302 moottori ja kansi pähkäilyä

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
make_110
Hiljaisempi
Viestit: 12
Liittynyt: 16 Kesä 2014, 09:27
Auto: -65 HT
Paikkakunta: Kuopio

302 moottori ja kansi pähkäilyä

Viesti Kirjoittaja make_110 »

Eli ongelmana on seuraavanlainen.
Koneesta meni kansipahvit talvi säilytyksen jälkeen,kun lähdin ajelemaan kotio ja tämän jälkeen meni nesteet sylintereihin.
Kone ei kärsinyt vaurioita,mutta purin sen kokonaan auki.
Vaihdan varoilta kaikki laakerit ja tiivisteet.
Oikaistaan decki taso max 0,5mm ja hoonataan sylinterit vaikka ei ole rappua ja osittain entiset hoonijäljet näkyvät.
Ruttua koneessa on nyt reilut 9,5 ja jos laitan pienempi palotilaiset kannet niin reilut 10. Isompi kanavaisilla kansilla tulisi piirun vajaa 9 tuttua.
Eli onko parempi laittaa kannet jotka ovat ahtaammilla kanavilla,pienemmillä venttiileillä ja isommalla rutulla vai isompi kanavaiset,venttiiliset ja pienemmällä rutulla olevat kannet?
Muu kombinaatio edelbrock imusarja, peltipakosarjat, 600 4-kurk. Kaasutin ja kireä nokka (pitää tarkastaa nokka kortista tarkemmat tiedot.)
make_110
Hiljaisempi
Viestit: 12
Liittynyt: 16 Kesä 2014, 09:27
Auto: -65 HT
Paikkakunta: Kuopio

Re: 302 moottori ja kansi pähkäilyä

Viesti Kirjoittaja make_110 »

Tuostapa on apua, en löytänyt tuota haulla ja en näköjään selannut tarpeeks pitkälle.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: 302 moottori ja kansi pähkäilyä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Onnistuisikohan vanhojen rautakansien induktiokarkaisu Suomessa? Olisikohan halvempaa kuin koneistaa seeteille paikat ja seetirenkaat.
ikiliikkuja
Aktiivi
Viestit: 67
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 22:16

Re: 302 moottori ja kansi pähkäilyä

Viesti Kirjoittaja ikiliikkuja »

Ehkä se onnistuu jossain paikassa. Itse olen kyllä jaksanut noihin vanhuksiin laittaa lyijynkorviketta eikä ole ihan hirveisiin hintoihin tullut. Suomessa tuo nuorrutusteräksen induktiokarkaisu tutumpaa, valurauta ainakin omasta mielestä kuulostaa eksoottiselta?
make_110
Hiljaisempi
Viestit: 12
Liittynyt: 16 Kesä 2014, 09:27
Auto: -65 HT
Paikkakunta: Kuopio

Re: 302 moottori ja kansi pähkäilyä

Viesti Kirjoittaja make_110 »

Kone menossa nippuun kun loputkin osat sain tänään.
Tuli samalla vähän tehtyä muutamiin.

Itse aiheeseen eli mahtuuko kone menemään pitkien peltisarjojen kanssa paikoilleen kun laatikko ei ole koneessa kiinni vaan paikallaan?
Ei tarvitsisi niin arpoa peltisarjojenmtiivistyksen kanssa kun sais asennettua joukossa jo kiinni ja paremmin paikalleen.
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: 302 moottori ja kansi pähkäilyä

Viesti Kirjoittaja starsky »

67-koppaan tuota pohdiskeltu:

Moottorin asennus peltisarjojen kanssa.

Itse suunnittelin samaa, mutta on niin ahdas laitella kone ja laatikko nipussa ilman headereitäkin Earlyyn (mikä sinullakin on), että jätän kokeilematta.
make_110
Hiljaisempi
Viestit: 12
Liittynyt: 16 Kesä 2014, 09:27
Auto: -65 HT
Paikkakunta: Kuopio

Re: 302 moottori ja kansi pähkäilyä

Viesti Kirjoittaja make_110 »

Tosiaan early ja tuo koneen Kallistus ei ole ongelma.
-67 taitaa olla vähän enemmän konehuoneessa tilaa?
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: 302 moottori ja kansi pähkäilyä

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

kaara91 kirjoitti:Jollain konstilla nää 90+ mallin kannet on kuitenkin käsitelty seeteiltään, kun niissä ei ole irto seetejä ja kuitenkin niillä kolistellaan täysin lyijyttömällä kattien kanssa vähintään 200tkm. Ainakin omakohtaisesti seetit on kovempaa, kuin muu kansimateriaali, tai 70 luvulla valmistettujen koneiden seetit, jotka ei kestä lyijytöntä bensaa kuulemma ollenkaan. Eipä silti pronssisia seetejä käytetään titaanisilla venttiileillä ja materiaali on kans suht pehmeää. Toisaalta kilpakoneiden seetejä ei kuormiteta satoja tuhansia "tyhjäkäynnillä" vaikka pitopinnat on vain 1mm luokkaa, jotta tiivistys säilyy.
moottori on vm-70 ja hyvin on kestäny lyijytöntä niin kauan kun sitä on pakkomyyty tässä maassa, ilman lisäaineita.
seetirenkaat on tehtaalla lämpökäsitelty jotenkin mitä en muista enää.
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: 302 moottori ja kansi pähkäilyä

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Katalysaattorit tulivat pakollisiksi jenkeissä 1975, joten ainakin siitä eteenpäin jenkkiautojen seetit lienevät lyijyttömänkestäviä. Ja miksei ennen sitäkin joissain tapauksissa.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
porttari
Addikti
Viestit: 306
Liittynyt: 10 Syys 2014, 15:06

Re: 302 moottori ja kansi pähkäilyä

Viesti Kirjoittaja porttari »

Mun mielestä paras konsti näihin rautakansiin on laittaa seetirenkaat. Kestää sen jälkeen ajella huoletta.
Anti -Histamiini 65
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: 302 moottori ja kansi pähkäilyä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Eipä noita palotilan reunoja ole paljoa pyöristelty, kunhan vähän terävää reunaa siistitty.
Samoin noita erilaisia leikkauksia ym. konsteja on kai testailtu, mutta ei juurikaan saavuttanut suurta suosiota. Oma ajatukseni on, että noilla konsteilla pyritään korjaamaan toisaalla tehtyjä virheitä.

Jos jotain hyötyä noista olisi, niin varmaan jotain dataa paremmuudesta olisi tarjolla.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin