S197 vuotaa
- Jarvis
- Aktiivi
- Viestit: 125
- Liittynyt: 12 Touko 2009, 21:32
- Auto: 2007 GT CS avo & pari muutosta ;)
- Paikkakunta: Tuusula
S197 vuotaa
Moi, yritin äsken puhelimella googlettaa, mutta ei löytynyt vastausta.
Eli, 2007 avo vuotaa vettä jostain aika reippaasti. Epäilys on että kuskinpuolen takapyöräkotelo ja kynnyskotelo ovat kokolailla täynnä vettä. Kun auto on paikallaan tiputtaa kynnyskotelosta allensa.
Katto ei vuoda (kai) eikä sisällä tai kontissa ole juuri vettä.
Eli vuotaako jostain saumasta?
-Jarvis
Eli, 2007 avo vuotaa vettä jostain aika reippaasti. Epäilys on että kuskinpuolen takapyöräkotelo ja kynnyskotelo ovat kokolailla täynnä vettä. Kun auto on paikallaan tiputtaa kynnyskotelosta allensa.
Katto ei vuoda (kai) eikä sisällä tai kontissa ole juuri vettä.
Eli vuotaako jostain saumasta?
-Jarvis
2007 GT CS avo ja hieman muutoksia... 

- Jarvis
- Aktiivi
- Viestit: 125
- Liittynyt: 12 Touko 2009, 21:32
- Auto: 2007 GT CS avo & pari muutosta ;)
- Paikkakunta: Tuusula
Re: S197 vuotaa
vähän sain purettua illalla ja vuotokohta taisi löytyä. Vesi pääsee takakontin yläreunasta sisään ja valuu pyöräkotelon sisäsaumaan ja siitä pyöräkoteloon. Harmi kun menee tuonne, jos olisi tullut konttiin tai lattialla niin olisi huomannut asian paljon aikaisemmin. Likaa on sen verran että on vuotanut varmaan jo jonkin aikaa. Onkohan kaikissa tuommoinen teippi (joka kuvassa irti) vai onkohan edellinee omistaja jo paikkaillut.
Valitettavasti ei löytynyt mitään tulppaa tms. jonka kautta olisi päässyt tyhjentämään. Täytyy yrittää purkaa lisää, takaosan kylkimuovit seuraavaksi.
Mistähän ne menee sisään ruostesuojauksessa?
Valitettavasti ei löytynyt mitään tulppaa tms. jonka kautta olisi päässyt tyhjentämään. Täytyy yrittää purkaa lisää, takaosan kylkimuovit seuraavaksi.
Mistähän ne menee sisään ruostesuojauksessa?
2007 GT CS avo ja hieman muutoksia... 

- Hopia
- Aktiivi
- Viestit: 139
- Liittynyt: 26 Helmi 2011, 09:32
- Auto: S197, 2005 S/C V8 & 2006 N/A V6
Ford Sierra -91 2.0i dohc 4x4
Re: S197 vuotaa
Jos vesi on takapyörän etupuolella olevassa kotelossa, sinne on tosiaan aika hankala päästä. Rakenne on jotenkin järjenvastainen, siellä on nimittäin jollain vaahtomassalla kiinni muovinen välipohja, jonka alapuolelle ei pääse muuten kuin ottamalla takaneljänneksen kylkiverhoilun irti, turvavyön rullan pois ja ko. aukosta käsin pääsee repimään sen välipohjan pois (palasina).
Olen purkanut ko. levyt pois kahdesta s197:sta ja molemmissa levyn päällä oli hiekkaa ja vaahto oli kosteaa, siis takasen kaari vuoti molemmissa vettä + hiekkaa ko. koteloon ja siksi siellä pohjalevyn saumasssa oleva mitätön vedenpoistorako oli tukossa. Sillon tällöin myös ruostesuoja-aine on noita ohuita vedenpoistorakoja kotelosta ulos valuessaan tukkinut, varsinkin jos kotelossa on ollut pölyä, jota ei ole saatu pois ennen suojausta.
Toinen autoista oli ammattiliikkeessä ruostesuojattu ja eivät olleet näköjään päässeet mistään kotelon alaosaan, vain välipohjan yläpuolella oli kotelosuoja-ainetta. Levyjen poisto ei mielestäni lisännyt melua, vaikka lienevätkin sinne rengasmelun takia laitettu? Kaaren saumat kävin läpi korimassalla, eli eivät vuoda enää. Luulen, että 10 vuoden päästä isossa osassa s197:ja on ruosteongelmia takapyörän etupuolella. Itseasiassa sama ongelma on nyt nähtävissä lähes kaikissa 95-2000 mallin Explorereissa - samassa paikkaa.
Toinen mielestäni kyseenalainen rakenne on palopellin kotelossa. Sen pohjan vedenpoistoaukoissa on halkaistut kumikupit, joiden tarkoitus lienee toimia pölysuojana. Ne kuitenkin keräävät tuulilasin säleiköstä läpitulevan moskan ja tukkeutuvat aikaa myöten. Otin ne myös pois ja ruostesuojasin kotelon, koska muuten sinnekin kertyy vettä, joka lopulta tulee raitisilamasuodattimen läpi vasemman puolen jakatilaan. Pari viikkoa sitten vaihdoin raitisilmasuodattimen ja kotelossa ei ollut mitään, koska sade pääsee huuhtomaan sieltä lehdet ja neulaset pois nyt kun kumit ovat poissa reikiä tukkimasta.
Amerikan foorumien mukaan osassa s197:sta vuotaa etupilari/etulokasuojan sauma vettä suoraan sjb:n ja oven etupuolella olevien liittimien päälle... onneksi sellaista Mustangia en ole vielä livenä nähnyt. Aikoinaan yhteen Mazdaan tosin lahoi reikä juuri siihen kohtaa, mihin tuulilasin vesi etulokarin sisällä tippuu, reikä oli nätisti moottorinohjausboksin takana
Olen purkanut ko. levyt pois kahdesta s197:sta ja molemmissa levyn päällä oli hiekkaa ja vaahto oli kosteaa, siis takasen kaari vuoti molemmissa vettä + hiekkaa ko. koteloon ja siksi siellä pohjalevyn saumasssa oleva mitätön vedenpoistorako oli tukossa. Sillon tällöin myös ruostesuoja-aine on noita ohuita vedenpoistorakoja kotelosta ulos valuessaan tukkinut, varsinkin jos kotelossa on ollut pölyä, jota ei ole saatu pois ennen suojausta.
Toinen autoista oli ammattiliikkeessä ruostesuojattu ja eivät olleet näköjään päässeet mistään kotelon alaosaan, vain välipohjan yläpuolella oli kotelosuoja-ainetta. Levyjen poisto ei mielestäni lisännyt melua, vaikka lienevätkin sinne rengasmelun takia laitettu? Kaaren saumat kävin läpi korimassalla, eli eivät vuoda enää. Luulen, että 10 vuoden päästä isossa osassa s197:ja on ruosteongelmia takapyörän etupuolella. Itseasiassa sama ongelma on nyt nähtävissä lähes kaikissa 95-2000 mallin Explorereissa - samassa paikkaa.
Toinen mielestäni kyseenalainen rakenne on palopellin kotelossa. Sen pohjan vedenpoistoaukoissa on halkaistut kumikupit, joiden tarkoitus lienee toimia pölysuojana. Ne kuitenkin keräävät tuulilasin säleiköstä läpitulevan moskan ja tukkeutuvat aikaa myöten. Otin ne myös pois ja ruostesuojasin kotelon, koska muuten sinnekin kertyy vettä, joka lopulta tulee raitisilamasuodattimen läpi vasemman puolen jakatilaan. Pari viikkoa sitten vaihdoin raitisilmasuodattimen ja kotelossa ei ollut mitään, koska sade pääsee huuhtomaan sieltä lehdet ja neulaset pois nyt kun kumit ovat poissa reikiä tukkimasta.
Amerikan foorumien mukaan osassa s197:sta vuotaa etupilari/etulokasuojan sauma vettä suoraan sjb:n ja oven etupuolella olevien liittimien päälle... onneksi sellaista Mustangia en ole vielä livenä nähnyt. Aikoinaan yhteen Mazdaan tosin lahoi reikä juuri siihen kohtaa, mihin tuulilasin vesi etulokarin sisällä tippuu, reikä oli nätisti moottorinohjausboksin takana

- Jarvis
- Aktiivi
- Viestit: 125
- Liittynyt: 12 Touko 2009, 21:32
- Auto: 2007 GT CS avo & pari muutosta ;)
- Paikkakunta: Tuusula
Re: S197 vuotaa
Kiitos Hopia vastauksesta. Laitan kohta auton seisomaan ja puran lisää. Siihen saakka täytyy vältellä vesikelejä.
2007 GT CS avo ja hieman muutoksia... 

- Tallone
- Hiljaisempi
- Viestit: 7
- Liittynyt: 22 Huhti 2013, 22:08
- Auto: Ford Mustang V6 Coupe 2007
Ford S-Max 2,5 Turbo 2006 - Paikkakunta: Vantaa
Re: S197 vuotaa
Mulla taitaa olla tää ongelma kanssa, tuulilasiin tiivistyy kuskin puolen kulmaan sisäpuolelle vettä ja kaarteessa kuuluu jonkinasteista "loisketta". T'äytyy tutkia toi kotelo kanssa saman tien. Onko sulla näistä kumien paikoista jotain tarkempaa, onko niitä kaksi?Toinen mielestäni kyseenalainen rakenne on palopellin kotelossa. Sen pohjan vedenpoistoaukoissa on halkaistut kumikupit, joiden tarkoitus lienee toimia pölysuojana. Ne kuitenkin keräävät tuulilasin säleiköstä läpitulevan moskan ja tukkeutuvat aikaa myöten. Otin ne myös pois ja ruostesuojasin kotelon, koska muuten sinnekin kertyy vettä, joka lopulta tulee raitisilamasuodattimen läpi vasemman puolen jakatilaan. Pari viikkoa sitten vaihdoin raitisilmasuodattimen ja kotelossa ei ollut mitään, koska sade pääsee huuhtomaan sieltä lehdet ja neulaset pois nyt kun kumit ovat poissa reikiä tukkimasta.
"keeping your foot off the pedal of a muscle car is like taking a hooker to dinner...thats not what youre spending the money for"
- Jones
- Mega-addikti
- Viestit: 613
- Liittynyt: 24 Touko 2004, 20:07
- Auto: GT -94
- Paikkakunta: Laaksolahti, Espoo
Re: S197 vuotaa
1994 MUSTANG GT 5.0/AODE
1/4 Endurance BMW E36 - #8
1/4 Endurance BMW E36 - #8