vaeltava tyhjäkäynti

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Thewildchild
Aktiivi
Viestit: 129
Liittynyt: 29 Elo 2010, 22:03
Auto: Ford Mustang Cobra -94
Ford Mustang Sportsroof -69 ex
Ford Mustang Gt -95 ex

Re: vaeltava tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Thewildchild »

Tyhjäkäynti jotain 850-900 silloin ku käy tasaseen. Oon sitä käännelly mut ei kauheesti vaikutusta. Voi olla että en avannu tarpeeks. Voiko tuota kaasuläpän rajoitinta säätää? Mitä se vaikuttaa ja jne. Mä voin noi maffikikat koittaa tos maanantaina ku huomen ei kyl kerkiä mitenkään.
Thewildchild
Aktiivi
Viestit: 129
Liittynyt: 29 Elo 2010, 22:03
Auto: Ford Mustang Cobra -94
Ford Mustang Sportsroof -69 ex
Ford Mustang Gt -95 ex

Re: vaeltava tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Thewildchild »

Oon koittanut siihen neljä eri tyhjäkäyntimoottoria, tosin käytettyjä. Mut ei nyt uskois kaikkien niiden olevan rikkikään.
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: vaeltava tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Fordin ecun tyhjäkäyntisofta on tehtaalta jo päin peetä, lähes 2000 vuoteen asti. Se hätinä toimii vakiona mutta kun on noinkin paljon muutoksia niin ei varmaan toimi kunnolla. Tyhjäkäynnin ohjelmalliseen säätöön menee yhtäkauan aikaa kuin koko loppuun ohjelmointiin.
Jos haluaa ohjelmointia tarkastella niin tuossa ohjeet joista näkee homman laajuuden.
http://efidynotuning.com/idleair.htm
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Thewildchild
Aktiivi
Viestit: 129
Liittynyt: 29 Elo 2010, 22:03
Auto: Ford Mustang Cobra -94
Ford Mustang Sportsroof -69 ex
Ford Mustang Gt -95 ex

Re: vaeltava tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Thewildchild »

Toi softajuttu on mulle sama ku koittais venäjää puhua. Molemmissa yhtä pihalla.
Thewildchild
Aktiivi
Viestit: 129
Liittynyt: 29 Elo 2010, 22:03
Auto: Ford Mustang Cobra -94
Ford Mustang Sportsroof -69 ex
Ford Mustang Gt -95 ex

Re: vaeltava tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Thewildchild »

No mä koitan sitä maffi kääntelyy ja putsarin poisottoa. Katotaan mitä niillä saadaan aikaan.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: vaeltava tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Eikösniitä ohjelmoitavia Ecuja olekkin jo olemassa, rinnalle tai kokonaan ohjaamaan. veljen vettessä on hestec rinnalla, mutta se on kyllä meleko huonomuistinen laite..
:krooh:
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: vaeltava tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Tästäpä muistinkin, jossain täällä on jonkun keskustelu käyntiongelmista, ja ongelmiin taisikin löytyä ratkaisu, kun alkuperäiset, tai sen tyypiset osat istuivat takaisin omille paikoilleen. Mutta siinähän ei sitten olekkaan mitään haastetta.. mutta rajat ne on vitutuksellakin .
:krooh:
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: vaeltava tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Fordin omat ecut ovat erittäin monipuolisia, monet jälkiasennusboksit ovat vaatimattomampia ominaisuuksiltaan. Itse en harkitsisikaan vaihtoa jos ohjaukseen ei voi käyttää laajakaistalambdaa ja mielellään myös pakokaasulämpöjä.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: vaeltava tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Pappacosworth kirjoitti:Fordin omat ecut ovat erittäin monipuolisia, monet jälkiasennusboksit ovat vaatimattomampia ominaisuuksiltaan. Itse en harkitsisikaan vaihtoa jos ohjaukseen ei voi käyttää laajakaistalambdaa ja mielellään myös pakokaasulämpöjä.
Tuohon on uskominen, tuolla tiedolla saattaa säästää rahhoo ja hermoja.
:krooh:
Vastaa Viestiin