vakuutus

Yleisiä autoharrastusta koskevia asioita ja höpinöitä. Ei tekniset kysymykset yms.

Valvoja: Ville K

vanhaponi
Tulokas
Auto: mustang 68

vakuutus

Viesti Kirjoittaja vanhaponi »

mistä vakuutus 68 mustangiin?ifillä eivät myönnä kaskoa yli 40 vuotta vanhaan autoon ja pohjolassa hinta karkaa yli tonniin vuodessa.lähitapiolassa sama. eli vähintään osakasko mielessä,vinkkiä mistä saisi järkevimmän tarjouksen?
Jukka
Superpölöttäjä

Re: vakuutus

Viesti Kirjoittaja Jukka »

vanhaponi kirjoitti:pohjolassa hinta karkaa yli tonniin vuodessa.
Ajatko koko vuoden??
Jos et, hinta laskee kun ei tarvi maksaa koko vuodesta..ja laskee lisää kun vakuutusyhtiöillä on ollut tapana lyödä 50% bonukset heti lähtöön.
Vieläkö on kallis klassikkoikäiseen Mustangiin??? :roll: :roll:
-Jukka-
vanhaponi
Tulokas
Auto: mustang 68

Viesti Kirjoittaja vanhaponi »

enpä aja mutta vuosimaksusta helppo verrata kun sillä aina laskeevat tarjouksen.kyselen vinkkiä mistä saa järkevimmät vakuutukset,faktat bonuskäytännöistä on kyllä tiedossa.
oli tuo +tuhat € mielestäsi halpa tai ei, hennon silti kilpailuttaa jotta saa järkevimmän mahdollisen.esim. if vs tapiola liikennevakuutuksessa yli 100% ero. ja ongelmana siis sekin ettei kaikki yhtiöt myönnä kaskoja +40v. autoille.ikävä jos pilasin päiväsi kyselemällä tyhmiä :sorry13:
Late
Aina äänessä
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T

Viesti Kirjoittaja Late »

Klassikot lehdessä oli viime vuonna artikkeli harrasteautojen vakuuttamisesta. Päällimmäiseksi jäi mieleen todella suuret erot yhtiöiden kesken niin tarjonnassa kuin hinnassa. Eli soittokierros ja kilpailutus todellakin kannattaa. Itse olin pohjolan hinnoitteluun tyytyväinen kun vielä viime vuonnahan ajelin 72 Mercuryllä, osakasko oli reilun satasen vuodessa. Mutta se olikin museoauto ja hinnoittelu ehkä sen takia edullisempaa.
Late

-84 Mustang SVO
GT-350
Superpölöttäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

1979 museo-Mustangissa vakuutus 35,- vuosi, ja osakasko luokkaa 40,- vuosi. Naureskelin lasku kädessä, että kylläpäs on lisukkeet kalliimpi kuin itse asia. Tms.

Samassa vakuutusyhtiössä 65 FB ja siinä mulla kyllä on mielestäni osakasko kans voimassa.

Fenniassa on nämä vakuutukset.
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
Jukka
Superpölöttäjä

vanhaponi kirjoitti:enpä aja mutta vuosimaksusta helppo verrata kun sillä aina laskeevat tarjouksen.kyselen vinkkiä mistä saa järkevimmät vakuutukset,faktat bonuskäytännöistä on kyllä tiedossa.
oli tuo +tuhat € mielestäsi halpa tai ei, hennon silti kilpailuttaa jotta saa järkevimmän mahdollisen.esim. if vs tapiola liikennevakuutuksessa yli 100% ero. ja ongelmana siis sekin ettei kaikki yhtiöt myönnä kaskoja +40v. autoille.ikävä jos pilasin päiväsi kyselemällä tyhmiä :sorry13:
Ei mun päivä pilalle mennyt.
Kilpailuta ihmeessä niin minäkin tein taannoin.
Mun mielestä yli1000e vuodessa ei ole halpa, vaikka saman verran mun kaskon perusmaksu on Mustankissa.
-Jukka-
Antti66HT
Superpölöttäjä
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Itse en ole koskaan edes yrittänyt ottaa autooni kaskoa, koska se maksaa ton tonnin vuodessa, ja eivät kuitenkaan korvaa kunnolla. 20 vuotta on mussella nyt ajeltu, eoli olis maksettu 10kEur vakuutus maksuja, kun huomioi puolenvuoden seisotukset. Tuskin maksaisivat tuota summaa kuitenkaan...
tare
Aktiivi

Viesti Kirjoittaja tare »

Tapiolassa harrasteajoneuvo vakuutus jossa itse saa vaikuttaa lunastus arvoon eli ns. 15ke harrasteauton lunastusarvo on 15ke. Hinta sama kuin täyskaskon. Suosittelen!

Lähetetty minun GT-I9100 laitteesta Tapatalkilla
-96 Mustang 4,6

-93 Gmc sierra 6.5td 4x4

-79 Honda 750 äffä
Make67
Aina äänessä
Auto: Ford Mustang HT 1967

Viesti Kirjoittaja Make67 »

No, mulla on kuusseiskassa täysarvokasko Pohjantähdessä. Vuosimaksu alle viidesosan tonnista, omavastuu vahingossa 150€. Jajuu, oon neuvotellu täysarvokorvaussumman ihan oikeesti täysarvoksi joka korvataan lunastukseen johtavan vahingon jälkeen nimenomaan omalle autolleni, en mitään yleiskorvausta... Nää on aikalailla yksittäistapauksia oikeesti vanhoille klassikkoautoille. Monikaan vakuutusyhtiö ei ole halukas vakuuttamaan yksittäistä autoa jos ei muita vakuutuksia oteta samalla samasta yhtiöstä. Näin minun kokemuksen mukaan..
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Homer65
Over The Top
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Make67 kirjoitti:No, mulla on kuusseiskassa täysarvokasko Pohjantähdessä. Vuosimaksu alle viidesosan tonnista, omavastuu vahingossa 150€. Jajuu, oon neuvotellu täysarvokorvaussumman ihan oikeesti täysarvoksi joka korvataan lunastukseen johtavan vahingon jälkeen nimenomaan omalle autolleni, en mitään yleiskorvausta... Nää on aikalailla yksittäistapauksia oikeesti vanhoille klassikkoautoille. Monikaan vakuutusyhtiö ei ole halukas vakuuttamaan yksittäistä autoa jos ei muita vakuutuksia oteta samalla samasta yhtiöstä. Näin minun kokemuksen mukaan..
Juu!! Tästä syystä en ole vaihtanut vakuutusyhtiötä!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
FFreak
Aina äänessä
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Tähänkin väliin sanon, että katsokaa myös tarkkaan mitä lupaavat korvata ja millä ehdoilla. Ettei tule maksettua tyhjästä. Näissäkin on eroja.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Make67
Aina äänessä
Auto: Ford Mustang HT 1967

Viesti Kirjoittaja Make67 »

FFreak kirjoitti:Tähänkin väliin sanon, että katsokaa myös tarkkaan mitä lupaavat korvata ja millä ehdoilla. Ettei tule maksettua tyhjästä. Näissäkin on eroja.
Mä koeponnistin tämän korvausasian Pohjantähdessä. Toimi loppujenlopuksi ok. Omavastuu vahingossa 150€. Auto tulee kuntoon näinäpäivinä...
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
starsky
Aina äänessä
Auto: 1966 ht

Viesti Kirjoittaja starsky »

Vaihdoin tänään pakollisen liikennevakuutuksen Pohjola->POP.

Pohjolassa 25% bonuksilla (66 ht) ottaen huomioon keskittämisalennukset vakuutusmaksut vuodessa 514€

POP alle 10000km/vuosi ajomäärällä vakuutuksen hinta vuodessa 356€

Ei tarvinnut kissaa sanoa ja vakuutus oli netin kautta siirretty. Ajokaudessa saa yhden tankillisen bensaa säästyneellä rahalla.
Jukka
Superpölöttäjä

starsky kirjoitti:Vaihdoin tänään pakollisen liikennevakuutuksen Pohjola->POP.

Pohjolassa 25% bonuksilla (66 ht) ottaen huomioon keskittämisalennukset vakuutusmaksut vuodessa 514€

Ei tarvinnut kissaa sanoa ja vakuutus oli netin kautta siirretty. Ajokaudessa saa yhden tankillisen bensaa säästyneellä rahalla.
Millä ja miten tuo POP seuraa tuota ajomäärää?
-Jukka-
starsky
Aina äänessä
Auto: 1966 ht

Viesti Kirjoittaja starsky »

Jukka kirjoitti:
starsky kirjoitti:Vaihdoin tänään pakollisen liikennevakuutuksen Pohjola->POP.

Millä ja miten tuo POP seuraa tuota ajomäärää?
Ainoa tieto taitaa tulla vuosikatsastuksen yhteydessä luettavasta mittarilukemasta.
Vastaa Viestiin