Rötää...kaasari ja sytkäri varmaan...
Rötää...kaasari ja sytkäri varmaan...
Noniin kaasari spesialistit...
Hommahan on nyt niin, että toi rötääminen 1000 - 2000 välissä pitäis saaha pois.
Mitähän koittais?
Tyhjäkäynniltä joka on aika tarkkaan se 1000 kierrosta polkastaessa kaasua empii ja yskii. Mut jos koittaa saman 2000 kierroksilta kiekasee ihan puhtaasti tuonne 6000, menis lisääkin, mut en oo vielä uskaltanu kiusata.
Perusennakko on 6 astetta eikä ole väliä onko alipaine kiinni vai ei.
Kaasarina edelin 1406, mitään tietoa ei ole mitkä suuttimet tai neulat paikallaan.
Sama vika oli ennen tuota remppaakin, mutta nyt se olis kiva saaha poikkeen.
Hommahan on nyt niin, että toi rötääminen 1000 - 2000 välissä pitäis saaha pois.
Mitähän koittais?
Tyhjäkäynniltä joka on aika tarkkaan se 1000 kierrosta polkastaessa kaasua empii ja yskii. Mut jos koittaa saman 2000 kierroksilta kiekasee ihan puhtaasti tuonne 6000, menis lisääkin, mut en oo vielä uskaltanu kiusata.
Perusennakko on 6 astetta eikä ole väliä onko alipaine kiinni vai ei.
Kaasarina edelin 1406, mitään tietoa ei ole mitkä suuttimet tai neulat paikallaan.
Sama vika oli ennen tuota remppaakin, mutta nyt se olis kiva saaha poikkeen.
Re: Rötää...kaasari ja sytkäri varmaan...
Toista lampdasta olikin meillä kaara juttuu, mutta en o raaskinut ostaa vielä.
Koitan jos tänään säätäisin vielä tuota tyhjäkäynti seosta kertaalleen ja lähti siitä taas koittamaan mitä tapahtuu.
Illalla ollaan viisaampia taas
Tulipa juur mieleen, että viime katsastsessa mitattiin piruttaan päästöt ja katastaja sano että on aika laihalla, joten...
Koitan jos tänään säätäisin vielä tuota tyhjäkäynti seosta kertaalleen ja lähti siitä taas koittamaan mitä tapahtuu.
Illalla ollaan viisaampia taas

Tulipa juur mieleen, että viime katsastsessa mitattiin piruttaan päästöt ja katastaja sano että on aika laihalla, joten...
Re: Rötää...kaasari ja sytkäri varmaan...
Sytytys?
Ennakko käyrä?
Perus ennakko?
Max. ennakko?
Tuo 6 astetta kuulostaa aika pieneltä, mutta jos jakaja antaa ennakkoa 25 - 30 astetta niin sitten olisi OK. Kuitenkin muutaisin perusennakon noin 10 asteeseen ja säätäisin jakajan antamaan 20 - 25 astetta ennakoa joka olisi maksimissaan noin 2500 - 3500 rpm kohdalla.
Tämän jälkeen lähtisin askartelemaan kaasuttajan kanssa, olettaen kaiken muun olevan kunnossa.
Aika vaikea on perstuntumalla säätää näitä koneita.
Ennakko käyrä?
Perus ennakko?
Max. ennakko?
Tuo 6 astetta kuulostaa aika pieneltä, mutta jos jakaja antaa ennakkoa 25 - 30 astetta niin sitten olisi OK. Kuitenkin muutaisin perusennakon noin 10 asteeseen ja säätäisin jakajan antamaan 20 - 25 astetta ennakoa joka olisi maksimissaan noin 2500 - 3500 rpm kohdalla.
Tämän jälkeen lähtisin askartelemaan kaasuttajan kanssa, olettaen kaiken muun olevan kunnossa.
Aika vaikea on perstuntumalla säätää näitä koneita.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Rötää...kaasari ja sytkäri varmaan...
Noi maksimiennakot on vaikea kattoo tarkkaan kun ei toi asteikko tuossa pyörässä riitä.
Mutta eikös ne jotenki voinu kattoo noista linpuista jakajassa.
Tein nyt kuitenkin ton perus säädön tohon kaasariin ja ruuvit jäi noin 2 kierrosta auki.
Lisäksi siirsin kiihdytyspumpun vivun kauimpaan koloon kaasarista. Näillä parani jo ihan mukavasti ainakin toistaiseksi.
Ajaessakin veto tuntui kohtalaiselle vedättäessä.
Varmaan joutuu vielä hifistelemään, ku pääsee kunnolla ajamaan, mutta voin jo nyt kyllä sanoo, että ei toi remontti pieleen menny, jos vaan kaikki nesteet pysyy oikeilla paikoillaan enemmän ajellessa.
Mutta eikös ne jotenki voinu kattoo noista linpuista jakajassa.
Tein nyt kuitenkin ton perus säädön tohon kaasariin ja ruuvit jäi noin 2 kierrosta auki.
Lisäksi siirsin kiihdytyspumpun vivun kauimpaan koloon kaasarista. Näillä parani jo ihan mukavasti ainakin toistaiseksi.
Ajaessakin veto tuntui kohtalaiselle vedättäessä.
Varmaan joutuu vielä hifistelemään, ku pääsee kunnolla ajamaan, mutta voin jo nyt kyllä sanoo, että ei toi remontti pieleen menny, jos vaan kaikki nesteet pysyy oikeilla paikoillaan enemmän ajellessa.
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Rötää...kaasari ja sytkäri varmaan...
PaLa kirjoitti:Noi maksimiennakot on vaikea kattoo tarkkaan kun ei toi asteikko tuossa pyörässä riitä.
Mutta eikös ne jotenki voinu kattoo noista linpuista jakajassa.
Tein nyt kuitenkin ton perus säädön tohon kaasariin ja ruuvit jäi noin 2 kierrosta auki.
Lisäksi siirsin kiihdytyspumpun vivun kauimpaan koloon kaasarista. Näillä parani jo ihan mukavasti ainakin toistaiseksi.
Ajaessakin veto tuntui kohtalaiselle vedättäessä.
Varmaan joutuu vielä hifistelemään, ku pääsee kunnolla ajamaan, mutta voin jo nyt kyllä sanoo, että ei toi remontti pieleen menny, jos vaan kaikki nesteet pysyy oikeilla paikoillaan enemmän ajellessa.
Ja jos oikeen alat hifisteleen niin hommaat kaasariin kalibrointikitin ja varaat ajan johki laadukkaaseen dynoon. Eiköhän nuilla saada musti laukkaamaan niinkuin pitääkin

Re: Rötää...kaasari ja sytkäri varmaan...
Kato ekaks, että nollakohdan merkki on ok. Dampperin ulkokehä saattaa pyöriä, kun vaimenninkumin vulkanointi pettää.PaLa kirjoitti:Noi maksimiennakot on vaikea kattoo tarkkaan kun ei toi asteikko tuossa pyörässä riitä.
Mutta eikös ne jotenki voinu kattoo noista linpuista jakajassa.
.
Kai siinä on edes nolla ja kymmenen astetta nyt, mittaat vaan ja lisäät merkkejä kymmenen asteen välein valkoisella tussilla, maalilla tai jos jostain löytyy kirjoituskoneen korjauslakkaa.
Re: Rötää...kaasari ja sytkäri varmaan...
Arto65FB kirjoitti:Kato ekaks, että nollakohdan merkki on ok. Dampperin ulkokehä saattaa pyöriä, kun vaimenninkumin vulkanointi pettää.PaLa kirjoitti:Noi maksimiennakot on vaikea kattoo tarkkaan kun ei toi asteikko tuossa pyörässä riitä.
Mutta eikös ne jotenki voinu kattoo noista linpuista jakajassa.
.
Kai siinä on edes nolla ja kymmenen astetta nyt, mittaat vaan ja lisäät merkkejä kymmenen asteen välein valkoisella tussilla, maalilla tai jos jostain löytyy kirjoituskoneen korjauslakkaa.
Nolla on kohdallaan ja tein noi asteet juurikin kuten Arto ehdotit, tuli ittelle kans myöhemmin mieleen.
Perusennakon nyt ollessa siellä 10 paikkeilla menee vakumin kanssa tyhjäkäynnillä heti sinne 34.
Pelkällä keskipakoennakolla ei tapahtunu mitää, taitaa olla jumitilanne niiden osalta.
Taidan heittää nuo vakuumit hevohelevettiin....tai no jos tutkis vielä.
Mikäs tarkotus muuten on sillä muovitulpalla alip.kellossa?
Joissakin nossa on se vakuumikellon säätö siitä letkun reijästä, tuossakin tuntuis et olis sellanen paikka kuusiokololle, mut ei sillä mitää vaikutusta kyllä oo ku pyörittellee
Mut hyvin se käy ja kukkuu

Re: Rötää...kaasari ja sytkäri varmaan...
Mikä kaasari? Onko alipaine vakuumille otettu oikeasta paikasta? Ei pitäis kyllä ennakon käyttäytyä noin joutokäynnillä.
Mustang -67HT
Re: Rötää...kaasari ja sytkäri varmaan...
Edelin 600 (1406) ja siitä oikeanpuolen vacuumista eestä katottuna.IronHorse kirjoitti:Mikä kaasari? Onko alipaine vakuumille otettu oikeasta paikasta? Ei pitäis kyllä ennakon käyttäytyä noin joutokäynnillä.
Re: Rötää...kaasari ja sytkäri varmaan...
...ja sitten ihan ensiksi se alipaineletku sinne pelkääjän puoleiseen alipainelähtöön siinä kaasarissa, eli portattuun vakuumiin...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Re: Rötää...kaasari ja sytkäri varmaan...
Ja mä niin muistelin että se portattu oli toi....voi vit... 

Re: Rötää...kaasari ja sytkäri varmaan...
Nyt aletaan olla lähellä noissa säädöissä perstuntumalta.
Sytkässä 10 perus ennakko ja vacuumilla menee tuonne 36 paikkeille, kun antaa jenkaa, onkohan se liikaa?
Mitään sellasta nakutusta ei mun mielestä kuulu, tai sit on tuo taajuus kuulosta pois
Kaasariin vaihdoin siniset jouset ja ohkasemmat neulat, pitää koittaa vielä jos vaihtais suuttimet isommaks.
Vielä on hiukan sellasta ontumista tasakaasulla ajaessa.
Mut ennen pitää hommata kaasariin uusi tiiviste, jos tuo menee rikki kun ottaa kannen pois.
Loppu säädöt tuleekin sit kun saan lambdan mutun paikoilleen ja päästään vetää.
Oljyt ja vedetkin näyttäs ainakin toistaiseksi pysyvän oikeilla paikoillaan.
Nyt tulee vaan vedätettyy tonne 7000rpm turhan mieluusti....
Sytkässä 10 perus ennakko ja vacuumilla menee tuonne 36 paikkeille, kun antaa jenkaa, onkohan se liikaa?
Mitään sellasta nakutusta ei mun mielestä kuulu, tai sit on tuo taajuus kuulosta pois

Kaasariin vaihdoin siniset jouset ja ohkasemmat neulat, pitää koittaa vielä jos vaihtais suuttimet isommaks.
Vielä on hiukan sellasta ontumista tasakaasulla ajaessa.
Mut ennen pitää hommata kaasariin uusi tiiviste, jos tuo menee rikki kun ottaa kannen pois.
Loppu säädöt tuleekin sit kun saan lambdan mutun paikoilleen ja päästään vetää.
Oljyt ja vedetkin näyttäs ainakin toistaiseksi pysyvän oikeilla paikoillaan.
Nyt tulee vaan vedätettyy tonne 7000rpm turhan mieluusti....

Re: Rötää...kaasari ja sytkäri varmaan...
Kaasarin säädössä auttaa kun aina kasatessa sivelee tiivisteet huulirasvalla.
Ei tartu kiinni, voi avata samoilla tiivisteillä useita kertoja.
Ei tartu kiinni, voi avata samoilla tiivisteillä useita kertoja.