
Kaasari edel 750 vakuumi ja imari edel rpm (ei airgap)
Kokopitkät peltisarjat 1 5/8 primääreillä ja 2,5 tuumainen putkisto
Kokoonpano olisi ihan mukiin menevä vakiokokoiselle alkakerralle, ehkä tuo
750 olisi vähän iso päälle. Hengitykseen pitäisi kiinnittää enemmän huomiota
tuolla isommalla tilavuudella, mutta oma setuppi syntyi pitkälle siitä mitä oli sillä
hetkellä jo hankittuina.
Imupuolen hengityksen tehostamista harrastin lähinnä venttiilin noston maksimoimalla,
mutta imari jarruttanee tuolla puolella yhä. RPM on vähän isommilla kanavilla kuin
perusperformeri, mutta kun kriteerinä oli "vakionoloinen" ulkonäkö. Sama on kansissa,
jotkut AFR:t tai vastaavat olisivat varmasti olleet parempi lähtökohta, mutta kun nuo oli
jemmassa. Vähän RPM:iäkin piti pidellä että suurempi nosto saatiin venttiileille.
Pakopuoli on samalla tavalla huipputehoja ajatellen hieman alakanttiin mitoitettu,
vaikka kansien hengityksessä parannuksiin pyrinkin. Niin primäärien kuin putkien koko
saisi olla astetta isompi.
Lopputulos on aikas muikeasti alhaalta vääntävä kone, joka ainakin tuonne 6000 korville
perstuntumalla hyvin vetääkin. Tosin kaasarin säädötkin on aina vaan tekemättä, kun perussetuppi
tuntuu olevan aika lailla laihalla. Pitäis poiketa vartille kokeilemaan, niin pääsisi paremmin
käsitykseen voimavaroista. Sitä ennen pitäisi kuitenkin AOD:n sisäänmenoakseli vaihtaa...
Muuten laatikko olisi aika pitkälle jo vahvistettu.
Ei muuta kuin hyviä vappuja kaikille ja toivotaan cruisinkikelejä.....